پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

لیگ برتر فوتبال انگلیس در کریسمس: کادوی بابانوئل را باز کن!

نازک بین: روزی که هم سکولار است و هم نیست!     (Boxing day)

این روز در فوتبال و در مهمترین لیگ معتبر جهان یعنی لیگ برتر فوتبال انگلیس به رویدادی جهانی تبدیل شده که در آن احساس، عشق، همنوع گرائی، کمک و یاری، ایجاد بازار دلها و بازار تجارت و خرید فروش تومان وجود دارد!

هیچ ربطی به ورزش بوکس ندارد.
روز بوکس, یک تعطیلات ملی در اواخر ماه دسامبر است، روزی برای گذراندن در کنار خانواده و دوستان و خوردن تمام بقایای روز کریسمس. ریشه های روز، با این حال، در تاریخ و سنت غرق است. در ایرلند، روز بوکس نیز به عنوان “روز سنت استفان” شناخته می شود که به دلیل ایمان به عیسی مسیح که سنگسار شد. روز بعد از کریسمس، ۲۶ دسامبر، در انگلستان با نام Boxing Day (انگلستان) نامگذاری شده است.  این نام مرجع هدایای تعطیلات است. “جعبه کریسمس” روز بوکس به طور سنتی یک روز مرخصی برای خادمان بود و روزی که آنها “جعبه کریسمس” را از استاد دریافت می کردند. خدمتکاران همچنین در روز بوکس به خانه می روند تا “جعبه های کریسمس” را به خانواده های خود بدهند.
جعبه ای برای جمع آوری پول برای فقرا به طور سنتی و در روز کریسمس در کلیساها قرار داده می شد و روز بعد – روز بوکس – باز می شد. اما حالا نقش کلیسا در این روز اگر نگوئیم ناپدید بلکه کاهش یافته و در مقابل, این روز به جشن سکولار بزرگی تبدیل شده که در دو دهه اخیر با مشارکت و استقبال گرم و  سرسام آور مردم و در عرصه فوتبال میلیونها تماشاگر و هوادار فوتبال روبرو شده.

چه کنیم که هواداران‌مان خوشحال شوند؟ در «باکسینگ‌دی» این سؤال همیشگی تیم‌های لیگ برتری است. مثل همیشه روز پس از کریسمس نه تنها تیم‌های انگلیسی استراحت ندارند، بلکه باید در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل‌شان به میدان بروند و این شروع دوران فشرده و سخت خواهد بود. لیگ برتر فوتبال انگلیس در کریسمس :کادوی بابانوئل را باز کن!

با این توصیف هفته نوزدهم لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۹ دیدار پیگیری شد. تیم فوتبال تاتنهام با کسب پیروزی خانگی ۲ بر یک مقابل برایتون در دیداری که از حریف خود عقب افتاده بود، هدیه کریسمس شیرینی به هوادارانش داد. ژوزه مورینیو سرمربی سفیدپوشان لندن اما گفت که کامش در این بازی تلخ بوده و دلیل آن هم مرگ سگش «لیا» بوده است. مورینیو گفت: راستش را بخواهید امروز برای من روز بسیار تلخی بود، چون سگم امروز مرد. او یکی از اعضای خانواده‌ام بود. ظاهراً حیوان خانگی آقای خاص یک سگ پاکوتاه از نژاد یورک‌شایر تریر بوده است.

مورینیو اما از تماشای عملکرد شاگردانش راضی و خوشحال بود. او گفت: من از بازی‌مان در نیمه دوم خیلی راضی‌ام. ما عرض بازی‌مان را تغییر دادیم. مسئله بازی ضعیف یا بد بازیکنان نبود، چون گاهی اوقات لازم است یکسری تغییرات تاکتیکی جزئی انجام دهید تا نتیجه بگیرید. عملکردمان در نیمه اول هم فاجعه نبود، بد هم نبود، بلکه فقط یک بازی سخت مقابل تیمی خوب بود.

در پایان، نتایج زیر رقم خورد:
* تاتنهام ۲- برایتون یک
گلها: آدام وبستر (دقیقه ۳۷) برای برایتون و هری کین (۵۳) و دله علی (۷۲) برای تاتنهام

* بورن موث یک – آرسنال یک
گلها: دن گسلینگ (۳۵) برای بورن موث و اوبا میانگ (۶۳) برای آرسنال

* استون ویلا یک- نورویچ سیتی صفر
گل: کونر هوری هانه (۶۴)

* چلسی صفر – ساوتهمپتون ۲
گلها: مایکل اوبافمی (۳۱) و  ردموند (۷۳)

* کریستال پالاس ۲- وستهام یک
روبرت اسنودگراس (۵۷) برای وستهام و کویانه (۶۸) و جردن ایو (۹۰) برای کریستال پالاس

* اورتون یک – بارنلی صفر
گل: دومینیک لوی (۸۰)

* شفیلد یونایتد یک- واتفورد یک
جرارد دلوفئو (۲۷) برای واتفورد و اولیور نروود (۳۶) برای شفیلد

فوتبال منچستریونایتد ۴ – نیوکاسل یک
شیاطین سرخ به عنوان رکورددار بیش‌ترین پیروزی در «باکسینگ‌دی» (روز پس از کریسمس) در تاریخ لیگ برتر، ابتدا با  لانگ‌استاف در دقیقه ۱۷ از رقیب عقب افتادند اما در ادامه به وسیله مارسیال در دقیقه ۲۴، گرینوود در دقیقه ۳۶ و راشفورد در دقیقه ۴۱ به گل رسیدند و پیروز به رختکن رفت. در نیمه دوم، گل مارسیال در دقیقه ۵۱، برتری منچستریونایتد را باشکوه‌تر کرد. این تیم با تداوم برتری در «باکسینگ‌دی» ۲۸ امتیازی شد و در رده هفتم ایستاد.

