چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فوتبال در کرونا و الگوی کره؛ فیفا و تغییرات قوانین کرونائی

نازک بین: جای تعجب نخواهد داشت که بدانیم وقوع جنگ جهانی دوم به معنای این بود که فوتبال در بسیاری از کشورها ی اروپا تعطیل شده بود، زیرا مردم توجه کامل خود را بر روی “تلاش جنگ”و غلبه و بیرون راندن دشمن معطوف داشتند، هرچند که وضعیت آن زمان مثل بحران کووید ۱۹، چنان گسترده نبود که اکنون  بی رحمانه بر اروپا و جهان تأثیر می گذارد.

بطور مثال در انگلیس، بیشتر لیگ ها در طول فصل ۴۰- ۱۹۳۹ به حالت تعلیق درآمده بودند و خدمات عادی تا سال ۱۹۴۶- از سر گرفته نمی شدند. بسیاری از فوتبالیست ها برای شرکت در جنگ ثبت نام کردند و به طرز غم انگیزی، بسیاری از آنان در جنگ کشته شدند. نیروهای انگلیس حتی یک گردان فوتبال نیز داشتند که توسط فرانک باکلی بازیکن سابق بیرمنگام سیتی هدایت می شد. بازیکنان انواع باشگاه ها از جمله برخی از منچستر یونایتد و چلسی و دیگران در گردان های نظامی در جبهه حضور داشتند.

با این وصف بازی های فوتبال منطقه ای هنوز برگزار می شد. از جمله می توان از برگزاری مسابقاتی نام برد که به عنوان ‘The Wartime League’ و ‘The War Cup’ معروف شدند، و علت برگزاری چنین مسابقات محلی را عاملی برای حفظ روحیه و ایجاد نشاط در بین مردم و در راس همه کارگران می پنداشتند. با این حال بحث برانگیز بود، زیرا احساس می شد اجتماعات گسترده مردم، مانند مواردی که در مسابقات فوتبال یافت می شود، به عنوان یک هدف بالقوه برای دشمنان در معرض خطر خواهند بود. با این حال، حتی در مواردی که در دوره بین ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ وضعیت جنگ مبهم بود، برخی از لیگ های ملی همچنان ادامه داشتند.

در اسپانیا، بخش Primera در طول جنگ داخلی اسپانیا (۱۹۳۹-۱۹۳۶) به حالت تعلیق درآمد، اما با جنگ جهانی دوم بدون وقفه متوقف شد، در حالی که سری آ در ایتالیا تا سال ۱۹۴۳ قبل از لغو آن در سال ۱۹۴۴-۴۵ (۱۹۱۵- ۱۹۴۴) به حالت عادی ادامه داد. در سالهای ۱۹۴۵- ۱۹۴۵).

بوندسلیگا آلمان در طول مدت جنگ ادامه داشت و شالکه موفق ترین باشگاه در آن دوره توانائی های خود را در بین باشگاهها ی دیگر به اثبات رساند، چون در شش دوره از مسابقات بین ۱۹۳۹ و ۱۹۴۴ موفق به کسب سه عنوان شد. اما حالا کرونا کاری کرده که فدراسیون فوتبال آلمان با بیش از چهار و نیم میلیون عضو به امروز و فردائی که معلوم نیست چه خواهد شد فکر کند!

Coronavirus, World War 2 & every time global football been ...

اما در آسیا، لیگ فوتبال حرفه‌ای کره جنوبی پس از تسهیل محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا، از سر گرفته شده است اما کووید-۱۹ تغییرات زیادی را در نحوه برگزاری دیدارهای فوتبال در این کشور ایجاد کرده است؛ تغییراتی که سایر کشورها و فدراسیون‌ها می‌توانند آن را الگوی خود قرار دهند. برای آغاز فصل ۲۰۲۰ لیگ فوتبال کره جنوبی موسوم به کِی لیگ (K-League)، تمامی بازیکنان، کادرهای فنی، تیم‌های داوری و عوامل شرکت کننده در این رقابت‌ها باید تست کرونا می‌دادند و جواب تست آنها منفی می‌شد.

