شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قطر کانون میزبانی بازیهای بین المللی؛ مراسم وداع با پائولو روسی

نازک بین: اتحادیه فوتبال اوکراین علیه تصمیم اتخاذ شده توسط اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) مبنی بر اعلام نتیجه سه بر صفر به نفع تیم ملی سوئیس در دیدار این دو تیم در لیگ ملت‌های اروپا، در دادگاه حکمیت ورزش (کاس) درخواست استیناف کرد. دیدار تیم‌های ملی فوتبال اوکراین و سوئیس در لوسرن (سوئیس) در ۱۷ نوامبر پس از قرنطینه شدن تیم ملی اوکراین به دلیل وجود چند بازیکن با تست مثبت کرونا در مجموعه، لغو شد. کمیته استیناف یوفا در ۲۵ نوامبر اعلام کرد که تیم اوکراین از رعایت ملزومات برگزاری دیدار ناکام مانده و  در نتیجه سوئیس با نتیجه سه بر صفر برنده است. این نتیجه اوکراین را به لیگ دسته دوم تنزل داد. در این بین، کاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه فوتبال اوکراین خواستار لغو تصمیم مذکور و برنامه ریزی مجدد بازی یا لغو تصمیم و سپردن سرنوشت بازی به رای گیری یوفا شده است. اوکراین با ۶ امتیاز کار خود را در قعر گروه اِی۴ تمام کرد و سوئیس به لطف تفاضل گل بهتر، بالاتر از این تیم قرار گرفت و در صورت تغییر حکم بازی آخر، احتمال سقوط به لیگ بی برای این تیم دور از انتظار نیست.

دوحه میزبان سوپر جام قاره آفریقا

سوپر جام قاره آفریقا برای سومین دوره پیاپی به میزبانی دوحه برگزار خواهد شد. به نقل از الوطن، کنفدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در جلسه ای که اخیرا برگزار کرد به جمع بندی نهایی درباره سوپر جام رسید. طبق اعلام این کنفدراسیون، سوپر جام بین دو تیم الاهلی مصر و نهضه برکان مراکش در دوحه برگزار خواهد شد. هنوز تاریخ دقیق این بازی مشخص نیست اما به طور قطع در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. دوحه میزبان دو دوره اخیر سوپر جام آفریقا بوده است. گمانه زنی هایی درباره تغییر میزبان سوپر جام آفریقا از قطر به یک کشور دیگر به گوش می رسد اما طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای سومین سال پیایی سوپر جام این قاره در دوحه برگزار می شود. طی دو سال اخیر قطری ها به کانون میزبانی بازیهای مهم بین المللی و جهانی تبدیل شده اند.

مراسم وداع با پائولو روسی برگزار شد

به نقل از جانلوکا دی مارتزیو، صبح دیروز آخرین وداع با اسطوره آتزوری برگزار شد. تاج گلی از طرف فدراسیون فوتبال ایتالیا اهدا شد و اعضای خانواده به همراه تعدادی از هم تیمی های سابق پائولو روسی در تیم ملی از جمله آلتوبلی، کولوواتی و دوسنا در مراسم حضور داشتند. به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت میدان دل دومو بسته شد.دفولویو کولوواتی مدافع سابق میلان و تیم ملی ایتالیا در مراسم حضور داشت. پس از اینکه هزاران هوادار برای ادای احترام به پائولو روسی در استادیوم رومئو منتی شهر ویچنتزا حضور یافتند، مراسم تشییع پیکر این بازیکن سابق در کلیسای جامع شهر ویچنتزا انجام شد. الساندرو آلتوبلی در این مراسم در خصوص این اتفاق گفت: انتظار چنین تراژدی را نداشتیم. زندگی لحظاتی زیبا و همچنین لحظاتی شبیه این را برای شما در خود جای داده است. پائولو برای ما یک گل سرسبد بود و هیچوقت نمی خواست ما درگیر بیماری اش شویم. خانواده اش همیشه به ما اطمینان خاطر می دادند و این انتخاب آن ها بود که چیزی به ما نگویند. بابت همه چیز از تو متشکرم پائولو.

دربی سرد منچستر

دربی شهر منچستر برخلاف انتظارات کم هیجان و محتاطانه از سوی دو تیم دنبال شد و با تساوی بدون گل به اتمام رسید. این دیدار حساس شنبه شب به میزبانی منچستریونایتد و در ورزشگاه «اولدترافورد» برگزار شد و در نهایت با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید. بازی از سوی دو تیم بسیار محتاطانه ادامه یافت و تیم‌های تحت هدایت «اوله گانر سولسشر» و «پپ گواردیولا» بر خلاف انتظارات چندان برای رسیدن به برتری تلاش نکردند. در نیمه نخست، منچسترسیتی فرصت گلزنی داشت که «ریاض محرز» این بخت را از دست داد. در نیمه دوم هم یونایتد صاحب یک فرصت شد که «مارکوس رشفورد» قدر پاس «پل پوگبا» را ندانست. با این تساوی یونایتد به امتیاز ۲۰ رسید و در رتبه هفتم ایستاد و سیتی هم با ۱۹ امتیاز، جایگاه هشتم را در اختیار گرفت.

