شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فوتبال و سینه چاکی برای آن؛ حتی به قیمت جان! دسته قهرمانان از چین تا آرژانتین

نازک بین: تحقق آرزوها و رویاها همیشگی نیستند و برخی اوقات شاید به تعداد انگشتان یکدست هم برای افراد برآورده نشوند. بطور مثال لیونل مسی مرد فضائی فوتبال که در فوتبال به همه عناوین رسیده اما هنوز آرزو و رویای قهرمانی در جام جهانی را بارها اعلام کرده تا جائی که در جام جهانی ۲۰۱۴ ووقتی در فینال و در وقت های اضافه آرژانتین یک بر صفر مغلوب آلمان شد و کسب جام را از دست داد لیونل مسی بهترین بازیکن آن جام معرفی شد ولی ابر ستاره فوتبال جهان چنان روی خوشی به این انتخاب و افتخار نشان نداد و در همان جا بر زبان آورد که لمس جام طلائی برای من ارزش بیشتری از عنوان بهترین ها داشت! در رشته های ورزشی مثال های زیادی وجود دارد که یک قهرمان, یک تیم ,یک شهر و یک کشور منتظر رسیدن به رویاهای شان بوده اند و هنوز هم برآورده نشده. همین چند روز بیش بود که کاپیتان ساوتهمپتون انگلیس یکی از تیم های نسبتا قعرنشین لیگ برتر انگلیس به دلیل رویایی که در سر داشت از کاپیتانی تیمش محروم شد. با تائید سرمربی و باشگاه ساوتهمپتون، پیر هویبرگ، بازیکن دانمارکی به دلیل اعلام آرزویش مبنی بر حضور در یک تیم دارای شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا از کاپیتانی این تیم خلع شد!

وقتی کرونا با قهرمانی ناپولی فراموش شد / انتفاد WHO از طرفداران ایتالیایی

 هافبک دانمارکی اخیرا گفته بود دوست دارد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. از آنجایی که ساوتهمپتون شانس کسب سهمیه این رقابت‌ها  را ندارد، این ابراز تمایل هویبرگ موجب خشم سران این باشگاه شده  و در نهایت او از کاپیتانی محروم شد. هویبرگ بیش از صد بازی برای ساوتهمپتون انجام داده  و یک سال دیگر نیز با این باشگاه قرارداد دارد. رویاها نه خریدنی و نه فروشی است بلکه بدست آوردنی است!

هزاران طرفدار ناپولی پس از قهرمانی تیمشان در کوپا ایتالیا در خیابان‌ها ناپل به جشن و شادی پرداختن تا تحقق رویاهای شان را با وجود محدودیت های ناشی از کوید۱۹ به جهانیان و به تاریخ فوتبال ایتالیا نشان دهند.

با توجه به اهمیت تحقق رویاهای طرفداران ناپلی و خصلت ورزش فوتبال و در کنار اینکه ناپولی توانست شاگردان ساری و یوونتوس را شکست دهد، نکته‌ای مورد توجه قرار گرفت که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشن های خیابانی ناپولی بود. گرچه بازی فینال پشت درهای بسته برگزار شد ولی در خیابان‌ها مردم بدون رعایت هیچ نکته بهداشتی به جشن و پایکوبی پرداختند. طبق آمار گزارش شده نزدیک به ۵ هزار نفر از طرفداران ناپولی در خیابان‌ها و میدان اصلی شهر حاضر شدند. فوتبال و سینه چاکی برای آن حتی به قیمت جان!

همین اتفاق باعث انتقاد دستیار رئیس سازمان بهداشت جهانی از رفتار هواداران ایتالیایی شد. او در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: مشاهده این صحنه‌ها بسیار ناراحت کننده بود و دیگر دوست ندارم چنین صحنه‌هایی را ببینم. این اتفاق مشکلات زیادی را در زمینه شیوع ویروس کرونا ایجاد خواهد کرد.

مذاکره باخ و اینفانتینو در لوزان

مذاکره باخ و اینفانتینو در لوزان

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در دیداری با یکدیگر در خصوص وضعیت بحران کرونا و تاثیر ویروس در ورزش گفتگو کردند. این دیدار در لوران انجام شد.این ۲ مقام بین‌المللی در خصوص تاثیری که بحران کرونا در ورزش گذاشته و اینکه چطور می توان این شرایط را کنترل کرد و مسابقات را از سر گرفت با یکدیگر مذاکره کردند.اینفانتینو در صد و سی و پنجمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک به عضویت این سازمان در آمد. وی در نشست بعدی که قرار است به صورت مجازی روز جمعه ۱۷ جولای (۲۷ تیر) برگزار شود شرکت کند.

