سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فرگوسن سه‌گانه‌ای دیگر را برد؛ بارسلونا رئال را پیروز کرد

نازک بین: سرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای پیشین باشگاه منچستریونایتد پنجشنبه شب در شهر لیورپول یک سه‌گانه ارزشمند دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد، البته این بار نه در فوتبال بلکه در رشته اسب‌دوانی. اسب‌های تحت تملک این پیرمرد ۷۹ ساله اسکاتلندی، سه مسابقه نخست تورنمنت اسب‌دوانی «گرند نشنال اینتری» را فتح کردند. با اینکه این افتخارات هیچ ربطی به فوتبال نداشتند، فرگوسن رنگ و بوی فوتبالی به آن بخشید و به شیوه‌ای که طعنه‌ای هم به لیورپولی‌ها – رقیب دیرینه منچستریونایتد – زده باشد گفت کسب این پیروزی‌ها از آنجایی که در مرسی‌ساید برای او رقم خورده، آنها را شیرین‌تر کرده است (مرسی‌ساید منطقه‌ای از انگلیس است که لیورپول در آن واقع شده است.

فرگوسن اولین افتخارش را با پیروزی اسب «پروتکتورات» در مسابقه مانیفستو نویس استیپ‌چیس کسب کرد. دومین پیروزی را اسب دیگر او به نام «مونمیرال» در مسابقه «جوونیال هاردل» کسب کرد و «کلان دس» هم سومین اسبی بود که مسابقه بتوی باول را برد. هر سه مسابقه جزو مسابقات گرند وان هستند که بالاترین سطح از مسابقات اسب‌دوانی در کشور انگلیس محسوب می‌شود.فرگی پس از پیروزی سه اسب تحت تملکش با اشاره‌ای طعنه‌آمیز به ورزشگاه آنفیلد لیورپول، گفت: «این موفقیت فوق‌العاده‌ای است. قهرمانی در مرسی‌ساید همه آنهایی که اینجا هستند را خوشحال خواهد کرد. این بهترین روزی است که من در تمام دوران فعالیتم در این مسابقات از ۲۰ سال پیش یا بیشتر تا کنون داشته‌ام.» فرگوسن در پاسخ به این سؤال که آیا هرگز به سوارکارانش هم توصیه‌ای کرده است، گفت: «من هرگز در امور به اسب‌ها دخالت نمی‌کنم. این وظیفه تمرین دهنده آنهاست. خودم هم دوست نداشتم که هیچ کسی در کارم دخالت کند.»این بهترین سه‌گانه قهرمانی فرگوسن پس از سه‌گانه‌اش با منچستریونایتد در سال ۱۹۹۹ برای فتح لیگ برتر، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا بود و بابت پیروزی سه اسبش جایزه‌ای هنگفت به مبلغ ۱۶۹ هزار پوند کسب کرد.

رابطه رئال مادرید و برندگان توپ طلا

کیلیان امباپه ستاره حال حاضر دنیای فوتبال است که در پیروزی خارج از خانه پاری‌سن‌ژرمن برابر بایرن‌مونیخ ۲ گل زده. چهار گل او در مرحله قبل برابر بارسلونا، قهرمان فرانسه را به جمع ۸ تیم برتر اروپا رساند. ما همه می‌دانیم برنده توپ طلا در چنین شب‌هایی مشخص می‌شود بنابراین امباپه با بازی‌هایش در بزرگترین مسابقات اروپایی شانس اول جایزه سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید. اگر او بتواند پاریسی‌ها را به مراحل بعد برساند و در جام ملت‌های اروپای تابستان پیش رو هم برای فرانسه بدرخشد، باید او را در رقابت برای رسیدن به جایزه بهترین بازیکن سال جهان بی‌رقیب دانست. مجله فرانس فوتبال که بانی اعطای این جایزه است، علاقه زیادی دارد به اینکه یک فرانسوی جایزه را ببرد، اتفاقی که ۲۳ سال است رخ نداده؛ زین‌الدین زیدان بعد از درخشش در جام جهانی ۱۹۹۸ توپ طلا را برد و بعد از آن دست فرانسوی‌ها از این جایزه باارزش کوتاه ماند. آن سال جایزه توپ طلا در ۲۲ دسامبر به مربی حال حاضر رئال مادرید داده شد، دو روز بعد از آنکه امباپه به دنیا آمد.

