جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مادران پارک لاله ایران: اعدام روح الله زم را به شدت محکوم می کنیم!

باز هم چرخه ی اعدام حکومت گردنی را پیدا کرد و خونی را بر زمین ریخت تا با نوشیدن جامی از خون او سیراب و سرمست شوند و بتوانند شبی دیگر آسوده سر بر بالین بگذارند. صبح ۲۲ آذر خبرگزاری قوه قضاییه از اجرای حکم اعدام روح الله زم خبر داد که تأیید این حکم در دیوان عالی کشور بیش از ۳ ماه توسط دستگاه قضا مسکوت ماند و نهادهای امنیتی تا لحظه اجرای حکم اعدام از انتقال او به بند عمومی جلوگیری کردند. سحرگاه شنبه ۲۲ آذر، روح الله زم اعدام شد. او مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز بود و مهرماه ۹۸ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و در تیرماه امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شد.

حکومت اسلامی ایران که با بحران های عمیق ساختاری روبرو شده و می‌رود تا به فروپاشی نزدیک شود، با شتابی روز افزون بودجه نیروهای سرکوب گر خود را افزوده و تیغ اش را تیزتر و مجهز تر می‌کند تا شاید بتواند با سرکوب شدیدتر و بازداشت های گسترده‌تر و شکنجه های وحشیانه تر و اعدام و ترور و ایجاد رعب و وحشت بیشتر در جامعه، مهار اعتراض ها و جنبش های مردمی که به نقطه جوش رسیده‌اند را در دست بگیرد. 

در حکومتی که شاه دزدها با وقاحت و بی‌شرمی تمام در قدرت مشغول چپاول جان و مال و زندگی مردم اند و تمامی منابع و زیر ساخت های کشور را از بین برده‌اند، برای به نمایش گذاشتن قدرت سرکوب و خشونت شان، هم چنین اقدام به قطع اعضای بدن سارقان می کنند. سازمان عفو بین‌الملل هشدار داده است که مقام‌های زندان ارومیه برای مجازات قطع انگشتان دست راست شش نفر دستگاهی مشابه “گیوتین” آماده کرده‌اند.  

از سوی دیگر قتل هایی در خارج از مرزهای کشور رو به فزونی است و مشخص نیست که با چه هدفی و توسط چه کسانی انجام می شود. بنا به خبری از رادیو فردا: «افراد ناشناس بامداد پنج‌شنبه بیستم آذر برابر با دهم دسامبر به خانه ارسلان رضایی در ترکیه وارد شده و او را با ضربات چاقو مورد حمله قرار دادند. او یک شبانه‌روز در بیمارستان و در کما بود و در روز جمعه بیست و یکم آذر جان باخته است. ضاربان که گفته شده دو نفر بودند، بدون اینکه شناسایی یا دستگیر شوند از محل حادثه فرار کردند. ارسلان رضایی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام «خرافاتکده» درباره خرافاتی که در دین اسلامی و به ویژه مذهب شیعه وجود دارد، مطالبی را منتشر می کرد.».    

تعدادی زیادی از بازداشت شدگان سیاسی در ایران با وضعیتی مشابه زیر انواع و اقسام اذیت و آزارها و شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی حکومت اسلامی ایران قرار دارند و خانواده‌ها نیز در بیرون از دیوار زندان ها با نگرانی شدید و بی‌خبری از عزیز خود دست و پنجه نرم می‌کنند و به شدت مورد اذیت و آزار حکومت قرار می گیرند. ما نمی‌دانیم که در درون زندان ها و سلول‌ها و اتاق‌های بازجویی و دادگاه های دربسته و پشت دیوار زندان ها چه می‌گذرد و چندین و چند صد نفر هم‌اکنون در خطر مرگ و اعدام قرار دارند یا زیر شکنجه هستند و مورد ضرب و شتم واقع می شوند. با شیوع ویروس کرونا در زندان های ایران نیز این خطر دو چندان شده است و ما به شدت نگران سلامتی و جان تمامی زندانیان، به ویژه زندانیانی که زیر تیغ اعدام قرار دارند، هستیم. هر چه در توان داریم بکار ببریم تا جلوی شکنجه ها و جنایت های حکومت را بگیریم.

ما مادران پارک لاله ایران به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران، به تمامی انسان های شریف و آزاده‌ که با مجازات اعدام مخالف اند، تسلیت می‌گوییم و اعدام روح الله زم را به شدت محکوم می کنیم. ما یازده سال است که فریاد می‌زنیم خواهان لغو مجازات اعدام و هر نوع شکنجه و اعتراف گیری در ایران هستیم و این قوانین قرون وسطایی باید هر چه زودتر از قوانین کشور ما حذف شود و تمامی زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

مادران پارک لاله ایران۲۳ آذر ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=97248 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x