جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مانکن‌های تماشاگر؛ اولین ورزشگاه یک میلیون نفری؛ جنجالی‌ترین سخنان مارادونا

نازک بین: به نقل از دیلی میل، یورو ۲۰۲۰ یکی از رویدادهایی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و خیلی ها نیز نسبت به برگزاری این رقابت ها در سال آینده نگرانی دارند. به همین خاطر اتحادیه انجمن های فوتبال اروپا (یوفا) در نظر دارد گزینه ای را برای کاهش تعداد شهرهای میزبان برای یورو ۲۰۲۰ در نظر بگیرد.برنامه ریزی شده است که این مسابقات در ۱۲ شهر اروپا برگزار شود، با این حال ، به عنوان مثال در ایتالیا و اسپانیا خیلی ها نگران آمادگی رم و بیلبائو هستند که به طور جدی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفتند.

علاوه بر این، رویدادهایی برای تابستان سال ۲۰۲۱ در برخی از استادیوم ها برنامه ریزی شده است که این امر مشکلات اضافی را برای برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۰ در آن زمان ایجاد می کند. طبق گزارش ها، الکساندر شفرین ، رئیس یوفا همیشه نسبت به ایده برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا در شهرهای مختلف تردید داشته است. یک منبع در این سازمان به دیلی میل گفت: در حال حاضر، یوفا با هر ۱۲ شهری که باید میزبان این مسابقات باشند، در تماس است. در عین حال هنوز هیچ برنامه رسمی برای این مسابقات وجود ندارد. یورو  ۲۰۲۰ باید در ۱۲ شهر اروپا برگزار شود: سن پترزبورگ، لندن، مونیخ، باکو، رم، بخارست، دوبلین، کپنهاگ، بیلبائو ، گلاسکو، بوداپست و آمستردام این شهرها هستند و باید دید شیوع کرونا باعث کاهش شهرهای میزبان یورو می شود یا خیر. 

مانکن‌های تماشاگر

لیگ بلاروس تنها رقابت های فوتبالی است که در اروپا همچنان برگزار می شود. مسئولان این کشور بحران کرونا در جهان و قاره سبز را نادیده گرفتند و مردم به زندگی عادی خود مشغول هستند. مسابقات فوتبال در بلاروس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. در دیدار دینامو برست و شاختیور سولیگورسک یک بخش از جایگاه با مانکن‌هایی از تمام هواداران جهان که در قرنطینه به سر می‌برند پر شده بود. این تصویر را رویترز منتشر کرده است.

اولین ورزشگاه یک میلیون نفری کره زمین!

کسی نمی‌داند امکان اجرایی کردن این طرح وجود دارد یا خیر؟ سوال بزرگ بعدی هم اینجاست که آیا تیمی وجود دارد که هوادارانش بتوانند چنین ورزشگاهی را پُر کنند؟ یک هنرمند در ذهن خود ایده‌ای عجیب را می‌پروراند و کسی نمی‌داند آیا این طرح قابل اجرا است یا خیر. به گزارش تابناک پل پفیفر، هنرمند اهل آمریکا در اقدامی جالب و البته عجیب طرحی را آماده و تصویر آن را منتشر کرده که در صورت اجرایی شدن یکی از بزرگترین اتفاق های تاریخ ورزش جهان رقم خواهد خورد.

طرح این هنرمند، ساخت ورزشگاهی با گنجایش یک میلیون نفر هوادار است البته پفیفر فعلا ایده این ماجرا را در ذهن می‌پروراند و ماکت آن را هم آماده کرده است. با این حال، کسی نمی‌داند امکان اجرایی کردن این طرح وجود دارد یا خیر؟ سوال بزرگ بعدی هم اینجاست که آیا تیمی وجود دارد که هوادارانش بتوانند چنین ورزشگاهی را پُر کنند؟

هشدار اینفانتینو نسبت به از سرگیری زودهنگام لیگ‌ها

مسابقات ورزشی در سرتاسر جهان از جمله‌ لیگ‌های معتبر فوتبال باشگاهی اروپا تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) قرار گرفته‌اند، ویروسی که تاکنون جان بیش از ۹۵ هزار نفر را در جهان گرفته است. مسئولان فوتبال آلمان در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری مسابقات بوندس‌لیگا از اوایل ماه مِی (اواسط اردیبهشت ماه) هستند، اما رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به فدراسیون‌های عضو فیفا درباره شروع زودهنگام مسابقات فوتبال هشدار داد.