با دار و دسته قهرمان‌ها از چین تا آرژانتین

قهرمانی متوالی در لیگ‌های فوتبال رکورداران زیادی در دنیا دارد؛ از جبل‌الطارق گرفته تا چین قهرمانانی وجود دارند که جام قهرمانی را برای سال‌های طولانی در گرو خودشان نگه داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، قهرمانی در لیگ‌های فوتبال به علت تداوم مسابقات طی ۹ ماه از ارزش بالاتری نسبت به مسابقات حذفی دارد. تیم‌ها برای اینکه به قهرمانی لیگ برسند نه فقط در چند مسابقه بلکه باید در طول یک فصل و همه مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند.

بعضی از تیم‌ها در دنیا نه تنها کیفیتشان را در طول یک فصل حفظ می‌کنند و قهرمان لیگ می‌شوند بلکه این قهرمانی را برای چندین سال متوالی تکرار می‌کنند. به بهانه قهرمانی دیشب بایرن‌ مونیخ نگاهی انداختیم به قهرمانی‌های متوالی در لیگ‌های فوتبال.

اروپا

تیم‌هایی که توانسته‌اند در اروپا بیشترین قهرمانی متوالی را به دست بیاورند در پنج لیگ معتبر این قاره حضور ندارند. بیشترین قهرمانی متوالی در قاره اروپا مربوط به تیم لینکلن جبل‌الطارق و اسکونتوی لیتوانی است. این دو تیم موفق شده‌اند ۱۴ سال متوالی قهرمان لیگ کشورشان شوند.

۱- لینکلن جبل‌الطارق با ۱۴ قهرمانی متوالی از فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ تا فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ و استنوکوی لیتوانی از ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۴

۲- باته بوریسوف بلاروس با ۱۳ قهرمانی متوالی از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ و تیم روزنبرگ نروژ با ۱۳ قهرمانی متوالی از ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴

۳- دیناموزاگرب کرواسی با ۱۱ قهرمانی متوالی از فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ تا فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵

۴- دینامو تفلیس گرجستان با ۱۰ قهرمانی متوالی از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹، تیم دیناموی برلین (آلمان شرقی) با ۱۰ قهرمانی متوالی از فصل ۱۹۷۹-۱۹۷۸ تا فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷، تیم ام‌تی‌کی بوداپست با ۱۰ قهرمانی متوالی در سال ۱۹۱۴ و از ۱۹۱۷ تا ۱۹۲۵ (به علت جنگ جهانی اول این مسابقات چند سال برگزار نشد) و تیم‌های پیونیک ارمنستان و شریف مولداوی با ۱۰ قهرمانی متوالی از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰.

با دار و دسته قهرمان‌ها از چین تا آرژانتین

۵ لیگ معتبر اروپا

در بین ۵ لیگ معتبر اروپا یعنی لیگ کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه دو تیم یوونتوس و بایرن مونیخ بیشترین قهرمانی متوالی را در کارنامه دارند.

لیگ آلمان: بایرن مونیخ با ۸ قهرمانی متوالی از فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ تا کنون

لیگ ایتالیا: یوونتوس با ۸ قهرمانی متوالی از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ تا کنون. یوونتوس می‌تواند با قهرمانی در فصل جاری این عدد را به ۹ برساند.

لیگ اسپانیا: رئال مادرید با ۵ قهرمانی متوالی از فصل ۱۹۶۱-۱۹۶۰ تا ۱۹۶۵-۱۹۶۴

لیگ انگلیس: هادرسفیلد، لیورپول، آرسنال و منچستریونایتد (دو بار) هر کدام با سه قهرمانی متوالی

لیگ فرانسه: لیون با ۷ قهرمانی متوالی از فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ تا فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷

آرژانتین و برزیل

آرژانتین:ریورپلاته و ریسینگ کلاب با ۳ قهرمانی متوالی

برزیل: سانتوس با ۵ قهرمانی متوالی از ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۵

لیگ‌های معتبر آسیا

ژاپن: وردی کاواساکی، کاشیما آنتلرز و یوکاهاممو مارینوس با ۲ قهرمانی متوالی

چین: گوانگژو با ۷ قهرمانی متوالی از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷

کره جنوبی: چونبوک موتورز و سونگنام با ۳ قهرمانی متوالی

عربستان سعودی: الشباب و الاتحاد با ۳ قهرمانی متوالی

ایران: سپاهان و پرسپولیس با ۳ قهرمانی متوالی

به این ترتیب اگر لیگ جاری ایران به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو نشود و ادامه یابد، در صورت قهرمانی پرسپولیس این تیم به تنهایی رکوردار قهرمانی متوالی در ایران می‌شود. البته برای رکوردزنی در آسیا و رسیدن به ۷ قهرمانی متوالی گوانگژو، راه درازی پیش رو دارد.

