جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرمان بایدن و نابودی ورزش زنان؛ نتایج فوتبال ایران و اروپا؛ جنگ همسران

نازک بین:اولین دستورالعمل رئیس جمهور جدید آمریکا درباره تبعیض نژادی با واکنش های تندی از سوی مخالفان روبرو شد. به نقل از راشاتودی، دستورالعمل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در مورد “مبارزه با تبعیض” که به تازگی امضا شده است، بحث و جدال بسیاری را برانگیخته است. منتقدین معتقدند که این فرمان مجوزی است که به موجب آن، ورزشکاران تراجنسیتی برای رقابت، ورزش زنان را نابود می‌کند.این دستور با عنوان “پیشگیری و مبارزه با تبعیض بر اساس هویت جنسیتی یا جهت گیری جنسی” به ورزشکاران اجازه می دهد تا در ورزش های آموزشگاهی و کالج ،مطابق با هویت جنسیتی خود و نه جنسیت بیولوژیکی شرکت کنند.ایسنا به نقل از این سایت خبری اضافه کرده،این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در بین فعال‌های ورزش زنان در آمریکا داشته و بعضی‌ها آن را روز غم انگیز برای ورزش زنان دانستند. عده‌ای در شبکه اجتماعی با ناراحتی از این تصمیم بایدن اعلام کردند به لطف دستورالعمل جدید بایدن، زنان باید در برابر مردان بیولوژیکی در معرض خطر مصدومیت و از دست دادن عنوان قهرمانی خود قرار بگیرند. این اتفاق مخرب و نابود کننده است.این دستور موجب خشم و عصبانیت در شبکه های اجتماعی شد و بسیاری اظهار داشتند که هجوم ورزشکاران تراجنسی ورزش های زنان را خراب می کند.بر این اساس مراکزی که زیر بار اجرای این دستورالعمل نروند، از دریافت بودجه دولتی محروم خواهند شد.

