پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس نمایندگان آمریکا وتوی ترامپ را باطل کرد

تارنمای سی ان ان امروز نوشت که مجلس نمایندگان آمریکا با پافشاری بر رأی اولیه خود، وتوی بودجه دفاعی رئیس‌جمهوری این کشور را باطل کرد.

به گزارش ایرنا، ۴ دی لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» با اکثریت قاطع و غیرقابل وتو در سنا و مجلس نمایندگان تصویب شد اما در میانه مخالفت مداوم دونالد ترامپ مشخص نبود که تلاش مجدد نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا برای تصویب قاطع و مجدد لایحه موفق خواهد شد یا وتوی ترامپ مؤثر خواهد ماند.

این لایحه پس از آنکه دیشب حمایت مجدد بیش از ۱۰۰ جمهوری‌خواه را نیز به دست آورد، با ۳۲۲ رأی موافق (بیش از دو سوم آراء نمایندگان) در برابر ۸۷ رأی مخالف دوباره تصویب شد و در روزهای آتی به سنا خواهد رفت تا سناتورها نیز با رأی خود وتوی ترامپ را مانند مجلس نمایندگان بلا اثر کنند.

با این حال برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب گفت که رأی‌گیری در مورد بودجه دفاعی را مادامی که سنا در مورد کمک هزینه ۲۰۰۰ دلاری کرونا رأی‌گیری نکند به تأخیر خواهد انداخت. به نوشته سی ان ان، این اطاله بررسی ممکن است رأی‌گیری سنا برای ابطال وتوی ترامپ را تا جمعه آتی (۱۲ دی) به تأخیر اندازد.

در بودجه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱، علاوه بر افزایش حقوق سربازان، مدرنیزه کردن تجهیزات نظامی و تأمل بیشتر در کاهش سربازان آمریکایی مستقر در آلمان و افغانستان قید شده است.

با این حال ترامپ بر تهدید وتوی این لایحه تأکید کرده چرا که ابطال بخش ۲۳۰ (قانون سلب مسئولیت شرکت‌های اینترنتی از محتوای مندرج در تارنماهای آنان) در بودجه دفاعی لحاظ نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=98940 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x