جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فینال اروپا: چلسی -منچستر سیتی ساعت ۲۱؛ بازداشت اعضای تیم خلیج فارس

نازک بین: به نقل از تایمز لندن، قرارداد اسپانسری شرکت نایکی و نیمار مهاجم پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل به دلیل  آزار و اذیت جنسی یکی از کارکنان شرکت البسه ورزشی لغو شد.یک کارمند نایکی در سال ۲۰۱۶ در حالی که در یک تبلیغات مشارکتی با نیمار کار می کرد، در مورد تلاش نیمار برای وادار کردن وی به یک رابطه غیر کاری، در نزد مدیران شرکت پرده برداشت. این روزنامه به نقل از معاون اجرایی شرکت یعنی هیلاری کرین گفت: “نایکی به رابطه با این ورزشکار پایان داد، زیرا وی در تحقیق درباره ادعاهای رفتارهای ناشایست با یک کارمند حاضر به همکاری نبود.”نیمار این ادعاها را رد کرد. نمایندگان این ورزشکار در بیانیه ای گفتند: “نیمار قاطعانه در برابر هرگونه ادعا در برابر حملات بی اساس دفاع خواهد کرد.” پدر نیمار نیز اتهامات علیه پسرش را نادرست خواند و گفت: “ما تعجب کردیم، هیچ کس به خاطر نمی آورد که در سال ۲۰۱۶ چه اتفاقی افتاده است، اکنون همه چیز بسیار عجیب به نظر می رسد. نیمار حتی این دختر را نمی شناسد. نایکی سعی می کند باج گیری و اخاذی کند، به آنها درس عبرت دهید.” نیمار در ۱۳ سالگی اولین قرارداد حمایت مالی خود را با نایکی امضا کرد و ۱۵ سال با این برند آمریکایی همکاری کرد. در سال ۲۰۱۹، نیمار توسط یک مدل که به دعوت این بازیکن وارد پاریس شد، به تجاوز متهم شد. وقتی اطلاعات مربوط به این اتهامات به مطبوعات راه یافت، نیمار پیامی ویدیویی در اینستاگرام منتشر و سخنان این مدل را با قاطعیت رد کرد و اظهار داشت که وی قربانی کلاهبردارانی شده است که اقدام به اخاذی می کنند.  

اعتراف بانک سوئیسی به “پول‌شویی” برای فیفا

یک بانک معتبر سوئیسی به “پول‌شویی” برای فیفا اعتراف کرد. به گزارش ایسنا مقامات آمریکایی اعلام کردند بانک جولیوس بائر سوئیس اعتراف کرد که در پولشویی ۳۶ میلیون دلاری در رسوایی “FIFA gate” بر سر حق پخش تلویزیونی شرکت کرده است.این بانک در دادگاه فدرال اعتراف کرد کهاز طریق ایالات متحده به مقامات فدراسیون های فیفا و فوتبال در آمریکا توطئه کرده است.ویلیام اف سوئینی جونیور دستیار مدیر مسئول اف بی آی در بیانیه ای گفت: رفتار آنها معادل گرفتن کارت قرمز است و پولی که اینک بانک به دولت آمریکا بدهکار است بیش از دو برابر مبلغ خواهد بود.این آخرین رسوایی از سلسله فسادهای گسترده فیفا بود که باعث شد سپ بلاتر رئیس سابق این نهاد را مجبور به کناره گیری از قدرت در سال ۲۰۱۵ کند.جولیوس بائر این عمل ناشایست را پذیرفت و با مقامات آمریکایی قرارداد پیگرد قانونی بازپرداخت این پول را در مدت سه سال منعقد کرد. در بیانیه مقامات آمریکایی آمده است که به عنوان بخشی از این توافق نامه، بانک موافقت کرده است که بیش از ۷۹ میلیون دلار جریمه را بپردازد.خورخه لوئیس آرزواگا که در دفاتر بانک مونته ویدئو، اروگوئه و زوریخ سوئیس کار می کرد، در ژوئن ۲۰۱۷ به دلیل نقش خود در این معامله، اعتراف کرد.در بیانیه این بانک آمده است: این گام دیگری در تلاش های ادامه دار جولیوس بائر برای پیگیری بسته شدن سایر موارد نظارتی و قانونی با همکاری مقامات مربوطه است.