جانی اینفانتینو در این باره گفت: به‌عنوان اولویت اصلی از آنهایی که در مسابقات خود به کار می‌گیریم و همچنین از همه دعوت می‌کنیم تا از اصول ما پیروی کنند و آن هم این است که سلامت در اولویت قرار دارد. هرچقدر روی این موضوع تأکید کنم هم کافی نیست. ارزشی ندارد که زندگی انسانی را برای هر بازی، هر رقابت و هر لیگی در معرض خطر قرار دهیم. همه باید این مسئله را در ذهن خود داشته باشند.

رئیس فیفا خطاب به مسئولان فدراسیون‌های عضو و مسئولان لیگ‌های مختلف، صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: این بیشتر بی‌مسئولیتی خواهد بود اگر مسابقات را در شرایطی از سربگیریم که هنوز وضعیت صد درصد ایمن نیست. اگر لازم باشد که بیشتر صبر کنیم، باید این کار را انجام دهیم. بهتر است در چنین شرایطی صبر کنیم تا اینکه بخواهیم ریسک کنیم.

بسیاری از باشگاه‌ها به دنبال تعطیلی‌ لیگ‌ها در پی شیوع ویروس کرونا دچار ضررهای اقتصادی هنگفتی شده‌اند، از این رو فیفا، صندوقی را برای کمک به این باشگاه‌ها با بودجه‌ای بالغ بر ۲.۷ میلیون دلار در نظر گرفته است تا از این طریق فوتبال را نجات دهد و به این باشگاه‌ها برای بهتر کردن اوضاع اقتصادی‌شان کمک کند.

اینفانتینو در این باره خاطرنشان کرد: به لطف کارهایی که در طول چهار سال گذشته در فیفا انجام داده‌ایم، ما خودمان را در شرایط مالی بسیار خوبی قرار داریم. فیفا در بازارهای مالی از اعتبار خوبی برخوردار است. این به ما کمک می‌کند تا پایه محکمی از ذخایر مهم را تحکیم کنیم، اما ذخایر ما پولِ فیفا نیست، بلکه این پول فوتبال است. بنابراین وقتی فوتبال نیازمند است، ما باید به راه‌حلی برای کمک فکر کنیم و این وظیفه ماست. این دیدگاهی است که من به‌عنوان رئیس فیفا دارم.

وی در پایان تأکید کرد: از آنجا که فوتبال در تمام دنیا متوقف شده است، همه ما در مقاطع مختلف از فوتبال پایه تا فوتبال حرفه‌ای با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم. با توجه به این موضوع ما در حال حاضر با شما همکاری می‌کنیم تا با ارزیابی تأثیرات مالی، پاسخ درستی به آن بدهیم.

جنجالی‌ترین اعترافات مارادونا؛ از اعتیاد تا اسلحه‌کشی

دیگو مارادونا حتی بعد از آویختن کفش‌هایش به جنجال‌آفرینی و خبرسازی ادامه داده و بارها به سرخط خبرها راه پیدا کرده است. به گزارش “ورزش سه”، دیگو مارادونا بدون شک یکی از اسطوره‌های فوتبال و از بزرگترین بازیکنان تاریخ این ورزش است. دیگو حتی بعد از بازنشستگی و آویختن کفش‌هایش به جنجال‌آفرینی ادامه داده و بارها به خاطرات اظهارات عجیب و جنجالی به سرخط خبرها بازگشته. در ادامه بعضی از مهمترین جنجال‌آفرینی‌های دیگو در دوران بازنشستگی‌اش را مرور می‌کنیم. 

اعتیاد به مواد مخدر

ماجرای اعتیاد مارادونا به مواد مخدر یکی از جنجالی‌ترین جنبه‌های زندگی او است. مارادونا که در روزهای فوتبالی‌اش بارها به دلیل شایعات مربوط به مواد مخدر با مشکل مواجه شده و حتی به دلیل مثبت اعلام شدن تست مصرف کوکائین، تعلیق شده بود چند ماه پیش در یک مصاحبه در این باره حرفهایی  جنجالی زد و گفت: “من هیچی نداشتم. من درست مثل یک زامبی بودم”.

