سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمود موسوی مجد به جرم جاسوسی برای موساد و سیا اعدام شد

 محمود موسوی که به ادعای قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود، سحرگاه امروز دوشنبه اعدام شد.

محمود موسوی مجد، متهم شده بود هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا وصل شده و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود. یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان قاسم سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود.

بنابر گزارش رسانه های جمهوری اسلامی موسوی به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه هفتاد به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار می‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند.

بنابر این گزارش، تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه او را به نیروهای مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه‌هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسئولیت گرفت. او عضو سازمانی سپاه نبود، ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند.

بنابر گزارش این رسانه ها، موسوی مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود. این تماس که تحت رصدهای امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد.

موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و  این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

به گزارش بی بی سی موسوی مجد با انتشار یک فایل صوتی به فارسی و عربی از داخل زندان، روند رسیدگی به پرونده اش را ناعادلانه عنوان کرد و گفت:‌ “کسانی بنا دارند با اعدام زودهنگام بنده برخی منافع شخصی خود را محفوظ نگه دارند.”

کاظم موسوی مجد، پدر محمود موسوی مجد نیز اتهام جاسوسی را “تسویه حساب خصوصی توسط گروهی قدرتمند” در سوریه دانسته است.

او در نامه ای نوشت:‌ “فرزندم قبل از بازگشت و تسویه حساب با سپاه گزارش هایی درباره گروهی فاسد به حفاظت سپاه داده بود که درآن از تخلفات مالی، اخلاقی و مواد مخدر اشخاصی که از قضا آقازاده بودند، گزارش داده بود.”

https://akhbar-rooz.com/?p=40736 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x