جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

محمدعلی نجفی به زندان برگشت

دادگستری تهران اعلام کرد محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران به زندان برگشت داده شد. دو روز پیش خبر آزادی وی از زندان با وثیقه یک میلیارد تومانی اعلام شده بود. دلیل آزادی وی را «کسالت» اعلام کرده بودند.

نجفی در هفتم خرداد امسال، به اتهام قتل همسر دوم خود، میترا استاد، و همچنین «نگهداری اسلحه غیرمجاز» بازداشت و راهی دادگاه شد و دادگاه به جرم قتل عمد همسرش او را به قصاص محکوم کرد و در اتهام نگهداری از سلاح غیرمجاز نیز دو سال برای او زندان در نظر گرفت.

خانواده میترا استاد از قصاص نجفی صرف نظر کرد و بعد از آن وکیل وی اعلام کرد شهردار پیشین تهران «به لحاظ کسالت» و با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه، از زندان آزاد شده است.

به گزارش روز جمعه میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری تهران، بازگشت نجفی به زندان را تأیید کرد و گفت «برابر ضوابط و مقررات قانونی، هرچند با گذشت اولیای دم قصاص منتفی می‌شود، ولی در مورد جنبه عمومی جرم قتل توسط دادگاه، حکم مقتضی صادر خواهد شد».

به‌گفته گودرزی وکیل نجفی، دادگاه درباره جنبه عمومی جرم قتل می‌تواند او را به تحمل سه تا ده سال زندان محکوم کند.

رئیس کل دادگستری تهران همچنین در مورد اتهام نگهداری سلاح غیرمجاز تصریح کرده است که ​«محکومیت نامبرده بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است و سرانجام نیز مجازات اشد اجرا می‌شود». ​

حکم دو سال زندان برای محمدعلی نجفی به جرم نگهداری سلاح غیرمجاز «غیرقطعی» و قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است.

دادگاه شهردار پیشین تهران روز دوشنبه، ۳۱ تیر، پایان یافت و آزادی دو روزه او به قید وثیقه پس از سه ماه بازداشت رخ داد.

خبر قتل میترا استاد روز هفتم خردادماه سال جاری منتشر شد و خود آقای نجفی نیز همان زمان بازداشت شد.

نجفی در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر علوم و آموزش و پرورش و در دولت اول محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. او در دولت حسن روحانی چند ماهی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود و در شهریور سال ۹۶ نیز به‌ عنوان شهردار تهران انتخاب شد، اما خیبی زود از این مقام کناره گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=1108 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x