جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مبارزه تمام عیار در تگزاس؛ شکست زنبورها برد سرخها، سیتیزن ها بسوی قهرمانی

نازک بین: یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که اعتراض فدراسیون و باشگاه های ایرانی نسبت به میزبانی عربستان قابل قبول نیست و باید باشگاه‌های ایرانی در عربستان به میدان بروند. به نقل از سایت عربی کوره، عربستان به عنوان میزبان گروه‌های اول و سوم و چهارم مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است.کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش تصمیم گرفت که ریاض را به عنوان میزبان دیدار العین امارات و فولاد در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کند که این تصمیم با اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال ایران همراه شد.سایت عربی کوره در همین راستا گفت‌وگویی با یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت تا موضع گیری AFC را نسبت به اعتراض فدراسیون فوتبال ایران جویا شود.این منبع به سایت عربی کوره گفت دفتر اجرایی AFC تصمیم خود را درباره کشورهای میزبان مرحله گروهی و پلی آف تغییر نخواهد داد و باشگاه‌های ایرانی باید طبق زمان بندی صورت گرفته در عربستان به میدان بروند.

جنگ تمام عیار در تگزاس!

رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد و فرنگی آمریکا برای حضور در المپیک با حضور تمامی چهره‌های مطرح کشتی این کشور به مدت ۲ روز در تگزاس برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی آمریکا برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در دو روز و با حضور تمامی نفرات مطرح کشتی این کشور از امشب (جمعه) در سالن دیکیز آرنای تگزاس برگزار می‌شود.در این رقابت‌ها در مجموع ۱۱۰ کشتی گیر در رشته آزاد و فرنگی مردان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به میدان می‌روند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم جردن باروز دارنده ۵ طلای جهان و المپیک و چهره شاخص کشتی جهان در فینال حضور خواهد داشت. ۷ کشتی گیر حاضر در این وزن به مصاف هم می‌روند و در نهایت نفر برتر در مرحله نیمه نهایی مقابل کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان مبارزه می کند تا برنده در فینال به مصاف جردن باروز برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک در فینال حضور دارد و جی دن کاکس دارنده ۲ طلای جهان با نفر برتر این وزن در نیمه نهایی مصاف می‌کند و برنده در فینال به مصاف اسنایدر می‌رود.

بدون شک مصاف احتمالی باروز و دیک در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم و کایل اسنایدر و جی دن کاکس در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم از مبارزه‌های حساس کشتی جهان خواهد بود. در فینال قانون دو برد از ۳ مبارزه پیاده می‌شود.

 دیوید تیلور، دارنده مدال طلای جهان که دو مرتبه نیز حسن یزدانی را شکست داده در وزن ۸۶ کیلوگرم با ۱۰ کشتی گیر دیگر در این وزن برای رسیدن به دوبنده مبارزه خواهد داشت و جالب این که هیچ امتیاز ویژه‌ای از سوی کادر فنی به او داده نشده است.

در رقابت‌های کشتی آزاد، چهره‌های مطرحی هم‌چون جردن باروز دارنده یک طلای المپیک و ۴ طلای جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم، توماس گیلمان نایب قهرمان جهان و جو کالن نفر سوم جهان در ۵۷، جیمز گرین دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان، جوزف مک کنا نفر سوم امیدهای جهان در ۶۵، کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان در ۷۴، دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان و زاهید والنسیا و پت دونی نایب قهرمان جوانان جهان در ۸۶، کایل اسنایدر دارنده یک طلای المپیک و ۲ طلای جهان و جی دن کاکس دارنده دو طلای جهان در ۹۷ و نیکولاس گویازدوفسکی دارنده ۲ برنز جهان در سنگین وزن از جمله چهره‌های مطرح انتخابی تیم ملی آمریکا در کشتی آزاد هستند.

آمریکا در وزن‌های ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد و ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده و در آخرین فرصت برای کسب سهمیه در رقابت‌های جهانی گزینشی المپیک به میزبانی بلغارستان حاضر خواهد شد.

