جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قهرمانی خانم نوزده ساله؛ پیروزی آلمان و اسپانیا؛ بلژها در برابر سه شیرها

نازک بین: فینال رولان گاروس در بخش بانوان شنبه بین ایگا اسویاتک و سوفیا کنین برگزار شد. تنیسور ۱۹ ساله لهستانی، با یک نمایش دیدنی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و قهرمان جدید این رقابت‌ها لقب گرفت. ست اول را اسویاتک با قدرت شروع کرد و در هشت دقیقه توانست ۳ بر صفر پیش بیفتد. با این حال کنین به بازی برگشت و با یک نمایش خوب و بهره‌گیری از اشتباه‌های تنیسور لهستانی نتیجه را ۳ بر ۳ کرد. گیم بعدی به نام اسویاتک ثبت شد. رقابت تماشایی دو تنیسور در گیم هشتم به اوج خود رسید و پس از این که چند بار امتیازها مساوی شد در نهایت اسویاتک پیروز شد و ۵ بر ۳ پیش افتاد. او در ادامه فرصت داشت ست اول را به نام خود کند اما کنین ناامید نشد و نتیجه را ۵ بر ۴ کرد. اسویاتک در گیم بعدی با یک بر یک ست اول را با پیروزی ۶ بر ۴ به نام خود ثبت کرد. کنین در شروع ست دوم بریک کرد اما تنیسور لهستانی خیلی زود جبران کرد و نتیجه یک بر یک شد. او گیم بعدی را هم به نفع خود تمام کرد. در این زمان کنین تایم پزشکی گرفت و بازی برای دقایقی متوقف شد. پس از این که رقابت دو تنیسور جوان از سر گرفته شد شرایط کاملا به نفع اسویاتک پیش رفت و او با قدرت امتیازها را یکی از پس از دیگری به خود اختصاص داد و نتیجه ۵ بر یک شد. تنیسور لهستانی در گیم بعدی هم به راحتی پیروز شد تا در ۱۹ سالگی فاتح رولان گاروس شود و نخستین گرند اسلم خود را به دست آورد. او جوان‌ترین قهرمان رقابت های فرانسه در قرن ۲۱ لقب گرفت. 

گرانقیمت‌ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان، سه‌شیر در صدر، برزیل در رده چهارم

سایت ترانسفرمارکت فهرستی از گرانقیمت ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان را منتشر کرده است. در صدر این فهرست، تیم ملی فوتبال انگلیس قرار دارد. سه‌شیر با ۱.۲۹ میلیارد یورو گرانقیمت ترین تیم ملی فوتبال جهان به شمار می‌رود.در رده دوم تیم ملی فوتبال فرانسه قرار دارد. خروس‌های آبی ۱.۲۴ میلیارد یورو ارزش گذاری شده‌اند. جایگاه سوم اختصاص به تیم ملی فوتبال آلمان دارد. ژرمن‌ها ۹۲۶.۵ میلون یورو ارزش دارند. تیم ملی برزیل با ۸۶۵.۳ میلیون یورو در مکان چهارم قرار دارد و بلژیک هم با ۷۷۳.۵ میلیون یورو رده پنجم را در اختیار دارد. تیم‌های ملی اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، آرژانتین و هلند هم در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند.

واکنش تند علی کریمی به شگردهای مدیران

علی کریمی واکنش تندی به صحبت های رسول پناه در خصوص مشکل انتقال طلب برانکو داشت. علی کریمی، اسطوره شماره هشت محبوب هواداران پرسپولیس در حمله به شیوه مدیریت جاری در این باشگاه، مدعی شده اگر آنها پول را تامین کرده‌اند و تنها در پرداخت و رساندن به دست برانکو مشکل دارند، او قادر به انجام این کار خواهد بود. کریمی با حمله به رسول پناه نوشت: «مگه شما نمی‌گید نمیشه پول جابجا کرد؟! اگه شما راست می‌گید پول برانکو رو به من بدید من براتون می رسونم دستش! مرد و حرفش! کریمی در بخش دیگری از حمله به رسول پناه در پاسخ به این ادعای سرپرست پرسپولیس که مدعی شده این موضوع را طی نامه‌ای به فیفا اعلام کرده اند (تحریم بانکی و مشکل پرداخت)، گفت: نامه رو قاب کن و بذار تو اتاقت و بهش افتخار کن! شما اگه مدیر بودی به ترابی ۱۵۰ میلیون می دادی تا ۴۰۰ هزار دلار درآمدزایی می شد برای باشگاه! در بخشی دیگر از انتقاداتش سرپرست تیم را خطاب قرار داده: آقای پیروانی که درباره همه چیز نظر میده چرا درباره ترابی چیزی به مدیر نگفت تا یه درآمد خوب گیر باشگاه بیاد؟ کریمی مقصر اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس را وزیر دانسته است: گذر زمان همه چیز رو مشخص می کنه اما مقصر شما نیستید، اونیه که شماها رو انتخاب میکنه!

