پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

لیگ ملت ها: پیروزی انگلیس؛ کراوسی، توقف هلند و ایتالیا

نازک بین: در مهم ترین بازی دیشب رقابت‌های لیگ ملت های اروپا دو تیم انگلیس و بلژیک به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با پیروزی ۲-۱ سه شیرها همراه بود.این تیم مهمان یعنی بلژیک بود که کار را بهتر آغاز کرد. آنها در دقیقه ۱۶ روی حرکت روملو لوکاکو و با خطای اریک دایر به یک ضربه پنالتی دست یافتند. خود لوکاکو پشت توپ ایستاد و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. بعد از دریافت گل، انگلیس توپ و میدان را در اختیار گرفت و بالاخره در دقیقه ۳۹ گل تساوی بخش را به ثمر رساند. روی یک کرنر و کش و قوس در محوطه جریمه بلژیک پنالتی به سود انگلیس اعلام شد. مارکوس راشفورد پشت توپ ایستاد و موفق به گلزنی شد. در ادامه نیمه اول نیز کار متعادل دنبال شد تا دو تیم با همان تساوی ۱-۱ راهی رختکن شوند. این انگلیس بود که نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و همین موضوع باعث شد که آنها در دقیقه ۶۳ به گل دوم دست پیدا کنند. شوت میسون مونت بعد از برخورد به بازیکن بلژیک تغییر جهت داد و وارد دروازه حریف شد تا سه شیرها پیش بیفتند.

در تقابل بین دو تیم بوسنی و هلند مسابقه ای که در پایان با نتیجه ۰-۰ پایان یافت.اگر چه در نیمه اول مسابقه هلند به طور کلی مالکیت توپ را در اختیار داشت اما هر دو تیم موقعیت های یکسانی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند.با این حال هیچ کدام از موقعیت‌های دو تیم روی دروازه یکدیگر به سرانجام نرسید تا مسابقه در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند. در نیمه دوم نیز شرایط مشابه نیمه اول پیش رفت و هلند با وجود ترتیب دادن حملاتی روی دروازه بوسنی، در امر گلزنی ناکام بود تا مسابقه نهایتاً با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

در یکی دیگر از بازی های مهم شب گذشته دو تیم کرواسی و سوئد در شهر زاگرب به مصاف یکدیگر رفتند که نهایتاً این بازی با نتیجه ۲-۱ به سود تیم میزبان خاتمه یافت.این کرواسی بود که کار را بهتر آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت تا اینکه در دقیقه ۳۲ به گل برتری دست یافت. نیکولا ولاسیچ روی یک همکاری تیمی و با یک ضربه دقیق گل اول کروات ها را به ثمر رساند و در پایان نیمه اول نیز بازی با همان تک گل به سود کرواسی خاتمه یافت. نیمه دوم با برتری نسبی سوئد آغاز شد تا آنها در دقیقه ۶۶ به گل تساوی بخش دست پیدا کنند. بازیکنان سوئد روی یک همکاری استثنایی و توسط مارکوس برگ موفق به گلزنی شدند. در ادامه بازی حلقه محاصره کرواسی روی دروازه سوئد تنگ‌تر شد و آنها در دقیقه ۸۴ توسط آندره‌آ کراماریچ به گل دوم دست یافتند. این بازیکن روی پاس بسیار خوب به ایوان پریشیچ و در مقابل یک دروازه تقریباً خالی موفق به گلزنی شد. همچنین حملات سوئد در ادامه بی‌ثمر بود تا بازی با همان نتیجه ۲-۱ به سود کرواسی پایان یابد

