جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرصت آخر – آیا میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم در برابر تقلب بزرگی که در آرای مردم صورت گرفته، شکایت نزد خدا برده و به بیت آقا پناه خواهند برد؟

دهمین دوره ی انتخابات، با مشارکت گسترده ی مردمی برگزار شد که بر این تصویر بوده اند با شرکت خود در این انتخابات، به احمدی نژاد و باند حامی او «نه» خواهند، گفت. اما اکنون رای آن ها به نفع احمدی نژاد مصادره شده است و «نظام» قصد دارد او را بار دیگر و با رایی بیش از بیست و چهار میلیون، برای چهار سال دیگر بر مسند ریاست جمهوری بنشاند.
تقلب گسترده و رسوایی که در این انتخابات صورت گرفته است، ابعاد چنان بزرگی دارد که شاید نمونه ی مشابهی نداشته است. اما هزار بار فریاد زدن در مورد این که در این انتخابات تقلب های بزرگ صورت گرفته است، دردی را دوا نمی کند.
اکنون فرصت بسیار کوتاه و بسیار حساسی در برابر کاندیداهای شکست خورده اعلام شده در این انتخابات، به ویژه میرحسین موسوی ایجاد شده ست، که به آن چه گفته اند عمل کنند. او و مهدی کروبی هر دو بارها تاکید کرده بودند از آرای مردم محافظت خواهند کرد و اکنون وظیفه دارند آرایی که آن ها به صحنه آوردند و آیت الله خامنه ای به صورت دو جانبه به سود خود مصادره کرده است را به صاحبان واقعی آن باز گردانند. آیت الله خامنه ای هم این آرا را به حساب «نظام» واریز کرده و هم به نام محمود احمدی نژاد نوشته است.
بدون ایستادگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، این تقلب بزرگ نیز مثل سایر تقلب هایی که در انتخابات جمهوری اسلامی صورت گرفته است، بعد از غرغرها و نارضایتی ها به فراموشی سپرده خواهد شد. اما دو کاندیدایی که خود را اصلاح طلب حکومتی می دانند، اکنون این شانس را دارند که با نپذیرفتن نتیجه ی انتخابات تقلبی و دعوت مردم به اشکال ِ مختلف مقاومت، ولی فقیه، رئیس جمهور او و حامیانش را به عقب نشینی وادار کنند.
اگر آن ها چنین نکنند، سرخوردگی، یاس و ناامیدی از هر تحولی، ضربه ای سنگین بر روحیه ی مردم و نهادهای مدنی و اجتماعی وارد خواهد آورد. بسیار کسانی هستند که گفته اند و باز هم می گویند، با انتخاباتی از این نوع که جمهوری اسلامی ایران برگزار می کند، امکان تغییری در ایران وجود ندارد. بدون نظارت بین المللی بر انتخابات، بر هر انتخاباتی در ایران همین می رود که اکنون دارد می رود و بدون یک کاندیدای مصمم به پیروزی و متعهد به آرای مردم که در برابر زورگویی ها و تقلب ها، منافع «نظام» را فراموش کند، تا به آخر بابستد و مردم را به اعتراض و مقاومت فرا خواند، حتی شرکت گسترده و هشتاد درصدی مردم هم تغییری در وضعیت به وجود نخواهد آورد.
فرصت کوتاهی باقی مانده است تا مشخص شود میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز شکایت به نزد خدا برده و به بیت آقا پناه خواهند برد، یا به سوی مردم خواهند آمد. اگر چنین نکنند، آن ها در برابر مردمی که به آن ها اعتماد کردند و رایشان را به سودشان به صندوق های رای ریختند، همان قدر گناهکار و مسئولند که آیت الله خامنه ای در دزدیدن آرای آن ها.

https://akhbar-rooz.com/?p=32800 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x