توپ طلا برای پاری‌سن‌ژرمن یا رئال مادرید؟اگر امباپه به توپ طلای ۲۰۲۱ برسد، یک سؤال بزرگ پیش می‌آید: او در کدام استادیوم جایزه‌اش را به رخ می‌کشد؟ خوسپ پدررول روزنامه نگار معروف چهارشنبه نوشت، انتظار دارد مهاجم فرانسوی در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بازیکن رئال مادرید باشد و اگر تحلیل و پیش‌بینی او درست باشد، جایزه طلایی در استادیو سانتیاگو برنابئو به تماشاگران نمایش داده می‌شود و نه پارک دوپرنس.اگر امباپه این تابستان به رئال مادرید برود و بعد توپ طلا را ببرد، نخستین بازیکنی نیست که بعد از انتقال به مادرید به این جایزه می‌رسد. در سال ۲۰۰۰ وقتی فلورنتینو پرس دوران ریاستش بر رئال مادرید را آغاز کرد، لوییز فیگو را از چنگ بارسلونا درآورد در حالی که خیلی‌ها بال پرتغالی را بهترین بازیکن جهان می‌دانستند. رأی دهندگان توپ طلا هم همین نظر را داشتند و فیگو در دسامبر آن سال این جایزه را به دست آورد؛ سالی که با پیراهن آبی و اناری شروع شد و با لباس سفید به پایان رسید. در سال ۲۰۰۲ همین داستان برای رونالدو نازاریو تکرار شد. او در تابستان بعد از درخشش و قهرمانی در جام جهانی، از اینتر به رئال مادرید رفت و در پایان سالی که برای دو باشگاه بازی کرده بود، توپ طلا را از آن خود کرد. ماجرا در سال ۲۰۰۶ هم همین بود. فابیو کاناوارو ستاره ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ که به قهرمانی آتزوری انجامید،از یوونتوس به رئال مادرید رفت که در پایان سال، توپ طلا به او اعطا شد. رئال مادرید همچنین بازیکنانی را خریده که در پایان همان سال روی سکوی توپ طلا رفته‌اند. ریموند کوپا بعد از انتقال از رنس به رئال مادرید در سال ۱۹۵۶ در رده‌بندی توپ طلا سوم شد و کریستیانو رونالدو بعد از آمدن از منچستریونایتد به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ در رتبه دوم بعد از لیونل مسی قرار گرفت. امباپه بدون شک امسال روی سکوی توپ طلا خواهد رفت و شانس زیادی برای بردنش دارد اما آیا این موفقیت را با پیراهن رئال مادرید به دست می‌آورد؟

گاردین ،اوان مک‌تی‌یر

 زمان علیه سرخیو راموس

 تنها سه ماه از قرارداد سرخیو راموس با رئال مادرید باقی مانده و کاپیتان سفیدها بیش از همیشه در موقعیتی پایین دستی قرار گرفته است. اگر تا همین چهار ماه قبل تصور رئال مادرید بدون کاپیتان کاریزماتیکش امکانپذیر نبود، بازی‌های اخیر نشان می‌دهد تیم بدون او هم می‌تواند روزگار بگذراند و نتیجه دلخواه را بگیرد.راموس همچنان به دلیل مصدومیت حاشیه‌نشین است و جانشین‌هایی مانند ادر میلیتائو و ناچو فرناندس مقتدرانه بازی می‌کنند و این یعنی زمان علیه بازیکن ۳۵ ساله است. ابتدا زمان ابزار اصلی چانه‌زنی راموس برای امضای قرارداد جدید با رئال مادرید بود. او فکر می‌کرد اگر تا اواخر مدت قراردادش وقت‌کشی کند، رئال مادرید مجبور به اقدام می‌شود اما شرایط کاملاً بر خلاف پیش‌بینی او جلو رفت و حالا باشگاه در جایگاهی بالادست او را بین پذیرفتن شرایطش و جدایی از تیم مخیر کرده است. البته این شرایط بدون شک با شکل‌گیری دفاع در فصل آینده ارتباط مستقیم دارد.داوید آلابا قرار است از ۱۰ تیر به عنوان بازیکن آزاد به رئال مادرید برود و این یعنی یکی از بهترین مدافعان اروپا در مسیر پایتخت اسپانیا است.

