پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قهرمانان با افتخار ولی بدون مدال! عمل جنایتکارانه؛ تلاش مشترک ۷ تیم فرمول یک

نازک بین: تا حالا دو بار رفتم اورژانس رم. یه بار همین چند روز پیش برای تست کرونا. پزشک‌ها و پرستارهای فوق‌العاده‌ای داره. در عین جدیت به شدت دلسوز و انسانن و حتی با مایی که مهاجریم رفتار فوق‌العاده‌ای دارن. هر چی بهشون لطف کنه باشگاه کمه. دمشون گرمه.

توصیف کوتاه و با معنی یکی از هواداران باشگاه رم ایتالیا است که از قهرمانان با افتخار و برجسته اما بدون مدال در مراکز درمانی به میان آورده. این توصیف وقتی به کشورهائی موسوم به جهان سوم منطبق شود آن وقت است که قهرمانان مراکز درمانی در این کشورها سوپرستاره قهرمانان لقب می گیرند.

مثلا در جمهوری اسلامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا، بی شک قهرمانان مردم ایران هستند؛ زنان و مردان بی ادعایی که به قیمت جانشان پای سلامتی و حفظ جان مردم ایستاده اند! قلب, عشق, هنر, علم, عقل و وجدان را یکجا در خود جمع کرده اند تا در خط مقدم با وجود محدودیت ها و تنگناهای زیادی که در زندگی شخصی و حرفه ای شان وجود دارد برای نجات زندگی هزاران نفر جان فدا شوند!

در اروپا هر چند کافی نیست ولی هستند باشگاهها و مدیرانی که با احترام فراوان از قهرمانان سفیدپوش یاد می کنند و خود را مسئول می دانند که در موقعی که وضعیت عادی شد از زنان و مردان کادر درمانی تقدیر و گرامیداشت خدمات آنان را تدارک و اجرا کنند. باشگاه رم ایتالیا یکی از این باشگاهها ست که برنامه ویژه ای برای تقدیر از کادر درمانی حاضر در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا دارد.

 در بیانیه این باشگاه چنین آمده است :

  1. تاکنون بیش از ۵۱ نفر از کادر درمانی ایتالیا هنگام مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که این تعداد بسیار بیشتر از کشورهایی چون چین، ایران، اندونزی و … است.
  2. تاکنون با کمک بازیکنان و اعضای باشگاه، بیش از ۵۳۰ هزار یورو برای کمک به بیمارستان های شهر رم جمع آوری شده است.
  3. تا این لحظه هزاران عدد ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان های شهر توزیع شده است.

برنامه های ویژه ای که باشگاه رم در آینده پس از کنترل ویروس کرونا، عملی خواهد کرد، عبارت است از:

  1. در اولین بازی خانگی رم که با حضور تماشاگران برگزار می شود، ۵ هزار قطعه بلیت به طور رایگان در اختیار کادر درمانی قرار می گیرد تا در ورزشگاه توسط بازیکنان، مسئولان و هواداران رم از آنها تقدیر شود.
  2. درصدی از درآمد حاصل از بلیت فروشی اولین بازی خانگی رم به خرید تجهیزات برای بیمارستان ها اختصاص می یابد.
  3. از ابتدای فصل آینده، بلیت کل بازی های خانگی رم با تخفیف ویژه در اختیار کادر درمانی و پزشکی قرار می گیرد.

این باشگاه تاکنون توسط تعدادی از اعضای اداری و خدماتی صدها بسته اقلام ضروری را به طور رایگان به محل زندگی هواداران سالمند خود ارسال کرده است. مدت ها هواداران با خرید بلیت و کالاهای باشگاه به رم کمک کردند و حالا باشگاه به کمک هواداران آمده است.