جدال پرتغال و فرانسه برنده نداشت، ایتالیا متوقف شد -در ادامه دیدارهای هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا یکشنبه شب ۱۰ دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی، فرانسه و پرتغال در ورزشگاه استاد دو فرانس به تساوی بدون گل رسیدند. پرتغال و فرانسه با هفت امتیاز و به ترتیب تفاضل گل، در جایگاه‌های اول و دوم جدول گروه سوم لیگ A قرار دارند. ایتالیا هم در لهستان مقابل یاران روبرت لواندوفسکی به تساوی صفر – صفر رضایت داد تا شاگردان روبرتو مانچینی با پنج امتیاز در صدر جدول گروه اول لیگ A باقی بمانند. لهستان هم در رتبه سوم این گروه ایستاده است. یکشنبه شب همچنین ایسلند با متحمل شدن شکست ۳ بر صفر مقابل دانمارک، در انتهای جدول گروه دوم لیگ A قرار دارد و دانمارک هم در رتبه سوم جدول جای گرفته است. ایرلند شمالی نیز در خانه خود با یک گل مقابل اتریش شکست خورد تا اتریش به صدر جدول گروه اول لیگ B صعود کند و ایرلند شمالی در قعر جدول بایستد. روسیه هم با تساوی یک – یک مقابل ترکیه در صدر جدول گروه سوم لیگ B باقی ماند و مجارستان با وجود پیروزی یک بر صفر در خانه صربستان، همچنان در رتبه دوم جدول این گروه حضور دارد. این نتایج در حالی رقم خورد که در گروه دوم لیگ B اسکاتلند با برتری یک بر صفر مقابل اسلواکی، به صدر جدول رسید و اسلواکی در قعر جدول ماندنی شد.  جمهوری چک هم با شکست ۲ بر یک اسرائیل در رتبه دوم جدول جای گرفت. در گروه سوم لیگ C نیز یونان موفق شد مولداوی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و به صدر جدول برسد. اسلوونی هم با پیروزی یک بر صفر در خانه کوزوو، در جایگاه دوم جدول این گروه حضور دارد.

گزارشی از بازار ایجنت‌ها در اوضاع کرونا

فصل نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا که همین چند روز پیش تمام شد، بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر شیوع کرونا بود. به دلیل مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس، خبری از قراردادهای پر سر و صدا یا انتقالات جنجالی نبود. نمونه‌اش رئال مادرید که در فصول گذشته کلی در این بازار فعال بود و امسال هیچ خرید مهمی نداشت. دیگر تیم‌های مطرح اروپایی نیز کم و بیش چنین وضعیتی داشتند. با تمام این اوصاف بازار یک گروه در این شرایط همچنان سکه بود. ایجنت‌ها یا همان مدیربرنامه‌های مطرح دنیای فوتبال اگرچه ستاره‌ای را در این تابستان جا به جا نکردند اما با فروش بازیکنان نسبتا متوسط ثروت قابل توجهی به دست آوردند. دستمزد ایجنت‌ها بخش جدانشدنی هر قرارداد است اما هنوز میزان مشخص دریافتی هر ایجنت از فروش بازیکنانش مشخص نیست.

فیفا برای اولین بار سال گذشته اعلام کرد که این افراد در طول یک سال درآمدی حدود ۵۰۰ میلیون پوند داشته‌اند اما باز هم میزان مشخص دریافتی هر فرد معلوم نشد. به عنوان مثال خورخه مندز که یکی از بزرگترین ایجنت‌های دنیای فوتبال است، چند هفته پیش فابیو سیلوا مهاجم پورتو را با رقم ۳۵ میلیون پوند به ولورهمپتون فروخت و طبق اعلام رسانه‌های پرتغالی ۶.۴ میلیون پوند دریافت کرد، یعنی حدود ۱۸ درصد رقم کل انتقال. اما همین فرد از فروش فرانسیس ترینکائو از براگا به بارسلونا با رقم ۲۶ میلیون پوند، ۶.۴ میلیون پوند به دست آورد و این یعنی ۲۴ درصد از کل رقم انتقال. در ادامه اشاره‌ای خلاصه به سه ایجنتی می‌کنیم که در تابستان بیشترین درآمدزایی را از فروش بازیکنان به دست آورده‌اند.

