جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی کایلی مور-‌ گیلبرت از دولت و مردم استرالیا: مرا از یک کابوس بی‌پایان نجات دادید

کایلی مور-‌گیلبرت، پژوهشگر بریتانیایی-‌استرالیایی پس از آزادی از زندان ایران آنهم در جریان یک برنامه تبادل زندانی، با انتشار بیانیه‌ای از دوستان و طرفدارانش در استرالیا و دولت این کشور برای تلاش‌هایی که در راه آزادی او انجام داده‌اند، سپاسگزاری کرد.

او در این بیانیه اعلام کرد: «هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند قدردانی عمیق من را بیان کند.»

این مدرس دانشگاه ملبون که به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود، پس از سپری کردن بیش از دو سال در زندان اوین به جرم جاسوسی (اتهامی که همواره آن‌ را رد می‌کرد) سرانجام جمعه گذشته وارد کانبرا، پایتخت استرالیا شد.

او در این بیانیه‌ اعلام کرد که حمایت دوستان و همکارانش در این مدت به او قدرت داده تا بتواند آنچه را که یک «کابوس پایان‌ناپذیر و بی‌وقفه» توصیف می‌کرد، تحمل کند.

او افزود: «صادقانه بگویم که نمی‌دانم از کجا شروع کنم یا چگونه می‌توانم از شما بخاطر همه تلاش‌های باورنکردنی‌در کارزار آزادی من تشکر کنم و صادقانه بگویم هیچ کلمه‌ای برای بیان عمق قدردانی و اینکه چقدر تحت تاثیر قرار گرفته‌ام، وجود ندارد. نمی‌توانم برایتان بگویم تا چه اندازه شنیدن این موضوع که دوستان و همکارانم من را فراموش نکرده‌اند و برای من تلاش می‌کنند، دلگرم کننده بود و همین مساله به من امید و قدرت زیادی می‌داد تا آنچه را که کابوسی بی‌پایان و بی‌وقفه به نظر می‌رسید تحمل کنم.»

او همچنین در اظهار نظری جداگانه اعلام کرد: «من به عنوان یک دوست و با نیت دوستانه به ایران رفتم و با همین احساس نیز ایران را ترک کردم؛ احساسی که نه تنها همچنان باقی مانده بلکه تقویت شده است.»

خانم گیلبرت در بدو ورود به استرالیا خواستار حفظ حریم خصوصی او و خانواده‌اش در دوره‌ای شد که آن را «دوره‌ای بدون شک پرچالش برای سازگاری» توصیف می‌کرد.

کمتر از یک‌هفته از آزادی او گذشته و دولت استرالیا همچنان از هر نوع اظهارنظر دربارۀ شرایطی که در قبال آزادی دکتر مور‌گیلبرت پذیرفته، خودداری می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=95594 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x