شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قصه ناتمام پرسپولیس و عادل؛ آندره‌آ بوچلی، موسیقی‌دان حامی فقرا و فوتبال

نازک بین: روز شنبه گذشته  دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که اولسان هیوندای با برتری برابر نماینده ایران برای بار دوم در تاریخ خود به مقام قهرمانی رسید. این مسابقات بر خلاف سال‌های گذشته، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور قطر و به صورت متمرکز برگزار شد که همین باعث شد تعداد بازی‌ها به ۹۳ بازی کاهش پیدا کند. ۳۲ تیم شرکت‌کننده در این مسابقات مجموعا ۲۱۴۲ شوت به سمت دروازه‌ها زدند که از این تعداد ۷۳۴ شوت درون چارچوب قرار داشت که ۲۳۶ شوت وارد دروازه شدند. همچنین تیم فوتبال اولسان هیوندای با ۱۵۷ شوت هجومی ترین تیم این رقابت‌ها بود و النصر عربستان با ۱۱۵ و پرسپولیس ایران با ۱۱۲ در رده‌های بعدی قرار گرفتند. دروازه‌بانان در این بازی‌ها توانستند ۵۲ کلین‌شیت را ثبت کنند و ۲۴ خطای پنالتی در لیگ قهرمانان این فصل رخ داد. همچنین داوران در این ۹۳ بازی، ۳۱۷ کارت زرد و ۱۳ کارت قرمز رد و بدل شد. عبدالرزاق حمدالله و جونیور نگرائو با ۷ گل آقای گل این رقابت‌ها شدند و عیسی آل‌کثیر با ۴ گل، بهترین گلزن ایرانی این رقابت‌ها لقب گرفت. تیم فوتبال اولسان هیوندای با ۲۳ گل بهترین خط حمله این رقابت‌ها را در اختیار گرفت و یوکوهاما مارینوس و السد به ترتیب با ۱۵ گل و ۱۴ گل در رده‌ها بعدی قرار گرفتند. تروهیتو ناکاگاوا، جاناتان ویرا و سلطان الغنام با ۴ پاس گل، بهترین پاسورهای این رقابت‌ها لقب گرفتند. جو سوهوک با ۲۶، برد جونز با ۲۵ و لی شائو با ۲۲ واکنش بهترین عملکرد را از این حیث به ثبت رساندند. حامد لک از پرسپولیس با ۵ کلین شیت و برد جونز از النصر عربستان با ۴ کلین شیت بهترین آمار را در این خصوص کسب کردند. همچنین شجاع خلیل‌زاده با ۵۹۸ پاس، بیشترین پاس را در میان بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد.

در همین روز صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای کره‌جنوبی را به صورت زنده و با گزارش عادل فردوسی‌پور برای مردم ایران پخش کرد. اعلام رسمی خبر گزارش فردوسی پور در اینستاگرام فارسی AFC، باعث شد تا ظرف ۲۴ ساعت تعداد دنبال‌کننده‌های این صفحه از حدود ۱۸۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون نفر برسد و روز گذشته هم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با ورود به لایو AFC گزارش عادل فردوسی‌پور را دنبال کردند. ضمن اینکه این لایو با ۸۰۹ هزار بیننده در لحظه، رکورد منحصر به فردی را از خود به جای گذاشت. اتفاقی که باعث تعجب شرکت هندی مسئول صفحه اینستاگرام و عوامل رسانه‌ای AFC در قطر شد. در یکی از روزهای هفته بیش روی، گزارشی از دلایل و چگونگی این رویداد و هم چرا پرسپولیس باخت و قصه ای که ناتمام مانده را بنظر بازدید کنندگان و خوانندگان عزیز سایت می رسانیم.

اتفاق جنجالی در بوندسلیگا

مدافع فرانسوی جنجال‌ساز شده و احتمالا با محرومیت سنگین روبرو می‌شود. مارکوس تورام بازیکن مونشن گلادباخ شب گذشته در بازی مقابل هوفنهایم دست به کاری جنجالی زد. او به خاطر تکل استفان پوش مدافع حریف عصبانی شده بود، به صورت این بازیکن آب دهان پرت کرد. داور صحنه را ندید ولی بعد از چک کردن آن از طریق var تصمیم به اخراج تورام گرفت. به احتمال فراوان محرومیت این بازیکن بیش از یک جلسه خواهد بود. امروز رسانه های آلمانی به انتقاد از تورام پرداختند.

