پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فشار بر زوج بازداشت شده کُرد برای اعترافات اجباری

«سیروس عباسی» و «فریده ویسی»، از فعالان کُرد در شهر دهگلان استان کردستان که ۲۴ دی ۱۳۹۸ در این شهر بازداشت شدند، در بازداشت‌گاه اداره‌کل اطلاعات کردستان زیر فشار هستند تا به ارتباط با یکی از احزاب سیاسی کُرد اعتراف کنند.

خانواده فریده ویسی که موفق شده‌اند دوشنبه ۲۱ بهمن در ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج با او ملاقات کوتاهی داشته باشند، از قول او نقل می‌کنند که این زوج برای اعتراف به ارتباط با جریانات و احزاب سیاسی کُرد زیر فشار شدیدی هستند.

در این ملاقات که برای دیدار فریده ویسی با دختر کوچکش «کانی» ترتیب داده شده بود، این فعال مدنی به خانواده‌اش گفته است آن‌ها این اتهامات را به شدت رد و تاکید کرده‌اند که او و همسرش سیروس عباسی، فعال مدنی هستند و تمرکزشان بر فعالیت‌های آموزشی بوده است و مرتکب هیچ‌کار غیرقانونی نشده‌اند.

فریده ویسی ضمن اعتراض به فشارها و شکنجه‌های اعمال شده به آن‌ها و واهی و بی‌اساس دانستن اتهام ارتباط با احزاب سیاسی اپوزیسیون، خواستار حمایت نهادهای حقوق‌بشری از آن‌ها شده است.

۲۴ دی سال جاری، سیروس عباسی و همسرش فریده ویسی در محل کارشان در «آموزشگاه زانست» بازداشت و به سنندج منتقل شدند. ماموران اطلاعات هنگام بازداشت سیروس عباسی خشونت به خرج داده، به او بی‌احترامی کرده و او را به شدت ضرب و شتم کرده‌اند. 

بر اساس همین خبر، «آزاد خسروی»، فعال زیست‌محیطی و برادر سیروس هم که برای پی‌گیری دلیل بازداشت برادرش به اداره اطلاعات دهگلان مراجعه کرده بود را ماموران اطلاعات دهگلان بی‌‌هیچ دلیلی به شدت کتک زده و سپس او را بازداشت و در نهایت به بازداشت‌گاه اطلاعات سنندج منتقل کرده‌اند.

گفتنی است که سیروس عباسی پیش تر نیز در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ به دلیل انتقاد از عملکرد «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی، از سوی نیروهای سازمان اطلاعات سپاه دهگلان بازداشت و پس از چهار روز، با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=20069 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x