جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

لالیگا و هشت روز فوتبال یکسره؛ عکس دختر بندری در AFC

نازک بین: لالیگا که قرار است با داربی سویا از سرگرفته شود برنامه دو هفته خود را اعلام کرد و بر این اساس بازی ها هشت روز بدون وقفه برگزار خواهند شد.

به نقل از آس، پس از سه ماه فوتبال به برخی از ورزشگاه های تیم های حاضر در لالیگا برخواهد گشت. آخرین دیداری که از این رقابت ها برگزار شد به هشتم مارس برمی گردد که رئال بتیس برابر رئال مادرید قرار گرفت. در آن شب سفیدپوشان صدرنشینی را از دست دادند و بارسا در رتبه نخست جدول جای گرفت. بامداد امروز (دوشنبه) برنامه بازی های هفته بیست و هشتم و بیست و نهم اعلام شد تا مشخص شود که  فوتبال پس از سه ماه به اسپانیا برمی گردد. پس از یک انتظار طولانی بیش از یک ماه بدون وقفه فوتبال برگزار خواهد شد تا یازده هفته باقی مانده به انجام برسد. 

رئال بتیس نقش اول را در این انتظار طولانی دارد. این تیم در آخرین بازی لالیگا به میدان رفت و اکنون در زمان از سرگیری اولین است چون لالیگا با داربی بتیس و سویا شروع می شود. قرار است در یازده هفته باقی مانده ۱۱۰ دیدار برگزار شود.

البته هنوز برنامه فوتبال زنان لالیگا اعلام نشده و گمان می رود بعد از آغاز مجدد فوتبال مردان برنامه مسابقات زنان نیز اعلام شود.

برنامه بازی ها

هفته بیست و هشتم

جمعه ۲۳ خرداد
سویا-بتیس، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
گرانادا-ختافه 

شنبه ۲۴ خرداد
والنسیا-لوانته، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
اسپانیول-آلاوس
لگانس وایادولید

یکشنبه ۲۵ خرداد
مایورکا-بارسلونا، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
اتلتیک بیلبائو-اتلتیکومادرید، ساعت ۱۵:۳۰
رئال مادرید-ایبار، ساعت ۲۲:۰۰

دوشنبه ۲۶ خرداد
رئال سوسیداد-اوساسونا ۰۰:۳۰ بامداد

هفته بیست و نهم 

دوشنبه ۲۶ خرداد
لوانته-سویا 

سه شنبه ۲۷ خرداد
بتیس-گرانادا، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
ختافه-اسپانیول
ویارئال-مایورکا

چهارشنبه ۲۸ خرداد
بارسلونا-لگانس، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
ایبار-اتلتیک

پنجشنبه ۲۹ خرداد
اوساسونا-اتلتیکو، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد
آلاوس-رئال سوسیداد

جمعه ۳۰ خرداد
رئال مادرید-والنسیا، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد


برانکو: مانند کرواسی و ایران، در عمان هم هواداران فوتبال را به آرزوهای خود می‌رسانم

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی تفصیلی با پایگاه خبری عمان ورزشی، گفت که از اردوهای کوتاه‌مدتی که همراه تیم فوتبال ملی عمان داشته، بسیار راضی و خوشحال است. او همچنین از عملکرد و توانایی بازیکنان این تیم رضایت دارد و می‌تواند تیم را به اهدافش برساند. برانکو همچنین تصریح کرد که اگر اردوهای کوتاه‌مدت تیم ملی عمان را برگزار نمی‌کرد، پشیمان می‌شد. این اردوها به ایوانکوویچ کمک زیادی کرده تا بازیکنان را بشناسد و نسبت به توانمندی‌های فنی آنها آگاه شود.

سرمربی تیم ملی عمان تأکید کرد آنچه درباره رؤیای رسیدن به جام جهانی گفته است، حقیقت دارد و آرزوهای بزرگی را در این تیم دنبال می‌کند. او تلاش خواهد کرد هواداران فوتبال در عمان را به آرزوهای خود برساند، همان‌طور که این کار را در کشور خودش کرواسی و در ایران انجام داد. ایوانکوویچ بر این نکته تأکید کرد که صاحب شخصیتی قدرتمند، مربی صاحب اهداف استراتژیک، علاقه‌مند به کار و عاشق موفقیت است. او می‌خواهد برای فوتبال عمان دستاورد تازه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رقم بزند.