در کنار آلابا گزینه‌های دفاعی خوبی ایجاد شده‌اند از جمله رافائل واران، ناچو و میلیتو. واران در حال مذاکره برای قرارداد جدید است اما این بازی‌های ناچو و میلیتائو است که در هفته‌های اخیر چشمگیر بوده بخصوص دومی که به تمام پتانسیل خود فعلیت بخشیده و بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داده. خیلی‌ها نگران بودند او چطور در برابر خط آتش ترسناک لیورپول متشکل از دیوگو ژوتا، روبرتو فیرمینو، سادیو مانه و محمد صلاح امتحان پس می‌دهد اما او سربلند بیرون آمد.ناچو هم مقابل قرمزها ثابت کرد در نبود راموس یا واران به خوبی می‌تواند نقش رهبر خط دفاع را ایفا کند.با همه این حرف‌ها، رئال هنوز هم می‌خواهد راموس بماند. سناریوی ایده‌آل این است که او پیشنهاد ارائه شده توسط رئال مادرید را بپذیرد اما اگر این اتفاق نیفتد، باشگاه به این باور رسیده که بدون او هم به حیات خود ادامه می‌دهد. راموس البته از پیشرفت تیم خوشحال است اما می‌داند هر چه زودتر باید تصمیم بگیرد. موقعیت او به خاطر مصدومیتش و محدودیت‌های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا به خطر افتاده اما در این چند ماه مشخص می‌شود که آیا او به خواسته‌اش می‌رسد یا نه.

منبع: مارکا، خوان ایگناسیو گارسیا  

بایرن‌مونیخ در خانه به برلینی‌ها امتیاز داد

در دومین روز از هفته بیست‌و‌هشتم بوندس‌لیگای آلمان، ۴ مسابقه برگزار شد که در مهمترین آنها بایرن مونیخ صدرنشین مقابل میهمان خود تیم یونیون برلین به تساوی یک – یک بسنده کرد. باواریایی‌ها که با گل جمال موسیالا در دقیقه ۶۸ از میهمان پایتخت‌نشین پیش افتادند، نتوانستند از برتری خفیف خود محافظت کنند و در دقیقه ۸۵ دروازه‌شان توسط مارکوس اینگوارتسن باز شد. به این ترتیب تیم فوتبال بایرن مونیخ برای پنجمین بار در این فصل بوندس‌لیگا تن به تساوی داد و در مجموع برای هشتمین بار در کسب پیروزی ناکام ماند. در بازی همزمان تیم رده دومی لایپزیگ میزبان خود تیم وردربرمن را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. دنی اولمو در دقیقه ۱۲، آلکساندر سورلوث دو بار در دقایق ۳۲ و ۴۱ و مارسل سابیتز در دقیقه ۶۳ گل‌های لایپزیگ را به ثمر رساندند و میلوت راشیکا در دقیقه ۶۱ از روی نقطه پنالتی تنها گل وردربرمن را زد. با نتیجه این دو بازی بایرن مونیخ ۶۵ امتیازی شد و صدرنشین ماند اما لایپزیگ که ۶۰ امتیازی شد توانست فاصله‌اش را با صدر جدول به ۵ امتیاز کاهش دهد. در دو بازی دیگر تیم هرتابرلین مقابل میهمان خود تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ به تساوی ۲-۲ بسنده کرد و اینتراخت فرانکفورت با نتیجه ۴ بر ۳ در یک دیدار خانگی بر ولفسبورگ غلبه کرد.

