پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قضاوت خانم ایرانی در مسابقه چین- اسرائیل؛عراق صعود کرد و بازی با ایران تشریفاتی شد

نازک بین: روزنامه الاتحاد امارات از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دور نهایی مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی به صورت متمرکز خبر داد. این روزنامه نوشت ، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی امکان برگزاری ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در مرحله نهایی این رقابت‌ها به صورت متمرکز است در حالی که قرعه‌کشی این مرحله از بازی‌ها روز ۲۴ ژوئن (۳ تیرماه) برگزار خواهد شد.در این قرعه‌کشی ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی دور مقدماتی در دو گروه ۶ تیمی قرار می‌گیرند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کنند و تیم‌های سوم در مسابقه پلی‌آف برابر هم قرار می‌گیرند تا چهره پنجمین تیم آسیا جهت حضور در مسابقه رفت و برگشت برابر نماینده کونکاکاف مشخص شود.به نوشته روزنامه الاتحاد، AFC برنامه مدنظرش برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز را به فیفا ارائه خواهد داد در حالی که فدراسیون جهانی فوتبال به کنفدراسیون‌ها اعلام کرده لازم است مسابقات مقدماتی تا ماه نوامبر (آبان‌ماه) به پایان برسد و چهره تیم‌های برتر هر قاره به منظور حضور در جام جهانی مشخص شود.به گفته منابع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC در حال بررسی برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در دو یا سه مرحله زمانی است. در این برنامه در مرحله نخست هر تیم ۴ بازی ابتدایی خودش را برگزار خواهد کرد، ۴ بازی دوم در بخش بعدی برگزار می‌شود و بخش پایانی و نهایی به برگزاری دو مسابقه حساس هفته‌های پایانی برای هر تیم اختصاص خواهد یافت. سناریوی دوم برگزاری مسابقات در دو مرحله و مقطع زمانی به صورت رفت و برگشت است که AFC در انتظار اعلام نظر فیفا در این خصوص است. انتظار می‌رود در نشست آینده نمایندگان فیفا و AFC  تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام شود.همچنین گفته می‌شود فدراسیون کشورهای چین، استرالیا و ژاپن خواستار بررسی پیشنهاد برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و در دو مرحله رفت و برگشت شده‌اند. یکی از این پیشنهادات برگزاری مسابقات رفت در غرب قاره و مسابقات برگشت در شرق آسیاست. همچنین در صورتی که بازی‌ها در سه مرحله برگزار شود میزبان مرحله سوم با قرعه‌کشی انتخاب خواهد شد.در نهایت به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های زمانی و مشکلات موجود در قرنطینه تیم‎ها امکان برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت در ۱۲ کشور حاضر در این مرحله وجود ندارد و با موافقت فیفا این مسابقات به صورت متمرکز در دو یا سه کشور برگزار خواهد شد.

شروع  بازیهای کوپا آمریکا

کوپا امریکا از بامداد دوشنبه آغاز خواهد شد. این چهل و هفتمین دوره برگزاری مسابقات است و بعد از حواشی فراوان کشور برزیل میزبان آن خواهد بود. قرار بود این مسابقات سال گذشته و با عنوان کوپا آمریکا ۲۰۲۰ برگزار شود اما به خاطر شیوع کرونا در نهایت امسال و با عنوان کوپا آمریکای ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. ضمن این که قرار بود میزبانی این مسابقات برای اولین باز از سال ۱۹۸۳ به بعد در دو کشور کلمبیا و آرژانتین به طور مشترک باشند که کلمبیا به خاطر اعتراضات داخلی در کشور خود میزبانی را از دست داد و اندکی بعد آرژانتین هم به خاطر اوج گرفتن موج کرونایی میزبانی را از دست داد تا تنها همین چند روز پیش برزیل  برای دومین بار پیاپی به عنوان میزبان برگزیده شود. هیچ تماشاچی اجازه حضور در استادیوم ها و تماشای مسابقات را نخواهد داشت. چرا که برزیل هم کرونایی های بالایی دارد.در اولین اتفاق ناخوشایند تست کرونای ۱۲ نفر از بازیکنان تیم ملی ونزوئلا در آستانه دیدار افتتاحیه کوپا آمریکا برابر برزیل میزبان مثبت اعلام شد. این در حالی است که در ادامه زنجیره خبرهای ناخوشایند مرتبط با این تورنمنت کرونازده، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کُنمبول) شب گذشته خبر مثبت شدن تست کرونای بازیکنان تیم ملی ونزوئلا را به اطلاع این نهاد رسانده است.