 دیگو در سال ۱۹۹۶ هم در یک مصاحبه درباره دوران اعتیادش به مواد مخدر گفت: “من در بخشی از دوران فوتبالی‌ام مواد مصرف می‌کردم. کسانی که می‌گویند کوکائین شما را تحریک می‌کند و انگیزه می‌دهد از این ماده هیچ چیز نمی‌دانند. اگر به خاطر فوتبال بازی کردن کوکائین مصرف کنید، نمی‌توانید بازی کنید. این ماده نه به درد بازی در زمین فوتبال می‌خورد نه به درد زندگی. یک چیز بی‌مصرف بی‌فایده”.

مارادونا در سال ۲۰۰۶ هم درباره تجربه‌اش از مصرف مواد مخدر گفت: “من در سال ۱۹۸۲ زمانی که در اروپا بودم برای اولین بار امتحانش کردم. من ۲۲سالم بود و مواد را برای این امتحان کردم که آن روزها در فوتبال همه جا پیدا می‌شد. به دستشویی می‌رفتم و چراغ را خاموش می‌کردم و با ترس و لرز مواد مصرف می‌کردم. من معتاد بودم. از چشم مردم من معتاد هستم و همیشه معتاد خواهم ماند. چون معتادان هرگز بخشیده نمی‌شوند”.

 نشانه‌ گرفتن خبرنگاران با تفنگ

دیگو همیشه با روزنامه‌نگاران رابطه‌ای جنجالی داشته. در سال ۱۹۹۴ کمی قبل از مثبت اعلام شدن تست مواد مخدر او در جام جهانی آمریکا، او در مقابل در ورودی خانه‌اش با تفنگ بادی به سمت خبرنگاران نشانه‌گیری کرد. دیگو در سال ۲۰۱۳ هم با سنگ به سمت خبرنگاران حمله ور شد. یک عکاس در آن زمان درباره ماجرای حمله مارادونا گفت: “ما داشتیم عکس می‌گرفتیم که او به ما توهین کرد. وقتی ادامه دادیم سنگ برداشت و به سمت ما پرتاب کرد. بعد هم آمد و یکی از همکاران ما را با لگد زد”.

 دعوا در زمین و درگیری با هم‌تیمی‌ها

یکی دیگر از محرومیت‌های مارادونا به دلیل دعوایش در زمین به عنوان بازیکن بارسلونا بود. در فینال کوپا دل ری در سال ۱۹۸۴ مارادونا با میگل آنخل سولا بازیکن اتلیک درگیر شد و این درگیری به دعوای بازیکنان دو تیم در زمین انجامید. مارادونا به مدت سه ماه محروم شد ولی پیش از پایان محرومیتش راهی باشگاه ناپولی شد.

مارادونا یک بار هم با نامزدش درگیری فیزیکی پیدا کرد و پلیس در این باره از او بازجویی کرد ولی دیگو مدعی شد که با نامزدش تنها جر و بحثی تند داشته است.

 صحبت‌های جنجالی مارادونا علیه ستاره‌های مشهور 

لیونل مسی
اینکه کسی که قبل از هر بازی بیست بار دستشویی می‌رود را کاپیتان تیم کنند، منطقی نیست. هیچکس ارزش مسی را رد نمی‌کند ولی او مسلما بهترین نیست.

 کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو گل می‌زند و به شما شامپو می‌فروشد.

 سیاستمداران
جرج بوش قاتل است. من ترجیح می‌دم با فیدل کاسترو رفیق باشم.
 دونالد ترامپ عروسک خیمه‌شب بازی است.

 پله
به پله بگویید به موزه برگردد. سن و سال روی تصمیم‌های آدم تاثیر می‌گذارد. پله بیست سال است هیچ کاری نکرده. او را حتی در سوپرمارکت هم نمی‌بینید. او فقط در مراسم رسمی پشت رئیس فیفا دیده می‌شود و مثل عروسک می‌ماند.

نیمار 
نیمار بهتر از مسی است؟ پله قرصش را اشتباهی خورده.