بر خلاف کشتی ایران که انواع و اقسام شیوه‌ها برای رسیدن چهره‌های مطرح به رقابت‌های مهم مثل المپیک پیاده می‌شود، کشورهای صاحب کشتی مانند آمریکا و روسیه نتیجه رقابت‌های انتخابی در شرایط عادلانه را ملاک اصلی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی قرار می‌دهند.

قطر و  جامی دیگر

علیرضا هاشمی-طرفداری، پس از برگزاری انواع و اقسام تورنمنت ها و جام های مختلف ورزشی در سطح دنیا، به زودی دیدار سوپرجام قاره آفریقا نیز در دوحه و در ورزشگاه تازه تاسیس بنیاد برگزار خواهد شد. احمد مجاهد رییس فدراسیون فوتبال مصر با اعلام این خبر گفت: پس از اجازه و تایید کنفدراسیون فوتبال آفریقا، با قطری ها درباره برگزاری این دیدار مذاکره کردیم و در نهایت قرار شد تا در روز بیست و هشتم ماه مه (هفتم خرداد) این بازی بین دو تیم الاهلی و النهضه برگزار شود. این بازی در ادامه قراردادی که مابین کنفدراسیون فوتبال آفریقا و فدراسیون فوتبال قطر بسته شده است، برگزار می شود، دیداری که در ورزشگاه زیبای بنیاد به انجام خواهد رسید. امنیت بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی و نکات مختلف برای عدم شیوع کرونادر شهر دوحه، در بالاترین سطح ممکن و با سخت گیری ویژه ای در حال انجام است و همین نکته باعث شد تا در ماههای اخیر بیشترین تعداد بازی ها، تورنمنت ها و جام های ورزشی در سطح دنیا در این کشور برگزار شود و به نوعی در حال حاضر می توان قطر را امن ترین جای دنیا برای برگزاری کلیه رقابت های ورزشی دانست که اعتماد کافی به آن می شود.

اسپانیا: نگران از فراز و نشیب

سید لاو

 لوییس انریکه بیشتر از یک ساعت در آسانسور گیر افتاده بود و نزدیک بود به بازی با کوزوو در روز چهارشنبه نرسد. با توجه به عملکرد اسپانیا در دو بازی قبلی، او شاید ترجیح می‌داد در همان آسانسور باشد تا اینکه بازی تیمش را از نزدیک ببیند اما او در مصاحبه پس از بازی گفت که انتظار نداشت تیمش اینقدر خوب باشد.اسپانیا به‌وضوح بهتر از قبل بازی کرد. آنها در بازی اول خود مقابل یونان به تساوی یک – یک رسیدند و سپس نیاز به گل بسیار دیرهنگام دنی اولمو داشتند که با خوش‌شانسی به ثمر رسید و باعث شد گرجستان را ببرند اما اسپانیا در بازی سوم توانست کوزوو را با نتیجه ۳ بر یک ببرد و دیدارهای ملی را در اوج به پایان برساند.انریکه گفته بود: «من نگرانم». تیم او مقابل تیم‌های به‌شدت دفاعی، مالک توپ و میدان می‌شود اما نمی‌تواند فرصت بسازد و در خط دفاعی هم متزلزل به نظر می‌رسد. تیم او سرشار از استعداد است اما شخصیت بالایی ندارد و آن لبه برّنده را هم در اختیار ندارد. یعنی همان مشکلات همیشگی. حالا اسپانیا می‌تواند بر مبنای این عملکرد به پیش برود. انریکه گفت: «مقابل یونان و کوزوو، نمره پایین ۷ از ۱۰ را داشتیم و برابر گرجستان، ۶ از ۱۰ بودیم اما من از آنچه در میدان دیدم راضی‌ام.»

