جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیورپول، دورتموند، اینتر و ناپولی در انتظار؛ صعود بارسا با هنرنمائی مسی

نازک بین: دیشب بار دیگر لیونل مسی اعجوبه و فوق ستاره تاریخ فوتبال طی نمایشی عالی ضمن آن یک گل به ثمر رساند دو گل دیگر را روی حرکتهای انفجاری و پاسهای دقیق اش برای سوارز و گریزمان ساخته و پرداخته کرد تا بار سلونا میهمان خود را بورسیا دورتموند را سه بر یک شکست دهد و با ۱۱ امتیاز در صدر جول صعود خود را قطعی کند.

لوسین فاوره، سرمربی دورتموند بعد از شکست در این دیدار گفت: بازی کردن در اینجا سخت است. بارسلونا بازی هجومی را به نمایش گذاشت. بارسلونا بازیکنان زیادی در ترکیب دارند که می‌توانند در هر دیداری سرنوشت‌ساز ظاهر شوند. در شرایط سختی قرار داریم اما اطمینان دارم که می‌توانیم این شرایط را پشت سر گذاشت.

او ادامه داد: در ۲۰ دقیقه پایانی بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم به گل برسیم. فرصت‌های خوبی را به دست آوردیم و می‌توانستیم باز هم گلزنی کنیم. بازی کردن برابر مسی و سوارس سخت است.

فاوره در ستایش از مسی گفت: مسی به عنوان مهاجم کاذب بازی کرد. او به خوبی در بین خطوط بازی می‌کند. وقتی مسی توپ را در اختیار دارد تقریبا متوقف کردن او غیر ممکن است. او سرعتی باور نکردنی دارد و پاس‌هایش بسیار خطرناکی هستند.

همزمان در استادیوم بیلفید لیورپول تیم سخت کوش ناپلی میزبان خود لیورپول را بشدت آزار داد و تا دقایق پایانی با یک گل از میزبان خود بیش بود که سرانجام روی یک ضربه ایستگاهی کرنر سرخ پوشان لیورپولی ها موفق شدند گل تساوی را وارد آبی پوشان ناپلی کنند و به کسب یک امتیاز از این دیدار سنگین رضایت دهند. با این نتیجه سرنوشت صعود به هفته پایانی کشیده شد. در بازی همزمان دیگر تیم اینتر با برتری مقابل پراگ به مانند دورتموند ۷ امتیازی شد و در انتظاراند تا  در هفته ششم به دنبال مسیر صعود باشند.

کارلو آنچلوتی مربی ناپلی بعد از بازی گفت: نتیجه مثبت و خوبی را به دست آوردیم. زیر فشار زیادی بودیم. لیورپول در خانه حمله می‌کرد و ما هم مجبور به دفاع کردن بودیم. بازی کردن اینجا آسان نیست و توانستیم تساوی ارزشمندی را کسب کنیم.

او ادامه داد: برابر لیورپول مجبور هستید که فضاها را در عمق خط دفاعی ببندید. شرایط خوبی در گروه داریم. یک امتیاز به دست آوردیم و شانس صعود به دور بعد را داریم. در  لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوبی بازی می‌کنیم و از عملکرد بازیکنان راضی هستیم اما متاسفانه در سری آ شاهد چنین بازی‌هایی نیستیم.

نتایج کامل دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است:

گروه E
لیورپول یک – ناپولی یک
برای لیورپول لوورن ۶۵ و برای ناپولی مرتنس ۲۱ گلزنی کردند.

خنک  یک -سالزبورگ ۴
در این گروه هم معادله صعود پیچیده شده و  لیورپول ۱۰ ناپولی ۹ و سالزبورگ ۷ امتیاز هستند و در هفته پایانی تکلیف دو تیم صعود کننده مشخص خواهد شد.