انتقال مصدوم با باربند پاترول

به گزارش  همشهری آنلاین، بهزاد مرادی، رکابزن تیم هیات قزوین که قرار بود در لیگ دوچرخه سواری کوهستان شرکت کند، روز گذشته با انتشار تصاویری از مصدومیت شدید خود و همچنین انتقالش با کمترین امکانات به بیمارستان، از مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری به دلیل نبود آمبولانس و دیگر امکانات پزشکی در جریان این مسابقات انتقاد کرد. وی در بخشی از صحبت های خود گفته بود: «قرار بود رقابت ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار شود و ما هم مشغول تمرین قبل از مسابقه بودیم که حین تمرین زمین خوردم و پای من شکست. متاسفانه آمبولانس در محل مسابقه نبود و دو ساعت تمام من درد می کشیدم و منتظر بودم که آمبولانس بیاید. هر چقدر منتظر ماندیم آمبولانس نیامد و در نهایت افراد حاضر در محل مسابقه با آتش نشانی تماس گرفتند که ماموران آتش نشانی هم سریع خودشان را رساندند اما امکانات زیادی نداشتند و فقط برانکارد همراهشان بود در نهایت من را روی همان برانکارد گذاشتند و یکی از نفرات خودروی خودش را که پاترول بود آورد من را روی باربند پاترول گذاشتند و به بیمارستان رسول اکرم انتقال دادند.»

برای پیگیری این ماجرا با خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه سواری تماس گرفتیم. او در این باره  گفت: این دوچرخه سوار دو ساعت قبل از اینکه مسابقه شروع شود، به مسیر مسابقه وارد شده و زمین خورده است. وقتی ما می گوییم راس فلان ساعت مسابقه آغاز می شود، یعنی از آن ساعت به بعد گروههای مختلف از جمله آمبولانس و نیروهای امدادی در مسیر حضور دارند. در ضمن ما دو نوع بیمه ورزشی داریم که یکی را خود ورزشکار انجام می دهد و دیگری هم بیمه تکمیلی است و فدراسیون به ورزشکاران آسیب دیده از طریق آن کمک می کند. رییس فدراسیون دوچرخه سواری در پایان گفت: با صحبت هایی که مطرح شده، شاید این دوچرخه سوار اصلا شایسته مساعدت فدراسیون برای پرداخت هزینه های درمانی اش هم نباشد. فدراسیون نباید پاسخگوی اتفاقی که قبل از شروع مسابقه رخ داده، باشد؛ اما من به رییس هیات قزوین قول دادم که فدراسیون هر گونه همکاری را برای درمان این دوچرخه سوار داشته باشد. البته بعد از صحبت هایی که دبیر فدراسیون با دبیر هیات قزوین داشته، گویا آن ورزشکار ابراز پشیمانی کرده و پست خود در اینستاگرام را هم پاک کرده است.

اوکراین ۱ – ۲ آلمان؛ فرار موقت از بحران!  

مسابقات لیگ ملت‌های فوتبال اروپا شنبه شب با دیدارهای گروه چهارم پیگیری شد که در یکی از آنها، اسپانیا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو با یک گل مقابل سوئیس پیروز شد. میکل اویارسابال در دقیقه ۱۴، تنها گل این مسابقه را به ثمر رساند تا شاگردان لوییس انریکه با هفت امتیاز، در صدر جدول گروه چهارم باقی بمانند. در دیگر بازی این گروه، آلمان در کیف میهمان اوکراین بود و به برتری ۲ بر یک دست یافت. ماتیاس گینتر در دقیقه ۲۰ و لئون گورتسکا در دقیقه ۴۹ برای آلمان گلزنی کردند و روسلان مالینوفسکی در دقیقه ۷۷، تنها گل اوکراین را به ثمر رساند. تک گل اوکراین از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. تیم ملی آلمان به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ یورو و دومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی، عملکرد چندان خوبی از خود در لیگ ملت های اروپا به جای نگذاشته است. این تیم در کنار آندورا، مالت، سن مارینو، لتونی، ایسلند، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، کشورهایی بودند که پیش از این حتی یک برد در دو دوره برگزاری لیگ ملت های اروپا کسب نکرده بودند و بدین ترتیب ژرمن ها به طلسم خود پایان دادند.