دوازده تیم لیگ حرفه‌ای کره جنوبی بطور معمول سه بار در طول فصل با یکدیگر روبرو می‌شوند و پس از ۳۳ هفته، ۶ تیم اول یک بار دیگر با یکدیگر روبرو می‌شوند و ۶ تیم رتبه‌های هفتم تا دوازدهم نیز یک بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت تا پس از آنکه تمامی ۱۲ تیم لیگ حرفه‌ای کره جنوبی ۳۸ بازی را به انجام رساندند، ۶ تیم نخست تکلیف قهرمان و سهمیه‌های آسیایی را مشخص و ۶ تیم رده پایین جدول هم تکلیف تیم‌های سقوط کننده را تعیین کنند.

بدلیل اینکه آغاز فصل ۲۰۲۰ K-League دو ماه به تعویق افتاده است، دوازده تیم لیگ حرفه‌ای کره جنوبی قبل از جداسازی ۶ تیم بالای جدول از ۶ تیم پایینی، به جای سه بار تنها دو بار با یکدیگر روبرو می‌شوند. با این احتساب و بعد از پنج بازی مرحله جداسازی، فصل ۲۰۲۰ لیگ کره جنوبی با انجام ۲۷ هفته (به جای ۳۸ هفته معمول) به پایان خواهد رسید.

اگر بدلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، مسابقات به حالت تعلیق درآید و تمامی تیم‌ها دست کم تا پایان هفته بیست و دوم مسابقات خود را برگزار کرده باشند، سرنوشت تیم‌های قهرمان، سهمیه‌های آسیایی و سقوط کننده‌ها را جدول لیگ در پایان هفته بیست و دوم مشخص خواهد کرد. به عبارتی، اگر مسابقات در هفته بیست و چهارم متوقف شود، جدول لیگ در پایان هفته بیست و دوم و قبل از جدا سازی ۶ تیم بالا و پایین جدول برای پنج هفته پایانی، ملاک تعیین قهرمان و … خواهد بود.

این اقدام فوتبال حرفه‌ای کره جنوبی، نکته‌ای است که که تمامی لیگ‌های حرفه‌ای، فدراسیون‌ها، کنفدراسیون‌ها و حتی فیفا در حال مطالعه آن هستند. در دنیای فوتبال، مهم‌ترین مساله تنها این نیست که مسابقات این فصل را چگونه به پایان برسانند، بلکه مهم‌تر از آن چگونگی برگزاری بازی‌های فصل آینده و احتمالا دو فصل پیش رو تا ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) و یا حتی تعطیلی فوتبال تا اطلاع ثانوی و با توجه به شرایط خاص بهداشت و سلامت هر کشور است.

خبر انحلال باشگاه حرفه‌ای «تیانجین تیانهای» از لیگ برتر چین، زنگ خطری است برای باشگاه‌هایی که در لیگ حرفه‌ای کشور خود با تکیه بر درآمد بلیت‌فروشی، تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی، مخارج خود را می‌پردازند.

برخی از اقدامات جدید بهداشتی K-League به شرح ذیل است:

  • تعظیم اعضای دو تیم به یکدیگر جانشین دست دادن دو تیم قبل از بازی شده است.
  • کودکان همراه تیم‌ها به زمین نخواهند آمد.
  • بازیکنان از صحبت با یکدیگر و اعتراض به داور در طول بازی منع شده‌اند.
  • بازیکنان ذخیره و کادر فنی روی نیمکت باید از ماسک استفاده کنند.
  • بازی‌ها تا اطلاع ثانوی در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار خواهند شد.
  • سکوهای خالی به شعارهای الهام بخش بهداشتی، پرچم بزرگ‌ تیم میزبان و تابلوهای تبلیغاتی اضافه، مزین می شوند.
  • مصاحبه بعد از بازی با دو میکروفون (و نه یک میکروفون) و رعایت فاصله گزارشگر و بازیکن انجام می‌شود.
  • سازمان لیگ کره جنوبی دفترچه رعایت اصول بهداشتی را برای ۱۲ تیم حاضر در لیگ آماده کرده که قوانین بهداشتی جدید و الزام به رعایت آنها در آن درج شده است. این جزوه به ۴۰ لیگ حرفه‌ای در جهان، از جمله لیگ برتر انگلستان و بوندسلیگای آلمان ارسال شده و به درخواست این لیگ‌های حرفه‌ای با آنها به اشتراک گذاشته شده است.