زوج ۷۳ ساله میلان

زوج با تجربه ماریو مانژوکیچ و زلاتان ایبراهیموویچ در میلان در کنار بازیکنان جوان، روسونری را به یک تیم ایده‌ال تبدیل کرده است. به نقل از آس، “میلان به روزهای اوج خود برگشته است؟” این سوال خیلی از هواداران فوتبال  است. یکی از پرافتخارترین تیم های اروپا که هفت قهرمانی را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرده است به نظر می رسد دوباره به جایگاه همیشگی اش بازگشته است. پس از سال شیرین ۲۰۲۰، اکنون روسونری در قله کالچو به سر می برد. این تیم با هدایت استفانو پیولی و حضور اسطوره ای به نام پائولو مالدینی در مدیریت و بازگشت زلاتان ایبراهیموویچ به سن سیرو در ژانویه ۲۰۲۰ مانند یک غول خفته از خواب بیدار شده است. صدرنشین کنونی سری آ با ۴۳ امتیاز در لیگ اروپا حضور دارد و در جام حذفی رقابت می کند. همچنین یک داستان دوباره در نقل و انتقالات زمستانی تکرار شد. اگر در سال ۲۰۲۰ ستاره سوئدی به رقابت های ایتالیا برگشت امسال ماریو مانژوکیچ این سناریو را تکرار کرد. مهاجم ۳۴ ساله کروات به ایتالیا برگشت در حالی که تنها یک سال از جدایی اش از یوونتوس می گذرد. مانژوکیچ که برای الدوحیل قطر بازی می کرد در تابستان پس از انجام تنها هفت بازی و به ثمر رساندن یک گل از این تیم جدا شد. بر این اساس میلان می تواند یکی دیگر از مهاجم های باتجربه را در اختیار داشته باشد. زوج ایبراهیموویچ و مانژوکیچ در مجموع ۷۳ ساله می شوند. آمار گل هایشان به ۷۷۴ می رسد که در این میان ۵۶ جام را فتح کردند. مهاجم کروات مانند ستاره سوئدی که با ۳۸ سال سن در فصل ۲۱-۲۰۲۰ توانست ۱۲ گل در سری آ به ثمر برساند می خواهد بهترین فوتبال خود را به نمایش بگذارد و برای باز کردن دروازه تیم های حریف تمام تلاشش را بکند. یعنی در میلان دو بازیکن با ویژگی مشابه در خط حمله حضور خواهند داشت. پیولی اکنون می تواند خط حمله قوی تری داشته باشد. سرمربی میلان می تواند از مهاجم کروات به عنوان یک بازیکن تازه نفس در نیمه دوم بهره ببرد یا از ابتدا او را به میدان بفرستد. نکته ی دیگر قد بلند این  دو مهاجم با تجربه است. ایبراهیموییچ ۱۹۵ سانتی متر است و مانژوکیچ ۱۹۰ سانتی متر. با وجود این که دو مهاجم میلان از سن بالایی برخوردارند اما نباید این موضوع را فراموش کرد که تیم کنونی “Baby Milan” لقب دارد. این تیم در فصل جاری رکورد جوانترین میانگین سنی را در پنج لیگ بزرگ اروپایی به خود اختصاص داد. یازده بازیکن میلان میانگین سنی ۲۲ سال و هشت ماه را به ثبت رساندند. همچنین در آماری که ماه اکتبر منتشر شد روسونری جوانترین تیم فوتبال با میانگین ۲۴ سال و پنج ماه معرفی شد. در میلان جانلوئیجی دوناروما (۲۱ ساله)، تئو ارناندز (۲۳)، اسماعیل بن ناصر (۲۳)، فرانک کسیه (۲۴)، براهیم دیاس (۲۱)، ساندرو تونالی (۲۰)، الکسیس (۲۱)، رافائل لئائو (۲۱)، دیوگو دالوت (۲۱)، ینس پتر هاگ (۲۱) و دو بازیکن کلیدی همچون آلسیو رومانیولی و هاکان چالهان اغلو که سنشان از ۲۶ عبور نمی کند حضور دارند. ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه برای میلان ایده ال خواهد بود و این تیم می تواند در سه رقابتی که حضور دارد بدرخشد. در سری آ با توجه به این که یوونتوس مانند سال های گذشته پرقدرت نیست شانس قهرمانی روسونری بالا است. البته تیم هایی همچون اینتر و ناپولی هم در تلاش هستند تا خود را به صدر جدول برسانند. باید دید میلان با این ترکیب جذاب می تواند به یک دهه ناکامی‌اش در فتح اسکودتو پایان دهد یا نه. 

برابری هالند با رکورد اسطوره ژرمن ها

ستاره نروژی بوروسیا دورتموند با دو گلی که در دیدار برابر مونشن گلادباخ به ثمر رساند به رکورد گلزنی اسطوره ژرمن ها رسید. به نقل از کیکر، بوروسیا دورتموند در آغاز هفته هجدهم رقابت های بوندسلیگا به مصاف مونشن گلادباخ رفت.باوجود آنکه هالند در این بازی موفق به زدن دو گل شد اما در نهایت دورتموند با نتیجه ۴ بر دو بازی را واگذار کرد.هالند با زدن این دو گل توانست به رکورد اووه زیلر اسطوره ژرمن ها برسد.این فوق ستاره نروژی که در زمستان سال قبل به دورتموند پیوست موفق شده است در ۲۸ بازی که با پیراهن این تیم به میدان رفته ۲۷ گل به ثمر رساند.هالند به همراه زیلر تنها بازیکنان در تاریخ رقابت های بوندسلیگا هستند که توانسته اند که در ۲۸ بازی آغازین خود در این رقابت ها ۲۷ گل به ثمر رسانند.حتی لواندوفسکی فوق ستاره بایرن مونیخ و گرد مولر بمب افکن ژرمن ها هم نتوانسته اند که این رکورد را به ثبت رسانند.هالند درخشش خیره کننده ای در دورتموند داشته است. او مشتریان زیادی دارد و بسیار بعید است که با این شرایط در دورتموند بماند.

