پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

محکومیت کیوان صمیمی به ۳ سال حبس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای صمیمی پیشتر به صورت غیابی در همین شعبه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. ولی پس از وارد دانستن اعتراض آقای صمیمی به نحوه دادرسی، دادگاه مجددا وقت رسیدگی تعیین کرد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، آقای صمیمی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

کیوان صمیمی بهبهانی، سردبیر نشریه ایران فردا و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. او سابقه بازداشت در سال ۸۸ بازداشت و تحمل شش سال حبس دوران محکومیت خود را در زندان رجایی‌شهر دارد. آقای صمیمی، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در منزل شخصی‌اش بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و شرکت در تظاهرات اعتراضی و نوشتن مطالب انتقادی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

این روزنامه نگار و سردبیر «ماهنامه توقیف شده نامه» در آذرماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. با پایان دوره شش ساله محکومیت، او صبح روز شنبه ٢۶ اردیبهشت ماه ۹۴، ، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

این فعال سیاسی، سابقه زندانی شدن در هر دو رژیم فعلی و سابق را دارد. یکی از برادران او در دوره پهلوی و دیگری نیز در دهه شصت توسط جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=35983 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x