سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت خسرو صادقی بروجنی در زندان اوین

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه نگار محبوس در زندان اوین که از بیماری دیسک کمر رنج می‌برد، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم مانده است. گفته می‌شود طی هفته جاری خانواده آقای صادقی بروجنی برای ملاقات با وی به زندان اوین رفتند و این زندانی به دلیل درد شدید در ناحیه کمر نتوانسته به سالن ملاقات مراجعه کند و دیدار با خانواده‌اش کنسل شده است.

یک منبع نزدیک به آقای صادقی بروجنی در گفتگو با هرانا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت او گفت: «این زندانی از بیماری دیسک کمر رنج می‌برد. از زمان انتقال او به زندان جهت تحمل حبس بارها از مسئولان زندان خواسته او را جهت درمان به بیمارستان بفرستند یا به وی مرخصی درمانی بدهند؛ با این حال تا به امروز به وضعیت او رسیدگی نشده و با مرخصی درمانی‌اش نیز موافقت نشده است.»

به گفته این منبع مطلع، در حالی که طی هفته جاری خانواده آقای صادقی بروجنی برای ملاقات با وی به زندان اوین رفته بودند، این زندانی به دلیل درد شدید در ناحیه کمر نتوانسته به سالن ملاقات مراجعه کند و نهایتا ملاقات وی کنسل شده است.

خسرو صادقی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و مورد تفهیم اتهام و بازجویی قرار گرفت. قرار بازداشت وی نهایتا به قرار وثیقه تغییر داده شد. آقای صادقی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

صادقی بروجنی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داخلی و خارجی” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس و از بابت اتهام “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” به ۲ سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و با تبرئه آقای صادقی از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۷ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” در خصوص آقای وی قابل اجرا است.

صادقی بروجنی در تاریخ ۲۸ مردادماه امسال جهت تحمل حبس بازداشت و در تاریخ ۸ مهرماه از قرنطینه اندرزگاه ۴ زندان اوین به اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شد.

آبان‌ماه امسال تعدادی از اساتید دانشگاه و نویسندگان سرشناس ایرانی با امضای نامه‌ای مشترک خطاب به انجمن جهانی قلم و سازمان‌های مدافع حقوق بشر از این نهادها خواستند صدای همکاران زندانی‌شان ازجمله خسرو صادقی بروجنی را به گوش مردم جهان رسانیده و با تمامی امکانات خود آزادی فوری آن‌ها را بخواهید. آنها در این نامه از وضعیت سلامتی این زندانیان عقیدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران ابراز نگرانی کردند.

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه نگار و دانش‌آموخته رشته جامعه شناسی است که در سال‌های اخیر ضمن پژوهش در حوزه‌ نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالات متعددی را در این زمینه نوشته است. کتاب “نئولیبرالیسم در بوته نقد” مجموعه‌ای از مقالات وی است که توسط نشر اچ.اند.اس مدیا (H&S Media) در انگلستان منتشر شد. کتاب جهانی‌سازی و نابرابری نیز به قلم وی توسط انتشارات پرسش در سال ۱۳۹۰ منتشر شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=96401 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x