البته در این ۱۰ روز چیزهای زیادی برای انریکه شفاف نشده است، جز اینکه پدری، بازیکن تهاجمی بارسلونا، با وجود سن و تجربه کم، شایستگی حضور در ترکیب ثابت را دارد. جوردی آلبا و آلوارو موراتا هم حقشان حضور در ترکیب است. اولمو اوضاعش را در تیم ملی خراب نکرد، هرچند که به هر حال یک قدم به عقب برداشت. ترکیب تیم مقابل یونان تقریباً همانی بود که در برد ۶ بر صفر برابر آلمان به میدان فرستاده شده بود. آن پیروزی می‌توانست نشان دهد که اسپانیا سرانجام به ترکیب ثابت خود رسیده است اما در پایان بازی با یونان، تردیدها برگشت. سخت بتوان دریافت که اسپانیا در تابستان چه خواهد کرد. حتی پیش‌بینی این تیم در حال حاضر هم کار دشواری است. انریکه گفت: «لیست ما در یورو از ۲۴ بازیکنی که دعوت کرده بودیم و ۱۰ نفر دیگری که فرصتش را دارند، تشکیل خواهد شد.» صحبت‌های او کمکی به شفاف‌تر شدن اوضاع نکرد.

فرانسه؛ دمبله درخشید

ژولین لوران

نگاهی به عملکرد غول‌ها در مقدماتی جام جهانی؛ در آستانه یورو-برای دیدیه دشان، سه دیداری که فرانسه در زمان بازی‌های ملی انجام داد از نظر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ خیلی مهم نبود. فرانسه بی‌تردید از گروهش، که اوکراین، فنلاند، بوسنی و هرزگووین و قزاقستان در آن حضور دارند، صعود می‌کند. مسأله بیشتر این بود که به برخی بازیکنان پیش از تابستان فرصت بازی داده شود.عثمان دمبله از بارسلونا دو سال و نیم بود که به تیم ملی دعوت نشده بود و باید می‌درخشید، که البته درخشید. او با عملکرد مثبت، رفتار عالی و تکنیک بالا، در پستی به میدان رفت که متفاوت با نقشی بود که در این فصل لالیگا داشت. فرانسه واقعاً به سرعت بالای او احتیاج دارد. او در آستانه یورو برای حضور در ترکیب ثابت فرانسه می‌جنگد. اگر دشان بخواهد محافظه‌کارانه عمل کند و آدرین رابیو را در سمت چپ خط میانی یا حتی جلوتر بازی بدهد، دمبله و یا کینگزلی کومان می‌‌توانند در ترکیب ثابت قرار بگیرند. در هر حال، اینکه دمبله چنین فرمی داشته باشد بسیار مثبت است.آنتونی مارسیال هم یک سال و نیم صبر کرد تا به تیم ملی برگردد و از این فرصت هم استفاده برد.او مقابل قزاقستان در ترکیب ثابت به میدان رفت و پاس گل دمبله را داد اما حضور او در فهرست ۲۳نفره فرانسه برای یورو در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد. او باید تا پایان فصل، اوضاعش را در منچستر یونایتد واقعاً بهتر کند تا بخت آن را داشته باشد که به‌عنوان ذخیره اولیویه ژیرو، کیلیان امباپه، یا آنتوان گریزمان دعوت شود.بازگشت دمبله خبر خوبی برای فرانسه بود، ولی استمرار فوق‌العاده گریزمان در این مدت حیرت‌انگیز بوده است. این مهاجم بارسلونا رکورد پاتریک ویه‌را با ۴۴ بازی ملی پیاپی را شکست و به این ترتیب مرد آهنین فرانسه در یورو خواهد بود.

نتایج بازیهای فوتبال لیگ برتر ایران

مصاف استقلال و پیکان در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید. در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و پیکان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی بدون گل پایان یافت.با این نتیجه استقلال با ۳۴ امتیاز در جایگاه سوم جدول باقی ماند و پیکان با ۲۵ امتیاز در رده نهم جدول ماندنی شد.

کلکسیون هدر دادن فرصت گل!

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پدیده خراسان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در جریان هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال پدیده خراسان در ورزشگاه مشهد میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در نهایت  با تساوی یک بر یک به پایان رسید.برای پدیده در این دیدار امین قاسمی‌نژاد در دقیقه ۱+۴۵ و برای پرسپولیس میلا سرلک در دقیقه ۶۹ گلزنی کردند.