ظرفیت سی درصدی

کمیته برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۰ در جلسه خود برای هماهنگی‌های لازم برای حضور تماشاگران در این رقابت‌ها اعلام کرد این مسابقات با حضور ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود. مسابقات جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۰ از تاریخ ۴ تا ۱۰ فوریه( ۱۶ تا ۲۳ بهمن) به میزبانی دوحه برگزار خواهد شد. طبق قرعه‌کشی انجام شده، تیم‌های الدحیل قطر به عنوان میزبان این رقابت‌ها به مصاف الاهلی مصر، قهرمان قاره آفریقا خواهد رفت. تیم‌های اولسان هیوندای کره جنوبی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و تیگرس مکزیک قهرمان منطقه کونکاکاف در استادیوم اجوکیشن‌سیتی به مصاف همدیگر خواهند رفت.در مرحله سوم و نیمه‌نهایی جام جهانی باشگاه‌ها، برنده بازی الدحیل و الاهلی، به مصاف بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد رفت.  

افزایش ۲۲ درصدی هزینه‌های برگزاری المپیک توکیو،اصرار دولت ژاپن و مخالفت مردم

با افزایش هزینه‌های ناشی از به تأخیر افتادن بازی‌های المپیک، ژاپنی‌ها مجبور به افزایش بودجه لازم برای برگزاری این مسابقات شده‌اند. به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، طبق اعلام کمیته محلی برگزار کننده المپیک ۲۰۲۰ توکیو، هزینه رسمی به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ افزایشی ۲۲ درصدی داشته که این موضوع منجر به تعریف بودجه‌ای جدید برای برگزاری این مسابقات شده است.مقامات برگزار کننده المپیک ۲۰۲۰ در نشست خبری آنلاین اعلام کردند که برگزاری این بازی‌ها ۱۵.۴ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این در حالی است که بودجه در نظر گرفته شده برای برگزاری این مسابقات در سال گذشته ۱۲.۶ میلیارد دلار بود. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، ۲.۸ میلیارد دلار اضافه شده به بودجه برگزاری المپیک ۲۰۲۰ ناشی از تعویق یک ساله این مسابقات پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بوده است.طبق برنامه، المپیک ۲۰۲۰ قرار است روز ۲۳ جولای (اول مرداد ۱۴۰۰) و بازی‌های پارالمپیک ۲۴ جولای (دوم شهریور) برگزار شوند اما با توجه به میزان شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان، اخیراً بحث لغو احتمالی این دو تورنمنت مطرح شده است.در همین حال انتشار برخی اسناد از حسابرسی‌های دولت ژاپن در چند سال اخیر نشان می‌دهد که هزینه‌های برگزاری المپیک ۲۰۲۰ بسیار بالاتر از ارقام رسمی اعلام شده و حدقل ۲۵ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که سال ۲۰۱۳ زمانی که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) امتیاز میزبانی از المپیک ۲۰۲۰ را به ژاپن اعطا کرد، مقامات این کشور اعلام کردند که برگزاری این بازی‌ها برای آنها نزدیک به ۷.۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.طبق یک تحقیق صورت گرفته توسط دانشگاه آکسفورد، المپیک ۲۰۲۰ پرهزینه‌ترین دوره در تاریخ برگزاری المپیک‌های تابستانی است. تمامی هزینه‌های برگزاری المپیک به استثنای ۶.۷ میلیارد دلار تأمین شده برای انجام عملیات اجرایی از سوی بخش خصوصی، برعهده دولت ژاپن است.از طرفی برگزار کنندگان المپیک نمی‌خواهند هزینه‌هایی که تاکنون صرف آماده سازی و زیرساخت‌های لازم کرده‌اند، هدر برود و در نظر دارند که افزایش هزینه‌های خود را با افزایش درآمد از محل جذب اسپانسرهای داخلی جبران کنند. تاکنون ۷۰ اسپانسر برای سرمایه‌گذاری در المپیک در مجموع به رقمی معادل ۳.۳ میلیارد دلار اعلام آمادگی کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود.

