جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قضاوت خانم بدون حجاب ایرانی در مسابقات‌ جهانی

نازک بین: بازهم شطرنج افتخار آفرید و یکی دیگر از بانوان ایرانی بدون حجاب, سرداور مسابقاتی است که در چین برگزار می شود. خانم شهره بیات, دبیر پیشین فدراسیون شطرنج کشورمان, سرداور دیدار دو شطرنج باز روس و چین بود که با لباس رسمی مسابقات و با چهره ای بدون حجاب به امر قضاوت این دیدار مهم پرداخت. پیش از این میترا حجازی پور ملی پوش شطرنج ایران نیز در مسابقات جهانی بدون حجاب شرکت کرد و به همین علت از تیم ملی حذف شد.

مسابقه شطرنج قهرمانی بانوان جهان میان دو شطرنج‌باز برتر از روز ۵ ژانویه آغاز شده؛ مسابقه‌ای که در دو مرحله به میزبانی شانگ‌های چین و ولادیوستوک روسیه برگزار می‌شود. در این مسابقه «جو ون جون» از چین و «الکساندرا گوریاچکینا» از روسیه در ۱۲ دور برابر هم قرار می‌گیرند.

به گزارش تابناک ، نکته مهم این مسابقه حضور یک ایرانی در تیم برگزار کننده است این سرداور ایرانی که نامش در سایت رسمی فدراسیون جهانی نیز آمده و قرار است ۵ هزار دلار نیز به عنوان حق‌الزحمه دریافت کند، بدون رعایت حجاب در تصویری که روی سایت فیده منتشر شده، حضور دارد.

مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج در این باره گفت: فدراسیون جهانی به طور مستقل و بدون نیاز به گرفتن ارتباط با فدراسیون کشور مبدأ، از داوران مورد نظرش دعوت می‌کند. در واقع داوران موردنظر نیازی به دریافت مجوز از کشور مبدأ ندارند و بیات هم به همین شکل در مسابقات حضور پیدا کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که هفته گذشته نیز یک شطرنج‌باز ایرانی به نام میترا حجازی‌پور در مسابقات سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان حضور داشت. رئیس فدراسیون شطرنج گفته بود که حضور حجازی‌پور بدون دریافت مجوز از ایران و به صورت آزاد بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=17316 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x