حمله خواهر رونالدو به مائوریسیو ساری

گازتا دلا اسپورت، یکی از معتبرترین روزنامه ایتالیایی تیتر امروز خود را به احتمال برکناری ساری از هدایت یووه اختصاص داد.از طرفی توتو اسپورت و کوریره دلا اسپورت نیز از برکناری احتمالی ساری سخن گفتند. این رسانه‌ها مدعی شدند که ماندن این مربی به نتیجه یوونتوس در سری‌آ و لیگ قهرمانان اروپا بستگی دارد.

یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا در یک هشتم نهایی مقابل لیون در فرانسه نتیجه را یک بر صفر باخته و منتظر بازگشت رقابت‌ها و بازی در خانه بدون حضور تماشاگر است. از طرفی پس از شکست یوونتوس مقابل ناپولی خواهر رونالدو مربی این تیم را به باد انتقاد گرفت و با پستی در اینستاگرام از تاکتیک این مربی انتقاد کرد

به نقل از دیلی میرور، ناپولی توانست در دیدار نهایی جام حذفی ایتالیا یوونتوس را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. به این ترتیب کریستیانو رونالدو برنده پنج توپ طلا برای اولین بار در دوران حرفه ای خود دو فینال پیاپی را باخت. 

الما آویرو خواهر کریستیانو رونالدو پس از شکست یووه در فینال کوپا ایتالیا به انتقاد از مائوریسیو ساری سرمربی این تیم و سایر نفرات این تیم پرداخت و در پستی در شبکه اجتماعی خود نوشت:‌ چه کاری بیشتر می توانید انجام دهید؟ کریستیانو عزیز هر کاری که ممکن بود کردی عزیزم. شما نمی توانید معجزه کنید. نمی دانم این چطور بازی بود که یوونتوس در این دیدار انجام داد. تو خودت باش پادشاه من. 

گاتزتادلواسپورت کریستیانو رونالدو را ضعیف ترین بازیکن زمین دانست و حتی مائوریسیو ساری سرمربی یوونتوس نیز بعد از بازی اعلام کرد رونالدو تمام کنندگی همیشگی را در زمین بازی نداشت. او رونالدو را هم ردیف داگلاس کاستا و پائولو دیبالا دانست.

یوونتوس بعد از از دست دادن جام حذفی، اکنون تمام تمرکز خود را روی قهرمانی در سری آ گذاشته است جایی که شاگردان ساری باید در حالی دوشنبه شب برابر بولونیا قرار گیرند که با یک امتیاز بیشتر از لاتزیو در صدر جدول قرار دارند و امیدوار به دفاع از عنوان قهرمانی هستند.

پول پاداش بانوان تیم ملی فوتسال چه شد و کجا رفت؟

پول پاداش بانوان تیم ملی فوتسال چه شد و کجا رفت؟/ پاداش برای مترجم‌ها، وعده برای قهرمانان

علی کفاشیان همین چندی بیش گفت که سر فیفا را کلاه گذاشتیم!! در باره این  جمله به اندازه فاصله تهران تا لوزان سوئیس بصورت رفت و برگشت می توان کتاب و مطلب نوشت! از قدیم گفته اند دیوار کوتاه تر از دیوار ما را پیدا نکردند! وقتی سر بزرگترین نهاد جهانی کلاه گذاشته می شود و از این دیوار بلند و محافظ شده عبور می کنند دیگر از چند خشت دیوار حریم بانوان بالا و پریدن به این سوی و آن سوی کاری ندارد و با یک اشاره ابرو هم انجام می شود.

دومین قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا، ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ رقم خورد. به دلیل دومین قهرمانی این قهرمانان بی‌ادعا، فدراسیون فوتبال وعده پرداخت پاداش ۲۲ میلیونی را به آنها داد که با گذشت ۷۶۰ روز (بیش از دو سال) از قهرمانی آنها، این پاداش هنوز پرداخت نشده است.

فدراسیون فوتبال در حالی بارها از پرداخت این پاداش طفره رفته که علت آن را مشکلات مالی عنوان کرده است. پوشیده نیست که فوتبال و به ویژه فدراسیون با مشکلات مالی زیادی مواجه است، اما آیا فقط برای پرداخت پاداش بانوان که افتخار آفریدند، مشکل مالی وجود دارد؟ فدراسیون چگونه از پرداخت پاداشی ناچیز به بانوان طفره می‌رود، اما در این مدت هزینه‌های شگفت انگیزی کرده که پاسخ روشن و شفافی هم برای آن ندارد.جالب است که فدراسیون فوتبال در حالی پاداش قهرمانی تیم فوتسال بانوان در آسیا را پرداخت نمی‌کند که بودجه پرداخت این پاداش را هم از وزارت ورزش گرفته است. ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ۸ خردادماه ۹۷، درست ۱۷ روز پس از قهرمانی تیم فوتسال بانوان گفته بود: «با وجود اینکه این قهرمانی در سال ۹۷ اتفاق افتاد، ولی با تأکید رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان، پاداش این قهرمانان هم به همراه دیگران برای تجلیل از کار بزرگی که صورت گرفت پرداخت شد و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته است».

