پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قهرمانی مقتدرانه زنبورها؛ پرونده فوتبال در دادگستری اروپا؛ پرسپولیس دربی را برد

نازک بین: اواخر فروردین‌ماه ۱۲ باشگاه اروپایی شامل آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در تورنمنتی انحصاری موسوم به سوپرلیگ اروپایی اعلام کردند اما باشگاه‌های چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام، لیورپول و آرسنال بدنبال فشار هواداران تنها دو روز پس از اعلام رسمی راه‌اندازی این تورنمنت از آن انصراف دادند.باشگاه‌های اینترمیلان و اتلتیکومادرید نیز همین راه را در پیش گرفته و آ.ث میلان نیز با آنها همراه شد اما یووه به همراه رئال مادرید و بارسلونا، هنوز از این تورنمنت انصراف نداده‌اند. ۹باشگاه انصراف داده از سوپرلیگ، در مجموع تحت عنوان آنچه یوفا «نمایش حسن نیت» خوانده است، مبلغ ۱۵ میلیون یورو به عنوان جریمه برای کمک به فوتبال پایه، کودکان و جوانان اختصاص خواهند داد.این در حالی است که سه باشگاه یووه، رئال و بارسا در بیانیه‌ای مشترک تهدیدهای یوفا را مورد انتقاد قرار داده و آن را محکوم کردند.اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) از باز شدن پرونده تحقیقات انضباطی علیه سه باشگاه مذکور که تحت عنوان موسسان پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپایی شناخته می‌شوند، خبر داد.حالا دادگاهی در مادرید اسپانیا از دیوان دادگستری اروپا خواسته است تا در مورد سوءاستفاده احتمالی دو نهاد اداره کننده فوتبال یکی در جهان و دیگری در اروپا، حکم خود را صادر کند.

لاپورتا به سیم آخر زد، ۱۴ بازیکن در لیست سیاه بارسا

نیمی از بازیکنان بارسلونا فصل بعد جایی در این تیم نخواهند داشت و یک بارسای جدید و متحول شده را در فصل آینده خواهیم دید.به نقل از موندودپورتیوو، بارسلونا پس از دو هفته بسیار ضعیف و کسب نتایجی باورنکردنی همچون شکست خانگی برابر گرانادا و تساوی در زمین لوانته در حالی که نیمه نخست را ۰-۲ پیش بود، تقریبا شانس قهرمانی در لالیگا را از دست داده است؛ اتفاقی که خوان لاپورتا رئیس باشگاه را به یک انقلاب بزرگ در تیم و تغییر دادن نیمی از مجموعه فعلی متقاعد کرده است. در واقع نقل و انتقالات تابستانی پیش رو برای بارسا اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت و طبق اطلاعات رسیده، ۱۴ بازیکن در فهرست فروش، انتقال قرضی یا معاوضه با بازیکنانی دیگر قرار دارند. به برخی نیز ممکن است بارسا مجوز جدایی بدهد و رایگان راهی تیم دیگر شوند. هدف می تواند بهتر کردن سطح کیفی بارسا باشد و نیز  پایین آوردن سطح هزینه ها و کاهش قابل توجه بودجه اختصاص داده شده برای دستمزدها.بارسا یکی از باشگاه هایی بود که بسیار از ناحیه پاندمی کرونا ضرر اقتصادی دید تا جایی که تیم مدیریتی موقت باشگاه در نیم فصل اول با تلاش بسیار در نهایت موفق شد درصد قابل توجهی از دستمزدها را کاهش دهد. بخشی نیز در دوره اول قرنطینه در بهار سال گذشته کاهش یافته بود و درغیر این صورت بارسلونا الان باشگاهی ورشکسته بیش نبود.در فهرست خروجی بارسا بازیکنانی دیده می شوند که در فهرست خروج هر هوادار عادی فوتبال نیز قرار می گیرند: نتو، اومتیتی، جونیور فیرپو، میرالم پیانیچ(به خصوص اگر کومان بماند)، متئوس فرناندز، مارتین برایثویت و فیلیپه کوتینیو.برخی نیز ممکن است قرضی راهی تیم دیگر شوند تا حداقل بارسا از پرداخت دستمزدشان معاف شود.

