جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیونل مسی مثل یک تیم؛ گریه بانوی پیر؛ اگر کمک نکنید فرزند من نیستی! سون دیه‌گو!

سوارز: بهترین گل عمرم را به مایورکا زدم

ستاره اروگوئه ای گلی که به مایورکا زد را بهترین گل خودش می داند. لوئیز سوارز که شب گذشته در جریان پیروزی ۵-۲ بارسلونا مقابل مایورکا موفق شد با ضربه پشت پای تماشایی گلزنی کند عنوان کرده این بهترین گل عمرش بوده است.

سوارز گفته:«باید بگویم که بهترین گل عمرم را زدم. زاویه بسته بوده و تنها گزینه ای که داشتم ضربه با پشت پا بود. والورده می گوید که من گاهی اوقات آسان ترین فرصت ها را از دست می دهم و سخت ترین گل ها را بثمر می رسانم. این بازی نشان داد که اعتماد بنفس ما بازی به بازی بیشتر می شود.»

خیز لیونل مسی برای توپ طلای هفتم

لیونل مسی ۴ روز پس از فتح توپ طلای ششم، نمایشی خیره کننده برابر مایورکا داشت و در شب شکست رونالدو و یوونتوس، با هت تریک خود موفق به گذر از رکورد CR7 شد.

به گزارش “ورزش سه”، بارسلونا در نوکمپ میزبان مایورکا بود. در شبی که مسی از توپ طلای ششم خود در نوکمپ رونمایی کرد و همه چیز آماده یک جشن بزرگ بود. بارسلونا که می دانست رئال با برتری ۲-۰ بر مایورکا به صدر جدول صعود کرده، نیاز به پیروزی با دو گل داشت تا جایگاه خود را پس بگیرد و بازی را طوفانی آغاز کرد.یک ربع زودتر و کیلومترها دورتر در شهر رم، لاتزیو و یوونتوس در دیداری حساس برابر یکدیگر قرار گرفته بودند و چشم های بسیاری منتظر نمایش کریستیانو رونالدو بود. بهترین بازیکن فصل قبل سری آ که قافیه را در توپ طلا به رقیب همیشگی خود مسی باخته بود، انگیزه های فراوانی برای گلزنی و درخشش داشت. یوونتوس هم در صورت برتری می توانست صدر جدول را از اینتر پس بگیرد و برای این مهم چشم به ساق های رونالدو داشت.

این شما و این مارادونای جدید؛ سون دیه‌گو

ستاره کره ای تاتنهام با استارتی تماشایی دروازه برنلی را باز کرد و همه را به یاد گل تاریخی دیه‌گو مارادونای افسانه ای انداخت.در جریان هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس یک گل استثنایی به ثمر رسید. در تاتنهام هاتسپر استادیوم و در شرایطی که سفید پوشان لندنی با ۲ گل از تیم برنلی پیش بودند، یکی از حملات این تیم با ضد حمله ای برق آسا از سمت میزبان روبرو شد؛ ضد حمله ای نه از طرف تیم تاتنهام، بلکه فقط از جانب یک نفر.سون هیونگ مین، ستاره آسیایی تاتنهام پشت محوطه جریمه تیم خودی توپ را در اختیار گرفت و تنها ۱۲ ثانیه بعد، آن را به تور دروازه برنلی کوبید و یکی از زیباترین گل های سال جزیره و حتی فوتبال دنیا را به ثمر رساند.در این فاصله سون از میان بیش از نیمی از بازیکنان برنلی عبور کرد و یک گل انفرادی (سولو گل) استثنایی را به ثمر رساند. استارت نزدیک به ۸۰ متری سون هیونگ مین به سرعت در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و اولین تصویری که با دیدن آن به ذهن هر کسی می آید، گل خاطره انگیز دیه‌گو مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ است.

پیروزی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر

تیم‌های لیورپول و تاتنهام توانستند حریفانشان را در لیگ برتر انگلیس شکست دهند. در ادامه دیدارهای هفته جاری لیگ برتر انگلیس چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها لیورپول با ۳ گل بورنموث را شکست داد. چمبرلین، نبی کیتا و محمد صلاح مصری برای لیورپول گلزنی کردند.در دیگر دیدار تاتنهام در خانه با ۵ گل حریفش برنلی را شکست داد. هری کین ۲ بار، سون هیونگ مین کره ای، سیسوکو و لوکاس مورا برزیلی برای اسپرز گلزنی کردند.همچنین چلسی در اولین بازی هفته برابر چلسی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

شکست گواردیولا و سیتی در داربی منچستر

منچستریونایتد توانست سیتی را در داربی منچستر شکست دهد. در ادامه دیدارهای هفته جاری لیگ برتر انگلیس یک دیدار برگزار شد که در آن منچستریونایتد در زمین سیتی به دیدار این تیم رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. مارکوس راشفورد از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد و در ادامه آنتونی مارسیال گل بعدی را به ثمر رساند. نیکولاس اوتامندی یکی از گلهای خورده تیمش را جبران کرد تا این دیدار با برتری تیم مهمان یعنی منچستریونایتد همراه باشد.