سوغاتی ارزشمند نساجی

نساجی با کسب سومین پیروزی متوالی خود در لیگ و جام حذفی، به بقا در لیگ برتر امیدوار ماند و یک قدم دیگر به خروج از منطقه سقوط نزدیک شد. در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر ایران، نساجی مازندران در زمین نفت مسجدسلیمان به پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر دست یافت و سه امتیاز این دیدار را کسب کرد تا به روند رو به رشد خود در نیم‌فصل دوم ادامه ده

فرار ذوب‌آهن از منطقه سقوط با پیروزی مقابل صنعت نفت

ذوب‌آهن با یک گل صنعت نفت آبادان را با شکست بدرقه کرد. به گزارش ایسنا، ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر ذوبی‌ها به پایان رسید. فرشاد محمدی‌مهر در دقیقه ۳۸ تک گل ذوب‌آهن را به ثمر رساند.با این نتیجه ذوب آهن ۱۷ امتیازی شد و در رده چهاردهم قرار گرفت و از منطقه سقوط خارج شد. صنعت نفت هم با ۲۵ امتیاز رده هفتم جدول ردره‌بندی را به خود اختصاص داد.

شکست زنبورها

هفته بیست و هفتم رقابت‌های بوندس لیگای آلمان با برتری وولفسبورگ برابر کلن و شکست دورتموند مقابل فرانکفورت کلید خورد. به گزارش ایرنا، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال آلمان(بوندس لیگا) با برگزاری ۵ دیدار  پیگیری شد.در این هفته، بایرلورکوزن به مصاف شالکه رفت که موفق شد با نتیجه ۲ بر یک این تیم را شکست دهد. آلارپو در دقیقه ۲۶ و پاتریک شیک در دقیقه ۷۲ برای بایرکورکوزن گلزنی کردند و تک گل شالکه را بوزدوگان در دقیقه ۸۱ به ثمر رساند.بایرلورکوزن با کسب ۳ امتیاز این مسابقه ۴۳ امتیازی شد و در جایگاه ششم جدول ایستاد و شالکه نیز با ۱۰ امتیاز همچنان در قعر جدول باقی ماند.در دیگر دیدار این هفته، دورتموند برابر فرانکفورت ۲ بر یک شکست خورد. شولتز در دقیقه ۱۲ گل به خودی زد تا فرانکفورت پیش باشد اما متس هوملز در دقیقه ۴۵ نتیجه را جبران کرد و گل تساوی را به ثمر رساند و اما این پایان کار نبود و آندره سیلوا در دقیقه ۸۷ گل برتری را برای فرانفکورت به ثمر رساند.  فرانکفورت با این پیروزی ۴۷ امتیازی شد در جایگاه چهارم قرار گرفت و دورتموند نیز با ۴۳ امتیاز در رتبه پنجم جدول باقی ماند.همچنین ماینتس و آرمنیا بیلفلد نیز در دیگر دیدار این هفته به تساوی یک بر یک رضایت دادند که بروسینسکی در دقیقه ۵۵ برای مانتس و ووگلسامر در دقیقبه ۷۶ برای آرمنیا گلزنی کردند.آرمنیا بیله فیلد با این تساوی ۲۳ امتیازی شد و در جایگاه هفدهم جدول ایستاد و ماینتس نیز با ۲۵ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفت.وولفسبورگ نیز در این هفته با تک گل برکالو در دقیقه ۶۹ از سد کلن عبور کرد. وولفسبورگ با این ۳ امتیاز ۵۴ امتیازی شد و در تعقیب لایپزیش و بایرن مونیخ در جایگاه سوم جدول قرار گرفت و کلن نیز با ۲۳ امتیاز در رتبه شانزدهم جدول باقی ماند.آگزبورگ هم با نتیجه ۲ بر یک هافنهایم را شکست داد که گل‌های این تیم را وارگاس در دقیقه ۸ و هان در دقیقه ۲۳ به ثمر رساند و برای هافن هایم نیز اسکوف در دقیقه ۸۶ گلزنی کرد. آگزبورگ با این پیروزی با ۳۲ امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار گرفت و هافن هایم نیز با ۳۰ امتیاز در رتبه دوازدهم ایستاد.