ناکامی‌های دنباله دار آرسنال با حذف از جام حذفی تکمیل شد

در ادامه دیدارهای جام حذفی فوتبال انگلیس یک دیدار برگزار شد که در آن آرسنال به دیدار ساوتهمپتون رفت و با یک گل به این تیم باخت تا مدافع عنوان قهرمانی در ادامه فصل بد خود با مایکل آرتتا، از جام حذفی کنار برود. آرسنال پیش از این از  جام اتحادیه نیز حذف شده بود و نتایج ضعیفی در لیگ برتر کسب کرده است.گابریل مدافع آرسنال به اشتباه دروازه خودی را در این دیدار باز کرد.

باخت استقلال

تیم فوتبال استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران برابر تیم سایپا تن به شکست داد. آبی‌های پایتخت که روند رو به رشدی داشتند بعد از ۱۰ هفته باخت را تجربه کردند. در ادامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران تیم استقلال امروز شنبه میزبان تیم سایپا بود که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا تمام شد.در این بازی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، حسین مالکی (۴۹) برای سایپا گلزنی کرد. به این ترتیب استقلال که آخرین بار در هفته دوم شکست خورده بود، با تکرار باخت بعد از ۱۰ هفته، شانس افزایش فاصله امتیازاتش با رقبا را از دست داد و با ۲۲ امتیاز در صدر جدول باقی ماند.

پیروزی تراکتور سازی

تیم فوتبال تراکتور در هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر موفق شد میزبانش گل گهر را شکست بدهد. از هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال، شنبه تیم‌های گل گهر و تراکتور در سیرجان به مصاف هم رفتند که در این دیدار جذاب و پر حادثه، تیم تراکتور به برتری ۲ بر یک رسید.در این بازی ابتدا احسان حاج صفی در دقیقه ۴۴ با استفاده از پاس عمقی مسعود شجاعی دروازه تیم میزبان را باز کرد تا شاگردان شجاعی با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.نیمه دوم بازی با حملات گسترده گل گهر آغاز شد و سرانجام این حملات در دقیقه ۶۴ نتیجه داد و یونس شاکری با ضربه سر روی کرنر ارسالی، گل مساوی را برای شاگردان امیر قلعه نویی به ثمر رساند.بعد از این گل در حالی که تیم میزبان برای رسیدن به گل برتری بی تابی می‌کرد، بار دیگر تراکتوری‌ها بودند که در دقیقه ۷۶ به گل رسیدند. در این دقیقه محمد عباس زاده خطرناک‌ترین بازیکن این روزهای تراکتور با استفاده از پاس اشکان دژآگه درون محوطه جریمه با ضربه‌ای دقیق دروازه گل گهر را باز کرد.با این نتیجه تراکتور ۱۹ امتیازی شد و در همان جایگاه چهارم باقی ماند و گل گهر نیز با همان ۱۵ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفت.

سلاح مرگبار شبکه های اجتماعی

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کلمبیا به شاگردانش توصیه کرد اگر از شبکه های اجتماعی درست استفاده نکنند، این شبکه ها سلاح مرگ بار برای آنها خواهد بود. به نقل از فیفا، فدراسیون فوتبال کلمبیا (FCF) تایید کرد  رینالدو روئدا کلمبیایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور انتخاب شده است.رینالدو روئدا در اولین نشست خبری خود تاکید کرد تمام بازیکنان این تیم باید مراقب حضور در شبکه های اجتمکاعی باشند در غیر این صورت این اتفاق برای آنها سلاح مرگ بار است. او در این نشست خبری شبکه های اجتماعی را با سلاح های کشنده و مرگ بار یکی دانست و عنوان کرد هر بازیکنی که به درستی از این شبکه ها استفاده نکند، خود را دچار دردسر بزرگی کرده است و مسئولیت آن بر عهده خود بازیکن است.کلمبیا بعد از نتایج ضعیفی که با کارلوس کی روش در انتخابی جام جهانی گرفت، شرایط سختی برای صعود به جام جهانی دارد و به همین خاطر روئدا را به خدمت گرت تا با این مربی بتواند امتیازات از دست رفته را جبران کنند. پیشتر ارتباط کارلوس کی روش و خامس رودریگس در شبکه های اجتماعی به موضوعی داغ بین کاربران تبدیل شد که با دخالت چند بازیکن و درگیری در رختکن تیم ملی کلمبیا نیز همراه شده بود.