شوچنکو: شرایط فعلی تحت تاثیر ویروس کرونا برای من یادآور فاجعه چرنوبیل است

سرمربی تیم ملی اوکراین در مصاحبه ای با اسکای گفت:

۱۰ روز است که در قرنطینه هستم اما خودم را مشغول می کنم. کاری از دست ما برنمی آید فقط باید به دستورالعمل های دولت گوش کنیم و در خانه بمانیم تا متخصصان علم پزشکی، کار خود را انجام بدهند. آنها قهرمانان واقعی هستند. من در یک موقعیت مشابه در اوکراین زندگی کردم. این اتفاقات برای من یادآور فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ است. رفتارهای احمقانه را باید کنار بگذاریم و لازم است بدانیم هر یک از ما می توانیم ویروس را منتقل کنیم و بقیه را به خطر بیندازیم. به مردم ایتالیا درود می فرستم و به آنها اطمینان می دهم این شرایط سخت به زودی به پایان می رسد.

 باشگاه یوونتوس: نود میلیون یورو از هزینه‌های فصل کاهش پیدا کرد

باشگاه یوونتوس توانسته است با بازیکنانش برای کاهش دستمزدها به توافق برسد. 

باشگاه یوونتوس در بیانیه ای رسمی اعلام کرد، با توجه به کاهش درآمدها و تعطیلی مسابقات فوتبال، با بازیکنان، مربیان و اعضای تیم به توافق رسیده است که دستمزدها را که معادل ۴ ماه هزینه های باشگاه یوونتوس است را کاهش دهند. بنابراین دستمزدی به اعضای باشگاه یوونتوس، در ماه‌های مارس، آوریل، می و ژوئن ۲۰۲۰ پرداخت نخواهد شد.

با توجه به این توافقات میان طرفین، باشگاه یوونتوس برای فصل ۲۰۱۹/۲۰، نزدیک به ۹۰ میلیون یورو کاهش هزینه خواهد داشت. باشگاه یوونتوس اعلام کرده در صورتی که این فصل از مسابقات دوباره از سر گرفته شود، با بازیکنان به توافق خواهد رسید که بتواند دستمزدها را دوباره افزایش دهد.باشگاه یوونتوس در نهایت از همه بازیکنان و اعضای باشگاه بابت همکاری و تعهدی که داشته اند، تشکر کرده است

آقای ورزشکار، آقای فوتبالیست؛ وقت تمرین، مسابقه و فوتبال نیست

جواد خیابانی گزارشگر و مجری ورزشی تلویزیون که در دهه اول حضوراش به راست و مکتبی می زد و از نام مقدس و پرچم مقدس جمهوری اسلامی در گزارشهایش سینه چاک می کرد، در پایان سالهای دهه دوم اش در صدا و سیمای نظام خود را از خط مکتبی جدا کرد و دریافت که پرچم و نظام مقدس سرابی بیش نیست. هر چند هنوز هم در برخی موارد راهنمای راست را روشن می کند اما این جواد آن جواد ۱۵ سال بیش نیست!  

خیابانی مطلبی را بصورت بیانیه در نقد رفتار ورزشکاران و مربیان ورزشی ایران نوشته است. وی در این مطلب آورده است:

به همه مردم دردمند کشورم درود می فرستم… از مدیران و مربیان و بازیکنان ورزش و بخصوص فوتبال ایران خواهشی دارم… می دانم که حقوق شما بستگی به حضورتان در میادین دارد، اما حقوق ما هم بستگی به کار دارد.  حقوق آن دستفروش بینوا هم بستگی به حضورش در بازار دارد که اینک تعطیل است…

آیا خبر انفجار بمب بیولوژیک در اثر انجام مسابقه والنسیا و آتالانتا در ورزشگاه سن سیروی میلان را نخواندید؟ آیا خواندید که یورگن کلوپ درباره قهرمانی لیورپول در لیگ برتر انگلستان چه گفت؟ آیا نگفت که نجات حتی یک نفر از مردم به هزار بار قهرمانی تیمش می ارزد؟ و حالا چرا برخی از تیم ها و بازیکنان ما به جای اینکه به فکر سرزمین و مردم و سلامت محیط و جامعه اطرافشان باشند فقط به دنبال حقوق مادی و قهرمانی و شوت و توپ و دروازه هستند؟ آنها هم مانند خودخواهانی هستند که سفرهای نوروزی و تفریح و تفرج را از هر قرنطینه و کمک به کشور خودشان لازمتر دیدند…