فیفا و مقامات فوتبالی
من اسم وبسایت ژائو هاوه لانژ را گذاشته‌ام دزد دات کام. باید یک نارنجک داخل فدراسیون فوتبال آرژانتین انداخت و همه چیز را از نو ساخت. خیلی دوست دارم اینجا کارهای زیادی بکنم ولی دور و بر تیم ملی پر از خائن است و من دیگر برنمی‌گردم. ما در آرژانتین به یک فدراسیون جدید نیاز داریم  که تاپیا باید رئیسش باشد.در فوتبال مافیا هست. اگر به آنها باج ندهید تمرین در کار نیست.

به دیگو سیمئونه به عنوان مربی تبریک می‌گویم ولی او با من بد کرد و دوستی ما از بین رفت.

 دنی آلوس
دنی آلوس آشغال است. او ۲۸ سانتر کرده که چهار تا از آنها خوب بوده. او از این حرفها می‌زند چون واقعا فوتبالیست نیست. اگر بخواهید درباره او صحبت کنید من می‌روم.

دیوید بکام
بکام با اینکه همیشه مشغول اسپایس گرل بوده ولی گاهی وقت برای فوتبال بازی کردن هم پیدا کرده. ولی او به تیم ملی کشورش بدهکار است.

سرخیو راموس
نگذارید راموس بیشتر عصبانی بشود. دیگو گودین بهترین است.

رئال مادرید
رئال مادرید قبل از ژوزه مورینیو کثافت‌خانه بود.

پیتر شیلتون
بگذار یک راز به تو بگویم  شیلتون؛ آن گل با دست من بود.

مطبوعات
مطبوعات آرژانتین با من مثل آشغال برخورد کردند.

وزیر ورزش روسیه: محرومیت ما به جنبش المپیک آسیب می زند

اولگ ماتیتسین وزیر ورزش روسیه محدومیت این کشور در بحران کرونا از حضور در المپیک توکیو به جنبش المپیک آسیب می زند.روسیه به دلیل دوپینگ های سیستماتیک به مدت ۴ سال از حضور در رویدادهای مهم از جمله المپیک توکیو و جام جهانی قطر محروم شد. همچنین این کشور نمی تواند میزبانی رویدادهای مهم بین المللی را برعهده بگیرد.
روسیه در اعتراض به رای اعلام شده تقاضای تجدیدنظر داشت که البته به دلیل شیوع ویروس برنامه های دادگاه بین المللی ورزش (CAS) به تعویق افتاد.
وزیر ورزش روسیه در این باره اظهار داشت: مدیران کمیته بین المللی المپیک، آژانس مبارزه با دوپینگ جهانی و قاضیانی که در مورد اعتبار ممنوعیت روسیه تصمیم می گیرند باید بدانند که امروز ما در شرایط متفاوتی زندگی می کنیم.
ماتیتسین افزود: بحرانی که ایجاد شده از جمله بحران در روابط متقابل احتمالاً باید به پایان برسد، صفحه جدیدی را باز کرده و درک کند که مهمترین نکته الان با هم بودن است.

دردسرهای دوپینگ روسیه از زمان گزارش WADA از سال ۲۰۱۵ و دوپینگ های دوومیدانی آغاز شده است. آژانس ضد دوپینگ روسیه و فدراسیون دوومیدانی این کشور به دنبال این رسوایی به حالت تعلیق درآمد.

کمک‌رسانی ستاره پیشین آرسنال به افراد بالای ۶۵ سال

آندره آرشاوین، مهاجم پیشین آرسنال به دنبال شیوع ویروس کرونا اقدام به کمک به افراد بالای ۶۵ سال در شهر سن‌پترزبورگ کرد.

آندره آرشاوین، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال روسیه و باشگاه زنیت که سابقه پوشیدن پیراهن تیم آرسنال انگلیس را نیز دارد به صورت داوطلبانه اقلام موردنیاز هواداران بالای ۶۵ سال زنیت را در اختیار آنها قرار می‌دهد.وی در این رابطه گفت: از امروز در شهر سن‌پترزبورگ به صورت رایگان برنامه تحویل محصولات موردنیاز را برای هواداران بالای ۶۵ سال تیم زنیت و افرادی که با محدودیت تحرک مواجه هستند، آغاز کردیم. نام پیک ما آندره است و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در اختیارشان قرار می‌دهیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=25751 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x