جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماجرای کتک زدن زنان روستای ذهبدی هرمزگان توسط ماموران انتظامی

 زنان روستای ذهبدی بشاگرد هرمزگان چه بود؟/ پلیس، اول تکذیب بعد عذرخواهی کرد

ماجرا از آنجایی شروع شد که چند عکس و یک فیلم از زنان یک روستا منتشر شد که در آن صراحتا اعلام می‌کردند مورد ضرب و شتم از ناحیه ماموران انتظامی قرار گرفته‌اند، یکی از زنان نیز گفته است علیرغم بارداری، پلیس بی توجه به این مسئله وی را مورد آسیب قرار داده است.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان سرهنگ شفیعی ابتدا در گفت و گو با پایگاه پلیس هرگونه درگیری با مردم در این منطقه را در مرتبه نخست تکذیب و کلیپ و عکس‌های منتشره را ساختگی و فاقد اعتبار دانست. اما مستندات فیلم واقعی هستند و جای انکار ندارد.

وی افزود: در راستای افتتاح پروژه ملی نیروگاه خورشیدی در بشاگرد، چندین مرحله جلسات سخنرانی توسط مسئولان انتظامی شهرستان با اهالی روستای زهبدی در خصوص عدم ایجاد مزاحمت و ممانعت از هر گونه تنش در پیشبرد پروژه ملی برگزار و همچنین با دهیار و شورای اسلامی روستا جلساتی منعقد لیکن گره گشا نبوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه طی چندین مرحله نیروگاه و پروژه در حال احداث توسط اهالی روستا مورد تخریب واقع شده بود، اذعان داشت: مراتب به مراجع قضائی اعلام و موضوع در شورای تأمین شهرستان مطرح و محرز شد واگذاری زمین جهت یک پروژه ملی و در جهت منافع عموم به صورت قانونی توسط نهادهای مربوطه به آن شرکت واگذار شده است.

درگیری زمانی آغاز شد که یک پیمانکار انرژی قصد داشت پنل‌های خورشیدی در اطراف روستا نصب کند. روستاییان می‌گویند زمین‌هایشان تصرف شده است. آنان برای مقابله با نصب پنل جمع شده بودند. به گفته یکی از مقام‌های استانی روستاییان قصد خراب کردن تجهیزات را داشتند که نیروی انتظامی برای جلوگیری از اعتراض آنها وارد عمل شد.

دو نفر از زنان روستا و چهار نفر از مردان بعد از درگیری بازداشت شدند که زنان در شب اول آزاد شدند.

تکذیب کتک زدن زنان محل توسط ماموران با واکنش مردم منطقه و برخی از اهالی رسانه مواجه شد و اثابت شد که اصل موضوع برخورد فیزیکی با زنان روستا درست بوده و ماموران آنان را مورد ضرب وشتم قرار داده اند.

در فیلم مستند دیده می شود زنی که خبرنگار محلی است، دو روز بعد از حادثه به میان مردم روستای زهبدی رفته تا از آنها بپرسد که چه اتفاقی افتاده است. ظاهرا این حادثه دوشنبه ۱۳ بهمن اتفاق افتاده است.

زنان یک به یک مقابل دوربین می‌آیند و ماجرا را شرح می‌دهند. دو نفر از زنان از ضربات پلیس به گردن، پهلو و لگد به کمر می‌گویند. یکی از آن زنان هشت ماهه باردار است و نگرانی دارد که به کودکش آسیب وارد شده باشد.

مادری هم کودکانش را نشان می‌دهد و می‌گوید بعد از دیدن درگیری و شنیدن صدای گلوله دچار تشنج و بیهوش شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=103355 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x