مسی از پله گذشت

لیونل مسی در دیدار برابر والنسیا که با تساوی دو بر دو به پایان رسید توانست یکی از گل های تیمش را به ثمر رساند. مسی با گلی که در این دیدار به ثمر رساند به رکورد خاص پله رسید. اسطوره فوتبال برزیل از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۴ توانست با پیراهن سانتوس ۶۴۳ گل به ثمر رساند که مسی بعد از ۴۶ سال به این رکورد پله رسید. پله پیامی را برای مسی منتشر کرد و در آن نوشت: وقتی قلبت سرشار از عشق است دیگر بسیار سخت است راهت را تغییر دهی. من به مانند تو هستم و به خوبی احساست را هنگامی که پیراهن تیمی را که عاشق هستی بر تن می کنی درک می کنم. می دانم که هیچ چیز بهتر از مکانی که احساس می کنیم منزل ما است وجود ندارد.او در ادامه نوشت: لیونل؛ رسیدن به این رکورد گلزنی را به تو تبریک می گویم اما قبل از آن باید عملکرد درخشانت را در بارسلونا تبریک بگویم. داستان تو مانند داستان من است. این داستان عشق به یک پیراهن و باشگاه را نشان می دهد. متاسفانه مانند تو در فوتبال نادر هستند. من بسیار به تو علاقه دارم مسی.

جایزه ۷۰ میلیارد تومانی پرسپولیس برای نایب قهرمانی

باشگاه پرسپولیس با نایب قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا، ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار پاداش دریافت خواهد کرد. تیم فوتبال پرسپولیس عصر روز شنبه در جریان فینال لیگ قهرمانان آسیا، برابر اولسان هیوندی کره دو بر یک شکست  خورد و نایب قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد. بر اساس پاداش‌هایی که برای این دوره از رقابت‌ها تعیین شده بود، پرسپولیس ۲ میلیون دلار بابت نایب‌ قهرمانی و ۷۵۰ هزار دلار نیز بابت بردها و برتری در مراحل قبل از AFC پاداش دریافت خواهد کرد (حدود ۷۰ میلیارد تومان با احتساب امروز هر دلار ۲۵۵۰۰ تومان). پرسپولیس اگر قهرمان می‌شد، پاداش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری تیم قهرمان را به خود اختصاص می‌داد و از طرف دیگر به جام باشگاه‌های جهان صعود می‌کرد که در این تورنمنت تیم آخر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از فیفا پاداش دریافت می‌کند. در واقع پرسپولیس با از دست دادن قهرمانی، حداقل ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار، پاداش کمتری دریافت می‌کند.

بعد از پایان بازی فینال، هافبک عراقی سابق پرسپولیس گفت: چند ماه پیش برای جدایی توافق کرده بودم و به خاطر کمبود بازیکن تا فینال آسیا با پرسپولیس ماندم. بشار رسن در مورد جدایی از پرسپولیس گفت: چند ماه پیش توافق کردم که پس از فینال آسیا جدا شوم زیرا برای این مسابقه کمبود بازیکن داشتیم و به همین خاطر ماندم. وی افزود: دوست داشتم با قهرمانی در آسیا از هواداران خداحافظی کنم. از هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم که همیشه حامی من بودند. امیدوارم همیشه تا سال‌های سال این تیم قهرمان شود و هر جا باشم از آنها تعریف خواهم کرد. هافبک سابق سرخپوشان در مورد بهترین خاطره‌اش در این تیم اضافه کرد: در بازی با السد و النصر بهترین خاطرات من در پرسپولیس رقم خورد.

عجیب ولی واقعی

حضور هواداران فوتبال ایران در اینستاگرام باشگاه اولسان بعد از قهرمانی این تیم در آسیا هم ادامه یافت و این باشگاه پیام‌های تبریک زیادی به زبان فارسی دریافت کرد. به نقل از مهر، تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا موفق شد با نتیجه ۲ بر یک پرسپولیس ایران را شکست بدهد و به عنوان قهرمانی برسد.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی در گزارشی به انتشار تصاویر و پستهای مختلف جشن قهرمانی تیم اولسان در اینستاگرام این باشگاه اشاره کرد و نوشت: جالب اینجا است که پیام‌های تبریک فارسی بیشتر از زبان کره‌ای است. این باشگاه حتی یک رویداد ویژه برای هواداران ایرانی برگزار کرد و تصمیم گرفت به پنج هوادار برای حمایت از اولسان، لباس این تیم را هدیه بدهد. این رویداد مورد استقبال هواداران ایران قرار گرفت … هنگامی که اولسان سرانجام پرسپولیس را شکست داد در اینستاگرام باشگاه پیام‌هایی مثل «تبریک می گویم » و «در جام باشگاه‌های جهان موفق باشید» به زبان فارسی منتشر شد.»