فیفا و تغییرات قوانین کرونائی

براساس آخرین تصمیمات بورد بین‌المللی فوتبال تغییراتی در قانون سوم فوتبال به دلیل ویروس کووید ۱۹ (کرونا) به‌طور موقت به‌وجود آمده است. برهمین اساس متن این اصلاحات به فدراسیون‌های عضو ابلاغ شده است.

متن این اصلاحات به شرح زیر است:

قوانین بازی ۲۱-۲۰۲۰ برای مسابقات رسمی (و مسابقات غیر رسمی) از اول ژوئن ۲۰۲۰ لازم الاجرا است، ولی مسابقاتی که به دلیل ویروس کووید ۱۹ به حالت تعلیق در آمدند، این اختیار را دارند تا بازی‌ها را با قوانین ۲۰-۲۰۱۹  یا ۲۱-۲۰۲۰ به پایان برسانند؛ حتی اگر مسابقات را بعد از اول ژوئن ۲۰۲۰ مجددا  شروع کنند.

مسابقات “دوستانه/ آماده سازی/ تمرینی” در جهت آمادگی برای شروع مجدد بازی‌ها می‌بایست آن نسخه از قوانین را استفاده کنند که قرار است پس از شروع مجدد مسابقات به کارگیری شود.

هم‌چنین بورد بین‌المللی فوتبال از این فرصت استفاده می‌کند تا توجه برگزارکنندگان مسابقات را به گزینه‌های موجود در قوانین بازی درباره رفاه و ایمنی بازیکنان و سایر شرکت کنندگان، به ویژه موارد مربوط به استراحت برای نوشیدن مایعات و استراحت برای خنک شدن که در قانون ۷ آمده جلب کند.

مسابقاتی که در آن کمک داور ویدئویی به کار گرفته می‌شود، بنا به صلاحدید برگزارکننده مسابقات مجاز هستند تا استفاده از آن را تا شروع مجدد مسابقات متوقف کنند. با این وجود، در صورت استفاده از کمک داور ویدئویی، کلیه موارد مربوط به قوانین بازی و هم‌چنین تشریفات به‌کارگیری کمک داور ویدئویی در جای خود باقی خواهد ماند.

برگزارکننده مسابقات مستحق استفاده از اصلاحیه قانون ۳ یا هر یک از سایر گزینه‌های موجود هستند و دیگر نیازی به دریافت مجوز برای انجام آن از بورد بین‌المللی فوتبال نیست.

قانون ۳ – بازیکنان: تعداد تعویض‌ها

مسابقات رسمی

تعداد تعویض‌ها در هر مسابقه رسمی که برگزار می‌شود حداکثر پنج نفر است، که توسط فیفا، کنفدراسیون یا فدراسیون ملی مشخص خواهد شد، به جز برای مسابقات آقایان و بانوان شرکت کننده در تیم‌های اول باشگاه‌ها در بالاترین دسته یا تیم‌های بین‌المللی الف بزرگسالان، که حداکثر تعویض سه نفر است.

