جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مادورو: پمپئو دیوانه ای است که چمدان هایش را بسته است!

رئیس جمهوری ونزوئلا با «احمقانه» خواندن تحریم‌های اخیر واشنگتن در قبال نهادهای مرتبط با انتخابات این کشور، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا را دیوانه ای خواند که چمدان هایش را بسته و روزهای پایانی حیات سیاسی اش را سپری می کند.

به گزارش شنبه ایرنا از نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در نشستی به مناسبت پایان دوره قبلی مجلس ملی که در دست گروه مخالفان بود، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی ۱۶ آذر، با محکوم کردن تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه شرکت سازنده تجهیزات موردنیاز انتخاباتی (بیومتریک اکس-کله سی. اِی (Ex-Cle C.A.) و دو تن از نمایندگان این شرکت، این تحریم‌ها را «احمقانه» خواند.  
مادورو در واکنش به اظهارات اخیر «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه فعلی آمریکا درباره اعمال این تحریم‌ها با ادعای حمایت از تقلب در انتخابات، وی را مانند «دیوانه ای که چمدان هایش را بسته» توصیف کرد.

رئیس دولت کاراکاس با این توصیف خود به اقدام بی خردانه دولت ترامپ اشاره کرد که در پی شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حال خروج از کاخ سفید است.  
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه، به بهانه برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا، دو فرد و یک نهاد وابسته به ونزوئلا را در فهرست تحریمی خود قرار داد تا در آخرین روزهای دولت ترامپ، فشار بر دولت قانونی ونزوئلا را افزایش دهد.  
این اقدام آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که ونزوئلا به تازگی انتخابات قانونی پارلمان خود را پشت سر گذاشته است.
مادورو در ضمن سخنرانی خود در مجلس ملی ونزوئلا حمایت و همبستگی خود را نسبت به افراد و شرکت‌های تحریم شده اخیر اعلام کرد.  

 ترامپ مسئول محو مخالفان از صحنه سیاسی ونزوئلا

به نوشته خبرگزاری ای ون ان ونزوئلا، نیکلاس مادورو همچنین تاکید کرد: در واقع، مسئول محو گروه راستگرا از صحنه سیاست، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور در حال خروج آمریکاست و اکنون خشونت های تحمیل شده قبلی جای خود را به دوره حق و راستی می دهند.  

مادورو گفت: این دونالد ترامپ بود که با ورود خود مخالفان وابسته به ایالات متحده آمریکا را تحریک کرد که با تمام خشم و نفرت کشور را با خشونت خود پر کنند. دولت ترامپ گروه مخالفان را تا مرز دیوانگی کشاند تا جایی که دیگر از آن گروه متحد مخالفان چیزی بر جای نمانده است.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا که یکشنبه ۱۶ آذر برگزار شد، چالشی بزرگ میان طرفداران «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور و گروه مخالفان بود که با پیروزی حزب مادورو و تشکیل مجلس جدید اگرچه این چالش کم رنگ تر شد اما به نظر می رسد که هنوز تدوام خواهد داشت.  

https://akhbar-rooz.com/?p=97812 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x