تمجید اوباما از اقدامات تحسین‌برانگیز مهاجم یونایتد

رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت تلفنی با مارکوس راشفورد مهاجم یونایتد به صحجبت پرداخت و تاثیر او در اجتماع را مورد تمجید قرار داد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا با مارکوس راشفورد مهاجم منچستریونایتد صحبت کرده و او را به خاطر کارهایی که در زمینه مسائل اجتماعی انجام داده ستایش کرده است.راشفورد ستاره انگلیسی در گفت‌وگوی آنلاین که توسط Penguin Books ترتیب داده شده بود، با اوباما ملاقات کرد و درباره موضوعاتی مانند تأثیر مثبت مطالعه صحبت کرد.این مهاجم گلزن سال گذشته پیشتاز مبارزه با فقر غذایی کودکان در انگلیس در طی شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا بود و یک باشگاه کتاب راه اندازی کرده است تا کودکان محروم بیشتر بخوانند.اوباما گفت: بسیاری از جوانانی که من ملاقات می کنم – از جمله مارکوس – از دوران جوانی که من داشتم خیلی جلوتر هستند. آنها در حال ایجاد تغییراتی هستند و در جوامع خود نیروهای مثبتی هستند.راشفورد گفت: این کاملا غیرواقعی است، نه؟ من در آشپزخانه خود در منچستر نشسته‌ام و با اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا صحبت می کنم. طولی نکشید که فهمیدم تجربیات ما در دوران کودکی چقدر در شکل گیری مردانی که امروز می بینید همسو است. من واقعاً از هر دقیقه آن لذت بردم. وقتی رئیس جمهور اوباما صحبت می‌کند تمام کاری که می خواهید انجام دهید گوش دادن است.راشفورد گفت در پی شکست روز چهارشنبه منچستر یونایتد در فینال لیگ اروپا وی در شبکه های اجتماعی مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفت.این مهاجم که قبلاً قربانی حملات آنلاین شده بود گفت که پس از باخت ضربات پنالتی یونایتد مقابل ویارئال در گدانسک”حداقل ۷۰ دشنام نژاد پرستانه دریافت کرده است

تراژدی سقوط تیمهای قدیمی

کوروش مظاهری-پس از سقوط باشگاه های قدیمی و با سابقه‌ای چون هانوفر، کایزرسلاترن، نورنبرگ و هامبورگ؛ در این فصل بوندسلیگا نیز شاهد سقوط باشگاه هایی مانند شالکه، وردربرمن و احتمالأ کلن خواهیم بود! باشگاه کلن در ورزشگاه خانگی خود بازنده نخستین دیدار پلی آف بوندسلیگا شد تا احتمال ماندن این تیم در بوندسلیگا به حداقل برسد. به گزارش طرفداری، در این فصل رقابت های لیگ آلمان شالکه و وردربرمن دو باشگاهی بودند که به طور مستقیم به بوندسلیگا ۲ سقوط کردند و باشگاه کلن به عنوان تیم ۱۶ جدول برای ماندن در بوندسلیگا باید در دو دیدار پلی آف به مصاف هولشتاین کیل تیم سوم و آماده این روزهای بوندسلیگا ۲ برود.نخستین دیدار پلی آف در حالی برگذار شد که باشگاه کلن در استادیوم خانگی خود مقابل هولشتاین کیل شکست خورد. در صورت سقوط احتمالی کلن، این باشگاه دهمین باشگاه قدیمی و با سابقه‌ای در فوتبال آلمان است که به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند.

طبق جدول با سابقه‌ترین باشگاه های حاضر در بوندسلیگا، از میان ۱۸ باشگاه قدیمی و با سابقه این رقابت ها، تعداد ۱۰ تیم آن در دسته های پایین‌تر (هشت تیم در بوندسلیگا ۲ و دو تیم در لیگا ۳) فوتبال آلمان رقابت می‌کنند! این ۱۰ تیم با سابقه عبارتند از:وردربرمن (۵۷ فصل)، هامبورگ (۵۵ فصل)، شالکه (۵۳ فصل)، کلن (*احتمالی) (۴۹ فصل)، کایزرسلاترن (۴۴ فصل)، نورنبرگ (۳۳ فصل)، هانوفر (۳۰ فصل)، دویسبورگ (۲۸ فصل)، فورتونا دوسلدورف (۲۵ فصل) کارلسروهه (۱۴ فصل)باشگاه جدید و دارای سابقه کمتری چون اونیون برلین، گروتر فورث، لایپزیش، آگزبورگ، هوفنهایم، ماینتس، آرمینیا بیله فلد، فرایبورگ، وولفسبورگ و هولشتاین کیل (*احتمالی) جایگزین باشگاه های سقوط کرده شده و در جدول بوندسلیگا حضور دارند.همچنین از میان ۱۲ باشگاه قهرمان در ادوار بوندسلیگا، تعداد ۷ تیم در رده های پایین‌تر (چهار تیم در بوندسلیگا ۲ و سه تیم در لیگا ۳) فوتبال آلمان رقابت می‌کنند.