گروه ها

گروه تیم های شمالی: برزیل، کلمبیا، اکوادور، پرو و ونزوئلا

گروه تیم های جنوبی: آرژانتین، بولیوی، شیلی، پاراگوئه و اورگوئه

بازی افتتاحیه

برزیل و ونزوئلا بازی افتتاحیه را برگزار خواهند کرد. برزیل به عنوان میزبان مسابقات و مدافع عنوان قهرمانی می خواهد شروعی قدرتمند در این مسابقات داشته باشد.ورزشگاه مشهور و خاطره انگیز ماراکانا میزبان بازی فینال خواهد بود.


گروه B (منطقه شمال)
برزیل – ونزوئلا (ساعت ۱:۳۰ بامداد دوشنبه – ورزشگاه گارینشا)
کلمبیا – اکوادور (ساعت ۴:۳۰ بامداد دوشنبه – ورزشگاه پانتانال)

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
گروه A (منطقه جنوب):
آرژانتین – شیلی (ساعت ۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه – ورزشگاه نیلتون سانتوس)
پاراگوئه – بولیوی ( ساعت ۴:۳۰ بامداد سه‌شنبه – ورزشگاه پدرو لودوویکو)

صعود عراق و عمان به مرحله بعدی

به گزارش ایرنا، با شکستی که لبنان مقابل کره جنوبی متحمل شد؛ صعود تیم ملی فوتبال عراق به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین قطعی شد و دیدار آنها مقابل ایران در روز سه شنبه تشریفاتی خواهد بود. عراق اگر در هفته پایانی مقابل ایران شکست بخورد با ۱۱ امتیاز به جدول تیم‌های دوم خواهد رفت. عراق اکنون ۱۷ امتیاز دارد اما اگر به جدول تیم‌های دوم برود، دو برد آنان مقابل کامبوج حذف شده و ۱۱ امتیازی می‌شود. در این جدول قرقیزستان چهار امتیازی است و در بهترین شرایط هفت امتیازی می‌شود. لبنان هم با ۱۰ امتیاز به کار خود پایان داد و اردن نیز در صورت شکست استرالیا ۱۱ امتیازی می‌شود اما تفاضل این تیم در مقایسه با عراق بسیار پایین‌تر است و تنها روی کاغذ باید برای آنها شانسی قائل بود تا بتوانند بالاتر از عراق قرار بگیرند. حال باید شاگردان سرچکو کاتانتس در مقابل ایران چه نمایشی خواهند داشت و با چه آرایش و روحیه‌ای پا به میدان می‌گذارند. آنها به احتمال زیاد با تمام توان وارد زمین می‌شوند و با آسایش و راحتی بیشتری مقابل شاگردان دراگان اسکوچیچ صف‌آرایی خواهند کرد.

در گروه دیگر،با شکست لبنانی‌ ها در برابر کره جنوبی صعود تیم ملی عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ که دور برگشت دو مسابقه انجام داده و در مصاف با قطر شکست خورده بود و مقابل افغانستان به پیروزی رسید، قطعی به نظر می رسد. چرا که هفته پایانی مقابل بنگلادش قعرنشین مسابقه می دهند هیچ تاثیری در نتایج عمان به عنوان تیم دوم در قیاس با دیگر تیم‌ های دوم نخواهد داشت و در جدول برترین تیم‌ های دوم با ۱۲ امتیاز از ۷ مسابقه، صعودشان قطعی است.بی شک در صورت صعود ایران جدال احتمالی تیم های ایران و عمان و رویارویی برانکو با اسکوچیچ و ملی پوشان ایران یکی از جذاب ترین بازی های مرحله بعد را رقم خواهد زد.

یک خانم ایرانی برای اسرائیل قضاوت کرد

یک داور ایرانی دیدار نماینده  اسرائیل و چین در رقابت های انتخابی المپیک در رشته کاراته را قضاوت کرد.به نقل از فارس از روز جمعه آخرین مرحله انتخابی المپیک برای کاراته آغاز شد و در روز اول دو نماینده ایران از رسیدن به توکیو بازماندند.کنار رقابت بازیکنان ایرانی، دو نماینده داوری ایران یعنی جواد سلیمی و همسرش المیرا گوزل زاده که در این مدت به صورت انحصاری در غالب اعزام‌های رسمی و غیررسمی در این مسابقات حضور داشتند،و چند مسابقه را قضاوت کردند.

در اولین روز مسابقات پاریس و در خلال این رقابت‌ها، در مسابقه ورزشکاری از اسرائیل و حریفی از چین تایپه، داوری که قضاوت مسابقه را برعهده داشت، المیرا گوزل زاده بود.

