جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ما دیگه رای نمی دیم! بازنشستگان تجمعات اعتراضی خود را از سر گرفتند

نخستين تجمع اعتراضی بازنشستگان در سال جاری، روزيکشبنه 15 فروردين در تهران و بسياری از مراکز استان ها برگزار شد. اين تجمع ها که در سال گذشته به صورت هفتگی برگزار می شد و چندين بار مورد يورش نيروهای انتظامی و سرکوب گر قرار گرفته در اعتراض به عدم اجرای همسان سازی و شرايط سخت معيشتی صورت می گيرد

نخستین تجمع اعتراضی بازنشستگان در سال جاری، روزیکشبنه ۱۵ فروردین در تهران و بسیاری از مراکز استان ها برگزار شد. این تجمع ها که در سال گذشته به صورت هفتگی برگزار می شد و چندین بار مورد یورش نیروهای انتظامی و سرکوب گر قرار گرفته در اعتراض به عدم اجرای همسان سازی و شرایط سخت معیشتی صورت می گیرد. فراخوان این تجمعات از سوی گروه های مختلف و مستقل بازنشستگان صورت می گیردو

بنابر گزارش سندیکای شرکت واحد تهران، تجمع امروز یکشنبه، از جمله در شهرهای تهران، کرج ، خرم آباد، اهواز، کرمانشاه، تبریز، اردبیل، اصفهان، شیراز، ساری، رشت، قزوین، استان البرز، ایلام، کرمان، شوش و هفت تپه، اراک و مشهد صورت گرفته است.

از جمله شعارهای تازه ای که در اجتماعات اعتراضی بازنشستگان در کنار سایر شعارها شنیده می شد، این شعار بود: «ما دیگه رای نمی دیدیم، از بس دروغ شنیدیم»

بازداشت اسماعیل گرامی، کارگر بازنشسته

یک روز پیش از این تجمع اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته برای دومین بر بازداشت شد. او روز گذشته شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ توسط ۵ مرد و یک زن در ساعت ۱۹ در منزل شخصی بازداشت و به شعبه ی ۲ بازپرسی اوین منتقل شد. اسماعیل گرامی پیشتر در تجمع برابر وزارت کار نیز بازداشت شده بود.

بازداشت کنندگان که حکم جلب همراه با بازرسی منزل دردست داشتند، لوازم شخصی از جمله ۵ دستگاه موبایل اعضای خانواده را باخود بردند .

ماموران خواستار لغو بیانیه تجمع امروز ۱۵ فروردین در جلوی تامین اجتماعی بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=109090 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x