مسی، رونالدو، رائول و

لیونل مسی برای بار هشتم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین گلزن لالیگا شد. در این مطلب نگاهی داریم به دیگر اسطوره‌هایی که این جایزه را در قرن بیست و یکم از آنِ خود کرده‌اند. به گزارش “ورزش سه”، بازیکنان بزرگ بسیاری تا به حال جایزه‌ی بهترین گلزن لالیگا، معروف به پی‌چی‌چی، را برده‌اند. در سال‌های اخیر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به طور متناوب این جایزه را با گلزنی‌هایشان برای بارسلونا و رئال مادرید برنده شدند. اما از وقتی ستاره پرتغالی مادرید را ترک کرده، این شماره ۱۰ آبی‌اناری‌ها بوده که اختلافش با بقیه را در آمار کلی افزایش چشمگیری بخشیده و تبدیل به تنها بازیکنی شده که هشت بار فصل را به عنوان بهترین گلزن لالیگا به پایان رسانده است. پشت سر مردِ آرژانتینی برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان جهان فوتبال قرار دارند که این جایزه را دریافت کرده‌اند. در مورد او چه چیز بیشتری واقعا می‌شود گفت؟ ابراسطوره‌ی آرژانتینی هشت بار جایزه پی چی چی را مال خود کرده که پنج بار آن در فصول اخیر بوده است. اولین جایزه‌ی او در فصل ۱۰-۲۰۰۹ به دست آمد و در چهار فصل بعد سه بار دیگر هم جایزه را برد که یکی‌ از این فصل ها همان فصل تاریخی‌ ۱۲-۲۰۱۱ بود که در آن ۵۰ گل به ثمر رساند. از آن موقع رقابت مسی/رونالدو در همه‌ی فصول بعدی ادامه پیدا کرد. مسی چنان گلزن فوق‌العاده‌ای بوده که فقط یک نفر به جز رونالدو توانسته او را در کسب این جایزه شکست دهد: رفیق و هم‌تیمی سابق‌ش لوییس سوارز که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به آمار فوق‌العاده‌ی ۴۰ گل در فصل رسید.

 برندگان پی‌چی‌چی در قرن بیست و یکم:

۲۰۰۰-۰۱: رائول / رئال مادرید/ ۲۴ گل

۲۰۰۱-۰۲ : دیگو تریستان / دپورتیوو لاکرونیا / ۲۱ گل

۲۰۰۲-۰۳: روی ماکای / دپورتیوو لاکرونیا / ۲۹ گل

۲۰۰۳-۰۴ : رونالدو نازاریو / رئال مادرید / ۲۵ گل

۲۰۰۴-۰۵ : دیگو فورلان / ویارئال / ۲۵ گل

۲۰۰۵-۰۶ : ساموئل اتوئو / بارسلونا / ۲۶ گل

۲۰۰۶-۰۷ : رود فن نیستلروی / ۲۵ گل

۲۰۰۷-۰۸ : دنیل گیسا / مایورکا / ۲۷ گل

۲۰۰۸-۰۹ : دیگو فورلان / اتلتیکو مادرید / ۳۲ گل

۲۰۰۹-۱۰ : لیونل مسی / بارسلونا / ۳۴ گل

۲۰۱۰-۱۱ : کریستیانو رونالدو / رئال مادرید / ۴۱ گل

۲۰۱۱-۱۲ : لیونل مسی / بارسلونا / ۵۰ گل

۲۰۱۲-۱۳ : لیونل مسی / بارسلونا / ۴۶ گل

۲۰۱۳-۱۴ : کریستیانو رونالدو / رئال مادرید / ۳۱ گل

۲۰۱۴-۱۵ :  کریستیانو رونالدو / رئال مادرید / ۴۸ گل

۲۰۱۵-۱۶ : لوییس سوارز / بارسلونا / ۴۰ گل

۲۰۱۶/۱۷ : لیونل مسی / بارسلونا / ۳۷ گل

۲۰۱۷-۱۸ : لیونل مسی / بارسلونا / ۳۴ گل

۲۰۱۸-۱۹ : لیونل مسی / بارسلونا / ۳۶ گل

۲۰۱۹-۲۰ : لیونل مسی / بارسلونا / ۲۵ گل

۲۰۲۰-۲۱ : لیونل مسی / بارسلونا / ۳۰ گل

پیروزی ژاپن بر ایران

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. این شکست در شرایطی رقم خورد که همه انتظار داشتند ایران، در رویارویی با یک تیم آسیایی مسابقات را با برد شروع کند.سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴ به سود ژاپن رقم خورد.ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، امیر غفور، محمدطاهر وادی، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور به میدان فرستاد.