خورخه منـدز

هر وقت نام اینجنت در نقل‌وانتقالات دنیای فوتبال به میان می‌آید، بدون شک باید پیش از همه به خورخه مندز پرتغالی اشاره کرد. او شرکت ورزشی خود به نام Gestate را سال ۱۹۹۶ تاسیس کرد و اولین فعالیت رسمی‌اش در سال ۱۹۹۷ رقم خورد که نونو اسپیریتو را با رقمی حدود ۲ میلیون پوند از ویتوریا گیمارش به دپورتیوو لاکرونیا برد. او در این سال‌ها به قدری قدرتمند شد که گفته می‌شود ۶۵ درصد نقل‌وانتقالات بازیکنان پرتغالی زیر نظر او انجام می‌شود.او در این تابستان بیشترین درآمد را از فروش بازیکنان داشت که از مجموع فروش ۱۲ بازیکن حدود ۲۶۰ میلیون پوند به دست آورد. انتقال روبن دیاس از بنفیکا به منچسترسیتی، دیگو ژوتا از وولوز به لیورپول و نلسون سمدو از بارسلونا به وولورهمپتون مهم‌ترین جابه‌جایی‌های او در این تابستان بود. بنا به گزارش مجله فوربس در سال ۲۰۱۹، او سومین ایجنت قدرتمند در دنیای فوتبال بود.

فعالیت او در این سال‌ها به این شرح است:

رقم کل قراردادهای بسته شده توسط او در سال‌های اخیر: ۹۰۰ میلیون پوند

تعداد بازیکنان تحت پوشش او: ۱۲۲ بازیکن

بازیکنانی باارزش بیش از یک میلیون پوند: ۵۴ بازیکن

بزرگترین قرارداد در تابستان: روبن دیاس از بنفیکا به منچسترسیتی با ۶۴ میلیون پوند

ارزشمندترین بازیکن: برناردو سیلوا، هافبک ۲۶ ساله من‌سیتی با ۷۲ میلیون پوند

بازیکنان معروف: کریستیانو رونالدو، برناردو سیلوا، ژائو کانسلو، خامس رودریگرز

جاناتـــــــان بارنــــــت

این ایجنت ۷۰ ساله که مدیرعامل و موسس شرکت stellar Group است، اولین فعالیت خود در این بازار را نه در دنیای فوتبال بلکه در کریکت انجام داد و اولین بازیکنش هم برایان لارا، بازیکن اسطوره‌ای کریکت انگلستان بود. او بعدها با تاسیس این شرکت وارد فعالیت در دنیای فوتبال شد و بنا به اعلام مجله معتبر فوربس در سال ۲۰۱۹، بارنت قدرتمندترین ایجنت در دنیای ورزش به حساب می‌آید. این ایجنت انگلیسی در تابستانی که گذشت، ۱۸ بازیکن را بین باشگاه‌های اروپایی رد و بدل کرد که در مجموع رقم این قراردادها به ۱۳۴ میلیون پوند رسید و از این لحاظ در رده دوم قرار دارد. انتقال بن چیلول از لسترسیتی به چلسی، گرت بیل از رئال‌ مادرید به تاتنهام و سرجینیو دِست از آژاکس به بارسلونا، مهم‌ترین انتقالات او در تابستان بودند. خلاصه فعالیت بارنت را می‌توان این طور بیان کرد:

رقم کل قراردادهای بسته شده توسط او در سال‌های اخیر: یک میلیارد پوند

تعداد بازیکنان تحت پوشش او: ۲۱۳ بازیکن

بازیکنانی با ارزش بیش از یک میلیون پوند: ۱۲۴ بازیکن

بزرگترین قرارداد در تابستان: بن چیلول از لستر به چلسی با ۵۰ میلیون پوند

ارزشمندترین بازیکن: سائول نیگز، هافبک ۲۵‌ساله اتلتیکو مادرید با ۶۵ میلیون پوند

بازیکنان معروف: گرت بیل، سائول نیگز، مکسی لوپز و جوردن پیکفورد

مینــــــو رایـــــــولا

نام این اینجنت ۵۳ ساله ایتالیایی طی سال‌های اخیر همیشه با حاشیه و جنجال همراه بوده است. بازیکنان زیر نظر او هم بازیکنانی هستند که حاشیه و جنجال زیادی به همراه دارند، بازیکنانی همچون زلاتان ابراهیموویچ، پل پوگبا و ماریو بالوتلی. اولین کار رسمی او در سال ۱۹۹۶ انجام شد که پاول ندود را از اسپارتا پراگ به لاتزیو برد. مجله فوربس سال گذشته در فهرست اینجنت‌های قدرتمند فوتبال، او را در رده پنجم قرار داد. او در این تابستان، چندان فعال نبود و در مجموع بازیکنانی که زیر نظرش بودند با ۱۸ میلیون پوند به تیم‌های دیگر رفتند. خلاصه‌ای از وضعیت او در این سال‌ها به این صورت است:

