پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانیفست اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ رونمایی شد

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اشاره به محتوای آخرین نشست نمایندگان احزاب عضو این جبهه سیاسی از تدوین و رونمایی مانیفست اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بر اساس این مانیفست جریان اصلاحات در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاح‌طلب که مورد تأیید نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان برگزار شود، حتماً شرکت فعال در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، فرج کمیجانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان قصد دارند نهاد اجماع‌سازی با عنوان جدید را با مشارکت فکری، عملی و اجرایی ۳۰ حزب دارای مجوز از وزارت کشور پایه بگذارند، گفت: برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماع‌ساز تعداد ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور در این نهاد اجماع ساز جدید دعوت خواهند شد.

جبهه اصلاحات مصوب کرده که تا انتخابات ۱۴۰۰ مسئولیت تصمیم‌گیری در جریان اصلاحات را این نهاد اجماع‌ساز با تأیید سیدمحمد خاتمی عهده دار خواهد شد و در عین حال این نهاد براساس اساسنامه و مرامنامه خود تا پایان انتخابات ١۴٠٠ هیأت رئیسه انتخابی ثابت خواهد داشت.

برگزیدن رویکرد مبتنی بر اصلاحات جامعه محور، جست‌وجوی راهکارهای رسیدن به انسجام و وحدت حداکثری اصلاح‌طلبان، تدوین برنامه‌ در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای ارائه به جامعه و با تأکید بر ارائه برنامه کاهش مشکلات معیشتی مردم از جمله مسئولیت‌هایی است که برعهده این نهاد اجماعی قرار خواهد داشت.

اصلاح‌طلبان همچنین مصوب کردند که این نهاد به نوسازی و بازسازی گفتمان اصلاح‌طلبان بپردازد. تأکید بر غیرسیاسی شدن دستگاه قضایی، پاسخگو کردن صاحبان قدرت و حذف نهادهای موازی غیرقانونی، پیگیری مطالبات اساسی مردم و مبارزه با فساد، پیگیری اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی در زمینه‌های مختلف، تقویت اصل جمهوریت نظام و جامعه مدنی، نهادینه شدن اصل شفافیت و تحقق گردش آزاد اطلاعات، تعامل عزت‌مندانه با جامعه جهانی از جمله اصولی است که در این بازتعریف گفتمانی باید مورد تأکید قرار بگیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=97316 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اصلاحاتچی
اصلاحاتچی
3 سال قبل

امید ما اصلاح طلبان اول به بایدن است بعد به شورای نگهبان

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x