تاسف انگیز است که اندک تعدادی از همین ورزشکاران خودشان را وطن پرست، عاشق مرام، پرچم، وجود و روح این ملت و کشور هم معرفی می کنند… وطن پرستی و غیرت یعنی کمک به مردم. با تفریح و بازی کمکی به کشورتان نخواهید کرد. لطفا در خانه هایتان بمانید… خواهش از مربیان و کاپیتان های این تیم ها که به فکر سلامت مردمشان باشند، درخواست زیادی نیست. بهترین راه کمک به مردمتان همین است که در خانه بمانید …

بسیاری از ما و مردم بیکار شده  و در خانه مانده ایم. بسیاری از همین مردمی که این بازیکنان و مربیان و مدیران خودشان را عاشق آنها معرفی می کنند، اینک بی حقوق و بی درآمد مانده اند… بسیاری از مشاغل، راننده تاکسی ها، دستفروشها، فروشنده های بازار، باربرها، کارگرهای روزمزد و حتی خبرنگارها و گزارشگران ورزشی هم بیکار شده اند و ما اینک نمی دانیم که آیا تفریح و فوتبال برگزار بشود یا نشود؟  معلوم است که نباید بشود، واضح است که باید تعطیل باشد تا سلامت به این سرزمین برگردد…

برخی می خواهند به تمرین بروند تا حقوق و دستمزدهایشان قطع نشود… حق هم دارند اما حق اصلی متعلق به کل کشور و تمام جامعه است نه فقط متعلق به من. کاش کمی به فکر این وطن بودیم… وطنی که با خودخواهی ها رو به  بیماری می رود… لطفا بخاطر همان تماشاگر فقیری که برای شما فریاد می زند در خانه بمانید و تمرین و مسابقه را تعطیل کنید تا این ویروس از بین برود…

بگذارید همه با هم این سختی را تحمل کنیم… همه باید در خانه ها و قرنطینه بمانیم… الان وقت تمرین،  مسابقه و فوتبال نیست… به خدا قسم نیست… درود بر سلامت این ملت… فقط سلامت این مردم مهم است. لطفا صبور باشید تا بعد از رفع این بیماری همه با هم به ورزشگاه ها برگردیم و شاهد درخشش و هنرنمایی شما باشیم. با صبر و عقل و منش خودتان نشان دهید که مردم و کشورتان را دوست دارید…

جواد خیابانی، یک نفر از همین مردم.

گزارش روزنامه الاتحاد از نحوه ادامه لیگ قهرمانان آسیا و کاهش دستمزد بازیکنان

روزنامه الاتحاد امارات به نقل از یک منبع آگاه در AFC گزارش داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال تصمیم گیرى پیرامون برگزارى مسابقات معوقه لیگ قهرمان به صورت متمرکز در دو کشور منطقه غرب و شرق آسیا است. بر اساس این گزارش با توجه به نظرات کشورهاى شرکت کننده AFC در تلاش است رقابت‌های مرحله گروهى منطقه غرب در ماه آگوست به میزبانى دو کشور برگزار شود که بر این اساس هر کشور میزبان بازى هاى دو گروه خواهد بود.به نوشته الاتحاد، امارات یکى از دو کشور میزبان است در حالى که رسانه‌هاى قطرى از برگزارى بازی‌های دو گروه دیگر در دوحه خبر داده بودند. همچنین با توجه به عدم حضور تیم‌های ایرانى و عربستانى در کشور مقابل امکان میزبانى براى این دو کشور وجود ندارد.در همین حال الاتحاد از مکاتبات برخى باشگاههاى شرق آسیا با AFC خبر داده که خواستار تشریح موضوع کاهش دستمزد و مبالغ قرارداد بازیکنان در فصل جارى شده‌اند چرا که به نقل از این روزنامه شرکت‌هاى تجارى و باشگاه‌ها زیان‌هاى قابل توجهى دیده‌اند بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

AFC در این خصوص پیشنهاداتى را در خصوص قراردادهاى بازیکنان و مربیان به فیفا ارائه کرده است. در پیشنهاد کنفدراسیون با توجه به تقویم مسابقات در منطقه غرب کاهش دستمزدها تا ٢۵ درصد؜ پیش بینى شده و دستمزد ٣ ماه مارس، آوریل و مى را مورد توجه قرار داده است.