ست اول (ایران ۱۹ – ژاپن ۲۵)

سرماخوردگی سعید معروف باعث شد تیم ملی والیبال ایران کار را با یک تغییر بزرگ آغاز کرد. ناهماهنگی محمدطاهر وادی به عنوان جانشین معروف با مهاجمین ایران باعث شد در اوایل بازی چند اشتباه در حمله رخ بدهد. اگرچه در اوایل بازی ایران تیم برتر میدان بود ولی خیلی زود ورق برگشت و ژاپن تا هفت امتیاز پیش افتاد. بازیکنان ایران در دریافت ضعیف، در حمله پراشتباه و در دفاع کم‌تاثیر بودند. در طول این ست طاهر کاظمی و امیرحسین اسفندیار برای زدن سرویس وارد زمین شدند اما ورود آنها هم تغییری در روند بازی به وجود نیاورد. بازی پراشتباه بازیکنان ایران پیروزی در ست اول را به ژاپن تقدیم کرد. از ۲۵ امتیازی که این تیم در ست اول گرفت، ۸ امتیاز با اشتباه مستقیم بازیکنان ایران به دست آمد

ست دوم (ایران ۲۲ – ژاپن ۲۵)

در همان امتیازات ابتدایی این ست بود که پوریا فیاضی به جای میثم صالحی وارد زمین شد تا شاید مشکل دریافت و حمله تیم ایران رفع شود. همچنان کار تیمی ژاپنی‌ها برتر بود و این تیم پیش افتاد. در شرایطی که تیم ایران تنوع زیادی در حمله به نمایش نمی‌گذاشت، ژاپن از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کرد. تنها نکته مثبت کار ایران در امتیازات ابتدایی این ست، عملکرد خوب دفاع روی تور با درخشش علی‌اصغر مجرد بود. در تیم ایران بیشتر توپ‌ها به امیر غفور ختم می‌شد.

اگرچه این بازیکن عملکرد خوبی داشت اما نداشتن تنوع مهاجمین، باعث می‌شد دفاع تیمی حریف بیشتر حملات تیم ایران را خنثی کند. ژاپن فاصله خوبی با تیم ایران ایجاد کرده بود اما سرانجام شاگردان آلکنو با عملکرد خوب در دفاع روی تور، ضعف دریافت و حمله را جبران کردند و در امتیاز ۱۵ به حریف رسیدند. امتیاز شانزدهم هم با جنگندگی محمدرضا حضرت‌پور و توپ‌گیری دیدنی این بازیکن و سپس نمایش خوب مدافعین روی تور، به نام ایران ثبت شد. اگرچه دفاع ایران در این ست عملکرد خوبی داشت اما همین یک نکته برای پیروزی کافی نیست و ژاپن با برتری در زدن سرویس، حمله و توپ‌گیری، دست بالا را داشت و به راحتی برنده ست دوم شد.

ست سوم (ایران ۲۳ – ژاپن ۲۵)

عملکرد تیم ایران در این ست به مراتب بهتر شد اما ژاپنی‌ها با درخشش در سرویس و به خصوص توپ‌گیری، فشار زیادی روی شاگردان آلکنو وارد کردند. اگرچه در بخش زیادی از این ست ایران تیم برتر زمین بود، در یک‌سوم پایانی ست ژاپن نمایش بهتری ارائه کرد و دوباره پیش افتاد. در کل این بازی ژاپن در سرویس، حمله، توپ‌گیری و دریافت عملکرد بسیار خوبی داشت و شایسته رسیدن به این پیروزی بود. در اواخر ست سوم، میلاد عبادی‌پور از ناحیه انگشت دچار مصدومی جزئی شد و جای خود را به میثم صالحی داد.