پیش از این، ولورهمپتون در خانه خود با یک گل مغلوب استون‌ویلا شد و سپس نیوکاسل با حساب دو بر یک از سد وست‌برومویچ عبور کرد. در دیدار دیگری، تیم فوتبال استون‌ویلا با پنالتی دقیقه ۹۴ «عنور ال‌قاضی»‌ مقابل ولورهمپتون به برتری خارج از خانه دست یافت. از هفته دوازدهم لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس تیم ولورهمپتون در خانه خود برابر استون‌ویلا قرار گرفت و در ادامه فصل پرفراز و نشیبی که دارد با حساب یک بر صفر مغلوب شد. هرچند ولورهمپتون در جریان بازی، حملات بیشتری را طراحی کرد اما نتوانست دروازه میهمان سخت‌کوش خود را باز کند. وستهام در دقایق پایانی با اخراج «داگلاس لوئیس» با ۱۰ بازیکن به کار ادامه داد. در دقیقه ۹۴، استون‌ویلا صاحب پنالتی شد تا ال‌قاضی گلزنی کرده و تیمش را به بُردی ارزشمند برساند. استون‌ویلا با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و تا رتبه هشتم بالا آمد و ولورهمپتون هم در امتیاز ۱۷ باقی ماند.

تحقیر دورتموند

بوروسیا دورتموند در هفته یازدهم رقابت های بوندسلیگا با نتیجه عجیب ۵ بر یک تن به شکست داد. در ادامه هفته یازدهم رقابت های بوندسلیگا ۵ دیدار برگزار شد. در حساس ترین بازی بوروسیا دورتموند در خانه از اشتوتگارت پذیرایی کرد و  میهمان بدجوری نیش زنبور ها را برید و با نتیجه عجیب ۵ بر یک میزبان خود را شکست داد. این شکست سنگین خانگی ممکن است به تغییر نیمکت دورتموند منجر شود. در دیگر  بازی، لایپزیگ در خانه از وردربرمن پذیرایی کرد و با دو گل به پیروزی دست پیدا کرد.

نتایج دیگر دیدارها

ماینز صفر – کلن یک

فرایبورگ ۲- بیلفلد صفر

مونشن گلادباخ یک- هرتابرلین یک

بایر مونیخ از شکست گریخت

تیم فوتبال بایرن‌مونیخ از شکست مقابل یونیون‌برلین گریخت و به تساوی یک بر یک دست یافت. این دیدار شنبه شب از هفته یازدهم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان به میزبانی یونیون‌برلین برگزار شد و در نهایت با تساوی به پایان رسید. ابتدا «پرومل» در دقیقه چهارم برای میزبان گلزنی کرد تا تیمش را از مدافع عنوان قهرمانی پیش باشد. در نیمه دوم شاگردان «هانسی فیلیک» برای رهایی از شکست تلاش زیادی انجام دادند و در نهایت «لواندوفسکی» لهستانی در دقیقه ۶۷ دروازه میزبان را گشود و مونیخی‌ها را از شکست نجات داد. بایرن با این تساوی ۲۴ امتیازی شد و در صدر قرار گرفت. هم اکنون، لایپزیگ با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل در رتبه دوم است.یونیون‌برلین هم جمع امتیازات خود را به عدد ۱۷ رساند و در رتبه ششم قرار گرفت.

صعود یک پله‌‌ای سویا با پیروزی در خانه ختافه

در چارچوب دیدارهای هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا تیم فوتبال ختافه با نتیجه یک بر صفر مغلوب میهمان خود سویا شد. تنها گل این بازی را اچیتا بازیکن تیم ختافه که در دقیقه ۸۱ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد، به ثمر رساند. با این نتیجه سویا ششمین پیروزی‌اش را کسب کرد و ۱۹ امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. ختافه هم با متحمل شدن پنجمین شکستش با ۱۳ امتیازی که داشت در رده پانزدهم جدول باقی ماند.

