چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندهی سپاه: هواپیماربایی در مسیر اهواز – مشهد خنثی شد

روابط عمومی فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی از خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز – مشهد در شامگاه پنجشنبه ۹۹/۱۲/۱۴ خبر داد.

در اطلاعیه ی فرماندهی سپاه آمده است، توطئه ربایش یک فروند هواپیما فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که پنجشنبه‌شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تأخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد به پرواز درآمده بود، با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عامل آن خنثی گردید.

بر اساس این اطلاعیه، هواپیماربا قصد داشته است هواپیما را پس از ربودن در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند. سپاه گفته است مسافرین هواپیما در سلامت هستند. این اطلاعیه اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه منتشر نکرده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است پرواز ۳۳۴ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از نوع فوکر ۱۰۰ در مسیر اهواز به مشهد در موقعیت اصفهان تهدید به بمب گذاری شد و پرواز سریعاً در ساعت ۲۲:۴۰ به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد.

وی با بیان اینکه این پرواز ۶۳ مسافر و ۹ خدمه پرواز داشت، افزود: خلبان ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده درخواست فرود در اصفهان داشت که بدون مشکل فرود آمد و سپس هواپیما به منطقه امن هدایت و مسافران پیاده شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: با اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواپیماربایان دستگیر شدند و هواپیما مورد بازرسی امنیتی قرار گرفت و همچنین در دستوری ویژه بازرسی‌های فرودگاه‌ها در ترمینال‌ها و رمپ پروازی علی‌الخصوص در فرودگاه اهواز تقویت شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=106006 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x