پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مادر پویا بختیاری: ارزش خون پسرم بیش از میلیاردها دیه است

مادر پویا بختیاری، از قربانیان اعتراضات اخیر در ایران، در واکنش به طرح پرداخت خون‌بها به بعضی از قربانیان آن را رد کرده و ارزش خون فرزند خود را «بیش از میلیاردها» دیه دانست.

او همچنین گفت که مقامات جمهوری اسلامی «از خشم من و از آه من باید بترسند»، «نه تسلیت می‌پذیرم، نه دلجویی‌شونو».

ناهید شیرپیشه که در کنار منوچهر بختیاری از جمله نخستین اعضای خانواده‌های قربانیان اعتراضات بوده که در گفت‌وگو با رسانه‌ها روشنگری کرده‌اند روز پنج‌شنبه، ۱۴ آذرماه، در گفت‌وگو با رادیوفردا به این طرح واکنش نشان داد. 

پویا بختیاری، متولد سال ۱۳۷۱، در دومین روز از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین با مادر و خواهرش به راهپیمایی رفته بود که به‌ گفته پدرش، جمجمه‌اش در همین راهپیمایی هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه خبر دادند که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دستوراتی را درباره خانواده کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی در پاسخ به گزارش شورای عالی امنیت ملی دستور داده است شهروندان کشته شده که «هیچ‌ گونه نقشی در اعتراضات» نداشتند و «در میانه درگیری‌ها جان باخته‌اند در حکم شهید محسوب شده و خانواده‌های آنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند».

این حکم تازه‌ای نیست و پیشتر در پی اعتراضات گسترده سال ۸۸ به نتیجه انتخابات جنجالی نیز از سوی حکومت جمهوری اسلامی دست‌کم به خانواده عده‌ای از قربانیان این پیشنهاد شده بود.

ناهید شیرپیشه در واکنش به حکم رهبر جمهوری اسلامی به رادیوفردا گفت که از «فکر دیه خیلی اذیت شدم، خون پسر من هر قطره‌اش میلیاردها ارزش داشت».

خانم شیرپیشه در ادامه تاکید کرد که به مقاماتی که «خودشون حکم تیراندازی دادن» اجازه ورود به خانه‌اش را نخواهد داد.

او همچنین تاکید کرد که در کنار پدر پویا بختیاری، منوچهر، «حرف‌مان را با صلابت به گوش دنیا می‌رسانیم».

ناهید شیرپیشه روز پنج‌شنبه همچنین به رادیوفردا گفت که از حراست وزارت آموزش و پرورش با او تماس گرفته شده است. خانم شیرپیشه معلم مدرسه است و ۲۷ سال سابقه کار دارد.

او در ادامه پسر خود را «قهرمان ملی» کشور نامید و گفت که «بی‌عدالتی و ناراستی مقامات» جمهوری اسلامی «برخلاف آرمان پویا بود».

خانم شیرپیشه گفت: «پسر من آزادی و عدالت و راستی می‌خواست، اما اینا اینو نداشتن به مردم ایران بدن.»

https://akhbar-rooz.com/?p=14333 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد ابوالحمد
مهرداد ابوالحمد
4 سال قبل

آفرین بر مادران مبارز
هم مادر پویا ابراهیمی و هم مادر ندا آقاسلطان مصاحبه کرده اند و حرفهای مشابه زدند.
طرح «رأفت اسلامی» خامنه ای را توی سرش زدند و رهبر مسلمین جهان را خاک و خاکسار کردند و با غلطک کلام مظلومانه و حق طلبانه شان از روی رأس نظام گذشتند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x