پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

لندن – گزارشی از تظاهرات در حمایت از خیزش توده های به پاخاستۀ ایران

تظاهرات در لندن

لندن – انگلستان: بعد از ظهر شنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۹ ، تظاهرات بزرگی در دفاع از قیام توده های به پاخاستۀ ایران در نزدیک به ۱۵۰ شهر کشور علیه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی، در مقابل سفارت این حکومت در لندن، برگزار شد. چند صد تن از ایرانیان مبارز و فعالین نیروهای سیاسی مخالف رژیم، در این تظاهرات شرکت کردند و با سردادن شعارهایی بر ضد رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی به پژواک صدای توده های در بند ایران پرداختند. توده هایی که در یک هفتۀ اخیر، با مایه گذاردن از جان خود با حمله به نیروهای سرکوبگر و نهادهای غارتگر و سرکوبگر دولتی، برای سرنگونی این رژیم جنایتکار و مردم ستیز، به پا خاسته اند.

در طول این تظاهرات، بنرهای بسیار بزرگی، حاوی برخی از جنایات ۴۰ سالۀ جمهوری اسلامی علیه کارگران، زنان، جوانان و خلق های تحت ستم ایران به نمایش درآمده بودند. شعارهای بسیار زیادی به زبان های فارسی و انگلیسی و کُردی سرداده شدند که برخی از آن ها به شرح زیر بودند: “جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد” ، “مرگ بر جمهوری اسلامی” ، “مرگ بر خامنه ای” ، “مرگ بر روحانی” ، “مرگ بر اصل ولایت فقیه” ، “مرگ بر حکومت مذهبی و زن ستیز” ، “نان، کار، آزادی” ، “زنده باد انقلاب، زنده باد سوسیالیزم” و …

شعارهای تظاهر کنندگان توجه عابران انگلیسی و غیر انگلیسی را به خود جلب کرده بود و بسیاری از رانندگان با به صدا درآوردن بوق اتومبیل های خود از تظاهرکنندگان حمایت می کردند.

از نکات قابل توجه در تظاهرات امروز شرکت تعداد بسیار زیادی از جوانان بود که ضمن صحبت با رفقا در صدد تحقیق در مورد ماهیت و هویت جریانات سیاسی و ارتقاء آگاهی سیاسی خود بودند. از ویژگی های دیگر این تظاهرات، حضور همزمان نیروهایی در مقابل سفارت بود که به لحاظ ماهیت طبقاتی از یک جنس نبودند و برخی از آنان نظیر سلطنت طلبان که به خاطر خیزش گرسنگان در ایران و لرزه افتادن بر حاکمیت ضد خلقی جمهوری اسلامی، تحرکات تازه ای پیدا کرده اند، در این تظاهرات شرکت نموده و پرچم های منتسب به رژیم ضد خلقی پهلوی و عکس های پسر شاه را بلند کرده بودند. این نیروها که بوی کباب شنیده اند، با فضایی که بلندگوهای تبلیغاتی امپریالیستی نظیر “من و تو” و “ایران اینترنشنال” به طور آگاهانه برای سلطنت طلبان فراهم کرده اند، در اواخر تظاهرات به تعرض لفظی و فحاشی نسبت به نیروهای دیگر پرداختند و با فحاشی حتی تا مرز درگیری فیزیکی با یکی از تظاهر کنندگان پیش رفتند که خواهان آن بود سلطنت طلبان عکس های رضا پهلوی را بالای سر او نگیرند و صف تظاهرات را مخدوش نکنند. البته تلاش های سلطنت طلبان جهت مخدوش کردن صف نیروها و ایجاد درگیری، با هشیاری نیروهای مبارز خنثی و به رسوایی بیشتر آن ها انجامید.

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران و سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان از فراخوان دهندگان این تظاهرات موفقیت آمیز بودند. فعالین چریکهای فدایی خلق ایران با آرم و پرچم سازمان در این تظاهرات شرکت کردند. تظاهرات امروز از ساعت یک بعد از ظهر شروع و حدود ساعت چهار پایان یافت.

نابود باد رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی!

پیروز باد مبارزات قهرمانانه کارگران و خلقهای تحت ستم کشورمان علیه دشمنان رنگارنگشان!

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در انگلستان

۲۳ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=13323 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x