محرومیت عجیب داور زن فوتبال، وقتی پژوهشگری جرم است!  

معصومه مومی‌وند -یکی از خانمهای داور فوتبال به دلیل آنکه در زمینه جامعه‌شناسی ورزش و مطالعات جنسیت و اقتصاد سیاسی ورزش فعالیت می‌کند، توسط کمیته داوران تهدید به محرومیت شده و اکنون مدت‌هاست که ابلاغی برای قضاوت در لیگ نداشته است.   جواهری که یکی از داوران باتجربه فوتبال زنان است،  دکترای جامعه‌شناسی اقتصادی دارد و در تز دکترای خود اقتصادی سیاسی فوتبال ایران را مورد بررسی قرار داده است. او همچنین در زمینه مطالعات جنسیت و ورزش و تبعیض و نابرابری‌ها نیز مطالعات و پژوهش‌هایی داشته و حتی چندین کتاب تالیف و ترجمه کرده اما با سخت‌گیری عجیب کمیته داوران مواجه شده است که بین داوری و پژوهشگری یکی را انتخاب کند.  آخرین دیداری که آسو جواهری در لیگ برتر قضاوت کرده است، به مسابقه سپاهان اصفهان و نماینده البرز در هفته پنجم لیگ برمی‌گردد و از این تاریخ تاکنون ابلاغی نداشته است. به نظر می‌رسد کمیته داوران همچون گذشته بدون هیچ حکمی و صرفا با کنار گذاشتن از قضاوت در لیگ محرومیت را اعمال کرده است تا در صورت اعتراض جایی برای دفاع از خود داشته باشد. هنوز ماجرای محرومیت ۳۰ داور زن فراموش نشده که بدون  هیچ حکمی داوران را مدت‌ها از قضاوت در لیگ کنار گذاشتند.  جواهری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه به چه دلیلی محروم شده است، گفت: ” نمی‌دانم محرومیت است یا چیز دیگری، اما تابستان پس از نوشتن  چند مقاله و مصاحبه تحلیلی، یکبار تهدید به محرومیت شدم و طبق گفته رئیس دپارتمان نامه محرومیتم به دبیرکل ارسال شد، پس از آن رئیس دپارتمان داوری گفت حق مصاحبه نداری و با اینکه گفتم به قوانین آگاهم و مصاحبه فنی درباره داوری یا بازی لیگ زنان نداشته‌ام، اما با لحن بد و بسیار عصبانی پاسخ داد که به طور کلی حق گفتن و نوشتن در مورد فوتبال زنان و همین مسائلی که نوشته‌ای را نداری،  مگر اینکه هیچ نقدی به تبعیض‌ها و نابرابری‌های جنسیتی در فوتبال ایران نداشته باشی. من گفتم جامعه‌شناسم نه مداح، او هم گفت پس باید بین داوری و پژوهشگری یکی را انتخاب کنی. پرسیدم بر اساس کدام قانون و آیین‌نامه که جواب داد فیفا گفته. در ادامه من گفتم که در آیین‌نامه‌های فیفا چیزی ندیده‌ام، در نهایت گفت همین است، کار شما با داوری‌ تداخل دارد، اگر می‌خواهی اینگونه بنویسی پس باید بین داوری و پژوهشگری یکی را انتخاب کنید. “سوال اینجاست که آیا کمیته داوران حق دخالت در زندگی شخصی افراد را دارد؟ آیا حق الزحمه ۱۲۰ هزار تومانی قضاوت در لیگ کفاف زندگی افراد را می‌دهد که آنها را در دوراهی انتخاب داوری و سایر فعالیت‌ها قرار می‌دهد؟ محرومیت جواهری همچون محرومیت چند هفته‌ای ۳۰ داور زن ادامه پیدا می‌کند؟ آیا کمیته داوران با چنین اقدامات عجیب و سخت‌گیرانه‌ای به دنبال دیکته اصول نانوشته خود است؟   