نیش زنبورها بر اشتوتگارت

تیم فوتبال بورسیادورتموند در دیدار خارج از خانه مقابل اشتوتگارت به برتری سه بر دو دست یافت. این دیدار شنبه شب از هفته بیست و هشتم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان به میزبانی اشتوتگارت برگزار شد و در پایان دورتموند توانست به برتری سه بر دو دست یابد.ساشا کلادزیچ و دانیل دیداوی برای اشتوتگارت گلزنی کردند اما این تیم در نهایت متحمل نهمین شکست فصل شد.برای دورتموند هم، جوده بلینگهام، مارکو رویس و کنوائوف موفق به گلزنی شدند تا زنبورها به برتری خارج از خانه برسند.دورتموند با کسب این پیروزی به امتیاز ۴۶ رسید اما همچنان در رتبه پنجم جدول است و کار بسیار سختی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد.هم اکنون تیم‌های، بایرن‌مونیخ با ۶۵، لایپزیگ با ۶۰، وولفسبورگ با ۵۴ و فرانکفورت با ۵۳ امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم جدول بوندسلیگا هستند.

تاخت و تاز چلسی

چلسی با برتری خارج از خانه مقابل کریستال‌پالاس به رتبه چهارم جدول رده‌بندی لیگ جزیره بازگشت. ؛ شنبه شب از هفته سی و یکم لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، کریستال‌پالاس در خانه خود مقابل چلسی متحمل شکست چهار بر یک شد.شاگردان «توماس توخل» که در دیدار هفته گذشته خود برابر وست‌برومویچ متحمل شکست سنگین خانگی شده بودند در این دیدار عملکرد حساب شده‌ای داشته و با کسب پیروزی، جبران مافات کردند.بنتکه» مهاجم باتجربه بلژیکی زننده تنها گل میزبان بود و «کای هاورتز»، «پولیسیچ» ۲ گل و «کورت زوما» هم برای چلسی موفق به گلزنی شدند.چلسی با این پیروزی به امتیاز ۵۴ رسید و رتبه چهارم را از لیورپول پس گرفت. کریستال‌پالاس هم در امتیاز ۳۸ باقی ماند.