بایرن با شکست لایپزیگ یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد

بایرن مونیخ در حساس ترین بازی هفته بیست و هفتم بوندسلیگا با یک گل برابر لایپزیگ به پیروزی دست پیدا کرد. ابتدا بوروسیا دورتموند در خانه از فرانکفورت پذیرایی کرد و با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا روند ناامید کننده تیم ادامه داشته باشد.در حساس ترین بازی هفته هم دو تیم لایپزیگ و بایرن مونیخ به مصاف هم رفتند. این بازی که تقابل تیم های اول و دوم جدول رده بندی بود با یک گل به سود بایرن مونیخ به پایان رسید تا این تیم یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شود.تک گل بایرن مونیخ را در این بازی حساس لئون گورتسکا به ثمر رساند.بایرن با بردی که در این بازی به دست آورد ۶۴ امتیازی شد و اختلافش را با لایپزیگ تیم دوم جدول رده بندی به ۷ امتیاز افزایش داد.

نتایج دیگر بازی ها

لورکوزن ۲ – شالکه یک

مایتنس ۱ – بیله‌فلد ۱

ولفسبورگ ۱ – کلن صفر

آوگسبورگ ۲ – هوفنهایم ۱

توقف میلان و یوونتوس،پیروزی اینتر

هفته بیست و نهم رقابت‌های سری آ فوتبال ایتالیا با برگزاری ۶ دیدار ادامه یافت.در این هفته، آتالانتا به مصاف اودینزه رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ با برتری آتالانتا به پایان رسید. در این مسابقه، لوئیس موریل در دقایق ۱۹ و ۴۳ و دوان زاپاتا در دقیقه ۶۱ برای آتالانتا گلزنی کرد و گل‌های اودینزه توسط روبرتو پریرا در دقیقه ۴۵ و استریگر لارسن در دقیقه ۷۱ به ثمر رسید.

آتالانتا که برای کسب سهمیه حضور در فصل آتی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند با این نتیجه، ۵۸ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به ناپولی در جایگاه سوم جدول قرار گرفت و اودینزه با ۳۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد.در دیگر دیدار هفته بیست و نهم سری آ ایتالیا، بنونتو و پارما در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت. در این دیدار، کمیل گلیک در دقیقه ۲۳ و ایونیتا در دقیقه ۶۷ برای بنونتو و جاسمین کورتیچ در دقیقه ۵۵ و «مان» در دقیقه ۸۸ برای پارما گلزنی کردند. پارما با این نتیجه با ۲۰ امتیاز در جایگاه نوزدهم و بنونتو با ۳۰ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفت.دیدار تیم‌های فوتبال کالیاری و هلاس ورونا هم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با برتری ۲ بر صفر هلاس ورونا پافت یافت که گل این مسابقه را باراکا در دقیقه ۵۴ و کوپن لازانیا در دقیقه ۹+۹۰ به ثمر رسید. هلاس ورونا این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و در جایگاه هشتم قرار گرفت و کالیاری نیز با ۲۲ امتیاز در جایگاه هجدهم جدول ایستاد.

آ.اس رم نیز در هفته بیست و نهم برابر ساسولو به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت که برای آ اس رم پلگرینی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۲۵ و برونو پرز در دقیقه ۶۹ گلزنی کردند و گل‌های ساسولو توسط ترائوره در دقیقه ۵۷ و اسپادوری در دقیقه ۸۶ به ثمر رسد. آ.اس رم ۵۱ امتیاز شد و در رتبه هفتم جدول سری‌آ ایستاد و ساسولو نیز با ۴۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.تقابل فیورنتیا و جنوا نیز در دیگر دیدار هفته بیست و نهم با تساوی یک بر یک پایان یافت که در این مسابقه، ماتیا دسترو در دقیقه ۱۳ برای جنوا و داسان جاهوویچ در دقیقه ۲۳ برای فیورنتینا گلزنی کردند. جنوا و فیورنتینا با این نتیجه با ۳۲ و ۳۰ امتیاز به ترتیب در رتبه سیزدهم و چهاردهم جدول قرار گرفتند.لاتزیو نیز در مصاف با لا اسپزیا موفق شد با برتری ۲ بر یک از سد این تیم عبور کند که گل‌های لاتزیو توسط لازاری در دقیقه ۵۶ و فلیپه کایسدو در دقیقه ۸۹ به ثمر رسید و برای لااسپزیا نیز «ورده» در دقیقه ۷۳ گلزنی کرد. لاتزیو با کسب ۳ امتیاز این مسابقه، ۵۲ امتیازی شد و به رتبه ششم جدول رفت و لااسپزیا نیز با ۲۹ امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول ایستاد.