این پیشنهاد در یک نشست غیر حضورى به صورت ویدئو کنفرانس مطرح شده و انتظار می‌رود تا اواسط ماه آوریل تصمیم نهایى در این خصوص اعلام شود.

پروژه پیت‌لِین، تلاش مشترک ۷ تیم فرمول یک برای تولید ونتیلاتور به‌منظور درمان بیماران کرونا نتیجه داده است

فاز اول تلاش گروهی تیم‌های فرمول یک برای درمان بیماران کرونا موفقیت‌آمیز بوده است.

با تایید دولت بریتانیا، تلاش گروهی هفت تیم فرمول یک که مقر اصلی آنها در این کشور واقع شده است طی چند روز گذشته پیشرفت  زیادی داشته و  دولت انگلیس را امیدوار کرده است.

همکاری گروهی ۷ تیم فرمول یک در مقابله با کرونا که اصطلاح «پروژه پیت‌لین» به آن اختصاص یافته بخشی از تلاش بریتانیا در بخش صنعتی است که نتیجه‌اش تولید دستگاه‌های تسهیل‌کننده تنفس مطابق با سطح نیاز ملی خواهد بود. پیت‌لین در فرمول یک همان مسیر جانبی در کنار خط استارت پیست‌های مسابقات است که گاراژ تیم‌ها در آن قرار می‌گیرد و هر تیم در محوطه مخصوص خود می‌تواند «پیت استاپ» انجام بدهد. اما بر اساس گزارش وبسایت رسمی فرمول یک، به‌دنبال تصمیماتی که دولت بریتانیا در هفته جاری گرفت، پروژه پیت‌لین بر روی ۳ جریان کاری تمرکز خواهد کرد. اولین بخش، مهندسی معکوس تجهیزات پزشکی موجود است. بخش دیگری از تمرکز پروژه پیت‌لین به پشتیبانی از طرح تولید ونتیلاتورهای فعلی در کنسرسیوم VentilatorChallengeUK منعطف خواهد شد و بخش سوم به طراحی فوری و ساخت پیش‌نمونه دستگاه‌های جدید برای اخذ تاییدیه و تولید نهایی دستگاه‌های جدید خواهد پرداخت.

حالا تمرکز پروژه پیت‌لین بر روی هماهنگی و پاسخ دادن به چالش‌های روشنی است که در مسیر قرار دارد. این ۷ تیم برای پاسخگویی در سایر زمینه‌های مربوط به پاندمی کرونا که به واکنشی سریع و نوآورانه نیاز داشته باشند آماده خواهند بود. ۷ تیم پروژه پیت‌لین عبارت‌اند از: استن مارتین ردبول ریسینگ، بی‌دبلیو‌تی ریسینگ پوینت، هاس، مک‌لارن، مرسدس-آاِم‌گِ پتروناس، رنو دی‌پی ورلد و روکیت ویلیامز ریسینگ.

هیچ کس نمیداند چه اتفاقی خواهد افتاد

کلوپ می گوید فعلا هیچ کس نمی داند دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد و تنها راه حل این است که به همه توصیه ها در مورد پیشگیری از شیوع کرونا عمل کنیم و مسئولانه رفتار کنیم.