شکست بایرن در بازی بزرگ بوندسلیگا

بایرن مونیخ در حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم رقابت‌های بوندسلیگا برابر مونشن گلادباخ تن به شکست داد تا دومین شکست پیاپی برای فلیک رقم خورد. بوروسیا دورتموند و لایپزگ هم توانستند برابر حریفان خود به پیروزی برسند.

در ادامه هفته چهاردهم رقابت‌های بوندسلیگا ۵ دیدار برگزار شد.در حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی بوروسیا مونشن گلادباخ صدرنشین فصل جاری بوندسلیگا در خانه از بایرن مونیخ پذیرایی کرد. بازی در نیمه نخست با برتری بایرن همراه شد با این حال توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و دو تیم بدون گل به رختکن گرفتند.با شروع نیمه دوم، بایرن که بیشتر تمایل به پیروزی داشت توانست گل نخست بازی را در دقیقه ۴۹ توسط ایوان پرشیچ به ثمر برساند. هافبک کروات بایرن از پاسی که توماس مولر به او داد با ضربه‌ای تماشایی دروازه میزبان را باز کرد تا بایرن پیش افتد. بعد از این گل مونشن گلادباخ با حمایت هواداران خودی به بازی هجومی روی آورد و خیلی زود توانست گل تساوی را به ثمر برساند. بنسباینی هافبک کروات مونشن گلادباخ گل تساوی را دقیقه ۶۰ به ثمر رساند اما این پایان کار نبود. درحالیکه همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند. بنسباینی در دقیقه ۹۲ از روی نقطه پنالتی گل پیروزی را برای میزبان به ثمر رساند تا این تیم سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد و بایرن مونیخ برای دومین هفته پیاپی در بوندسلیگا تن به شکست دهد و شرایط برای هانس فلیک هم بحرانی شود.

مونشن گلادباخ با پیروزی که در این دیدار به دست آورد با ۳۱ امتیاز به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی ادامه داد این درحالی است که بایرن مونیخ با ۲۴ امتیاز به رده ششم سقوط کرد.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس بوروسیا دورتموند در خانه از دوسلدورف پذیرایی کرد که این بازی با پیروزی پر گل دورتموند به پایان رسید.دورتموند بعد از مدت‌ها توانست یک بازی زیبا را به نمایش گذارد و با ۵ گل به پیروزی برسد. سانچو و مارکو رویس هر کدام دو بار گلزنی کردند و تورگان هازارد هم دیگر گل را به ثمر رساند تا دورتموند این سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.لایپزیگ تیم تیم دوم جدول رده بندی به مصاف هوفنهایم رفت و توانست با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند.

نتایج دیگر دیدارها

فرایبورگ یک – ولفسبورگ صفر
آگزبورگ ۲ – ماینتس یک

در جدول رده‌بندی مونشن گلادباخ با ۳۱ امتیاز در صدر قرار دارد و لایپزیگ هم با ۳۰ امتیاز در رده دوم است. بوروسیا دورتموند با ۲۶ و شالکه هم با ۲۵ امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

شکست غیرمنتظره یوونتوس در المپیک رم

اولین شکست فصل یوونتوس در المپیکو رقم خورد دیدار حساس و تاثیرگذار در جدول بین لاتزیو و یوونتوس با برتری شاگردان اینزاگی در المپیکو خاتمه یافت. یوونتوس نتوانست پیروزی‌اش را برابر لاتزیو حفظ کند و مغلوب میزبانش شد. یوونتوس شنبه شب در هفته پانزدهم سری آ ایتالیا در ورزشگاه المپیک رم به مصاف لاتزیو رفت و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میزبانش شد.