این کلمات خوب نیستند

بار دیگر ادبیات نامناسب برخی گزارشگران تلویزیونی در مورد برتری تیم‌های ملی برابر رقبا محل بحث شده است. چه در والیبال و چه در فوتبال به‌ طور مکرر شاهد استفاده از الفاظی همچون در هم کوبیدن، تحقیر کردن، له کردن و … هستیم. روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: « ار دیگر ادبیات نامناسب برخی گزارشگران تلویزیونی در مورد برتری تیم‌های ملی برابر رقبا محل بحث شده است. چه در والیبال و چه در فوتبال به‌ طور مکرر شاهد استفاده از الفاظی همچون در هم کوبیدن، تحقیر کردن، له کردن و … هستیم. وقتی تیم ملی والیبال سه بر صفر آمریکا را می‌برد یا تیم فوتبال‌مان با سه و ۱۰ گل بحرین و کامبوج را از پیش رو برمی‌دارد، به‌ طور مکرر از چنین واژگانی استفاده می‌شود. آش آن قدر شور شده که حالا صدای مردم در شبکه‌های اجتماعی هم درآمده و خیلی‌ها خواهان تعدیل این ادبیات هستند.

شاید ما با برخی از این کشورها در حوزه سیاسی مشکلاتی داشته باشیم اما بحث رقابت در میدان ورزش متفاوت است. اینجا قرار است آدم‌ها و ملت‌ها به هم نزدیک شوند. به علاوه حتی اگر از جنبه انسانی به این ماجرا نگاه نکنیم، از بعد منطقی هم «عقل» حکم می‌کند هنگام پیروزی آهسته‌تر کری بخوانیم؛ چرا که بالاخره یک روز هم نوبت شکست ما می‌رسد. اگر فکر می‌کنیم یک پیروزی سه‌ بر صفر در والیبال به معنای تحقیر تیم حریف است، پس لابد زمانی که ما هم سه‌ بر صفر یک بازی را می‌بازیم تحقیر شده‌ایم. آیا این نگاه درست است؟ خوب است که از پیروزی‌ها خوشحال و مسرور باشیم اما حفظ مرز بین این شعف با تحقیر و سرکوفت‌زدن به تیم بازنده بسیار ضروری است. در همین فوتبال تیم شریف و زحمتکش کامبوج با وجود دریافت چند ده گل، تا آخرین ثانیه از آخرین بازی جنگید و زحمت کشید. آنها هم می‌توانستند مثل کره‌ شمالی انصراف بدهند و خیال خودشان را راحت کنند اما مردانه جنگیدند و حتی بعد از هفت گل عقب‌بودن از ایران، روی یک ضربه ایستگاهی بازیکن آنها پشت دیوار دفاعی دراز کشید. اتفاقا این روحیه جنگجویی قابل ستایش است؛ نه این که گزارشگر ما صرفا به‌ خاطر بضاعت کم کامبوج در فوتبال آنها را تحقیر کند.»

دیدارهای فشرده والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران که در آخرین دیدار هفته سوم لیگ ملت ها سه بر دو مقابل آلمان شکست خورد در آغاز هفته چهارم و در واقع در روز دهم رقابت ها باید به مصاف قعرنشین جدول یعنی استرالیا برود. اما کار سخت این تیم در بازی بعدی است که مقابل برزیل خواهد بود. در سومین بازی این هفته هم مقابل اسلوونی قرار خواهد کرد. ایران در مدت زمان ۴۰ ساعت یعنی کمتر از دو روز باید این سه بازی را انجام بدهد. 

 بازی های روز دهم (سه شنبه ۲۵ خرداد،   به وقت ایران) :

روسیه – صربستان ۱۲:۳۰

ایران – استرالیا ۱۴:۳۰

آرژانتین – بلغارستان ۱۵:۳۰

ژاپن – آلمان ۱۷:۳۰

ایتالیا – آمریکا ۱۹

کانادا – لهستان ۲۰:۳۰

برزیل  اسلوونی ۲۲

هلند – فرانسه ۲۳:۳۰

بازی های روز یازدهم (چهارشنبه ۲۶ خرداد،   به وقت ایران) :

آرژانتین – روسیه ۱۲:۳۰

صربستان – بلغارستان ۱۴:۳۰

اسلوونی – استرالیا ۱۵:۳۰

ژاپن – لهستان ۱۷:۳۰

هلند – ایتالیا ۱۹

کانادا – آلمان ۲۰:۳۰

آمریکا – فرانسه ۲۲

ایران – برزیل ۲۳:۳۰

بازی های روز دوازدهم (پنج شنبه ۲۷ خرداد،   به وقت ایران) :

آرژانتین – صربستان ۱۲:۳۰

بلغارستان – روسیه ۱۴:۳۰

ژاپن – کانادا ۱۵:۳۰

استرالیا – برزیل ۱۷:۳۰

ایران – اسلوونی ۱۸:۳۰

هلند – آمریکا ۲۰:۳۰

فرانسه – ایتالیا ۲۲

آلمان – لهستان

تیتر اکیپ فرانسه: «یک بازی برای زندگی»

https://akhbar-rooz.com/?p=116219 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهرام منصفی
شهرام منصفی
2 سال قبل

اگر ایران به عراق ببازد به جام جهانی قطر نخواهد رفت.
پس این بازی تشریفاتی نیست !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x