فدراسیون در این تاریخ درگیر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود اما آیا پس از بازگشت تیم ملی از روسیه، نباید پاداش بانوان پرداخت می‌شد، آنهم در حالی که فدراسیون بودجه آن را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده و مشخص نیست این پول چه شده است. می‌توان این پول را هم جزو ابهامات مالی فدراسیون فوتبال بدانیم، جایی که تناقضات صحبت‌های خزانه‌دار فدراسیون فوتبال و مهدی تاج درباره پاداش جام جهانی ابهامات را تأیید می‌کند.سخنگوی فدراسیون فوتبال چندی پیش گفته بود که برای پرداخت پاداش ۲۲ میلیون تومانی بانوان منتظر دریافت مطالبات‌شان از فیفا هستند! نکته‌ای که عجیب است و جای تأمل فراوانی دارد

اتفاق تلخی است که مترجم تیم ملی مردان ۱۹ هزار یورو یا به عبارتی ۳۸۰ میلیون تومان پاداش گرفته که تقریباً معادل مجموع پاداش قهرمانی تیم فوتسال بانوان در آسیاست، اما پس از دو سال بانوان قهرمان هنوز به حق خود نرسیده‌اند. اینجاست که شاید باید به بازیکنان بانوان حق داد که از تبعیض صحبت کنند و نسبت به این موضوع معترض باشند. آنها اگر ۲۲ میلیون خود را پس از قهرمانی گرفته بودند، می‌توانستند حداقل یک خودروی پراید خریداری کنند، اما اگر همین حالا هم این پول را بگیرند، این خودرو با پاداش هر چهار نفر آنها به دست می‌آید.

قهرمان کشتی جهان:
وقت کافی برای دفن قربانیان کرونا را هم نداشتیم!

قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: در روستاهای اطراف ما وضعیت به حدی وحشتناک بود که در برخی موارد، وقت برای دفن مردگان هم نداشتند.

به نقل از فدراسیون کشتی، گادجی مراد رشیداف قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان از روسیه با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر در قرنطینه هستیم اما یک باغ بزرگ در روستا داریم که بسیاری از محصولات در آنجا رشد می کند و مشغول به کار باغبانی هستم.

قهرمان روس کشتی جهان ادامه داد: یک نوبت صبح تمرین می کنم و بعد به کار باغبانی مشغول می شوم و یک نوبت نیز عصر با برادرم شامیل به صورت مشترک تمرین می کنم.وی در مورد اینکه همزمان با تمرین انجام کار باغبانی وی را خسته نمی کند گفت: من احساس خوبی دارم و می توانم وزن خود را حفظ کنم.رشیداف در مورد بیماری چندی قبلش تصریح کرد: نمی دانم چه اتفاقی افتاد تمام خانواده ما مریض بودند، البته من روحیه خوبی داشتم اما احساس ضعف می کردم. هیچ یک از ما بستری نشدیم و فقط از داروهای سنتی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند استفاده کردیم. البته در روستاهای اطراف ما وضعیت وحشتناک بود و در برخی موارد وقت برای دفن مردگان هم نداشتند.

شکار خفاشها در کهکشانها

رئال‌مادرید با پیروزی مقابل والنسیا، فاصله‌اش با بارسلونا در بالای جدول را حفظ کرد.هفته بیست‌ونهم لالیگای اسپانیا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو به پایان رسید و در این دیدار کهکشانی ها با ۳ گل از سد خفاشها گذشتند.

ابتدا والنسیا به گل رسید که گل رودریگو در ۲۱ را کمک‌داور ویدیویی رد کرد. نیمه دوم برخلافه نیمه نخست، رئال عملکرد خوبی داشت و توسط بنزما ۲ مرتبه در دقایق ۶۱ و ۸۶ و آسنسیو در دقیقه ۷۴ به گل رسید.با این پیروزی رئال‌مادرید ۶۲ امتیازی شد تا فاصله ۲ امتیازی‌اش با بارسا را حفظ کند. والنسیا هم که ۴۳ امتیازی است تا رده هشتم پایین رفت

https://akhbar-rooz.com/?p=37057 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x