یوونتوس در دقیقه ۲۵ با گل کریستیانو رونالدو پیش افتاد اما در وقت های اضافه گل مساوی را دریافت کرد. لوییس فلیپه این گل را به ثمر رساند‌. در نیمه دوم در حالی که مهمان به دنبال پیروزی بود کوادرادو یک خطا کرد که در نهایت منجر به اخراجش شد. داور به کمک VAR به بازیکن یوونتوس کارت قرمز نشان داد. شرایط برای مهمان سخت شد. تنها سه دقیقه پس از اخراج کوادرادو لاتزیو گل دومش را توسط ساویچ به ثمر رساند. در دقیقه ۷۹ شزنی روی بازیکن لاتزیو خطا کرد و داور یک پنالتی به نفع میزبان گرفت. با این حال دروازه بان یوونتوس در دو مرحله توپ را دریافت کرد.

تیم تورینی که به دنبال تساوی بود در یک ضد حمله دروازه اش برای سومین بار باز شد تا دیگر شانسی برای کسب امتیاز نداشته باشد  و هواداران اینتیم گریه بانوی پیر را ببینند.. یوونتوس با پیروزی می توانست دوباره به صدر جدول صعود کند. این تیم ۳۶ امتیازی باقی ماند. لاتزیو با این پیروزی اختلافش را با حریف تورینی اش به سه امتیاز رساند و در رتبه سوم قرار گرفت.

تداوم برتری‌های شانه‌به شانه بارسا و رئال

بارسلونا در دیداری که مسی یک تنه یک تیم بود مقابل مایورکا به برتری دست یافت تا همچنان با رئال هم‌امتیازی باقی بماند. در چارچوب هفته شانزدهم لالیگا بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف مایورکا رفت.بارسا در شب هنرنمایی مسی به نتیجه ۵  بر ۲ مقابل مایورکا به برتری دست یافت تا همچنان تعقیب و گریز بارسا و رئال در صدر ادامه یابد.برای بارسا گریژمان ۷، مسی ۱۷ و۴۱ و ۸۳، سوارس ۴۵ و برای مایورکا بودیمیر ۳۵ و ۶۴ گلزنی کردند.مسی با هت‌تریک در این دیدار یک تنه یک تیم بود.با این پیروزی همچنان بارسا و رئال هر دو ۳۴ امتیازی هستند و بارسا به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر دیده می‌شود.

مسی از رکورد هت‌تریک رونالدو در لالیگا گذشت

ستاره آرژانتینی با هت‌تریک مقابل مایورکا سی و پنجمین بازی ۳ گله خود در لالیگا را ثبت کرد. بارسلونا در هفته پانزدهم لالیگا با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل مایورکا به برتری رسید.در این دیدار لیونل مسی با هت‌تریک موجبات برتری کاتالان‌ها، برای ادامه هم‌امتیازی ماند، با رئال را فراهم آورد.ستاره آرژانتینی با هت‌تریک در این دیدار سی  پنجمین هت‌تریک دوران بازیگری در لالیگا را ثبت کرد تا با ثبت این تعداد بازی با زدن ۳ گله از رکورد ۳۴ هت‌تریک کریس رونالدو در لالیگا عبور کند.رونالدو در ابتدای فصل گذشته با ثبت ۳۴ هت‌تریک از رئال جدا و راهی یوونتوس و سری آ شد.حالا در غیاب رونالدو مسی رکورد وی را در ثبت هت‌تریک شکست

فعالیت‌های خیرخواهانه به توصیه و وصیت مادر!

به نقل از سان،‌ در آشپزخانه یک خانه در شمال لندن که مسوت اوزیل زندگی می‌کند، یک دست خط از مادر او قاب گرفته شده است که در آن نوشته شده است: مسوت، فراموش نکن تو در این دنیا مهمان هستی. مثل همه. خدا به تو یک استعدادی داده است ولی نکند که فقط به فکر خودت باشی. اگر ثروتت را با افراد نیازمند تقسیم نکنی فرزند من نیستی.

مسوت اوزیل همواره در کارهای خیرخواهانه حضور فعالی داشته است و در طول جام جهانی و بعد از آن و حتی مراسم عروسی خود کمک‌های چشمگیری به افراد نیازمند و کودکان داشت. او در طول جام جهانی هزینه درمان کودکان زیادی را متقبل شد.مسوت خود گذشته تلخی داشته است. مادر او به عنوان نظافتچی مجبور بود دو شیفت کار کند تا هزینه زندگی خود را به دست بیاورد. اوزیل خود نیز به مدیربرنامه‌هایش اینطور گفت: خدا را شکر می‌کنم که فوتبالیست شدم و می‌توانم وضعیت خوبی داشته باشم ولی من به تنهایی نمی‌توانم این پول را خرج کنم

https://akhbar-rooz.com/?p=14629 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x