گروه F
 بارسلونا ۳ – دورتموند یک 
برای شاگردان والورده،  سوارس ۲۹ ، مسی ۳۳ و گریژمان ۶۷ گلزنی کردند تا کاتالان‌ها صعودشان قطعی شود.برای دورتموند هم سانچو ۷۷ گلزنی کرد.

اسلاویاپراک یک – اینترمیلان ۳
برای شاگردان کونته لئوتارو مارتینز ۱۹ و ۸۸ لوکاکو ۸۱  برای میزبان سوچک ۳۷ پنالتی موفق به گشودن دروازه اینتر شد.

در این گروه بارسا  با ۱۱ امتیاز صعود خود را قطعی کرد و از بین دورتموند و اینتر هر دو  7 امتیازی شدند و در هفته آخر یک تیم جواز صعود خواهد گرفت.

گروه G
لایپزیک ۲ – بنفیکا ۲
پیزی ۲۰ و وینیکیوس ۵۹ برای بنفیکا گلزنی کردند.

در این گروه لایپزیک ۱۰، زنیت ۷ و لیون ۷ امتیازی هستند و بنفیکا با ۴ امتیاز شانس صعود را از دست داد.

گروه H
لیل  صفر – آژاکس ۲ 
برای آژاکس زیاش ۲ و پرومس ۵۹ گلزنی کردند.

در جدول این گروه آژاکس با ۱۰ امتیاز در صدر و والنسیا و چلسی هر دو ۸ امیتازی هستند و شانس صعود دارند.

زنیت به صعود امیدوار شد
توقف والنسیا برابر چلسی در لیگ قهرمانان اروپا

زنیت با پیروزی برابر لیون به صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امیداور شد و دیدار والنسیا و چلسی برنده نداشت. بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب پیگیری شد که در یکی از دیدارهای مهم زنیت برابر لیون قرار گرفت و ۲ بر صفر پیروز شد.

آرتم ژیوبا گل نخست زنیت را در دقیقه ۴۲ به ثمر رساند و در نیمه دوم هم اوزدف برای این تیم گلزنی کرد.زنیت با این پیروزی ۷ امتیازی شد و به رتبه دوم جدول صعود کرد. تیم روسی در هفته آخر می‌تواند حضورش را در میان ۱۶ تیم برتر قطعی کند.

در دیگر بازی والنسیا در مستایا به مصاف چلسی رفت که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.هر دو تیم به دنبال پیروزی بودند تا صعود خود را به دور بعد مشخص کنند؛ به همین خاطر به دنبال گلزنی بودند که در نهایت والنسیا گل نخست بازی را به ثمر رساند. کارلوس سولر در دقیقه ۴۰ دروازه چلسی را باز کرد. با این حال شاگردان فرانک لمپارد به سرعت بازی را به تساوی رساندند. کواچیچ یک دقیقه بعد نتیجه را یک بر یک کرد.

در نیمه دوم باز هم چلسی به گل رسید. داور ابتدا آفساید کریستین پولیسیچ را اعلام کرد اما VAR گل را صحیح دانست و نتیجه ۲ بر یک به نفع مهمان شد. والنسیا پس از این گل حمله کرد و در دقیقه ۶۵ توانست صاحب یک پنالتی شود. با این حال ضربه دنی پارخو را کپا آریسابالاگا به کرنر فرستاد. حمله‌های میزبان هر لحظه بیشتر می‌شد و چلسی قصد داشت از طریق ضدحمله اختلاف را بیشتر کند. والنسیا با ضربه زیبای واس گل مساوی را در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند.

داور هفت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در این مدت هر دو تیم فرصت گلزنی داشتند. سیلسن یک مهار خوب داشت و اجازه نداد چلسی به گل سوم دست یابد. در مقابل رودریگو دو فرصت خیلی خوب را از دست داد. در نهایت نتیجه تغییری پیدا نکرد تا هر دو تیم هشت امتیازی شوند و در هفته آخر برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی تلاش کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=13565 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x