اوف اوف آخوندی در فوتبال

یک خبری را می خواندم و مناسب دیدم که در این روز سکولار عریان و آشکار کامل در انگلستان آن را چاشنی بخش مزاح این روز کنم.

اوف بر این فرهنگ و ادب، اوف بر این ناز ، اوف بر این علم، اوف بر این حرفه، اوف بر کسی که وقتی به او نیاز دارند اینقدر ناز کند. در این ایام خیلی ها را سکته دادی، دل خیلی ها را به درد آوردی؛ حال روز تو مثل زنی است که شوهرش و بچه هایش را رها کرده و رفته است. او به ایران برنمی گردد و اصرارها فایده ای ندارد. مسئولان با احساسات هواداران بازی نکنید، قید این زن فراری را بزنید، نمی‌آید؛ بروید برای بچه ها و شوهر بدبخت او چاره اندیشی کنید. از متن پست اینستاگرامی صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استراماچونی مربی سابق استقلال!!

مسی: نصیحت اتوئو مسیر فوتبالم را عوض کرد

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در جدیدترین مصاحبه خود از رمز موفقیتش در گلزنی‌ها پرده برداشت. کاپیتان آبی- اناری‌ها در مصاحبه با سایت لالیگا به مناسب نودهمین سالگرد لیگ برتر این کشور، گفت: امروز نصحیت اتوئو را به یاد می‌آورم. او به من گفت که لحظه گلزنی‌ات بعد از ناکامی‌ها می‌آید. در آن زمان فرصت‌های زیادی را از دست می‌دادم اما بعد از این حرف‌ها روز به روز بهتر شدم. این حرف‌های اتوئو مسیر فوتبالی‌ام را عوض کرد. وی درباره رکوردش به عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا عنوان کرد: اینکه بهترین گلزن تاریخ لیگی به اندازه لالیگا باشید، امری بسیار ارزشمند است. این یکی از بهترین رکوردهای تاریخ فوتبالم است.

برترین گلزنان سال ۲۰۱۹ جهان؛ 

روبرت لواندوفسکی در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی بالاتر از لیونل مسی بهترین گلزن جهان شد. در سال ۲۰۱۹ لیونل مسی سرانجام موفق به گرفتن روبرت لواندوفسکی نشد و رده نخست بهترین گلزنان سال به مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ تعلق گرفت.

برترین گلزنان سال ۲۰۱۹ به شرح زیر است:
۱. روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ/ لهستان) – ۵۴ گل
۲. لیونل مسی (بارسلونا/ آرژانتین) – ۵۰ گل
۳. کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن/ فرانسه) – ۴۴ گل
۴. رحیم استرلینگ (منچسترسیتی/ انگلیس) – ۴۱ گل
۵. اران زاهاوی (گوانگژو/اسرائیل) – ۴۰ گل
۶٫ کریستیانو رونالدو (یوونتوس/ پرتغال) – ۳۹ گل
۷. آلفردو مورلوس (رنجرز/ کلمبیا) – ۳۸ گل
۸. کارلوس ولا (لس‌آنجلس اف‌سی/ مکزیک) – ۳۸ گل
۹. آندراس اسپورار (اسلوان براتیسلاوا/ اسلوونی) – ۳۶ گل
۱۰. گابریل باربوسا (فلامنگو/ برزیل) – ۳۶ گل
۱۱. عبدالرزاق حمدالله (النصر/ مراکش) – ۳۶ گل

پیام کلوپ برای هواداران لیورپول

سرمربی قرمز پوشان آنفیلد پیام جدیدی را برای هواداران تیمش منتشر کرد. او از اینکه بخشی از تاریخ باشگاه شده است احساس افتخار می کند. به  نقل از اسکای اسپورت، یورگن کلوپ در بین هواداران لیورپول از محبوبیت بسیار بالایی برخودار است. این مربی آلمانی توانست لیورپول را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند و تیم او با اقتدار صدرنشین فصل جاری لیگ جزیره هم است.

کلوپ پیامی را برای هواداران لیورپول منتشر کرد و نوشت: از فرصت استفاده می‌کنم و تعطیلات خوبی را برای همه آرزو می‌کنم. لیورپول یک باشگاه خاص است که در آن تنوع فرهنگی وجود دارد و به همین خاطر هر کسی به شکلی خاص این روزها را جشن می‌گیرد و من عاشق چنین چیزی هستم. رختکن ما که پذیرای فرهنگ‌های مختلفی است خاص و زیبا شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=16323 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x