شیوع کرونا در اروپا لیگ های معتبر فوتبال اروپا را به تعطیلی کشانده است. فعلا مشخص نیست از چه زمانی این بازی ها می توانند ادامه پیدا کنند. لیورپولی ها هم که در آستانه کسب قهرمانی لیگ برتر بودند، مثل همه منتظر شروع مجدد بازی ها هستند ، کلوپ یک مصاحبه با وب سایت باشگاه داشته داشته و در مورد شرایط موجود و وضعیت تیم صحبت کرده است. بخش هایی از آن را با هم مرور می کنیم:

دوران سختی برای همه ماست. البته برای من جالب است چون تاکنون چنین تجربه ای نداشتم. حال من خیلی خوب است ولی مثل همه نگران هستم.

در مورد دشواری صحبت کردن در چنین وضعیتی:

من معمولا می دانم در مورد چه چیز صحبت می کنم ولی این بار صحبت در مورد کرونا بود و من اطلاعات خاصی نداشتم. در زندگی با مشکلات مختلف روبرو می شویم و من همیشه به دنبال راه حل هستم. ولی در این شرایط نه برای من نه برای هیچ کس دیگری راهی برای جستجوی راه حل در کوتاه مدت نیست. بنابراین من هم چیز خاصی نمی دانستم. درست مثل بازیکنان تیم. سوالات زیاد بود و سعی کردیم تا جایی که می توانیم جواب بدهیم. یک گروه چت بزرگ داریم که همه ملوود در آن حضور دارند. بازیکنان حضور فعالی دارند و با هم حرف می زنند. خوشبختانه همه آن ها حال خوبی دارند. خیلی ها در حال حاضر با مشکلات بزرگتر دست به گریبان هستند بنابراین درست نیست در مورد مشکلات خودم صحبت کنم. حالا طبیعت به ما نشان داده همه مثل هم هستیم و مشکلات یکسانی داریم. پس باید با هم برای رسیدن به راه حل کار کنیم.

در مورد دلتنگی برای فوتبال و لزوم عمل به توصیه ها:

فوتبال مهم ترین چیز در دنیا نیست. همه می دانیم که در حال حاضر چه چیزی مهم است. هیچ راهی نیست جز اینکه با هم و گام به گام حرکت کنیم. باید فاصله را با بقیه حفظ کنیم و اقداماتی که گفته شده را دقیقا انجام دهیم. باید آرامش مان را حفظ کنیم. این روند ابتلا بالاخره نزولی خواهد شد و فرصت پیدا می کنیم از خانه بیرون برویم. باید به کادر درمانی در بیمارستان ها فرصت بدهیم به افرادی که وضعیت خطرناکی دارند کمک کنند. باید روند درمان طی شود. باید فرصت دهیم امکانات تامین شده، واکسن این بیماری تولید شود. مساله فقط در مورد افراد مسن یا بیمار نیست. جوانان هم مبتلا می شوند و ممکن است جان شان را از دست بدهند. پس باید کار درست را انجام دهیم. دوباره فوتبال بازی خواهیم کرد و من تا آن روز لحظه شماری می کنم.

یورگن کلوپ در مصاحبه ای با وبسایت رسمی لیورپول، برگزاری دیدار با اتلتیکو مادرید در آن شرایط را غیرعادی توصیف کرد و گفت برای اولین بار در طول دوران حرفه ای خود نتوانست بازیکنانش را روی یک بازی متمرکز کند. کارلو آنچلوتی، سرمربی اورتون با یورگن کلوپ موافق است. آنچلوتی در مصاحبه ای با کوریره دلو اسپورت، گفت:

چند روز پیش با کلوپ صحبت کردم و او به من گفت که برگزاری دیدار لیورپول-اتلتیکو مادرید، عملی جنایتکارانه بود(منظوردستور یوفا به انجام این دیدار است) و فکر می کنم وی حق داشت. همه مشغول سبکی از زندگی هستیم که به آن عادت نداریم و این شرایط عمیقا ما را عوض خواهد کرد. اکنون اولویت، سلامت مردم است. لیگ چه زمانی آغاز می شود؟ اصلا آغاز می شود؟ چه زمانی به پایان می رسد؟ این سوال ها بی ارزش است. این سوال ها، آخرین چیزهایی است که به آن فکر می کنم.

https://akhbar-rooz.com/?p=24442 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x