رئال مادرید نخستین شکست اتلتیکو را رقم زد

رئال مادرید شنبه شب در هفته سیزدهم لالیگا به مصاف اتلتیکومادرید رفت و با دو گل میزبانش را شکست داد. سفیدپوشان بازی را خوب شروع کردند و در دقایق نخست فرصت داشتند به گل برسند اما ضربه کریم بنزما به تیرک برخورد کرد. برتری میزبان ادامه داشت تا این که کاسمیرو در دقیقه ۱۴ با ضربه سر دروازه اتلتیکو را باز کرد. پس از این گل روخی بلانکو نتوانست تیم زین الدین زیدان را تحت فشار بگذارد و گلزنی کند. بازی خوب رئال مادرید در نیمه اول کاملا آشکار بود و این تیم با پیروزی به رختکن رفت. دیگو پابلو سیمئونه در ابتدای نیمه دوم لمار، کورئا و لودی را وارد زمین کرد و فلیپه، کاراسکو و اررا تعویض شدند. لمار می توانست در دقیقه ۵۵ بازی را به تساوی برساند اما توپ را در جلوی دروازه به بیرون زد. باز هم رئال مادرید تیم برتر میدان بود. شاگردان زیدان به دنبال گل دوم بودند. ژائو فلیکس در دقیقه ۶۰ با عصبانیت زمین را ترک کرد و سائول جانشینش شد. دقایقی بعد دنی کارواخال به سمت دروازه اتلتیکو شوت زد که توپ به تیرک و سپس به پشت یان اوبلاک برخورد کرد و از خط عبور کرد. نتیجه ۲ بر صفر به نفع میزبان شد. روخی بلانکو که تا پیش از این بازی در ۱۰ هفته تنها دو بار دروازه اش باز شده بود در مدت ۶۳ دقیقه دو گل دریافت کرد. بازی ناامیدکننده تیم سیمئونه ادامه داشت و لوییس سوارس هم که کاملا در بازی محو شده بود تعویض شد. کندوگبیا به جای مهاجم اروگوئه ای به میدان رفت. سفیدپوشان هم دو تغییر در ترکیب خود انجام دادند. آسنسیو و رودریگو وارد زمین شدند. سائول می توانست اختلاف را به حداقل برساند اما کورتوا ضربه سر این بازیکن را به خوبی مهار کرد. در ادامه ضربه لمار با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقایق پایانی فدریکو والورده وارد زمین شد. واسکس فرصت داشت تا اختلاف را بیشتر کند اما اوبلاک اجازه این کار را نداد. در نهایت سه امتیاز به سفیدپوشان رسید. رئال مادرید نخستین شکست اتلتیکو را در این فصل لالیگا رقم زد و با ۲۳ امتیاز به جایگاه سوم جدول صعود کرد. صدرنشین کنونی این رقابت ها اتلتیکو ۲۶ امتیازی است. 

بالای جدول نفتی شد

با شکست تیم گل گهر مقابل صنعت نفت آبادان و برد فولاد برابر سایپا، صدر جدول لیگ برتر ایران خوزستانی شد. استارت اتفاقات داغ هفته ششم لیگ برتر را سپاهان با یک پیروزی پر گل مقابل تیم خوب نساجی زد. شاگردان نوید کیا که به تازگی با ۳ گل مقابل نفت مسجد سلیمان مغلوب شده بودند، روز گذشته در خانه آتش بازی راه انداخته و با ۴ گل تیم خوب نساجی را مغلوب کردند تا بعد از گل گهر دومین تیمی باشند که امتیازاتشان دو رقمی شده است.با توجه به لغو دیدار پرسپولیس و ذوب آهن، فرصت خوبی برای فولاد و صنعت نفت ایجاد شد تا در صورت لغزش گل گهر صدر جدول را دستخوش تغییراتی کنند. در بازی حساس دیگری صنعت نفت در آبادان کامبک زد تا صدر جدول را بعد از ۵ هفته از گل گهر گرفته و اولین صدرنشینی این فصل را تجربه کند. در این بازی زیبا و پر از موقعیت که رقابتی هم بین طالب ریکانی و گادوین منشا در گرفته بود و هر دو بازیکن موفق به گلزنی شدند، این تیم صنعت نفت بود که دومین شکست متوالی را به تیم قلعه نویی تحمیل کرد تا جای این تیم را در صدرجدول بگیرد. این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود نفت تمام شد.همزمان با صدرنشینی یک تیم خوزستانی، در شهر دیگر خوزستان، فولاد نیز با یک پیروزی پر گل ۳ بر صفر برابر سایپا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به گل گهر به رده دوم جدول صعود کرد تا دو رده بالای جدول در تسخیر تیم‌های خوزستانی باشد. گل گهر نیز با پذیرفتن دو شکست متوالی موقتاً دو رده در جدول سقوط کرد و ممکن است فردا هم یک رده دیگر سقوط کند.مس رفسنجان اولین گل خود در تاریخ رقابتهای لیگ برتر را زد و نخستین پیروزی‌اش را هم در این مسابقات به دست آورد تا به لطف پیروزی ۲ بر صفر برابر نفت مسجد سلیمان ۵ امتیازی شده و به رده چهاردهم صعود کند. این نتیجه و لغو شدن بازی پرسپولیس و ذوب آهن باعث شد تا سبزپوشان اصفهانی با یک بازی کمتر به رده پانزدهم سقوط نمایند.پیکان هم که در این فصل نتایج قابل قبولی می‌گیرد در خانه از پس آلومینیوم بر نیامد تا سومین تساوی این تیم در فصل جاری شکل بگیرد. شاگردان تارتار با تک امتیازی که از این بازی گرفتند موقتاً به رده پنجم جدول رسیدند و شاگردان خطیبی نیز ۶ امتیازی شده و در رده دوازدهم ایستادند.

در ادامه مسابقات لیگ برتر امروز یکشنبه دو دیدار برگزار می‌شود که ابتدا ماشین سازی و تراکتور در تبریز با هم دیدار می‌کنند و سپس استقلال در مشهد به دیدار شهرخودرو می‌رود.

https://akhbar-rooz.com/?p=97125 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x