جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

متحد و متشکل در همبستگی با تجمع کارگران، بازنشستگان و معلمان

تشکلهای مستقل کارگری، سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، تشکلهای بازنشستگان و معلمان بیانیه مشترکی در مورد حداقل مزد و وضعیت اسفبار اقتصادی اکثریت مردم منتشر نمودند و خواسته های مشترک خود را به روشنی اعلام کردند. در بخشی از بیانیه مشترک چنین آمده است:

” گرانی و تورم بیداد می‌کند و قیمت کالاها و مایحتاج روزمره و مورد نیاز مردم، هفتگی و گاه روزانه گران می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت خوراکی‌ها اشاره کرد که در کم‌تر از یک سال بنا به گفته مقامات رسمی بیش از ۵۷ درصد رشد داشته که در واقعیت بیش از این است. اختلاس و دزدی در بین برخی از مسئولین و مقامات متداول شده و بخش وسیعی از ثروت اجتماعی در کشور را به تاراج می‌برد. همه‌گیری ویروس کرونا بر بسیاری از مشاغل تاثیر منفی گذاشته و بخش‌های قابل توجهی از فرصت‌های شغلی را از بین برده است. قیمت دلار سیرصعودی داشته و به نوبه خود به رشدِ تورم در کشور دامن زده است. افزایش نرخ بیکاری، همراه با افزایش نرخ تورم، شاخص فلاکت در کشور را به میزان زیادی بالا برده است. تا آن جا که در شرایط کنونی یک شکاف ۳۶٠درصدی بین دهک‌های اول و دهم وجود دارد که موجب شده است فاصله بین غنی و فقیر در جامعه به مرزِ انفجار برسد. “

در بخش پایانی بیانیه تشکل های مستقل کارگران، بازنشستگان و معلمان پیرامون حداقل مزد چنین آمده است:

“در طول چهل و دو سال گذشته مزدهای حقیقی کارگران، یعنی قدرت خرید طبقه کارگر پیوسته کاهش یافته است، درحالی که همزمان شاهد تورم بسیار بالا و فزاینده‌ای در جامعه بوده‌ایم. ما کارگران نباید تنها نظاره‌‌گرِ به تباهی کشانده شدن هستی و بقای خود باشیم. ما باید به شکلی متحد و متشکل و با تلاشی آگاهانه، شجاعانه و مستمر، اعتراض‌هایمان را به این وضعیت اسف‌بار، تا رسیدن به خواسته‌های بر حق خود، از جمله افزایش مزد، متناسب با هزینه متوسط جامعه، ادامه دهیم و آن‌ها را به سرمنزل مقصود برسانیم. کارگران برای دستیابی به حقوق همه جانبه‌ی خود به تشکل مستقل در سرتاسر کشور نیاز دارند. همان‌گونه که برای زندگی عادی به هوا، آب، خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت، آموزش، فرهنگ و تفریح نیاز دارند!”

در ادامه این بیانیه، گردهمائی مشترک در ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در مقابل وزارت کار و رفاه ساعت ۱۰/۳۰ را سازمان داده اند.

ما امضا کنندگان ، ضمن حمایت از بیانیه مشترک تشکلهای مستقل کارگری، بازنشستگان و معلمان، از حرکت اعتراضی آنها پشتیبانی نموده و فعالانه صدای خواست و اعتراض آنها را وسیعا به اطلاع تشکل های کارگری، آزادیخواه ومترقی درسطح بین المللی رسانده و فعالانه همبستگی آنها را با مبارزات جاری در ایران جلب خواهیم نمود.

برای مزد شایسته و تامین معیشت همگانی!

مبارزه متحد، رمز پیروزی است!

۳ مارس ۲۰۲۱

شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران

کانون اندیشه کپنهاگ

فصل نامه داروک

جمعیت الغای کار کودک

کانون پژوهشی بامداد

جامعه زنان آزاد شرق کوردستان – کژار

پلاتفرم دمکراتیک ایران

انجمن جمال چراغ ویسی

کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر

کانون همبستگی با مبارزات کارگران در ایران – فرانکفورت

کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد

کانون همبستگی با کارگران ایران و کانادا

کمیته همبستگی با جنبش کارگری ایران – استرالیا

همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه

کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ – سوئد

نهاد همبستگی با جنبش کارگری در ایران – غرب آلمان

https://akhbar-rooz.com/?p=106083 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x