پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ما و آنها؛ نگاه ما بداخل و نگاه آنها به کیسه ترامپ، عربستان سعوی و اسرائیل میباشد – داریوش مجلسی


سرزمینمان ایران در یکی از سخت ترین دوران  تاریخش بسر میبرد. رژیم ایران از یکسو مانند یک جانور درنده بجان مردم این مملکت افتاده و هر روز بیشتر از پیش از ترس جانش به قتل و اعدام ایرانیان بی دفاع می پردازد. از سوی دیگر بیگانگانی  که دغدغه شان اصلا و  بکل بود و نبود این رژیم نیست و هدفهای خطرناکتری را برای عدم بقای سرزمینمان در سر میپرورانند در شمال (ترکیه، با یاری پان ترکییست ها و جمهوری باکو و نیروهای داعشی) و در جنوب (اسرائیل، عربستان، امارات، قطر و نیروهای تجزیه طلب عرب) و در شرق و غرب ( تجزیه طلبان بلوچ و عرب) ایرانرا در حلقه گاز انبری خود قرار داده اند. تحریم ها و چپاول سرمایه ملی مان از سوی سردمداران رژیم نه رمقی برای رژیم برای دفاع از مرزهایمان و نه سرمایه ای برای شرکت ها و خزانه مملکت باقی گذارده و طبقه متوسط و بخصوص فقیر جامعه درگیر تهیه نان و آبی برای رزق و روزی شان میباشند.

رژیم هم بدون هیچگونه قوه دفاعی مشغول رجز خوانی و هارت و پورت بی پایه برای قدرت نمائی کاذب و ترس و رعب در جامعه میباشد و هر از گاه یک بخت برگشته را به طناب دار آویزان میکنند.

در این میان گروهی در خارج کشورکه نه در خارج و نه در داخل دارای کوچکترین نیرو و پشتوانه مردمی میباشند مشغول داد و فریاد و به نمایش گذاردن شعارها و داد و فریادهائی میباشند که سالهای متمادی بدون کوچکترین تغییری مرتب مانند صفحه گرامافون طوطی وار بگوش جمع قلیل هواداران خود میرسانند. تظاهراتی هم در شهر های بزرگ خارج کشور که دارای جمعیت بزرگ ایرانی نیز میباشند  برگزار کردند که نشان از نیروی قلیل و ناچیز این گروهک ها بود.  در نیویورک کمتر از ۱۰۰ نفر و در کلن حدود ۱۲۰ نفر.

سالهاست که شعارهای تکراری و رنگ و رو رفته خود را تکرار میکنند و تعداد هوادارانشان روز بروز به تحلیل میرود و بطرز بچگانه ای فریاد سرنگونی و براندازی رژیم را سر میدهند آنهم بدون هیچ پایه مردمی در درون کشور. حالا کاش این دون کیشوت بازی ها بهمین جا ختم میشد. خانمها و آقایان  دولت در تبعید !!! تشکیل میدهند بدون اینکه حتی قادر به جابجائی یک فنجان چای از روی یک میز به روی میز دیگر در داخل کشور باشند. طبیعی است وقتی عده قلیلی ادعاهای بسی فراتر از توانشان سر میدهند ناچارا نیاز به اربابی دارند که آنها را از لحاظ مالی تغذیه نماید. طبیعی است که ارباب هم بدون دریوزگی و نوکری سر کیسه شل نمیکند. بهمین دلیل وقتی بیانیه ها و نشریات آنها را میبینید درست شبیه به دفتر ایرانی  نمایندگی یکی از کثیف ترین و جنگ طلب ترین رئیس جمهورهای امریکا ( یعنی ترامپ) میباشد.

وقتی سخنانشان را گوش میدهید و مطالبشان را میخوانید میبینید بطرز چندش آوری از عمو ترامپ تشکر میکنند که تحریم ها را باز هم شدید تر و زندگی مردممان را بازهم تیره و تار تر میکند. هر شکست آقتصادی در داخل و هرکمبودی در تامین نیازهای مردم به شادیها  و هوراهای این جماعت منجر میشود. هموطنان بدبختمان در حقیقت هم با چپاول سرمایه شان از سوی رژیم روبرویند و هم با   جماعت مشروطه خواه و مجاهدین که هر مشکل داخلی را با شادی همراه میکنند.

البته این عکس العمل ها از سوی برانداز ها و سلطنت طلبان خارج نشین زیاد غیر قابل فهم نیست. تو وقتی از کوچکترین پایه مردمی در داخل کشور محروم باشی و فقط توانسته باشی با چندرغازی که از امریکا و عربستان دریافت میکنی به فعالیت های نمایشی خودت ادامه دهی ناچارا تنها کاری که از عهده ات برمیاید حمایت از حملات، تهدید ها و تحریم های قدرت های خارجی میباشد. البته این خانم ها و آقایان دارای هنر !!! دیگری نیز میباشند و آنهم تخطئه قهرمانان و مبارزین داخل کشور است در زمانی که یا به زندان میفتند یا فوت میکنند و یا یک جایزه بین المللی دریافت میدارند. مانند تهمت ها و حملاتی که اخیرا در خارج کشور نسبت به شادروان دکتر ملکی، خانم محمدی و نسرین ستوده و غیره انجام میگیرد

سئوالی که اینجا فورا مطرح میشود، اینست که آیا هیچ وجه مشترکی بین ما و اینها وجود دارد؟ آیا ما و اینها متعلق به یک سرزمین و دارای منافع مشترک ملی میباشیم؟ آیا آرمانهای ملت دوستی و ایران دوستی ما  را میتوان با کاسه لیسی بیگانگان و اجرای منافع قدرتهای بیگانه در یک خط قرار داد؟ ابدا و هرگز. فاصله و تفاوتهای آرمانی بین ما و آنها همسان تفاوت ها و اختلافات ما با جمهوری اسلامی ایران میباشد.

ما دقیقا بسر دوراهی رسیده ایم که باید صفمان را مشخص کنیم. آیا زمان آن نرسیده که با امضای بیانیه ای مخالفت شدید خودمان را با هرگونه جنگ یا حمله بسرزمینمان و بخاک و خون کشیدن ملتمان اعلام کنیم؟ ما چشم به داخل داریم به عزیزانی که با تمام اعدام ها و سختگیری ها مشعل جامعه مدنی و فرهنگی را، با راه و روش خودشان، به پیش میبرند. زنانمان راه بسوئی برده اند که فرسنگها با راه آخوند فاصله دلرد

داریوش مجلسی، دسامبر ۲۰۲۰.     

https://akhbar-rooz.com/?p=97908 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم
نسیم
3 سال قبل

شما اولین خصوصیت یک فعال سیاسی که صراحت است را ندارید، چه کسی یا چه سازمانی رادارید نقد می کنید؟ ولی اگر این گروه یا گروه های نامعلوم توان جابجایی یک استکان چایی را هم ندارند، برای چه علیه آن ها وقت صرف می کنید؟
دو راهی جنگ علیه ایران؟ توسط کی؟ جنگ علیه جمهوری اسلامی که بقول اوباما کمترین لطمه را به منافع امریکا زده است؟ جنگ علیه جمهوری اسلامی که با تعفن ۵۷ اصلی ترین مهره سرمایه داری غرب ئر منطقه است؟
تحلیل پوسیده شما در حد درک معمولی ترین شهروند ایرانی هم نیست که جلوی گلوله فریاد می زند دشمن ما همینجاست. چپ “ضدامپریالیست” روسی تنها دستاورد ۴۲ ساله اش چرخش از شوروی بطرف مائوئیسم (سابقا”) آمریکایی است؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x