با حذف المپیک از فوتبال؛ سرنوشت مبهم تیم امید 

کمیته ملی المپیک از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حذف شده است و این می تواند در سرنوشت تیم ملی فوتبال امید هم اثر گذار باشد.  صالحی امیری در مصاحبه ای که به همین بهانه داشته به این نکته اشاره کرده حذف کمیته ملی المپیک از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال عامدانه بوده و به همین بهانه به رییس فیفا نامه نوشته است. این اتفاق در حالی صورت گرفت که هزینه های تیم ملی فوتبال امید توسط کمیته ملی المپیک تامین می شده و البته بر سر انتخاب سرمربی برای این تیم همیشه حواشی بین کمیته ملی المپیک و هم چنین فدراسیون فوتبال به وجود می آمد. در صورتی که کمیته ملی المپیک عضویتش از حضور در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حذف شود شاید این کمیته دیگر هزینه های تیم ملی فوتبال  امید را تامین نکند و این می تواند چالش تازه ای برای فدراسیون فوتبالی باشد که همواره برای تامین هزینه تیم های ملی نظر به کمک های دولتی دارد.

گفتنی است تیم ملی امید در مسابقات آتی درگیر بازی های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا خواهد شد. کمیته فنی حمید استیلی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده است. قرار است این تصمیم از سوی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و هم چنین کمیته ملی المپیک تایید شود. فیفا در تایید اساسنامه جدید به حذف مقامات دولتی از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تاکید داشت که یکی از کسانی که از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حذف شود وزیر ورزش و جوانان بود. 

آندره‌آ بوچلی؛ موسیقی‌دانی که عاشق فوتبال است

آندره بوچلی» خواننده‌ای محبوب در بین ایرانیان است. ویژگی‌های شخصی وی، صدای بم و گرم او که شنونده را به یاد خوانندگان محبوب و قدیمی ایران می‌اندازد و ویژگی ملودی‌ها و ترانه‌هایش، در این حس مشترک بی‌تاثیر نیست. وی شیفته افکار فیلسوفانی چون هگل، لایب نیتز و شوپنهاور است. سبک خوانندگی‌اش از محبوبیت بالایی برخوردار است. در سال ۱۹۵۸ در روستایی کوچک در توسکانی به دنیا آمد. والدین آندره کشاورزانی عادی بودند که انگور پرورش می دادند. در سنین پایین، پسر به گلوکوم تشخیص داده شد. آندره ۲۷ عمل را پشت سر گذاشت، اما سرانجام دید خود را از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که وی ۱۲ سال داشت. او با دوستانش فوتبال بازی می کرد، یک بار در جریان بازی  توپ به سرش برخورد کرد و کور شد.از بین رفتن بینایی، مانع از موفقیت تحصیلی جوان ایتالیایی در مدرسه و حتی گرفتن مدرک حقوق در دانشگاه پیزا نشد. از کودکی به طور جدی به موسیقی علاقه مند شد و با او بود که در خواب پیوند زندگی خود را مشاهده کرد. به عنوان یک دانش آموز مدرسه، آندره بوچلی برنده چندین مسابقه آوازی شد و در یک گروه کر مدرسه اجرا شد و همچنین یادگیری نواختن پیانو، فلوت و ساکسیفون را نیز یاد گرفت.

بوچلی در سال ۲۰۱۱بنیادش برای مبارزه با فقر و حمایت از پژوهش های پزشکی را تاسیس و تاکید کرد و همان وقت اعلام کرد که اولین هدفش مبارزه با فقر است و سپس کارهای پراکنده دیگری که با هدف بهبود شرایط زندگی برای افراد کم در آمد انجام شود.وقتی لودو رانیری، سرمربی ایتالیایی لسترسیتی این تیم را قهرمان لیگ برتر انگلیس کرد، آواز خواندن آندره بوچلی در کینگز پاور، به مناسبت این قهرمانی یکی از رومانتیک ترین و خاطرات زیبا، عارفانه و عاشقانه را در دنیای فوتبال و هنر موسیقی در تاریخ ثبت کرد. امسال و در اوایلی که کرونا در ایتالیا گریبان مردم ایتالیا را گرفته بود و یاس و نامیدی و زندگی تاریکی بیش روی ایتالیائی ها قرار گرفته داشت، آندره بزرگ با اجراهای متعدد خود موجب شد تا امیدواری و امید به زندگی به جامعه ایتالیا باز گردد. مجله سایت فیفا گفتگوئی را با این خواننده بزرگ و معروف انجام داده که خلاصه آن در پی می آید:

من همیشه عاشق فوتبال بودم، از دوران کودکی که در مدرسه شبانه‌روزی درس می‌خواندم. وقتی که با رادیو برنامه «تمام فوتبال دقیقه به دقیقه» را گوش می‌دادم. این شور بزرگ ایتالیایی است که هرگز بدون آن بزرگ نمی‌شوید. این راهی برای بچه ماندن است، حتی در سن من. وقتی برای اولین بار یک هوادار اینتر شدم، تیم بسیار قدرتمندی بود و همه‌چیز را برنده شده بود. این تیم خارق‌العاده بود که من می‌توانم مثل همه هواداران اینتر به یاد بیاورم: سارتی، بورگنیچ، فاکتی، بدین، گوارنری، پیکی، ژایر، ماتسولا، دومنینی، سوارس، کورسو!.