تیم فوتبال لیورپول در چارچوب هفته سی و یکم لیگ برتر جزیره با گل دقیقه ۱+۹۰ «الکساندر آرنولد» استون ویلا را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و سه امتیاز ارزشمند این دیدار حساس را کسب کرد. شاگردان «یورگن کلوپ» شنبه شب در ورشگاه «آنفیلد» میزبان تیم سخت‌کوش استون‌ویلا بودند و به برتری دو بر یک رسیدند.در این دیدار که با نتیجه ۲ بریک تمام شد ابتدا «اولی واتکینز» در دقیقه ۴۳ گل استون ویلا را درون دروازه میزبان جای داد اما با گل‌هایی که «محمد صلاح» در دقیقه ۵۷ و آرنولد در دقیقه ۱+۹۰ به ثمر رساندند، سرخ ها بازی باخته را با پیروزی عوض کرده و سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کردند.لیورپول با برتری در این دیدار ۵۲ امتیازی شد و به رده چهارم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کرد و استون ویلا نیز با ۴۴ امتیاز اندوخته از دیدارهای گذشته جایگاه دهم را برای خود نگه داشت.شاگردان «یورگن کلوپ» که به نظر می رسید بازی پرفشاری را دردستور کار خود دارند از همان دقایق ابتدایی حملات گسترده ای را بر روی دروازه استون ویلا طراحی و این تیم را عقب راندند.مهمترین موقعیت سرخ‌ها در دقیقه ۱۳ و به دنبال اشتباه مدافعان میانی استون ویلا در دفع توپ نصیب «محمد صلاح» شد و او با «مارتینز» سنگربان حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما شوت این مهاجم با اختلاف کم از کنار دیرک عمودی به بیرون رفت.فیرمینو» ۲ دقیقه بعد در موقعیتی مناسب فرصت شوت زنی پیدا کرد اما ضربه این بازیکن نیز گل نشد.در دقیقه ۴۳ و برخلاف جریان بازی اتفاق تلخ رخ داد و استون ویلا به هدف خود رسید.والکینز» در این دقیقه در بین مدافعان میانی سرخ‌ها صاحب توپ شد و با شوتی زیبا دروازه بکر سنگربان لیورپول را باز کرد.پذیرش این گل برای شاگردان کلوپ هرچند سخت بود اما باعث نشد تا آنان از رسیدن به گل عقب بنشینند در دقایق کم باقی مانده تا پایان نیمه نخست فیرمینو گل تساوی بخش تیمش را درون دروازه حریف جای داد که در بازبینی تصاویر ثبت شده کمک داور ویدیویی این گل مردود اعلام شد و بازیکنان با اعلام پایان زمان نیمه نخست زمین را ترک کردند.نیمه دوم با حملات لیورپولی ها آغاز شد و تلاش آنان اتفاقا خیلی زود هم نتیجه داد و گل تساوی بخش بازی را درون دروازه مهمان جای دادند.در دقیقه ۵۷ این گل را «محمد صلاح» به ثمر رساند او که در محوطه شش قدم در صدد استفاده از موقعیت احتمالی بود توپی که دروازه بان موفق به مهار آن نشد را در برگشت گل کرد.کلوپ هنگامی که از به ثمر رسیدن گل برتری تیمش به دلیل بازی منطقی حریف تقریبا ناامید شده بود ترکیب تیم را تغییر داد و در یکی از این جابه‌جایی‌ها، فیرمینو را از زمین بازی خارج و «سادیومانه» را به جای او به زمین فرستاد.هرچند با این تغییرات روند برتری لیورپول حفظ شد اما آنان باز هم به گل نرسیدند اما در حالیکه بازی در وقت‌های اضافه در جریان بود، آرنولد گل برتری سرخ‌ها را درون دروازه مارتینز سنگربانآرژانتینی استون ویلا جای داد و برتری تیمش را رقم زد.

صعود فولاد

تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با برتری قاطع برابر العین امارات جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ را به دست آورد. شنبه شب در آخرین دیدار مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال فولاد خوزستان از ایران در ورزشگاه «پرنس فیصل بن‌فهد» شهر ریاض به مصاف العین امارات رفت که این دیدار در نهایت با برتری چهار بر صفر شاگردان جواد نکونام خاتمه یافت. کریشانسا دیلان» سریلانکایی همراه با دو هموطن خود، قضاوت این بازی را برعهده داشت. 