در دیگر دیدار هفته بیست و نهم سری‌آ ایتالیا، ناپولی موفق شد در یک دیدار پر گل و با نتیجه ۴ بر ۳ کروتونه را شکست دهد. در این مسابقه، لونرنزو اینسینیه در دقایق ۱۹ و ۲۲، اوسیمین در دقیقه ۲۲ و دی لورنزو در دقیقه ۷۲ برای ناپولی گلزنی کردند و گل‌های کروتونه را سیمی در دقایق ۲۵ و ۴۸ و مسیاس در دقیقه ۵۹ به ثمر رساندند.ناپولی که یک بازی کمتر نسبت به رقبای بالاجی جدول خود دارد با این پیروزی، ۵۶ امتیازی شد و در رتبه چهارم قرار گرفت و کروتونه نیز با ۱۵ امتیاز در قعر جدول ماند.

فرار یوونتوس از شکست در داربی با گل رونالدو

یوونتوس با گلزنی کریستیانو رونالدو به یک امتیاز در داربی تورین بسنده کرد. در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ونهم رقابت‌های سری A ایتالیا چند دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تورینو در داربی شهر تورین به دیدار یوونتوس رفت و با نتیجه ۲ بر ۲ زمین بازی را ترک کرد.فدریکو کیه‌زا و کریستیانو رونالدو برای یوونتوس گلزنی کردند و آنتونیو سانابریا هر دو گل تیم تورینو را به ثمر رساند تا یوونتوس تنها یک امتیاز از این دیدار به دست بیاورد.در دیگر دیدارهای مهم ناپولی ۴ بر ۳ کوروتونه را از پیش رو برداشت و ۳ امتیاز حساس این دیدار را به دست آورد. لورنزو اینسینیه، اوسیمن، دریس مرتنس و دی لورنزو برای ناپولی گلزنی کردند.در آخرین دیدار هفته نیز اینتر صدرنشین برای تثبیت جایگاه خود و نزدیک‌شدن به قهرمانی باید به دیدار بولونیا برود که این دیدار در زمین تیم بولونیا برگزار می‌شود.در صدر جدول رده‌بندی سری A اینتر قرار دارد که ۶۵ امتیاز کسب کرده است و فاصله نسبتا خوبی با تیم های تعقیب‌کننده خود دارد

اوج گرفتن کهکشانیها

تیم فوتبال رئال‌مادرید در دیدار خانگی مقابل ایبار رده نوزدهمی به برتری دو بر صفر دست یافت. این دیدار شنبه شب به میزبانی کهکشانی‌های مادرید و در هفته بیست و نهم لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا برگزار شد که در نهایت شاگردان «زین‌الدین زیدان»‌ به برتری دو بر صفر دست یافتند.مارکو آسنسیو» و «کریم بنزما» گلزنان این دیدار بودند تا رئال با ۶۳ امتیاز در رتبه دوم قرار بگیرد. ایبار هم با ۲۳ امتیاز در رتبه نازل نوزدهم باقی ماند و گامی دیگر به سقوط نزدیک شد.در نیمه دوم این دیدار، بارش شدید باران برای دقایقی روند بازی را تحت تاثیر قرار داد.مادریدی‌ها با کسب این پیروزی با روحیه‌ای بالا به استقبال دیدار برابر لیورپول در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رفتند.