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها به وقت تهران

در دو بازی دیگر،تیم ملی والیبال صربستان در نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به مصاف تیم ملی اسلوونی رفت و ۳ بر یک این تیم را شکست داد. شاگردان اسلوبودان کواچ، ست اول را ۲۲ بر ۲۵ واگذار کردند ولی در ۳ ست بعدی با نتایج ۲۵ بر ۱۸، ۳۶ بر ۳۴ و ۲۵ بر ۱۸  به پیروزی رسیدند.دراژن لوبوریچ ۲۹ و اوروش کواچویچ ۲۲ امتیاز برای صربستان و تونچک اشترن ۱۴ امتیاز برای اسلوونی کسب کردند.در دیگر بازی ،‌تیم ملی روسیه هم ۳ بر یک هلند را شکست داد. روس‌ها که دومین حریف ایران در لیگ ملت‌ها هستند در ست‌های اول، دوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند و ست سوم را ۱۸ بر ۲۵ واگذار کردند.ماکسیم میخایلوف ۲۴ امتیاز برای روسیه و نیمیر عبدالعزیز ۲۹ امتیاز برای هلند کسب کردند.

شنبه ۸ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران – روسیه

یکشنبه ۹ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران – هلند

پنجشنبه ۱۳ خرداد، ساعت  ۱۴:۳۰، ایران – کانادا

جمعه ۱۴ خرداد، ساعت ۱۹، ایران – ایتالیا

شنبه ۱۵ خرداد، ساعت ۲۲، ایران – بلغارستان

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰، ایران – آمریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران – صربستان

جمعه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۲:۳۰، ایران – آلمان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴:۳۰، ایران – استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳:۳۰، ایران – برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰، ایران – اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵:۳۰، ایران – فرانسه

سه‌شنبه اول تیر، ساعت ۱۷:۳۰، ایران – لهستان

چهارشنبه ۲ تیر، ساعت ۱۸:۳۰، ایران – آرژانتین

شنبه فینال لیگ قهرمانان اروپا در پورتو

چلسی-منچستر سیتی

ساعت ۲۱، ۲۹ می ۲۰۲۱

ورزشگاه: پورتو -پرتغال

داور: متئو لاهوز،اسپانیا

پپ گواردیولا  در باره بازی امشب تیم اش برابر تیم چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا گفته:ما سعی می کنیم تا جایی که ممکن است خوب بازی کنیم و آن چیزی باشیم که در این سال ها با هم و در کنار هم بوده ایم. رسیدن به فینال لیگ قهرمانان تقریباً حسن ختام پروسه چهار سال از پنج سال اخیر ماست. تیمی که لایق پیروزی و قهرمانی باشد، پیروز می شود.من می دانم که ما چگونه و با چه بازیکنانی بازی خواهیم کرد. حضور در اینجا یک امتیاز خارق العاده است. وقتی دوران مربیگری خودم را آغاز کردم، هرگز انتظار این را نداشتم که در فینال لیگ قهرمانان بازی کنم. من می دانم که دقیقاً چه چیزی می خواهم به بازیکنانم بگویم. افرادی مضطرب و عصبی می شوند، این ممکن است اتفاق بیافتد و چیز بدی نیست.هر کسی می تواند رویاپردازی کند اما برای پیروز شدن، باید بازی کنید. من نمی دانم، بعضی از بازیکنان با فشار و تنش بیشتری به استقبال این دیدار یعنی فینال لیگ قهرمانان می روند و بعضی می دانند چگونه این ها را کنترل کنند. باید به این بازی رفت و از آن لذت برد، اگر چه می دانم که گاهی غیرممکن است. بیشتر مواقع در فینال ها، باید رنج بکشید. ما باید خودمان باشیم و بازی خوبی انجام دهیم.

بازی امشب، سومین تقابل چلسی و منچسترسیتی طی یک ماه گذشته است. این دو تیم ابتدا و در بازی اول در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس برابر هم قرار گرفتند که چلسی یک بر صفر پیروز شد.در دومین بازی که در دو هفته مانده به پایان لیگ برتر انگلیس برگزار شد، سیتیزنها دو بر یک پیروز شدند. چلسی در سه بازی آخر خود در لیگ برتر انگلیس با شکست و ناکامی روبرو بوده .با خودداری دولت بریتانیا از اعطای معافیت قرنطینه برای دو هزار نفر شامل میهمانان ویژه، کارکنان و اصحاب رسانه پوشش‌دهنده بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا، این دیدار به جای استانبول ترکیه در پرتغال برگزار خواهد شد.متئو لاهوز، داور سرشناس اسپانیایی، قضاوت این مسابقه حساس را برعهده خواهد داشت. لاهوز در این فصل قضاوت های مهمی چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان انجام داده است که از جمله آن می‌توان به دیدار رفت بین دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن نیز اشاره کرد.منچسترسیتی و چلسی از نگاه آمار :

منچسترسیتی در ۲۰ بازی از ۲۲ بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس موفق به کسب پیروزی شده است.