اصلاحیه موقت:

برگزارکنندگان مسابقات اختیار دارند تا یکی یا هر دو مورد زیر را اعمال کنند:

در طول مسابقه، هر تیم:

می‌تواند حداکثر از ۵ تعویض استفاده کند

حداکثر سه فرصت تعویض دارد

می‌تواند یک تعویض اضافه در بین دو نیمه انجام دهد

در صورتی که بازی در وقت اضافه بازی می شود، هر تیم:

می تواند از یک تعویض اضافی استفاده کند (خواه تیم از حداکثر تعداد تعویض های خود استفاده کرده باشد یا نه)

یک فرصت* تعویض اضافی دارد (خواه تیم از حداکثر تعداد فرصت های تعویض خود استفاده کرده باشد یا نه)

می تواند یک تعویض اضافی انجام دهد:

در زمان قبل از شروع وقت های اضافه

در بین دو نیمه وقت های اضافه

چنانچه تیمی از حداکثر تعداد تعویض ها یا فرصت های (تعویض) خود استفاده نکرده باشد، تعویض ها و فرصت های (تعویض) استفاده نشده می تواند در وقت اضافه مورد استفاده قرار بگیرد.

* هرگاه دو تیم همزمان تعویضی انجام دهند، این به عنوان فرصت تعویض انجام شده برای هر تیم به شمار خواهد آمد.

هولیگان‌ها مخالف بازگشت فوتبال هستند

هواداران متعصب تیم‌های مختلف اروپایی در یک بیانیه مخالفت خود را با از سرگیری مسابقات فوتبال اعلام کردند.

فرشته تقی‌زاده .ایسنا: هولیگان‌ها دوست ندارند فوتبال بدون آن‌ها از سر گرفته شود. صدها گروه از هواداران در اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها در یک بیانیه از یوفا خواستند تا توقف بازی‌های باشگاهی را حفظ کند و زمانی رقابت‌ها از سر گرفته شوند که حضور همه خطری نداشته باشد. آن‌ها برگزاری دیدارها را بدون تماشاگر ایده دیوانه‌واری می‌دادند و معتقدند باشگاه از لحاظ اقتصادی ضربه خواهند خورد. در بخشی از متن بیانیه آمده است: باشگاه ها باید شور و شوق هواداران را درک کنند.

هولیگان‌ها به هم قول دادند در کنار یکدیگر مبارزه کنند تا دوباره در جایگاه‌ها حضور داشته باشند و خوشحالی و ناراحتی‌های‌شان را تقسیم کنند و برای تیم محبوب‌شان آواز سر دهند. هواداران متعصب می‌خواهند فوتبال برده پول نباشد. در ایتالیا از چند هفته پیش در شهرهای مختلف پلاکاردها و بیانیه‌هایی علیه از سرگیری مسابقات دیده شده است.

پلاتینی: اینفانتینو به لطف حمایت پشت‌پرده دادستان سوئیس رئیس فیفا شد

رئیس پیشین یوفا پشت‌پرده روابط محرمانه رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال با دادستان سوئیس که باعث رسیدن او به این پست شد را افشا کرد.

به نقل از هفته‌نامه L’Illustré فرانسه، میشل پلاتینی معتقد است جانی اینفانتینو سال ۲۰۱۵ میلادی به لطف روابط پشت‌پرده با دادستان سوئیس توانست صندلی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را تصاحب کند. پلاتینی در آن زمان با شکایت فیفا به اتهام دریافت رشوه از سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا ۴ سال محروم شد.

رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در این رابطه گفت: اینفانتینو و میشل لائوبر (دادستان سوئیس) معتقدند که غیرقابل دسترسی و بالاتر از قانون هستند. بر اساس افشاگری‌های اخیر، اینفانتینو و لائوبر جلسه‌های غیررسمی با هم داشته‌اند که ابهام حقوقی درباره تبانی فیفا و سیستم قضایی یک کشوری ایجاد می‌کند.

میشل پلاتینی گفت: فکر می‌کنم میشل لائوبر فهمیده که از خطوط قرمز عبور کرده است. به نظرم جانی اینفانتینو هم‌اکنون باید استعفا دهد. مشکل اینجاست که او با تکیه بر فرصت‌طلبی و بدون مشروعیت پست ریاست فیفا را به دست آورد. بنابراین او هر کاری برای حفظ این سمت انجام می‌دهد. اینکه در گذشته قربانی یک توطئه شدم برای من روشن است. همه می‌دانند پست ریاست فیفا در سال ۲۰۱۶ با اکثریت آراء باید به من می‌رسید.وی افزود: اینفانتینو در ابتدای سال ۲۰۱۵ به طرز ماهرانه‌ای و روابط پشت‌پرده‌ای با اطمینان از اینکه من از صحنه رقابت ریاست فیفا حذف می‌شوم، وارد عرصه شد.