وی درباره اهداف و آرزوهای خودش در فوتبال عمان تصریح کرد: من هنوز در ابتدای راه قرار دارم. در کنار تیم ملی عمان و نیاز به زمان بیشتری خواهد بود، همچنین کار بیشتر برای پیشرفت توانمندی فنی فردی و گروهی بازیکنان. در شروع همه چیز خوب و جذاب است و ما در کادر فنی با تفکر مثبت و خوب کار را آغاز کرده‌ایم. حقیقت این است که از عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال بودیم و فکر می‌کنیم می‌توانیم کارهای خوبی در اینجا انجام بدهیم. من به‌عنوان یک مربی، اهدافی را در ذهن دارم و عاشق تحقق موفقیت‌ها هستم.

سرمربی عمان با بیان اینکه همیشه در تجربه‌های گذشته باشگاه و ملی خود، اهدافی داشته است، خاطرنشان کرد: بدون ترس یا نگرانی می‌گویم که هدف من در تیم ملی عمان، رسیدن به جام جهانی است و این پروژه‌ای است که برای آن مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم. درست است که سختی‌های زیادی در این راه پیش روی ماست و برای ما فرش پهن نشده تا به این رؤیا و موفقیت برسیم، اما باید همه تلاش خود را کرده و با شجاعت مبارزه کنیم. در فوتبال با شجاعت و مبارزه به موفقیت خواهید رسید و آنچه می‌خواهید، به دست می‌آورید.

برانکو همچنین در خصوص ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: نگران برنامه جدید مسابقات نیستم، چرا که شرایط تمام تیم‌های ملی در این مقطع یکسان است و برای آماده‌سازی فرصت مشابه خواهند داشت. محور برنامه‌ریزی ما، ادامه مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی است که روی این برنامه تمرکز خواهیم داشت. فرصت خوبی برای صعود به مرحله دوم داریم و فکر می‌کنم با سه امتیاز می‌توانیم به صعود نزدیک شویم. هدف ما این است که بتوانیم به‌عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنیم.

خوشحالی قهرمان دوومیدانی زنان جهان از تعویق المپیک

قهرمان ۲۰۰ متر دوومیدانی زنان جهان و دارنده مدال برنز المپیک می‌گوید از خبر تعویق بازی‌های المپیک خوشحال شده است.

به نقل از سایت trackalerts، دینا اشر اسمیت بیان کرد تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برای او خبری خوب و آرام بخش بود. او در همین ارتباط گفت: روزی که اعلام شد المپیک در سال ۲۰۲۰ برگزار نمی شود،  به نوعی احساس آرامش کردم. حالا قصد دارم تمرینات استاندارد المپیک را انجام دهم تا بتوانم به بهترین شکل خودم را برای این رقابت‌ها آماده کنم. در واقع این تعویق به سود من بود تا برای المپیک بهتر آماده شوم.

او افزود: قبل از آن، دوره‌ای را گذراندم که بسیاری از ورزشکاران با ناراحتی سپری کردند چون نمی‌دانستند بازی‌های المپیک بالاخره برگزار می‌شود یا خیر. بالاخره کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت بازی‌ها را به خاطر شیوع کرونا لغو کند و حالا ورزشکاران باید از این زمان اضافه برای آمادگی هر چه بیشتر برای المپیک استفاده کنند. این ورزشکار مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در ماده دوی ۲۰۰ متر و برنز المپیک ریو در ماده ۴ در ۱۰۰ متر را در کارنامه دارد.

تقدیم گل به جرج فلوید؛

جیدون سانچو، ستاره انگلیسی دورتموند جشن شادی جالبی بعد از گلزنی مقابل پادربورن نشان داد.  مرگ جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا و انتشار تصاویر دلخراش زمان رخ دادن این حادثه باعث بروز جنجال های فراوانی در خود این کشور و اقسار نقاط دنیا شده و واکنش بسیاری را برانگیخته است. در این روزها از هشتگ “عدالت برای جرج فلوید” به کرات در شبکه های اجتماعی استفاده می شود و جیدون سانچو نیز بعد از باز کردن دروازه پادربورن در بازی یکشنبه شب از لباسی برای جشن شادی استفاده کرد که چنین عبارتی روی آن درج شده بود.

رونالدو؛ شک نکنید مسی بهترین بازیکن دنیاست

قطعا مسی شماره یک است. او استعدادی است که ما ۲۰ یا ۳۰ سال زمان می برد که بازیکنی مانند او داشته باشیم. به گزارش همشهری آنلاین رونالدوی فوق ستاره سال های نه چندان دور تیم ملی برزیل مسی را بهترین بازیکن حاضر دنیا فوتبال دانست و  البته از علاقه‌اش به بازیکنی گفت که شباهت هایی با خود او دارد. رونالدو که در دوران بازی خود با القابی مانند پدیده و مریخی شناخته می‌شد با تمجید از مسی به آ اس گفت: «قطعا مسی شماره یک است. او استعدادی است که ما ۲۰ یا ۳۰ سال زمان می برد که بازیکنی مانند او داشته باشیم. من صلاح، هازارد و نیمار را هم دوست دارم و البته عاشق تماشای بازی امباپه هستم.» رونالدو سابقه بازی در هر دو تیم بارسا و رئال مادرید را دارد اما همیشه مورد احترام هواداران کاتالانی قرار داشته است.

