چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مخالفت مجمع عمومی شورای امنیت سازمان ملل با تحریم های آمریکا علیه کوبا

۱۸۷ عضو سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی این سازمان، بر لزوم توقف تحریم‌های یکجانبه و ۶۰ ساله آمریکا علیه کوبا تاکید کردند.

هر سال قطعنامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه می شود که در آن، تحریم های یکجانبه و طولانی مدت آمریکا علیه کوبا محکوم می شود و کشورهای جهان می خواهند که این تحریم ها متوقف شود.

بر این اساس در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی این سازمان هم قطعنامه مذکور مطرح شد و ۱۸۷ کشور به آن رای مثبت دادند.

از مجموع ۱۹۲ عضو سازمان ملل متحد، تنها آمریکا، اسرائیل و برزیل با قطعنامه مخالفت کردند و اوکراین و کلمبیا که خود نیازمند کمک‌های آمریکا هستند، رای ممتنع دادند.

دانی دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد با انتشار یادداشتی نوشت: متحدان کسانی هستند که شانه به شانه هم در حمایت از یکدیگر می ایستند. ما مفتخریم که جزو معدود (کشورهایی) هستیم که با آمریکا علیه قطعنامه‌ای که می خواهد به ممنوعیت‌های کوبا پایان داده شود، ایستاد.

کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هم در این باره گفت: آمریکا قصور رژیم کوبا در سوء رفتار را نمی پذیرد و نخواهد پذیرفت. باید در اینکه رژیم چه کرده است و چه می کند صادق باشیم.

آمریکا بعد از انقلاب کوبا به رهبری فیدل کاسترو، دهه هاست که این کشور را تحریم کرده و با فشارهای اقتصادی و سیاسی و گاه تهدیدهای نظامی و کمک به ضدانقلابیون این کشور می کوشد، کوبا را از مسیری که انتخاب کرده است به وضعیت سابق برگرداند.

https://akhbar-rooz.com/?p=11375 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x