جنگ همسران سابق بر سر کارت‌های اعتباری

به نقل از نشریه سان، یکی از همسران پیشین دیه‌گو مارادونا، آخرین و جوانترین همسر اسطوره فقید تیم ملی آرژانتین را به استفاده غیرمجاز از دارایی‌های همسر سابقش در روزهای نخست پس از درگذشت او متهم کرد.«روسیو اولیوا» ۳۰ ساله آخرین و جوان‌ترین همسر مارادوناست که طبق ادعای دیگر همسر پیشین سرمربی پیشیم تیم ملی آرژانتین ورونیکا اوخدا، بلافاصله پس از مرگ ستاره سابق ناپولی، از مبالغ موجود در کارت‌های اعتباری او استفاده کرده است.طبق ادعای یک منبع نزدیک به ماریو بائوری وکیل اوخدا، روسیو اولیوا در همان روزهای نخست پس از درگذشت مارادونا از کارت‌های اعتباری او مبالغی خرج کرده است تا اینکه کارت‌های ستاره سابق ناپولی باطل می‌شود.این منبع به نشریه سان گفت: چند روز پس از درگذشت مارادونا، مشخص شد که روسیو از کارت‌های اعتباری او استفاده می‌کرد و ارقامی بسیار بالا نیز از حساب او برداشت شده است. گمان می‌رود که او از اوضاع و احوالی که در همان چند روز نخست پس از مرگ مارادونا به وجود آمد نهایت استفاده را برای برداشت پول از کارت‌های او کرده و تا زمانی که این کارت‌ها از اعتبار ساقط شده‌‌اند این روند ادامه داشته است.ورونیکا اوخدای ۴۳ ساله که مادر یکی از فرزندان مارادوناست نیز در یک برنامه تلویزیونی به روسیو حمله کرد و گفت: سال ۲۰۱۳ که از مارادونا جدا شدم، سه میلیون دلار از پول‌هایی که در حسابم وجود داشت و به دیه‌گو تعلق داشت به او برگرداندم. برخلاف من که هرچه دیه‌گو به من داده بود را به او برگرداندم، اولیوا روسیو هرچه از دیه‌گو مانده بود برای خودش نگه داشت.ادعای مطرح شده از سوی ورونیکا اوخدا در حالی است که خود مارادونا نیز پیش از مرگش در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ از این زن آرژانتین به پلیس اینترپل شکایت کرد و خواهان دستگیری او شد. مارادونا در آن زمان مدعی شود که روسیو اولیوا ساعات مچی ارزشمند و جواهرات او را بدون اجازه‌اش برده است. اولیوا روسیو حتی از شرکت در مراسم خاکسپاری مارادونا منع شده بود.روسیو اولیوا ،در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه او تأکید کرد که چند کارت اعتباری متعلق به مارادونا را با کسب مجوز از خود او در اختیار داشته و همه آنها را هم به وراث اسطوره آلبی‌سلسته تحویل داده است. او همچنین خرید با استفاده از این کارت‌ها را خبری کذب دانست و در پاسخ به ادعای ورونیکا اوخدا عنوان کرد: اوخدا مدعی شده که سه میلیون دلار از پول‌های مارادونا را به او برگردانده اما اینگونه نبوده که این مبلغ در اختیار او بوده باشد و آنها را برگردانده باشد. در واقع کاری که او کرده این بوده که یک برگه را برای نداشتن هیچگونه ادعایی درباره مبالغ موجود در حساب مشترکش با مارادونا امضا کرده است.کل دارایی‌های به جا مانده از مارادونا ارزشی در حدود ۶۰ میلیون پوند دارد که باید میان ۱۲ ورثه او تقسیم شود.