در فهرست خروجی بارسا بازیکنانی دیده می شوند که در فهرست خروج هر هوادار عادی فوتبال نیز قرار می گیرند: نتو، اومتیتی، جونیور فیرپو، میرالم پیانیچ (به خصوص اگر کومان بماند)، متئوس فرناندز، مارتین برایثویت و فیلیپه کوتینیو.برخی نیز ممکن است قرضی راهی تیم دیگر شوند تا حداقل بارسا از پرداخت دستمزدشان معاف شود .دسته خروجی دیگر مربوط به بازیکنان بزرگ و قدیمی باشگاه می شود؛ کسانی که دستمزد بسیار بالایی دریافت می کنند ولی آشکارا دیگر در فرم گذشته خود قرار ندارند. برای این مهم می توان به بازیکنی چون سرجی روبرتو که ۲۰۲۲ قراردادش به اتمام می رسد اشاره کرد. مذاکرات با لیونل مسی برای تمدید از مدتی قبل شروع شده و برای لاپورتا ماندنی شدن فوق ستاره آرژانتینی در راس همه امور قرار دارد. بالاتر از همه اینکه نوع انقلاب و بازسازی بارسا ارتباط مستقیم به تصمیم لیونل مسی در مورد آینده اش خواهد داشت. تمامی این بازیکنان از جمله لیونل مسی قبول کرده اند که از دستمزد خود برای مدتی معین کسر کنند و با بهبود وضعیت اقتصادی در نهایت دستمزد موردنظر خود را دریافت کنند.در واقع بارسا برای تقویت خود بیش از همه به دنبال جذب بازیکنان باتجربه است تا در کنار جوانانی که فصل جاری ظهور کرده اند، تیمی بالانس و متوازن روانه فصل بعد شود. کوپه اسپانیا و برخی رسانه‌های اسپانیایی دیگر از توافق بارسلونا با «سرخیو آگوئرو» مهاجم گلزن و اسطوره‌ای باشگاه منچسترسیتی پرده برداشتند.آگوئرو که در ۱۰ سال حضورش در منچسترسیتی توانست به بیشترین تعداد گلزنی در تاریخ این باشگاه دست پیدا کند قرار است با قراردادی ۲ ساله به بارسلونا بپیوندد.ستاره آرژانتینی که یکی از دوستان نزدیک لئو مسی است، در تاریخ لیگ برتر انگلیس چهارمین گلزن لقب گرفته است و پس از شیه‌رر، رونی و اندی کول با ۱۸۲ گل جزو بهترین گلزنان جزیره شناخته می‌شود.اریک گارسیا، مدافع ۱۹ ساله منچسترسیتی دیگر خرید بارسلونا از جمع بازیکنان پپ گواردیولا است که می‌خواهد در تابستان به بارسلونا بپیوندد. از ممفیس دپای به عنوان دیگر خرید بارسلونا نام می‌برند.

آتش بازی رئال مقابل گرانادا

تیم فوتبال رئال مادرید در یک بازی حساس مقابل گرانادا به پیروزی رسید و ۳ امتیاز ارزشمند بازی را کسب کرد. تیم فوتبال رئال مادرید شب گذشته در آخرین بازی هف ته سی و ششم لالیگا به مصاف گرانادا رفت و با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کرد.گل های کهکشانی ها در این بازی را به ترتیب لوکا مودریچ(۱۷)، رودریگو(۱+۴۵)، آلوارو اودریوسولا (۷۵) و کریم بنزما (۷۶) به ثمر رساندند و خورخه مولینا (۷۱) برای رقیب گلزنی کرد. شاگردان زیدان با این برد ۷۸ امتیازی شدند و به جایگاه دوم جدول صعود کردند. اتلتیکو اکنون دو هفته مانده به پایان مسابقات فصل با ۸۰ امتیاز صدرنشین است.

قهرمانی مقتدرانه زنبورها

فوتبال دورتموند در فینال جام حذفی آلمان به مصاف تیم لایپزیگ رفت و با اقتدار با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید تا جام قهرمانی را کسب کند.گل های زنبورها در این بازی را به ترتیب جیدون سانچو (۵ و ۱+۴۵) و ارلینگ هالند(۲۸ و ۸۸) به ثمر رساندند. دنیل اولمو (۷۱) تنها گل لایپزیگ را در این بازی به ثمر رساند.یولیان ناگلزمان سرمربی لایپزیگ که فصل آینده هدایت بایرن مونیخ را بر عهده می گیرد، امیدوار بود با قهرمانی راهی مونیخ شود ولی ناکام ماند و دست خالی باید به مونیخ برود.

لیورپول فاتح بازی حساس با منچستر

تیم فوتبال منچستر یونایتد جمعه شب گذشته در بازی معوقه هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس میزبان لیورپول بود که با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد.گل های لک لک ها در این بازی جذاب را به ترتیب ژوتا(۳۴)، فرمینو(۴۵ و ۴۸)و محمد صلاح(۹۰) به ثمر رساندند. برای شیاطین سرخ در این بازی به ترتیب فرناندز(۱۰) و رشفورد(۶۸) گلزنی کردند.منچستر یونایتد با این باخت با ۷۰ امتیاز در رده دوم ماند. لیورپولی ها هم با این برد ارزشمند ۶۰ امتیازی شدند و به رده پنجم صعود کردند.