 من این موضوع را به دو پسرم، آموس و متئو، انتقال داده‌ام و اعتراف می‌کنم که سعی می‌کنم با دختر ۸ ساله‌ام ویرجینیا، هم همین کار را انجام دهم، هرچند به نظر می‌رسد او علاقه خاصی ندارد. هواداری از اینتر، در سال‌های اخیر رنج‌های زیادی به همراه داشته است، زیرا تیمی است که همیشه باعث رنج شما می‌شود. تیم فعلی بازیکنان بزرگی دارد که من آنها را تحسین می‌کنم. برای مثال روملو لوکاکو، برای اینکه همیشه قلبش را در بازی قرار می‌دهد. الساندرو باستونی که یک دوست است. استفان دی‌فرای و خرید جدید اشرف حکیمی. 

می‌گویم توازن خوبی بین رونالدو و مسی وجود دارد. احتمالاً مسی از لحاظ تکنیک بهترین است، در حالی که رونالدو ورزشکار بهتری است. 
اولین خاطره واضح من از جام جهانی‌ به سال ۱۹۷۰ برمی‌گردد که ایتالیا در مکزیک به فینال رسید و در یک مسابقه افسانه‌ای که هنوز هم «بازی قرن» شناخته می‌شود، آلمان غربی را ۴ بر ۳ شکست داد. متأسفانه ما فینال مقابل برزیلِ پله را واگذار کردیم. قهرمانی ایتالیا در اسپانیا ۱۹۸۲ و آلمان ۲۰۰۶ بیش از همه شما را به وجد آورد؟هر دو من را به وجد آورده‌اند. البته در سال ۸۲ قهرمانی روشن‌تری داشتیم. در اسپانیا کاملاً شایسته بودیم و اختلاف گل بسیاری با آلمان غربی قدرتمند داشتیم. در حالی که در سال ۲۰۰۶ به همراه پسرانم جام جهانی‌ را تماشا کردم و این بسیار هیجان‌انگیز بود اما در ضربات پنالتی، درست در هنگام مرگ، با گل فابیو گروسو پیروز شدیم. بنابراین هردو واقعاً تجربیات بسیار خوبی بودند اما بسیار متفاوت. 

 بعد از قهرمانی لسترسیتی در ورزشگاه این تیم با کلودیو رانیری آواز خواندید. چرا و چطور این ایده به‌وجود آمد؟ این یک تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخش بود. در میانه میدان بازی و با حس وطن‌پرستی من. واقعاً از دستاورد لستر هیجان‌زده شدم. این یک افسانه واقعی با مهارت و کار تیمی بود. این درسی برای زندگی است و یک حقیقت که به ما یادآوری می‌کند جایی که اراده وجود دارد، راهی نیز وجود خواهد داشت. همان‌طور که گفتید رانیری که این ماجراجویی را رهبری می‌کرد، کلودیو رانیری هموطن من بود. از دوستم خاویر زانتی شماره تلفن او را گرفتم و مستقیماً تماس گرفتم تا تحسینش کنم و پیشنهاد بدهم برای تیمش آواز بخوانم. ما تاریخ را مشخص کردیم و خوشبختانه آن روز مصادف شد با روز پرشور جشن و اولین یک‌شنبه‌ای که به‌عنوان قهرمان در ورزشگاه کینگ‌پاور حضور داشتند. یکی از آهنگ‌های آلبوم جدید شما به نام «باور» سرودی است که طرفداران بسیاری از باشگاه‌ها آن را دوست دارند: «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد». چرا این آهنگ خاص را انتخاب کردید؟

درست است، این آهنگ یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین آهنگ‌های تاریخ فوتبال است اما این‌بار آن را برای معنویت عمیقی که بیان می‌کند، انتخاب کردم. این آهنگی است که مردم را به هم نزدیک می‌کند و قلب بسیاری از مردم را گرم می‌کند. نوعی اعلام عشق، همبستگی و وحدت در دوران تاریک است. جام ملت‌های اروپا و جام جهانی‌ بعدی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. نظرتان در مورد شانس ایتالیا چیست و رمز موفقیت‌شان چه خواهد بود؟ دو رویداد بین‌المللی مهم در فوتبال هستند. بیایید آرزو کنیم که در امنیت و از اینکه می‌توانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم و در ورزشگاه‌ها خوشحال باشیم، لذت ببریم. من نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم اما ذاتاً خوشبین و یک وطن‌دوست هستم. شک ندارم که می‌توانم نتایج خوب ایتالیا را جشن بگیرم.

https://akhbar-rooz.com/?p=97976 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x