رقم کل قراردادهای بسته شده توسط او در سال‌های اخیر: ۵۵۰ میلیون پوند

تعداد بازیکنان تحت پوشش او: ۷۲ بازیکن

بازیکنانی با ارزش بیش از یک میلیون پوند: ۴۰ بازیکن

بزرگترین قرارداد در تابستان: آندره‌آ پینامونتی از جنوا به اینتر با ۷.۲ میلیون پوند

ارزشمندترین بازیکن: ارلینگ هالند، هافبک ۲۹ ساله دورتموند با ۷۲ میلیون پوند

بازیکنان معروف: پل پوگبا، مارکو وراتی، لورنزو اینسینیه، جیان لوئیجی دوناروما

منبع:آفتاب نیوز

به اندازه بودجه یک سال ایران از ارزش ستاره ها کاسته شده

سایت ترانسفرمارکت که وظیفه ارزش‌گذاری روی بازیکنان فوتبال را برعهده دارد تخمین زد که ادن ازارد با سقوط عجیبی مواجه شده است.ادن ازارد که تابستان ۲۰۱۹ با ۱۰۵ میلیون یورو از چلسی به رئال مادرید آمد، اصلا نتوانست در ترکیب رئال مادرید بدرخشد و با مصدومیت‌ها متوالی روبه‌رو بود. همین مسئله و عملکرد منفی در جمع رئال مادرید باعث شد تا ارزش او به شدت افت کند.

مسی هم در رتبه پنجم قرار گرفته و رونالدو نیز در بین این نفرات حضور ندارد. 

بیشترین کاهش ارزش در لالیگا به شرح زیر است:

۱-ادن هازارد– ۲۰ میلیون یورو کاهش – ۶۰ میلیون یورو

۲-سرخیو روبرتو – ۲۰ میلیون یورو کاهش – ۲۰ میلیون یورو

۳- آنتوان گریژمان – ۱۶ میلیون یورو کاهش – ۸۰ میلیون یورو

۴- سرخیو بوسکتس – ۱۳ میلیون یورو کاهش – ۱۵ میلیون یورو

۵- لئو مسی – ۱۲ میلیون یورو کاهش – ۱۰۰ میلیون یورو

۶- ساموئل اومتیتی – ۱۲ میلیون یورو کاهش – ۲۰ میلیون یورو

۷- جوردی آلبا – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۳۰ میلیون یورو

۸- خوزه لوئیس گایا – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۳۰ میلیون یورو

۹- کارلوس سولر – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۳۰ میلیون یورو

۱۰- ایناکی ویلیامز (بیلبائو) – ۱۰ میلیون یورو – ۳۰ میلیون یورو

۱۱- ایسکو (رئال مادرید) – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۳۰ میلیون یورو

۱۲- لوئیس سوارس (اتلتیکومادرید) – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۱۸ میلیون یورو

۱۳- ایوان راکیتیچ (سویا) – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۱۰ میلیون یورو

