سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قرعه دشوار بارسا و تقابل رئال با سن ژرمن؛ تساوی استقلال و خشمگینی هواداران؛ معرفی مرد سال اروپا

نازک بین- همانطوری که بیش بینی می شد یوفا بازیکنی را به عنوان مرد برتر سال اروپا معرفی کرد که در حضور مسی و رونالدو شایسته کسب چنین مقامی نبود اما یوفا است و تصمیمات عجیب و غریب!

ویرجیل فن دایک در حاشیه مراسم قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ فوتبال اروپا را تصاحب کرد. فن دایک هلندی فصل پیش همراه با لیورپول فاتح لیگ قهرمانان شد.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند. برنده این جایزه با رای هواداران، مربیان تیم های حاضر در دور گروهی فصل پیش لیگ قهرمانان و همچنین تعدادی از ژورنالیست های اروپایی انتخاب شد.

لوسی برنز انگلیسی هم در این مراسم جایزه بهترین بازیکن زن سال ۲۰۱۹ اروپا را تصاحب کرد.

لیونل مسی در حاشیه مراسم قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان جایزه بهترین مهاجم فصل پیش لیگ قهرمانان را دریافت کرد. آلیسون فصل پیش همراه با لیورپول فاتح این رقابت ها شد.

کریستیانو رونالدو و سادیو مانه دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند. برنده این جایزه با رای هوادران، مربیان تیم های حاضر در دور گروهی فصل پیش لیگ قهرمانان و همچنین تعدادی از ژورنالیست های اروپایی انتخاب شد

در ادامه بازیهای لیگ برتر جمعه در تبریز دو تیم سرخپوش پرسپولیس تهران و تراکتور سازی تبریز در این شهر به مصاف هم می روند. این بازی در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار می شود.

تساوی استقلال و اعتراض هواداران خشمگین آبی ها

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال استقلال و فولاد  در ورزشگاه آزادی در چارچوب هفته دوم به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ابتدا فرشید اسماعیلی در دقیقه ۴۹ استقلال را پیش انداخت اما امیرحسین باقرپور در دقیقه ۹۵ بازی را به تساوی کشاند.

نیمه اول

استقلال بازی را هجومی‌تر از حریف خود آغاز کرد. چند حرکت ترکیبی با نقش‌آفرینی داریوش شجاعیان و مهدی قائدی نشان داد که آبی‌ها دنبال به ثمر رساندن گلی زودهنگام هستند اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر باعث شد توپ ها به دیاباته و سایر مهاجمین استقلال نرسد.

در دقیقه ۱۴ و روی کرنر ارسالی مهدی قائدی، استقلال بهترین موقعیت خود را در نیمه اول ایجاد کرد که ضربه سر باقری با دفع شهاب گردان به تیر دروازه برخورد کرد و برگشت داده شد. بعد از این فرصت استقلال باز هم به حملات خود را ادامه داد اما قطع توپ به موقع مدافعان فولاد و ضدحمله‌های خطرناک پریرا و بیت‌سعید باعث شد تا شاگردان جواد نکونام هم خودی نشان دهند.

در ۱۵ دقیقه پایانی شاگردان استراماچونی تغییر تاکتیک دادند و با سپردن توپ به بازیکنان فولاد، به دنبال پرس کردن و ضدحمله بودند که البته نتوانستند از این راه هم به دروازه فولاد نزدیک شوند. این دیدار تا پایان نیمه نخست اتفاق خاص دیگری به جز ضربه سر خطرناک دیاباته در دقیقه ۴۲ نداشت تا شاگردان نکونام و استراماچونی با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

نیمه دوم

استقلال همانند نیمه نخست بازی را هجومی آغاز کرد و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه را تا دقیقه ۴۹ ایجاد کرد اما نتوانست دروازه گردان را باز کند. اگردان استراماچونی در دقیقه ۴۹ و روی ارسال زیبای داریوش شجاعیان و اثرگذاری فرشید اسماعیلی به گل اول خود دست پیدا کردند.

پس از این گل آبی‌های پایتخت عقب کشیدند و این فولاد بود که تا دقیقه ۶۰ بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما عملکرد خوب سیاوش یزدانی، عارف غلامی و وریاغفوری در دفاع باعث شد تا توپی به سمت دروازه استقلال راه پیدا نکند و حسینی دروازه خود را بسته نگه دارد.

پس از آن دوباره استقلال با تفکرات استراماچونی به سمت دروازه گردان حمله ور شد و حتی یکی دو فرصت توسط اسماعیلی و دیاباته به وجود آورد اما بی‌دقتی این دو باعث شد تا فرصت آبی‌ها برای افزایش اختلاف از بین برود.

در این بین استراماچونی برای افزایش خلاقیت در زمین دست به دو تغییر زد و ریگی و دشتی را به جای باقری و اسماعیلی به زمین فرستاد. این تغییرات و اشتباهات مکرر فولادی‌ها در دفاع، فرصت را به قائدی تا با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه را باز کند که موفق به این کار نشد.

در ۱۵ دقیقه پایانی این شاگردان نکونام بودند که توپ و میدان را هم در اختیار داشتند و استقلال چشم به ضدحملات دوخته بود. سرانجام حملات دامنه‌دار فولاد نتیجه داد و باقرپور که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود گل تساوی را به ثمر رساند تا استقلال باز هم در دقیقه ۹۵ متوقف شود و استراماچونی به یک امتیاز قناعت کند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی، دیاباته، فرشید اسماعیلی(۷۱- علی دشتی)، مهدی قائدی(۸۲- مهدی قائدی)، فرشید باقری(۵۴- مسعود ریگی)، وریا غفوری و داریوش شجاعیان.

