شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لیلا حسین زاده آزاد شد

لیلا حسین زاده، فعال صنفی و دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که اواخر اسفندماه ۹۸ از بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شد، با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، امیر رئیسیان، وکیل مدافع خانم حسین زاده درخصوص آزادی این فعال صنفی گفت: “طبق نظر پزشکی قانونی ادامه حبس خانم لیلا حسین‌زاده به علت بروز بیماری صعب العلاج غیرممکن و مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شد. از طرفی به دلیل همین بیماری بخشنامه عفو نوروزی زندانیان در مورد ایشان اعمال شد و نامه آزادی ایشان صادر شد”.

لیلا حسین زاده در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۹۸ از بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران، در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. وی به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بازداشت و پس از ۱۶ روز در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۶ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

خانم حسین زاده در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی ۲ سال “ممنوعیت خروج از کشور” محکوم شد. این حکم در تاریخ ۳ تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۳۰ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و همچنین مجازات تکمیلی ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور تقلیل یافت. به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، ۳۰ ماه حبس تعزیری قابل اجرا بود.

لیلا حسین زاده در تاریخ ۶ مردادماه ۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از ده روز نگهداری در یکی از خانه های امن اطلاعات سپاه جهت اجرای حکم ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم حسین زاده در شهریورماه ۹۸ برای این پرونده در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی نصیرپور از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود. پیشتر نیز امیر رئیسیان، وکیل مدافع لیلا حسین زاده از تفهیم اتهام موکل خود در پرونده جدید خبر داده و مصداق اتهام مطروحه علیه او را “شرکت در تولد محمد شریفی مقدم در مقابل دانشگاه شریف” عنوان کرده بود.

محمد شریفی مقدم، دانشجوی دانشگاه شریف و از دراویش گنابادی زندانی است که تعدادی از دوستان وی در دی ماه ۹۷ به مناسبت تولد او در مقابل دانشگاه شریف حاضر شده و با در دست داشتن پلاکارد به خواندن سرود پرداخته بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=30707 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x