بایرلورکوزن و لایپزیگ باختند

ایرنا- تیم‌های مدعی بایرلورکوزن و لایپزیگ در جریان هفته هجدهم بوندسلیگا مقابل حریفان خود شکست خوردند. شنبه شب از هفته هجدهم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، ۶ دیدار همزمان برگزار شد و طی آن تیم رده دومی لایپزیگ مقابل ماینتس انتهای جدولی با شکست دور از انتظار سه بر دو مواجه شد و ۳۵ امتیازی باقی ماند. ماینتس هم به امتیاز ۱۰ رسید و همچنان در جایگاه هفدهم است.در دیگر دیدار مهم، لورکوزن رده سومی در خانه خود با یک گل به وولفسبورگ باخت تا همچنان در امتیاز ۳۲ باشد. وولفسبورگ که با تنها گل «باکو» به این پیروزی ارزشمند رسید، ۳۲ امتیازی شد و به رتبه چهارم صعود کرد.

نتایج سایر دیدارها بدین شرح است

بیلفلد یک – فرانکفورت پنج

آگزبورگ ۲ – یونیون‌برلین یک

فرایبورگ ۲ – اشتوتگارت یک

هرتابرلین یک – وردربرمن چهار

لالیگا

لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا با برتری سه‌ویا و همچنین توقف خانگی سوسیداد مقابل بتیس ادامه یافت. شنبه شب از هفته بیستم لالیگا، سه‌ویا در ورزشگاه «رامون سانچز پیسخوان» شهر سویل مقابل کادیز به پیروزی سه بر صفر دست یافت و با ۳۶ امتیاز به رتبه سوم جدول رسید تا همچنان در جمع مدعیان باشد.یوسف النصیری» مهاجم مراکشی تیم سه‌ویا، ستاره این دیدار بود و هر سه گل میزبان را به ارمغان آورد.در دیگر دیدار، سوسیداد در دیدار خانگی مقابل بتیس در حالی‌که تا دقیقه ۹۲ از حریف پیش بود به تساوی دو بر دو رضایت داد.آلکساندر ایساک» دقیقه ۴۸ و «اورایزابال» ۵۷ برای میزبان گلزنی کردند اما بتیس در دقایق ۸۵ و ۹۲ توسط «سرجیو کانالاس» و «خواکین» به گل رسید تا از شکست رهایی پیدا کند.با این نتیجه، سوسیداد ۳۱ و بتیس ۲۷ امتیازی شدند.

برد دراماتیک رم و شکست سنگین میلان

تیم فوتبال آ.اس رم در دیدار خانگی مقابل اسپزیا به برتری چهار بر سه دست یافت. از هفته نوزدهم لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا، آ.اس رم در خانه خود برابر اسپزیا قرار گرفت و به یک پیروزی دراماتیک دست یافت.رمی‌ها که پس از شکست در شهرآورد پایتخت ایتالیا و همچنین وداع از جام حذفی با بحران مواجه شده بودند در این دیدار به برتری دست یافتند.در حالی‌که بازی تا دقیقه ۹۰ به حساب سه بر دو به سود میزبان بود، در این دقیقه «دانیله وارده» گل تساوی اسپزیا را به ارمغان آورد.اما دو دقیقه پس از آن، «پیگرینی» گل چهارم رُم را ثبت کرد تا تیمش به برتری مهمی رسیده و با ۳۷ امتیاز به رتبه سوم برسد.تیم فوتبال آث‌میلان در دیدار خانگی مقابل آتالانتا با شکست سنگین سه بر صفر مواجه شد. اینتر هم با توقف در زمین اودینزه، فرصت صدرنشینی را از دست داد. تیم صدرنشین آث‌میلان در ورزشگاه سن‌سیرو مقابل آتالانتا قرار گرفت و با شکست سنگین و دور از تصور سه بر صفر مواجه شد.رومرو»، «ایلچیج» و «دوان زاپاتا» گلزنان نماینده برگامو در این دیدار بودند تا آتالانتا با ۳۶ امتیاز به رتبه چهارم جدول برسد. میلان هم ۴۳ امتیازی باقی ماند اما همچنان صدرنشین است.

https://akhbar-rooz.com/?p=101818 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x