پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

محمدرضا فقیهی، وکیل دادگستری با تودیع قرار آزاد شد

محمدرضا فقیهی، وکیل دادگستری و از وکلای مدافع عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) روز جاری با تودیع قرار از زندان اردبیل آزاد شد. وی روز یکشنبه ۲٨ مهرماه پس از حضور در دادستانی اردبیل بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱ آبان ماه ۹۸، محمدرضا فقیهی، وکیل دادگستری با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی از زندان اردبیل آزاد شد.

گفته می شود در جریان قرار دادن عباس لسانی، زندانی زندان اردبیل و موکل آقای فقیهی از محتویات پرونده اش، تحت عنوان “افشا و انتشار اسناد محرمانه قوه‌قضائیه” به عنوان اتهام این وکیل دادگستری مطرح شده است.

محمدرضا فقیهی، روز یکشنبه ۲٨ مهرماه ۱۳۹٨، در اردبیل بازداشت شده بود. بازداشت وی در پی احضار توسط “قاضی نونهال” معاون دادستان و حضور او در دادستانی اردبیل صورت گرفته بود.

این وکیل دادگستری پیگیر انتقال پرونده عباس لسانی به دیوان عالی کشور بود و صبح روز بازداشت نیز در زندان اردبیل با آقای لسانی دیدار و گفتگو کرده بود.

سید محمدرضا فقیهی، عضو هیات امنا، دبیر کمیته حقوقی و عضو هیات مدیره اولین انجمن دفاع از حقوق زندانیان در ایران است که ریاست آن را “عمادالدین باقی” عهده‌دار بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=9101 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x