پرسپولیس با شکست استقلال صدرنشین شد

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال، نود و پنجمین دربی پایتخت در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزارشد. گل تیم پرسپولیس را عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۵۵ وارد دروازه استقلال کرد. این اولین پیروزی گل‌محمدی در قامت سرمربی در دربی است که به نوعی بردی نوبرانه برای او محسوب می‌شد. در این دیدار برخوردها و اعتراض‌های شدیدی از سوی بازیکنان دو تیم انجام شد و در دقایق پایانی هم درگیری فیزیکی بین بازیکنان رخ داد. دربی ۹۵ البته سرد پیگیری شد و فرصت‌های زیادی روی دروازه‌ها خلق نشد. در دقیقه پنجم وقت های اضافه بعد از خطای محمد نادری روی سرلک بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند که زشت ترین صحنه های این دیدار رقم خورد و فرشاد فرجی از پرسپولیس با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. بهزاد غلامپور هم از روی نیمکت استقلال اخراج شد. پرسپولیس با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، به صدر جدول رفت. استقلال نیز که دو بازی معوقه و یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس دارد، ۳۴ امتیازی باقی ماند تا از کورس قهرمانی عقب بیفتد. دو دیدار معوقه استقلال با صنعت نفت آبادان و پدیده مشهد است و پرسپولیس نیز باید با ذوب‌آهن بازی کند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیامک نعمتی (۴۶ – فرشاد فرجی)، وحید امیری، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا (۴۶ – میلاد سرلک)، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو (۸۲ – علی شجاعی) و عیسی آل‌کثیر (۳+۹۰ مهدی عبدی).

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند (۶۰ – شیخ دیاباته)، سیاوش یزدانی، عارف غلامی (۹۰- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور (۸۰ – داریوش شجاعیان)، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری (۹۰ – آرمان رمضانی) و هرویه میلیچ (۶۰ – فرشید اسماعیلی).

آلومینیوم یک – پدیده صفر

تیم فوتبال آلومینیوم اراک موفق شد با پیروزی برابر پدیده در جدول رده‌بنده ۳۵ امتیازی شود. تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پدیده از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی یک بر صفر آلومینیوم به پایان رسید. تک گل آلومینیوم را مرتضی آقاخان در دقیقه ۵۱ به ثمر رساند.آلومینیوم با این پیروزی ۳۵ امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند. پدیده هم با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

گل‌گهر یک – ذوب‌آهن صفر

دیدار دو تیم گل گهر سیرجان و ذوب‌آهن با برتری شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. دیدار دو تیم گل گهر و ذوب‌آهن در قالب یک دیدار از هفته بیست‌ و سوم در ورزشگاه سیرجان برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر گل گهر به پایان رسید.

در فوتسال بانوان نفت صدرنشین ماند

ایسنا-معصومه مومی‌وند هفته سوم از دور نهایی لیگ برتر فوتسال زنان با برگزاری دو دیدار به پایان رسید که طی آن تیم‌های پالایش نفت آبادان و سایپا تهران مقابل حریفان خود پیروز شدند.پالایش نفت آبادان امروز مهمان هیات فوتبال خراسان رضوی بود. نیمه اول این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. سهیلا ملمولی برای نفت و سارا شیربیگی برای مشهد گل‌زنی کردند. در نیمه دوم نفت توسط الهام عنافجه و نسا احدی گل‌های دوم و سوم خود را وارد دروازه حریف کرد که در نهایت این دیدار با حساب چهار بر یک به سود تیم آبادانی تمام شد.با این نتیجه نفت هفت امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. سایپا هم در تهران میزبان ملی حفاری اهواز بود. در نیمه اول این دیدار فهمیه زارعی برای حفاری گل‌زنی کرد و تیم خود را پیش انداخت و پس از آن فاطمه پاپی گل دوم را به ثمر رساند.با شروع نیمه دوم نسترن مقیمی برای سایپا گلزنی کرد، در ادامه این تیم به پاورپلی روی آورد و مقیمی بازی را به تساوی دو بر دو کشاند. فاطمه تراهی هم به فاصله چند دقیقه گل سوم و چهارم سایپا را به ثمر رساند. در دقایق پایانی حفاری پاورپلی کرد و توسط سحر پاپی به سومین گل رسید اما در آخرین ثانیه‌های مسابقه، فاطمه تراهی هت تریک کرد و گل پنجم سایپا را به ثمر رساند. 

جدول رده‌بندی مرحله نهایی لیگ به شرح زیر است:

پالایش نفت‌ آبادان، ۷ امتیاز،  تفاضل گل ۴

سایپا تهران، ۶ امتیاز، تفاضل گل ۲

هیات فوتبال خراسان رضوی، ۳ امتیاز، تفاضل گل ۱-

ملی حفاری اهواز، ۱ امتیاز، تفاضل گل ۶-

https://akhbar-rooz.com/?p=113340 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x