۱۴- دنیل پارخو (ویارئال) – ۱۰ میلیون یورو کاهش – ۱۰ میلیون یورو

۱۵- کریم بنزما (رئال مادرید) – ۷ میلیون یورو کاهش – ۲۵ میلیون یورو

۱۶- لوکا یوویچ (رئال مادرید) – ۷ میلیون یورو کاهش – ۲۵ میلیون یورو

۱۷- آنته بودیمیر (اوساسونا) – ۷ میلیون یورو کاهش – ۸ میلیون یورو

۱۸-دیوید سیلوا (رئال سوسیداد) – ۷ میلیون یورو کاهش – ۵ میلیون یورو

۱۹- عثمان دمبله (بارسلونا) – ۶ میلیون یورو کاهش – ۵۰ میلیون یورو

۲۰- توماس لمار (اتلتیکومادرید) – ۶ میلیون یورو کاهش – ۱۸ میلیون یورو

از پرونده های پایگانی شده -جریمه ۳۰ میلیون دلاری

با بررسی‌های انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس مشخص شده که در طی یک دهه اخیر نزدیک به ۳۰ میلیون دلار از سوی فیفا و CAS علیه فدراسیون فوتبال و باشگاه های پرسپولیس و استقلال حکم محکومیت مالی صادر شده است. ایسنا نوشت: نظام اداری و مالی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور فاقد ضابطه مشخص و مدون قانونی به ویژه در حوزه منابع و مصارف مالی است و بررسی‌های ضمنی در این حوزه نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش این هزینه‌ها و درآمدهای فدراسیون فوتبال، نتایج کسب شده فوتبال ایران تحول چندانی نداشته است.هم‌چنین وضعیت قرارداد بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی در هر دو سطح فدراسیون‌ها و باشگاه ها و همچنین مربیان خارجی با فدراسیون در مدت ۲۰ سال اخیر و به ویژه ۱۰ سال اخیر و تعهدات باشگاه ها و فدراسیون در قبال قراردادهای منعقد شده بسیار اسفناک بوده است.

محکومیت‌ها علیه فدراسیون فوتبال-وضعیت قراردادها و پرونده‌های سرمربیان خارجی تیم ملی فوتبال ایران در یک دهه اخیر جدای از محکومیت فدراسیون در ماجرای ویلموتس – که تاکنون سنگین‌ترین رقم محکومیت فیفا (۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو معادل حدود ۱۶۶ میلیارد تومان) را در پرونده‌های فوتبالی ایران داشته – نشان می‌دهد که پیش از این نیز فدراسیون در انجام قرارداد خود با مربیان خارجی به خوبی عمل نکرده و در بیشتر مواقع کار به فیفا و صدور حکم علیه فدراسیون فوتبال ایران کشیده است.پیش از ویلموتس، کارلوس کی‌روش که مدت زیادی مربی تیم ملی کشورمان بود، بعد از جدایی برای رسیدن به بخشی از مطالباتش از فدراسیون ایران شکایت کرد و در انتها، فدراسیون را ۲۰۰ هزار یورو محکوم کرد. نکته قابل تأمل این است که این مبلغ در قرارداد کیروش جهت کسب مقام سومی جام ملت ها تعیین شده بود، در حالی که در رتبه‌بندی مسابقات جام ملت‌های فوتبال ۲۰۱۹ اساسا مقام سوم تعریف نشده بود و این خود نشانگر اهمال و ناآگاهی مسئولان فدراسیون فوتبال از نحوه برگزاری مسابقات و سوء مدیریت بارز آن هاست، چرا که اشتباه فاحشی در نحوه قرارداد حرفه ای کی‌روش قلمداد می شود.پیش از این نیز، برانکو ایوانکوویچ برای رسیدن به مطالباتش در زمانی که سرمربی تیم ملی بود، از فدراسیون فوتبال شکایت کرد و فدراسیون فوتبال به ۴۵۰ هزار دلار محکوم شد.

همه جرایم یک دهه اخیر در یک نگاه-همانطور که در جدول زیر مشاهده می شود، تاکنون نزدیک به ۳۰ میلیون دلار علیه فدراسیون فوتبال و باشگاه های پرسپولیس و استقلال (به عنوان شرکت های فرهنگی ورزشی دولتی تابعه وزارت ورزش و جوانان) حکم صادر شده است، البته در صورتی که احکام علیه کل فوتبال کشور را بررسی کنیم، به مراتب به مبالغ بالاتری خواهیم رسید.

عوامل تأثیرگذار در صدور این احکام سنگین-موارد پیش آمده در فوتبال ایران که گوشه‌ای از آن به تازگی در گزارشی کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمده است، نشان می دهد در این حوزه هم سوءمدیریت وجود دارد و هم ضعف قانونی و خلا ضوابط حقوقی مشخص. به علاوه اینکه روشن است واحدهای نظارتی وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش کشور و فدراسیون فوتبال بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و نظارت مستمر و دقیقی در این خصوص وجود نداشته است.از سوی دیگر، در حوزه حقوقی به عمد یا سهو در قراردادها ایرادهای فاحشی وجود دارد و در مجموع مشاهده می‌شود این اتفاقات علاوه بر هدر رفت بیت المال، ضربه مهلکی به وجهه و اعتبار کشور در عرصه های داخلی و خارجی وارد آورده و حیثیت ملی و منافع عمومی ملت و نظام حکمرانی را خدشه‌دار کرده است.امکان‌های پیش رو برای رسیدگی-مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پایان گزارش پیشنهاد کرده که این موضوع، با استناد به مواد (۵۹۸) و (۱۴۵) قانون مجازات اسلامی و مواد (۱)، (۲) و (۱۱) قانون مسئولیت مدنی از طریق دادگاه های «صالحه و بندهای «۵» و «۷» ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات اداری می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد و پرونده افراد و اشخاص باید به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آن‌ها به دادستان عمومی و انقلاب تهران و هیات تخلفات اداری ارسال شود.

بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال اروپا شد

تیم فوتسال بارسلونا با برتری مقابل تیم ال‌پوزومورسیا اسپانیا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۰ شد. دیدار نهایی تمام اسپانیایی لیگ قهرمانان فوتسال اروپا ۲۰۲۰ در پالائو بلوگرانا برگزار شد که تیم فوتسال بارسلونا توانست با نتیجه ۲ بر یک ال‌پوزومورسیا را شکست داده و برای سومین بار قهرمان این رقابت‌ها شود.بارسا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نیز توانسته بود عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد.گل‌های تیم بارسلونا را «دیگو» و «آیکاردو» به ثمر رساندند و تک گل‌ تیم ال‌پوزومورسیا را «لئو سانتانا» به ثمر رساند

لیکرز پس از ۱۰ سال قهرمان لیگ بسکتبال شد

به گزارش ایرنا، در ششمین دیدار از ۲ تیم لس‌آنجلس لیکرز و میامی‌هیت در فینال لیگ حرفه‌ای آمریکا، تیم لیکرز توانست با نتیجه ۱۰۶ بر ۹۳ حریف خود را شکست دهد و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز رقابت فینال شود و جشن قهرمانی بگیرد.لس‌آنجلس لیکرز بعد از ۱۰ سال توانست دوباره عنوان قهرمانی لیگ NBA را بدست آورد و با درخشش ستاره‌های خود لیگ طولانی این فصل را به پایان بِبَرد و هفدهمین قهرمانی‌اش در این لیگ را کسب کرد.در این دیدار «لبرون جیمز» و «آنتونی دیویس» باز هم ستاره‌های لیکرز نام گرفتند. جیمز ۲۸ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۰ پاس منجربه گل شد و تریپل دبل کرد. در کنارش «آنتونی دیویس» نیز ۱۹ امتیاز و ۱۵ ریباند داشت و بازهم درخشید. در طرف مقابل نیز «جیمی باتلر» شب کم فروغی داشت و تنها ۱۲ امتیاز و ۷ ریباند داشت. در کنار او «بام آدبائو» بود که با ۲۵ امتیاز و ۱۰ ریباند درخشید.در پایان این مسابقه «لبرون جیمز» که دهمین حضورش در فینال این لیگ را تجربه می‌کرد به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال انتخاب شد و افتخاری دیگر به دستاوردهایش اضافه کرد.این فصل از لیگ بسکتبال آمریکا از روز نخست تا آخرین بازی، ۲۵۴ روز طول کشید که طولانی‌ترین دوره در تاریخ مسابقات است.

علت این مساله همه‌گیری ویروس کرونا بود. مسابقات پس از مدتی وقفه، به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاگر در حباب اورلاندو برگزار شد.پس از چهارمین پیروزی لیکرز برابر میامی و قهرمانی تیم هواداران لیکرز در خیابان‌های شهر به خوشحالی پرداختند که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد هواداران علاقه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشتند.بسیاری از بسکتبال دوستان مسابقه فینال را در خیابان‌ها و از طریق نمایشگرهای بزرگ تماشا کردند و پس از آن به خوشحالی پرداختند و قهرمانی تیم محبوبشان بعد از یک دهه را جشن گرفتند.بسیاری از هواداران این تیم در جشن قهرمانی جای «کوبی برایانت» ستاره فقید این تیم را نیز خالی کردند.بعد از مسابقه تصاویر تاثیرگذاری از «لبرون جیمز» ستاره کنونی لیکرز و دوست صمیمی برایانت منتشر شد که به یاد او در کنار پیراهن شماره ۲۴ نشسته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=50065 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x