برخی از کارشناسان  بعد از درخشش امپابه ستاره تیم ملی فرانسه او را با رونالدوی برزیلی قیاس کرده اند اما جواب ستاره سابق بارسا و اینتر به این قیاس هم جالب توجه است: «خیلی ها می گویند که او شبیه من است؛ سرعت بالایی دارد، تمام کننده خوبی است، جابجایی های فوق العاده ای دارد، با هر دو پا عالی ضربه می زند؛ گام های شگفت انگیزی دارد. ما شباهت هایی داریم اما من هیچ وقت مقایسه را دوست نداشتم؛ به ویژه بین بازیکنانی از نسل های متفاوت زیرا شرایط متفاوت است.»

گری لینه کر ستاره دهه ۸۰ و ۹۰  تیم ملی انگلیس هم اخیرا اعلام کرده بود که اگر چه بازی رونالدو ستاره پرتغالی را به شدت می‌پسندد اما او حتی نزدیک به مسی هم  نیست و کاپیتان بارسلونا  قطعا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

عکس دختر بندری در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک پیام ویژه

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مانند سنوات گذشته که عکس‌های ویژه زیبایی از مناطق مختلف کشورمان منتشر می‌کند این بار تصویر جالبی از سواحل هرمزگان منتشر کرده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا  پیش از این عکس های زیبایی از بازی فوتبال در منطقه کرمانشاه و گیلان منتشر کرده بود این بار تصویری از دختر ایرانی با توپ پلاستیکی در سواحل هرمزگان را منتشر کرده و نوشته است: «فوتبال برای همه.»

کلوپ:‌ با قهرمانی در اروپا بخشی از تاریخ بزرگ لیورپول شدیم

سرمربی تیم فوتبال لیورپول می‌گوید قهرمانی اروپا بخشی انکارناپذیر از تاریخ فوتبال است. یک سال قبل در چنین روزی لیورپول موفق شد ۲ بر یک در فینال لیگ قهرمانان اروپا تاتنهام را شکست دهد و فاتح مسابقات شود.این عنوان در اصل ششمین مقام نخست لیورپولی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بود.

قهرمانی لیورپول در اروپا - 2019

یورگن کلوپ در این مورد به سایت رسمی باشگاه گفت: در دوره تعطیلی لیگ به خاطر کرونا، فرصت پیدا کردم که مسابقات فصل قبل را یکبار دیگر تماشا کنم. وقتی این بازی‌ها را مجددا دیدم، خاطرات زیادی برایم زنده شدند. به خصوص بعد از کسب پیروزی در فینال لیگ قهرمانان اروپا و جشنی که تیم راه انداخت، لحظات فوق‌العاده‌ای برای بازیکنان و هواداران خلق شدند.

کلوپ ادامه داد: تلاش همه برای این است که هواداران از بازی‌های تیم لذت ببرند و البته عناوین دیگری کسب کنند. مربی افتخارآفرین لیورپول افزود: بعداز این فتح لیگ قهرمانان،‌در مسابقات سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌‌ها شرکت کردیم. با آن قهرمانی، بخشی از تاریخ بزرگ لیورپول شدیم.

معرفی ۴ نامزد میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷؛ خبری از ایران نیست!

کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۴ کشوری که برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ اعلام آمادگی کرده‌اند پرده برداشت. به نقل از الوطن، جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی چین برگزار خواهد شد اما هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را انتخاب نکرده است.

سایت الوطن قطر نوشت که چهار کشور به صورت رسمی درخواست میزبانی خود برای جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را به AFC فرستاده‌اند.

الوطن نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای رسمی از کشورهای قطر، عربستان، هند و ازبکستان به عنوان ۴ کشوری یاد کرد که رسما برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ درخواست داده‌اند. طبق اعلام این سایت قطری هنوز هم کشورهایی که تمایلی برای میزبانی این رقابت بزرگ دارند می‌توانند درخواست خود را به AFC بفرستند.

پیش از این قرار بود که تا ۳۱ ماه مارس کشورها فرصت درخواست میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را داشته باشند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به شیوع ویروس کرونا این مهلت را تا ۳۰ ژوئن تمدید کرده است و به این ترتیب تیم ها تا پایان ماه جاری هم می توانند که درخواست میزبانی خود را به AFC بفرستند. پیش از این هم فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود که می‌خواهد برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ نامزد شود اما طبق اعلام این خبر هنوز هیچ درخواستی از ایران به AFC ارسال نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=31941 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x