چلسی در ۷ بازی از ۹ بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس موفق به ثبت کلین شیت شده است.

چلسی در ۵ بازی از ۷ بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس، در هر دو نیمه پیروز میدان بوده است.

چلسی در ۱۴ بازی از ۱۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس شکست ناپذیر بوده است.

منچسترسیتی در ۳ بازی آخر خانگی خود مقابل چلسی در تمامی رقابت ها موفق به کسب پیروزی شده است

دستگیری اعضای تیم ماهشهر به اتهام قاچاق!

میلیارد ها دلار در روز و توسط کارگزاران کوچک و بزرگ نظام جمهوری اسلامی نکبت،حیف و میل میشود و روزانه بجای گردش چرخ کارخانجات و توقف تولیدات داخلی،میلیاردها دلار جنس و کالا بطور قاچاق از گمرگات زمینی،دریائی و هوائی وارد بازار ایران می شود و بقول معروف آب از آب هم تکان نمیخورد. اما برای یکدستگاه تلویزیون و یکدست قاشق و چنگال و یک چرخ گوشت، به حرمت و شخصیت شهروندان اهانت می کنند و از کشف کالای قاچاق خبر می دهند. بخوانیم: تیم خلیج فارس بندر ماهشهر در هفته ششم لیگ ۳ راهی اصفهان شد تا مقابل تیم صنعت ابریشم به میدان برود ولی در حالی که قرار بود کاروان تیم خلیج فارس بندر ماهشهر سه‌شنبه شب گذشته بندرماهشهر را به مقصد اصفهان ترک کند، اتوبوس حامل کاروان این تیم صبح سه‌شنبه در ایست بازرسی شهرکرد توقیف شده و همه اعضای این تیم بازداشت شدند.

مدیران این تیم پس از اینکه شورای راهبردی و فرمانداری بندرماهشهر اجازه ندادند اتوبوسی را در اختیار کاروان تیم خلیج فارس قرار دهند،مسئولین باشگاه  اتوبوسی را برای سفر به اصفهان از ترمینال بندرماهشهر کرایه کردند تا راهی اصفهان شوند.  در بین راه و در ایست بازرسی شهرکرد، پس از بازرسی اتوبوس توسط مأموران نیروی انتظامی مشخص شد ه در اتوبوس حامل کاروان این تیم کالای محدودی قاچاق جاسازی شده است. پس از ضبط یک دستگاه تلویزیون و سه جعبه لوازم مصرف آشپزخانه خانگی، راننده‌های اتوبوس به همراه تمامی اعضای تیم خلیج فارس بندر ماهشهر بازداشت شده و به فرماندهی انتظامی شهرکرد منتقل می‌شوند. پس از این اتفاق و بازجویی از اعضای تیم فوتبال و همچنین ارائه مدارک و مستندات لازم توسط  مدیر تیم فوتبال خلیج فارس بندرماهشهر ،اعضای تیم ماهشهری پس از حدود ۵ ساعت حضور در ساعت ۱۱ صبح از بازداشتگاه آزاد شدند و با اتوبوسی دیگر به اصفهان سفر کردند. ایوب عسکری مدیرعامل باشگاه خلیج‌فارس بندرماهشهر در رابطه با مشکل پیش آمده می‌گوید: «اتفاقات اینچنینی برای شهرستانی که از بیرون به آن نگاه صنعتی و ثروتمندی دارند خوب و در خور باشگاهش نیست و این اقدامات می‌تواند بر روحیه بازیکنان تأثیر منفی بگذارد. بازیکنان ما از سه‌شنبه شب استراحت نداشته‌اند و با این وضعیت نمی‌دانم چطور به مصاف حریف خواهیم رفت. ما موفق شدیم مقتدرانه از مرحله اول به مرحله نهایی لیگ دسته سوم صعود کنیم و در حال حاضر در گروه‌مان صدر جدول هستیم و یکی از مدعیان اصلی صعود محسوب می‌شویم. تا بدین جا باشگاه به صورت شخصی اداره شده و تمام هزینه‌های تیم را از جیب شخصی خودمان پرداخت کرده‌ایم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=114723 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x