پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فرانسه راهپیمایی دفاع از فلسطینیان را ممنوع کرد

ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه، با ابلاغ دستوری برگزاری راهپیمایی دفاع از فلسطینیان در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه را ممنوع اعلام کرد و گفت که نظر به آشوب و ناآرامی‌هایی که یک راهپیمایی مشابه در سال ٢٠١۴ ایجاد کرد به فرمانداری‌های کشور و رؤسای پلیس پایتخت و دیگر شهرهای فرانسه دستور داده که با هوشیاری و قاطعیت مانع از برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطینیان شوند که قرار بود شنبه پانزدهم ماه مه در پایتخت و دیگر شهرها برگزار شود.

ژرالد درمنن از رؤسای پلیس فرانسه خواسته است که با کمک سرویس‌های اطلاعاتی این کشور اوضاع را تحت نظر داشته باشند و از وقوع هر گونه ناآرامی پیشگیری کنند.

در این حال، هایکو ماس، وزیر امور خارجۀ آلمان، با اشاره به درگیری‌های جاری میان اسرائیل و حماس خواستار حفاظت کامل از کنیسه‌های آلمان شد و تأکید کرد که پلیس باید با کمترین اغماض با حملات احتمالی به کنیسه‌های این کشور برخورد کند. وزیر امور خارجۀ آلمان همچنین از مردم آلمان خواست که اجازه ندهند که یهودیان این کشور چه در کوچه و خیابان چه در شبکه‌های اجتماعی مسئول رویدادهای خاورمیانه معرفی شوند!

دولت آلمان می گوید شدیداً نگران ظهور دوبارۀ یهودستیزی راست افراطی و مسلمانان مخالف اسرائیل به ویژه بعد از ورود پناهندگان سوری به آلمان در سال‌های ٢٠١۶-٢٠١۵ است. جمعیت یهودیان آلمان از زمان اتحاد دو آلمان غربی و شرقی و در پی ورود صدها هزار یهودی اتحاد شوروی سابق به آلمان قویاً افزایش یافته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=113256 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x