ترکیب فولاد: شهاب گردان، ایوب والی، حسن بیت سعید(۷۹- وحید نامداری)، محمد قاسمی‌نژاد، سینا مریدی، محمد آبشک، روح الله سیف اللهی(۷۲- امیرحسین باقرپور)، عارف آقاسی، لوسیانو پریرا، وحید حیدریه، صابر حردانی.

داور این دیدار علیرضا فغانی داور سرشناس جهان بود.

حواشی بازی

استقلالی‌ها اعتقاد داشتند که زمان بازی و وقت‌های تلف‌شده در لحظه به ثمر رسیدن گل فولاد به اتمام رسیده بود و داور بیش از حد برای زدن سوت پایان بازی تعلل کرده بود.

* هواداران استقلال بعد از گل فولاد شعار‌های تندی علیه داور بازی سر دادند و به سمت او بطری پرتاب کردند. آنها که از نتیجه رقم خورده عصبانی بودند, به داخل زمین اشیا مختلف و سنگ پرتاب می‌کردند.

* بعد از صحنه گل استراماچونی به لب خط آمد و با نشان دادن ساعتش به فغانی تأکید کرد که داور باید زودتر سوت پایان بازی را به صدا در می‌آورد. او در ادامه با دریافت کارت زرد داور و با ناراحتی شدید راهی رختکن شد.

* بازیکنان استقلال نیز بعد از پایان بازی به سمت فغانی رفتند و اعتراض شدیدی به صحنه گل و طولانی‌ شدن وقت‌های اضافه بازی داشتند. داور بازی نیز در این لحظه به سه بازیکن استقلال کارت زرد نشان داد.

* هدایت ممبینی، رئیس کمیته داوران که در جایگاه ویژه ورزشگاه حضور داشت, بعد از اعتراض شدید هواداران به داور ترجیح داد در جایگاه VIP بماند و بعد از خروج هواداران, ورزشگاه را ترک کند.

* برخی از هواداران به علی خطیر، معاون پیشین باشگاه استقلال که در ورزشگاه حضور داشت، بابت عملکرد تیم اعتراض کردند.

* یکی از هواداران استقلال بعد از تساوی از حال رفت که این هوادار را با آمبولانس از ورزشگاه خارج کردند.

* حسین پورحمیدی، دروازه‌بان ذخیره استقلال در پایان بازی تیمش مقابل فولاد، هنگام ورود به تونل ورزشگاه بر اثر اصابت سنگ از سوی یک تماشاگرنما مصدوم شد.

عکس تکان دهنده از ورزشگاه آزادی

صورت خونین دروازه‌بان استقلال

دروازه‌بان ذخیره استقلال بعد از تساوی این تیم در جدال با فولاد مورد اصابت سنگ هواداران قرار گرفت.

به گزارش “ورزش سه”، استقلال در دومین بازی فصل نیز موفق به کسب پیروزی نشد و در شرایطی که تنها ثانیه‌هایی به پایان بازی باقی مانده بود، روی آخرین حرکت بازی، دروازه‌اش باز شد و با تساوی بازی را خاتمه داد.

در پایان این دیدار، هواداران استقلال که به شدت نسبت به نتیجه کسب شده ناراضی بودند، اعتراضات خود را نسبت به بازیکنان اعلام کردند. اما در اتفاقی عجیب در حالی که دروازه‌بان ذخیره استقلال در حال ورود به تونل استادیوم و حضور در رختکن بود با سنگ اندازی یکی از هواداران دچار شکستگی سر شد.

حسن پورحمیدی در حالیکه که خونریزی شدیدی از ناحیه پیشانی و سر داشت، کادرپزشکی را برای مداوا و برطرف کردن این مصدومیت بالای سر خود دید.

 در حالی که انتظار می‌رفت برخلاف فصل گذشته، لیگ نوزدهم با کمترین حواشی روی سکوها و خونریزی همراه شود، اولین درگیری در استادیوم آزادی و در هفته دوم شکل گرفت. جایی که هواداران استقلال در پایان هفته دوم ودر حالیکه انتظار پیروزی تیم‌شان را در سر داشتند و با گل فرشید اسماعیلی در آستانه دستیابی به آن قرار داشتند،بار دیگر در وقت‌های تلف شده با گل شوک آوری مواجه شدند و با تساوی به کار پایان دادند.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا/ قرعه دشوار بارسا و تقابل رئال با پاری سن ژرمن

تیم های راه یافته به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حریفانشان را شناختند.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد تا آرایش ابتدایی این فصل از رقابت ها مشخص شود.
بر اساس قرعه‌کشی فصل ۲۰۱۹-۲۰ گروه بندی این فصل به شرح زیر است :
گروه A: پاری سن ژرمن، رئال مادرید، بروژ، گالاتاسرای
گروه B: بایرن مونیخ، تاتنهام، المپیاکوس، ستاره سرخ
گروه C: منچسترسیتی، شاختار،دیناموزاگرب، آتالانتا
گروه D: یوونتوس، اتلتیکومادرید، لورکوزن، لوکوموتیو مسکو
گروه E: لیورپول، ناپولی، سالزبورگ، خنک
گروه F: بارسلونا، دورتموند، اینتر، اسلویاپراگ
گروه G: زنیت، بنفیکا، لیون، لایپزیگ
گروه H: چلسی، آژاکس، والنسیا، لیل
فصل قبل لیورپول با برتری مقابل تاتنهام فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=1052 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x