مصاحبه پلاتینی در حالی امروز منتشر شد که قرار است کمیته قضایی مجمع فدرالی سوئیس درباره برکناری میشل لائوبر از سمت دادستانی به خاطر جلسه‌های غیررسمی با جانی اینفانتینو تصمیم بگیرد.

فیفا مراسم The Best را لغو کرد

فیفا به دلیل شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته تا امسال مراسم بهترین های خودش را برگزار نکند. سال گذشته لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، توانست جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خودش کند. این اولین بار است که فیفا تصمیم گرفته این برنامه را برگزار نکند؛ اتفاقی که می تواند سال ۲۰۲۰، را بیشتر از گذشته عجیب و غریب کند.

 لیونل مسی، بهترین بازیکن فصل گذشته برای فیفا نمی تواند در سال جاری دوباره برای کسب این جایزه رقابت کند.  کریستیانو رونالدو نیز در چنین شرایطی قرار دارد و نخواهد توانست در مراسم بهترین های فیفا در سپتامبر ۲۰۲۰ در میلان شرکت کند. فیفا تصمیم گرفته است به خاطر بحران کرونا  مراسم The Best را برگزار نکند.

 جیانی اینفانتینو، رییس فیفا می داند باید شرایط را به خاطر بحران کرونا بسنجد و بهترین تصمیم را بگیرد. اکنون تنها رقابت هایی که لغو نشده است جام جهانی باشگاه ها است که قرار است در ماه دسامبر در ابوظبی برگزار شود. دیروز(سه شنبه) جام جهانی زیر ۲۰ و زیر ۱۷ سال زنان لغو شد. قرار بود این بازی ها در فوریه و مارس سال ۲۰۲۱ به انجام برسند. همچنین جام جهانی فوتسال هم تا اوایل سال 2021 به تعویق افتاد.

 تصمیم فیفا برای برگزار نکردن مراسم The Best درست بود چون در آن جا بهترین بازیکنان و مربیان جهان را معرفی می کند. لیگ ها به خاطر بحران کرونا نیمه کاره رها شدند و برخی از آن‌ها دیگر برگزار نخواهند شد. به همین خاطر نمی‌توان به درستی بازی های هر یک را بررسی کرد. 

در رابطه با بقیه جوایز فردی تصمیمی گرفته نشده است. با مختومه اعلام شدن برخی از لیگ ها همچون هلند و فرانسه نمی‌توان به درستی بهترین گلزن قاره اروپا را انتخاب کرد. به عنوان مثال کیلیان ام‌باپه در میان بهترین‌های این فصل قرار دارد اما با لغو لیگ یک فرانسه دیگر نمی‌تواند گلزنی کند.

 فرانس فوتبال هم درباره توپ طلا تصمیمی نگرفته است. از طرفی یوفا مراسم خود را در آگوست در موناکو برگزار خواهد کرد و در آن جا قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برگزار خواهد شد. این سازمان بهترین بازیکن فصل و بهترین بازیکنان در هر پست را معرفی می‌کند. هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری بازی های باقی مانده این فصل اعلام نشده است و معلوم نیست فصل آینده از چه تاریخی شروع خواهد شد. البته یوفا در نظر دارد اواخر اکتبر فصل ۲۱-۲۰۲۰ را آغاز کند.

مسی یا رونالدو ؛ پاسخ کلوپ به سوال سخت فوتبالی ها

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در ۱۰ سال اخیر در رقابتی بی نظیر عنوان بهترین بازیکن سال را به دوش می کشیدند. عده ای از مسی به عنوان بهترین بازیکن دنیا نام می بردند و عده دیگری نیز از رونالدو. چیزی که مشخص بود این است که انتخاب بین این ۲ ستاره بسیار سخت و بستگی به پارامترهای متفاوتی دارد.