شکست پاری سن ژرمن در بازی بزرگ لوشامپیونه

پاری سن ژرمن در دیدار برابر لیل با یک گل شکست خورد تا صدر جدول رده بندی را از دست دهد. در ادامه هفته سی و یکم رقابت های لیگ فرانسه دو دیدار برگزار شد. ابتدا موناکو برابر متس به میدان رفت و توانست با ۴ گل به پیروزی دست پیدا کند.در حساس ترین دیدار هفته نیز دو تیم پاری سن ژرمن و لیل به مصاف هم رفتند. این بازی که تقابل تیم نخست جدول رده بندی با تیم دوم بود با یک گل به سود لیل به پایان رسید.پاری سن ژرمن با شکست در این بازی صدر جدول رده بندی را از دست داد تا این لیل باشد که با ۶۶ امتیاز و ۳ امتیاز بیشتر در صدر قرار گیرد.نیمار در این بازی در ترکیب پاری سن ژرمن به میدان رفت و در دقیقه ۹۰ بعد از درگیری با بازیکن حریف کارت قرمز گرفت و اخراج شد.

شکست چلسی با هدایت توخل با دریافت ۵ گل

چلسی با هدایت توماس توخل آلمانی اولین شکست خود را به شکل بدی تجربه کرد. هفته سی و یکم رقابتهای لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک دیدار شروع شد که در آن چلسی در خانه به دیدار وست برومویچ رفت و توانست گل اول  را نیز با ضربه کریستین پولیشیچ به ثمر برساند.اخراج تیاگو سیلوا مدافع برزیلی چلسی شرایط را برای این تیم خیلی سخت کرد و باعث شد تا تیم حریف سوار بر بازی شود. ماتئوس پریرا ۲ بار، کالوم رابینسون ۲ بار و دیانه برای وست بروم گلزنی کردند و میسون مونت گل دیگر چلسی ۱۰ نفره را به ثمر رساند تا موقعیت چلسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد به خطر بیفتد و این دیدار با برتری ۵ بر ۲ وست برومویچ به پایان رسید.

منچسترسیتی به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک‌تر شد

منچسترسیتی با برتری در زمین لسترسیتی رده سومی به قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر نزدیک‌تر شد. هفته سی‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که در آن منچسترسیتی در زمین لسترسیتی رده سومی به میدان رفت و با این که در نیمه نخست نتوانست به گل برسد، در نیمه دوم دو بار دروازه حریف خود را گشود تا با کسب ۳ امتیاز این دیدار، گام بلندی برای قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر بردارد.بنجامین مندی، مدافع پیش‌تاخته فرانسوی و گابریل ژسوس برزیلی برای تیم پپ گواردیولا در این دیدار گلزنی کردند و سیتی اکنون با ۷۴ امتیاز به قهرمانی در لیگ نزدیک‌تر ش

توقف خانگی میلان برابر سامپدوریا در سری A ایتالیا

اولین دیدار هفته بیست و نهم سری A ایتالیا با توقف میلان در خانه برابر سامپدوریا همراه بود. در آغاز هفته بیست و نهم رقابت های سری A ایتالیا یک دیدار برگزار شد که در آن میلان تیم دوم جدول رده بندی در خانه میزبان سامپدوریا بود که نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.با شروع نیمه دوم و در دقیقه ۵۷ مسابقه، فابیو کوالیارلا مهاجم ۳۸ ساله سامپدوریا توانست دروازه میلان را باز کند. این دهمین گل فصل این بازیکن کهنه کار برای تیمش بود که در ۶ فصل اخیر حداقل ۱۰ گل برای تیمش به ثمر رسانده است.با این حال دو دقیقه بعد با اخراج سیلوا، سامپدوریا ۱۰ نفره شد و میلان توانست در دقیقه ۸۷ با ضربه ینس پتر هائوگه نروژی به گل تساوی برسد.در صدر جدول رده بندی نیز اینتر قرار دارد که ۶۵ امتیاز کسب کرده است و فاصله نسبتا خوبی با تیم های تعقیب کننده خود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=109014 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x