جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محکومیت سه نفر به مجموعا ۵۶ سال حبس تعزیری در مشهد

علی سپنتامهر، مجید رحیم زاده و محسن میرآفتاب توسط دادگاه انقلاب مشهد به مجموعا ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند. در صورت تایید این حکم، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد در خصوص محسن میرآفتاب ۵ سال حبس تعزیری، مجید رحیم زاده ۱۰ سال حبس و علی سپنتامهر ۱۰ سال حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود. این افراد در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۹۵ در جریان تجمع مراسم روز کوروش در جاده شیراز-مرودشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس حکمی که توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب مشهد، به ریاست قاضی حسین بهمن آبادی صادر و در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹ به این شهروندان ابلاغ شده است، محسن میرآفتاب از بابت اتهامات عضویت دریکی از گروه های مخالف نظام، توهین به رهبری، توهین به مقدسات و مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس کانال تلگرامی یاران سپنتا به قصد بر هم زدن امنیت کشور مجموعا ۱۷ سال حبس تعزیری، مجید رحیم زاده نسخی به اتهامات مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس گروه تلگرامی یاران سپنتامهر به قصد بر هم زدن امنیت کشور، عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری مجموعا به ۲۱ سال حبس تعزیری و علی سپنتامهر از بابت اتهامات مشارکت در تشکیل گروه سپنتامهر از طریق تاسیس و مدیریت کانال تلگرامی سپنتامهر به قصد بر هم زدن امنیت کشور، عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به آیت الله خمینی در مجموع به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

دادگاه برای صدور این احکام به مقایسه آیت الله خامنه‌ای و خمینی با گروه داعش به عنوان مصداق توهین به آنان و انتشار مطلب در خصوص دین زرتشتی به عنوان توهین به مقدسات استناد کرده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد در خصوص محسن میرآفتاب ۵ سال حبس تعزیری، مجید رحیم زاده ۱۰ سال حبس و علی سپنتامهر ۱۰ سال حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۲۷ مهرماه امسال در این شعبه برگزار شد.

این افراد پیشتر در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۹۵ در جریان تجمع مراسم روز کوروش در جاده شیراز – مرودشت توسط نیروهای امنیت بازداشت و نخست به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و سپس به زندان دولت آباد مرودشت منتقل شدند. این افراد نهایتا پس از حدود یک ماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=91112 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x