یورگن کلوپ نیز به این سوال سخت پاسخ داده و پاسخش را تشریح کرده است. مربی آلمانی باشگاه لیورپول مسی را به رونالدو ترجیح داد ولی از ستاره پرتغالی به عنوان یک بازیکن تمام و کمال نام برد.

وی در این خصوص گفت: به نظرم مسی بهترین بازیکن است و من نمیتوانم رونالدو را بیشتر از مسی تحسین کنم. ما مقابل هر ۲ بازیکن بازی کرده ایم و تقریبا دفاع مقابل آنها غیرممکن است.

کلوپ ادامه داد: مسی از زمان تولدش از قد و قامت کوتاهی برخوردار بود پس شما اگر بخواهی قد یک بازیکن تمام و کمال را رسم کنی باید از قد رونالدو کمک بگیری. او می تواند فوق العاده بپرد، به سرعت بدود و تمام این ها مشخصات یک بازیکن تمام و کمال است که رونالدو دارد.

وی تصریح کرد: اما در طرف دیگر یک مسی کوچک اندام را داریم که انجام هر کاری را ساده می کند. من او را شاید بیشتر دوست دارم ولی نه به این معنا که کریستیانو خوب نیست او یک بازیکن خارق العاده است.

کلوپ در انتها گفت: چیزی که این ۲ نفر را متمایز می کند درخشش و ثبات بیش از ۱۰ ساله آنها است. برخی از بازیکنان جوان هستند که پتانسیلی شبیه به رونالدو و مسی دارند ولی قدم گذاشتن در راه آنها خیلی سخت است ولی در این صورت اتفاق فوق العاده خواهد بود.

انتخاب نادال بین مسی و رونالدو کیست؟

تنیسور مطرح مردان جهان در گفت‌وگویی درباره بازیکن و تیم مورد علاقه خود صحبت کرد. رافائل نادال تنیسور مطرح جهان در مایورکا متولد شد به فوتبال و تنیس علاقمند بود اما تنیس را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کرد. او نخستین عنوان قهرمانی را زمانی به دست آورد که فقط ۸ سال داشت.

او در ادامه قدرت دست چپ خودش را هم بیشتر کرد که همین موضوع باعث شد تا در بخش ملی و قاره اروپا افتخارات زیادی کسب کند. حتی در آن زمان کودک درون او عاشق فوتبال بود.

عموی او میگوئل نادال یک فوتبالیست حرفه‌ای بود. او در تیم بارسلونا و همین طور تیم ملی اسپانیا بازی کرده با این حال رافائل نادال عاشق رئال مادرید است. زمانی که نادال تنیس بازی نمی‌کند شما می‌توانید او را در سانتیاگوبرنابئو در حال تشویق تیم محبوبش پیدا کنید. تنیسور مطرح مردان جهان در گفت‌وگو با TNT براین باور است در حالی که لیونل مسی بهترین بازیکن برای بارسا به شمار می‌رود رونالدو هم بهترین فوتبالیست برای رئال مادرید بود.

وی در این باره اظهار داشت: مسی بهتر از رونالدو برای بارسا و رونالدو بهتر از مسی برای رئال است. ما باید از اینکه آنها بهترین بازیکنان جهان هستند لذت ببریم. نادال ادامه داد: من به عنوان طرفدار رئال مادرید از بازی مسی لذت می‌برم حتی با اینکه او در تیم محبوب من بازی نمی‌کند. به اندازه کافی خوش‌شانس هستم که او را هر هفته می‌بینم. دوست دارم مسی را در مادرید داشته باشیم.

برخی از ستاره های فوتبال کم کم به پایان خط نزدیک می شوند.

