جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مخالفت کارگران با واگذاری هفت تپه به سپاه

بعد از جلسه ی نمایندگان کارگران با مجلسی ها که نمایندگان حکومتی در جریان آن پذیرفتند اسدبیگی مالک کنونی شرکت «نااهل» است، شایعه ی واگذاری هفت تپه به سپاه پاسداران در محافل کارگری واکنش های کاملا مخالفی را برانگیخته است.

نامه ی یکی از کارگران هفت تپه در این رابطه را می خوانید:

سرنوشت هفت تپه
“ارگانهای معتبر” کدامند؟

حالا که تشت رسوایی جماعت فاسد اسدبیگی از بام افتاده است، حالا که حرفها و فریادهای ما کارگران هفت تپه ثابت شده است، همه می‌گویند از اسدبیگی “نا اهل” خلع ید کنیم. تا اینجا باز خوبه، به نقطه حساس رسیده ایم. اما بعد به دور و برشان برای جایگزینی اسدبیگی نگاه می‌کنند، دنبال یک “اهلیت دار” گوگولی مگولی هستند که بدتر از اسد بیگ فاسد و پست و دروغگو، شیره جان‌ ما بمکد.

همکاران عزیز ببینید چطور از یک کلمه که گفتیم این بابا اصلا نمیدونه نیشکر چیه و اهل اینکار نیست، سوءاستفاده می‌کنند تا اسدبیگی اول از در بیرون برود و اسدبیگی دوم از پنجره وارد شود. حتی آن آخوند تازه کار جلوی فرمانداری هم همین درس را از بر است؛ “خصوصی سازی‌ واقعی”!

موسوی امام جمعه در مقابل فرمانداری و کعب عمیر نماینده شوش هم در مصاحبه گفتند: “خصوصی سازی کنونی نه” اما هفت تپه به “ارگان یا نهادی معتبر” واگذار شود. منظورشان از این “نهاد و ارگان معتبر” رفیق های خودشان در این بنیادها و سپاه است.

اژدهای جدید
سپاه و قرارگاه خاتم و نهادهای وابسته به اینها، بدترین حالت برای ماست. یعنی روز از نو روزی از نو! اگر بدست اینها بیافتد، در واقع اول از همه نیشکر هفت تپه پادگان می‌شود، یک اردوی کار اجباری، با سرکوب بیشتر و مقررات سخت تر و وحشیانه تر. ما اینبار با کسانی طرف هستیم که جواب هیچکس را نمی‌دهند. قدرت و مجلس و روزنامه و رسانه و چماقدار و خلاصه همه چیز دارند. چرا دور می‌روید، سپاه کلی مراکز اقتصادی دیگر را در دست دارد، چه گلی به سر آنها زده تا به سر هفت تپه بزند! تازه اینبار اینها حقوق نمی دهند و می‌گویند تحریم هستیم!! حالا بیا و درست کن! بعدش اینها اصلا نه تخصص و نه تجربه این‌کار را ندارند و خیلی “نا اهل” تشریف دارند!

مابقی “ارگان‌های معتبر” دیگر از همین قماش اند. بخش‌های دیگر بخش خصوصی که باهم برسر مال و پول و سود و بیچاره کردن ما کارگران رقابت دارند. اینها عملکردشان در قبال کارگران تماما مخرب و کشنده بوده و هیچ اعتباری از نظر جامعه کارگری ندارند.

این تابلوی “ارگانهای معتبر” جعلی است، توطئه است، ما خصوصی سازی نمیخوایم، هیچ نوع نهاد “معتبر و نامعتبر”، یعنی همه از نظر ما اعتبار ندارند. پس حرف بیخود نزنید، سر ما و خودتان را درد نیاورید، حرف ما روشن است و تفسیر و تعبیر ندارد: “دولتی شده شرکت با نظارت کامل کارگران”!



« ما میگیم خر نمیخوایم ، پالون خر عوض میشه »

یک کارگر دیگر نوشته است: شرکت باید دولتی شود چون هفت تپه جزو سرمایه های عمومی است. این زمین های مرغوب و این صنعت متعلق به مردم و کارگران است و هیچ نهاد و ارگان دیگری حق ندارد آن را صاحب شود. سپاه و امام جمعه اگر به فکر کارگران هستند لطفا ثروت های اختلاس شده را پیگیری کنند و کمتر دروغ بگویند. حتی یک بار هم از دهان کارگران در این سالها شنیده اید که از بنیاد و سپاه بخواهند شرکت را در دست بگیرد؟ این تصور خام را از ذهن پاک کنید که هفت تپه بین خودتان تقسیم شود. اینهمه روز برای لغو خصوصی سازی اعتصاب نکردیم که خواسته‌های ما را به نفع خود مصادره و منافع و مالکیت شرکت را دست به دست کنید.

مطالبه ما روشن است و نمیتوانید آن را مصادره کنید. خصوصی سازی در هر شکلی مردود است.
ارگان های معتبرتان را برای خودتان نگه دارید. فقط دولتی با نظارت کارگران

https://akhbar-rooz.com/?p=42761 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

حکومت اسلامی بی حیا !
اخوند از خر پیاده نمشود تا خر سقط نکند!
سرنوشت کشور و کاخانه های تولیدی رت باید مردم بدست بگیرند و تمام خصوصی سازی ها و سهامی شدن دارایی های مردم باز گشت یابند!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x