رئال مادرید پیروز ال‌کلاسیکو شد

رئال مادرید در دیداری جذاب با نتیجه دو بر یک بارسلونا را از پیش‌رو برداشت تا خود را هم امتیاز با اتلتیکو مادرید صدرنشین کند. در حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام رقابت‌های لالیگا دو تیم رئال مادرید و بارسلونا به مصاف هم رفتند.این دیدار جذاب که با میزبانی رئال برگزار شد با پیروزی دو بر یک این تیم به پایان رسید تا شاگردان زیدان سه امتیاز ارزشمند و روحیه‌بخش را به دست آورند. رئال مادرید بازی را توفانی آغاز کرد و در دقیقه ۱۴ توسط کریم بنزما روی پاس واسکز به گل رسید. تونی کروس در دقیقه ۲۸ گل دوم رئال را به ثمر رساند. ضربه آزاد این بازیکن آلمانی بعد از برخورد با دو بازیکن بارسلونا به گل تبدیل شد تا نیمه نخست با برتری دو بر صفر رئال به پایان رسد. بارسلونا که چیزی برای از دست دادن نداشت نیمه دوم را هجومی آغاز کرد، این درحالی بود که رئال ضد حملات مرگباری داشت و چند موقعیت خوب گلزنی را هم خلق کرد. بارسلونا در دقیقه ۶۰ یکی از گل‌ها را توسط مینگوئز جبران کرد. در دقایق پایانی بازی کاسیمیرو دو کارت زرد پیاپی را دریافت کرد و از بازی اخراج شد. بارسلونا حملات همه جانبه‌ای را روی دروازه رئال ترتیب داد و حتی در دقایق پایانی یک توپ به تیر دروازه کوبید اما در نهایت بازی با همین نتیجه دو بر یک به سود رئال به پایان رسید. با این نتیجه اتلتیکو مادرید با ۶۶ امتیاز و یک بازی کمتر به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به رئال در صدر باقی ماند و بارسلونا هم با ۶۵ امتیاز به رده سوم سقوط کرد. آمار ثبت شده در دیدار یکشنبه شب رئال مادرید – بارسلونا برتری تیم میهمان را در ال‌کلاسیکوی برگشت فصل ۲۱-۲۰۲۰ لالیگا نشان می‌دهد.  گل نخست رئال روی اشتباه فاحش مدافع چپ بارسا و گل دوم رئال نیز در پی شئت کروس، با دخالت بازیکنان بارسلونا وارد دروازه خودی شد. در حقیقت این رئال نبود که بارسا را شکست داد، بلکه بازیکنان بارسا بودند که رئال را پیروز کردند. رئال مادرید با برتری مقابل بارسلونا در هفته سی‌ام لالیگا، موقتاً به صدر  جدول رده‌بندی این مسابقات رسید. شاگردان زیدان با این بُرد توانستند هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل بارسا را با پیروزی به اتمام برسانند. در پایان این مسابقه، تونی کروس که موفق شد گل دوم رئال مادرید را از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر برساند، به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. همچنین آمار این مسابقه از برتری محسوس آبی‌واناری‌ها حکایت می‌کند. این تیم در تعداد شوت، شوت در چارچوب، مالکیت توپ و میدان و تعداد پاس، عملکرد بهتری نسبت به کهکشانی‌ها داشته است.

آمار اولین ال‌کلاسیکوی سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

شوت
رئال مادرید: ۱۴
بارسلونا: ۱۸

شوت داخل چارچوب
رئال مادرید: ۳
بارسلونا: ۴

مالکیت توپ
رئال مادرید: ۳۱.۱ درصد
بارسلونا: ۶۸.۹ درصد

پاس
رئال مادرید: ۳۳۱
بارسلونا: ۷۳۳

دقت پاس
رئال مادرید: ۷۸ درصد
بارسلونا: ۸۹ درصد

خطا
رئال مادرید: ۱۶
بارسلونا: ۱۰

کارت زرد
رئال مادرید: یک
بارسلونا: ۳

کارت قرمز
رئال مادرید: یک
بارسلونا: صفر

آفساید
رئال مادرید: صفر
بارسلونا: یک

استوری کنایه‌آمیز علیه بی‌پولی فدراسیون فوتبال

موضوع پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ به یکی از چالش‌های فدراسیون فوتبال در دوره گذشته و فعلی بدل شده و بارها قول پرداخت آن از سوی مسئولان مربوطه داده شده اما با گذشت قریب به سه سال هنوز خبری از پرداخت پاداش‌ها نیست و ملی‌پوشان معتقدند پاداش ۲۲ میلیونی سه سال قبل در حال حاضر در دیگر ارزش ریالی گذشته را ندارد.مهسا کمالی که یکی از ستارگان تیم ملی فوتسال زنان ایران به شمار می‌رود و در حال حاضر برای تیم ملی‌حفاری اهواز در لیگ برتر به میدان می‌رود، با انتشار استوری در صفحه اینستاگرام خود به عدم پرداخت پاداش از سوی فدراسیون فوتبال واکنشی کنایه‌آمیز داشت و با گذاشتن تصویری از واریز پول به حساب خود بار دیگر به موضوع عدم پرداخت پاداش ملی‌پوشان اشاره کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=109740 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x