 نشریه سان انگلیس فهرستی از ستاره هایی تهیه کرده که کم کم به پایان فوتبال خود نزدیک می شوند. در این فهرست نام کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی و همیشه آماده تیم یوونتوس هم دیده می شود، کسی که گفته می شود تا ۴۰ سالگی هم بازی خواهد کرد اما سان اعتقاد دارد او و چند فوتبالیست دیگر به زودی خداحافظی می کنند. یکی دیگر از آنها زلاتان است و دیگری اینیستا. بوفون اسطوره ای هم در میان این بازیکنان دیده می شود.

 این گزینه های خداحافظی چه کسانی هستند؟

جیان‌لوئیجی بوفون 42 ساله – یوونتوس

دنی آلوس 38 ساله – سائوپائولو

جیورجیو کیه‌لینی  ۳۵ ساله – یوونتوس

سرخیو راموس 35 ساله –رئال مادرید

لیتون بینز 35 ساله – بایرن مونیخ

لوکا مودریچ 34 ساله –رئال مادرید

وین رونی 34 ساله – دربی کانتی

آندرس اینیستا 36 ساله –ویسل کوبه

داوید سیلوا 34 ساله – منچسترسیتی

کریستیانو رونالدو 35 ساله -یوونتوس

زلاتان ابراهیموویچ 38 ساله – میلان

استرلینگ: تعدادی از اعضای خانواده‌ام را به خاطر کرونا از دست دادم

به نقل ESPN، رحیم استرلینگ جزو آن دسته از بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس است که نگران از سرگیری این بازی‌ها پس از دو ماه تعلیق به دلیل شیوع کرونا هستند. دولت انگلیس با انتشار سندی ۵۰ صفحه‌ای به ازسرگیری مسابقات لیگ برتر انگلیس از ابتدای ماه میلادی آینده (۱۷ روز دیگر) چراغ سبز نشان داده اما گروهی از بازیکنان نمی‌خواهند به میادین برگردند و سلامت خود و خانواده‌های‌شان را به خطر بیندازند. به نظر می‌رسد که استرلینگ هم تمایل چندانی به از سرگرفته شدن مسابقات ندارد به ویژه که او تاکنون تعدادی از خویشاوندان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است.

استرلینگ در کانال خودش در شبکه یوتیوب گفت: زمانی که مسابقات فوتبال را لغو کردند، می‌دانستم که موضوع جدی است. نمی‌گویم که فوتبال مهمترین مسئله دنیاست اما زمانی که یک رویداد فوتبالی یا لیگ برتر تعلیق می‌شود، یعنی که موضوع خیلی جدی است. هرگز چنین چیزی ندیده بودم. از زمانی که به ما گفتند مسابقات تعلیق است، می‌دانستم همه چیز را باید خیلی جدی گرفت. دوستانی دارم که مادربزرگشان را از دست دادند. تعدادی از اعضای خانواده خودم هم جان‌شان را از دست دادند. پس باید عاقل بود و مراقب خودمان و اطرافیان‌مان باشیم.

وی ادامه داد: زمانی باید برگردیم که همه چیز روبه‌راه باشد نه فقط به صرف اینکه فوتبال دوباره برقرار باشد. امن بودن محیط نه فقط برای ما فوتبالیست‌ها بلکه برای تمام پرسنل کادر پزشکی، داوران و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری بازی‌ها ضروری است. نمی‌دانم که چطور می‌خواهند این شرایط امن را فراهم کنند اما احساس می‌کنم زمانی می‌شود مسابقات را از سر گرفت که امنیت و سلامت بازیکنان تأمین شود. چطور بگویم… نمی‌ترسم اما نگرانم و به این فکر می‌کنم که نتیجه این تصمیم چه خواهد بود.

اخیراً سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی نیز مخالفت خود را با عجله مسئولان لیگ برتر برای از سر گرفتن مسابقات اعلام کرده بود. دنی رز مدافع نیوکاسل هم یکی دیگر از بازیکنان شاغل در لیگ برتر بوده که با از سر گرفته شدن مسابقات مخالفت کرد.

تاکنون ۲۲۳ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۲ هزار نفر جان‌شان را از دست داده‌اند که این بالاترین آمار در قاره اروپا است.

https://akhbar-rooz.com/?p=30118 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x