سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدارس از ۱۵ شهریور به صورت حضوری بازگشایی می شوند

تهران- ایرنا -وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه، همه مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه جاری با رعایت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند، گفت: فاصله دانش آموزان حداقل یک متر و زمان کلاس‌های درسی نیز حداکثر ۳۵ دقیقه خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی پنج شنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها و استمرار آموزش اولویت‌های بسیار مهم ما برای هر تصمیمی است افزود: وقفه در آموزش برای دانش آموزان از نظر روحی و روانی و در آینده برای جامعه مخاطراتی دارد.

وی گفت: از یک هفته قبل مدارس در کشورهای اروپایی و کشورهای جنوب شرقی آسیا بازگشایی شد و وزارت بهداشت در تعامل و ارتباط تنگاتنگ با دیگر کشورها در این زمینه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد افزود:‌ از نظر کیفی نیز آموزش حضوری برتر از دیگر انواع آموزش است.

حاجی میرزایی گفت: با توجه به اینکه وضعیت‌های مختلف از نظر همه گیری بیماری کرونا می‌تواند به سرعت به وضعیت دیگری تبدیل شود، توصیه مسئولان بهداشتی این است که در همه مناطق کشور سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود و ما این کار را انجام می‌دهیم.

فاصله یک متری دانش آموزان و زمان ۳۵ دقیقه ای کلاس های آموزشی

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: بر اساس این پروتکل‌ها فاصله بین دانش آموزان در کلاس‌ها حداقل یک متر و زمان کلاس‌ها حداکثر ۳۵ دقیقه است و فعالیت‌های ورزشی و صبحگاهی متوقف می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: بر اساس این پروتکل‌ها رفت و آمد دانش آموزان و زنگ‌های تفریح با فاصله زمانی انجام می‌شود و استفاده از ماسک برای همه کارکنان و دانش آموزان مدارس و معلمان اجباری است و مدارس نیز به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر جا امکان رعایت این پروتکل‌ها وجود داشته باشد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: ۶۲ درصد مدارس زیر ۱۰۰ دانش آموز، ۳۵ درصد زیر ۳۵ دانش آموز و ۴۳ درصد زیر ۵۰ دانش آموز دارند و می‌توانند کلاس‌ها را روزانه به صورت حضوری برگزار کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: دانش آموزان ۳۸ درصد مدارس کشور بیش از ۱۰۰ نفر هستند که آن‌ها نیز بر اساس مساحت مدرسه و ظرفیت کلاس‌ها بر اساس تصمیم شورای مدارس گروه بندی می‌شوند و در هر روز یک گروه از دانش آموزان در مدارس حاضر می‌شوند.

وی گفت: گروه‌هایی که بر اساس نوبت نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند می‌توانند به وسیله نرم افزار شاد و از طریق فضای مجازی آموزش خود را دنبال کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود:‌ ممکن است هفت تا ۸درصد کلاس‌های درس به ۳ گروه تقسیم شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سال گذشته زمانی که کرونا همه گیر شد دو سوم محتوای درسی آموزش داده شده بود گفت:‌ امسال به دلیل اینکه دانش آموزان با معلم‌ها و روش‌های آموزشی آن‌ها آشنا نیستند، ترجیح ما برگزاری کلاس‌های حضوری است و زمان کلاس‌ها را از ۹۰ دقیقه به ۳۵ دقیقه کاهش داده ایم.

وی افزود:‌ معلمان و دانش آموزان می‌توانند زمانی که مربوط به تمرین یا تکلیف دروس است به صورت غیر حضوری برگزار کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زمان کلاس‌ها نباید بیشتر از ۳۵ دقیقه باشد گفت: در هر شرایطی سخت‌ترین پروتکل‌ها را اعمال و هر هفته وضع مدارس را رصد می‌کنیم.

آقای حاجی میرزایی افزود: به جزء پروتکل‌های وزارت بهداشت در آموزش و پرورش نیز پروتکل‌های را تصویب کرده ایم که بر آن نظارت داریم.

https://akhbar-rooz.com/?p=45433 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x