آلمان با این نتیجه پنج امتیازی شد و پایین‌تر از اسپانیا، در رتبه دوم جدول گروه چهارم لیگ A ایستاد. اوکراین و سوئیس به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم این گروه قرار دارند.

در گروه اول از لیگ D، دیدار تیم‌های جزایر فارو و لتونی با تساوی بدون گل و جدال آندورا و مالت هم با تساوی یک – یک خاتمه یافت. جزایر فارو با هفت امتیاز در صدر جدول این گروه ایستاده و لتونی با سه امتیاز، در رده دوم قرار دارد.در گروه دوم از لیگ D هم جبل‌الطارق در خانه لیختن‌اشتاین به برتری یک بر صفر دست یافت تا با شش امتیاز، در صدر جدول این گروه سه تیمی جای بگیرد.  

بلژها برابر سه شیرها                                                                        

امشب دو دیدار مهم دیگر برگزار می شود. فرانسه میزبان پرتغال است و بلژیک میهمان انگلیس. پرتغال در دوره قبل این تورنمنت مقام اول را کسب کرد. بلژیک دارنده مقام سوم و انگلیس در رتبه چهارم جام جهانی ۲۰۱۸ نشست. دو تیمی که طی چهار سال گذشته جهش و بیشرفت زیادی داشته اند.

پای بازیکن کلمبیا از جا درآمد!

جام ملتهای اروپا ۱۹۹۲بود و دانمارک و هلند در یک چهارم نهائی در گوتنبرگ سوئد برابر هم قرار گرفته بودند. در اواسط نیمه اول در سمت راست یوهانسن، بازیکن دانمارک پس از برخورد با مدافع چپ هلند زانویش به طرز دلخراشی جدا شد. صحنه چنان وحشتناک بود که بازیکن هلندی گریه شدیدی کرد! ما در جایگاه خبرنگاران صحنه را بخوبی دیدیم و  همراه دهها روزنامه نگار و تماشاگر فریاد کشیدیم. وقتی خبر مصدومیت بسیار شدید بازیکن کلمبیا در دیدار با ونزوئلا را خواندم برای چند دقیقه یاد آن صحنه دلخراش افتادم . بخوانیم ماجرا را:

به گزارش “ورزش سه”، سانتیاگو آریاس مدافع کلمبیا در دقیقه ۸ مسابقه بعد از برخورد با داروین ماچیس بازیکن ونزوئلا به شدت آسیب دید. آسیب او به قدری شدید بود که بازیکن خطاکار ونزوئلا را بهت زده کرد. آریس در دقیقه ۸ بازی با تکلی بلند روی پای ماچیس رفت تا توپ را از او در نزدیکی محوطه جریمه کلمبیا بگیرد. توپ با برخورد به پای ماچیس به کرنر رفت ولی بازیکن ونزوئلا روی آریس افتاد و ستاره کلمبیا در حالی روی زمین افتاد که از درد به خود می پیچید. تصاویر شوکه کننده بعدی اما نشان داد که پای او کاملاً از جا درآمده. مصدومیت آنقدر شدید بود که قوزک پای آریس با زانویش زاویه پیدا کرده بود.داور که بلافاصله به صحنه رسیده بود یک کارت قرمز به ماچیس نشان داد ولی جالب این بود که بعد از بررسی صحنه توسط VAR حکم خود را پس گرفته و ماچیس توانست به بازی ادامه دهد. به این ترتیب ونزوئلا شانس آورد که ۸۲ دقیقه را ده نفره در مقابل تیم کی‌روش بازی نکرد. ماچیس وینگر ونزوئلا اما کاملاً بهت زده و ناراحت به نظر می‌رسید و حتی در تصاویر به نظر می‌رسید در حال گریه کردن است. تیم پزشکی که وارد زمین شده بود به مدت شش دقیقه به آریس رسیدگی کرد ولی او در نهایت با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شده و به بیمارستان فرستاده شد.

آریس که بازیکن اتلتیکو مادرید است و در حال حاضر به صورت قرضی برای لورکوزن بازی می‌کند احتمالاً برای مدتی طولانی از میادین دور خواهد بود. در پایان بازی زمانی که کارلوس کی روش سرمربی کلمبیا وارد اتاق کنفرانس مطبوعاتی شد اولین سوالهای خبرنگاران از او درباره وضعیت آریس بود. کی روش از دادن اطلاعات جزئی درباره مصدومیت او خودداری کرد و حمایت خود را از او اعلام کرد. کی روش به خبرنگاران گفت: “ما از سانتیاگو آریاس حمایت کامل می‌کنیم و هر کاری از دستمان بر آید انجام می‌دهیم که او هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند. ما این پیروزی را به او تقدیم می‌کنیم”.

https://akhbar-rooz.com/?p=49956 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x