جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدال نقره سعید ملائی در خاک اسرائیل؛ پرسپولیس قهرمان نیم فصل

نازک بین: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دیدارهای عربستان، استرالیا و ژاپن در انتخابی جام جهانی به تعویق نخواهد افتاد. بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا بار دیگر رقابت های انتخابی جام جهانی از جمله گروه C که تیم ملی فوتبال ایران نیز در آن حضور دارد به تعویق افتاده است، برنامه جدیدی برای آن اعلام شد. چندی پیش دیدار قطر و مالدیو در دوحه قطر در انتخابی جام جهانی برگزار شد که با برد پرگل قطری ها به پایان رسید. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است چهار دیدار زیر به تعویق نخواهد افتاد و فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود که به احتمال زیاد به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر این کشورها است:

نپال- استرالیا 

عربستان- یمن

تاجیکستان -مغولستان 

ژاپن- مغولستان . این در حالی است که هنوز نحوه میزبانی سایر بازیها از جمله ایران مشخص نیست. تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت برابر بحرین و عراق مهمان بود و اکنون مشخص نیست در بازیهای برگشت در چه کشوری باید به میدان برود. 

بانوی دونده کم بینا به دنبال سهمیه پارالمپیک با هزینه شخصی

ظریفه ملک پور-تنها بانوی دونده کم بینا در حالی خود را برای مسابقات کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو در اسفند آماده می کند که با هزینه ی شخصی در مسابقات جهانی امارات شرکت کرد. هاجر صفرزاده در گفت و گو با ایسنا، پس از کسب مدال نقره مسابقات جهانی امارات در دوی ۴۰۰ متر، اظهار کرد: برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو و تایید کلاس بندی پزشکی با هزینه ی شخصی خود که چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان بود در مسابقات جهانی امارات شرکت کردم که متاسفانه با ثبت رکورد ۶۰ ثانیه در دوی ۴۰۰ متر موفق به کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو نشدم.وی رکورد مدنظر کمیته ملی پارالمپیک برای کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو را ۵۷ ثانیه عنوان کرد و افزود: برای دستیابی به این رکورد پیش از اعزام به مسابقات جهانی امارات، مدت ۱۰ روز با هزینه ی شخصی خود (که چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان بود) در کیش اردو زدم. هر چند  در امارات سهمیه کسب نکردم، اما عملکردم راضی کننده بود و امیدوار به کسب سهمیه در رکوردگیری اسفندماه هستم.صفرزاده گفت: برای حفظ آمادگی بدنی خود جهت شرکت در مسابقات رکوردگیری دوومیدانی تمرینات خود را در اصفهان زیر نظر مربی ام شروع کردم تا بهترین عملکرد را در مرحله پایانی مسابقات کسب سهمیه داشته باشم و برای اولین بار به عنوان تنها بانوی دونده کم بینا راهی توکیو شوم.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) شرط خاصی را برای روسیه جهت حضور در المپیک مطرح کرده است. ورزشکاران روسی که در المپیک توکیو و زمستانی ۲۰۲۲ پکن شرکت می‌کنند، با استفاده از برند ROC مخفف کمیته المپیک روسیه در مسابقات حضور خواهند داشت.
کمیته بین المللی المپیک (IOC) روز جمعه شرایطی را توصیف کرد که ورزشکاران روسی باید در هنگام رقابت در بازی‌های تابستانی و زمستانی پیش رو آن رعایت کنند چرا که این کشور به دلیل دوپینگ با محرومیت ۲ ساله روبه‌روست..

کمک ستاره میلان به کودکان مبتلا به اوتیسم

آنته ربیچ مهاجم کروات تیم فوتبال میلان ضمن انجام یک حرکت تحسین‌برانگیز و خیرخواهانه نشان داد که رگ و ریشه‌اش را از یاد نبرده است. ربیچ ۸ هزار پوند صرف کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم در منطقه اسلاونسکی برود کرواسی کرد. این البته اولین باری نیست که ربیچ دست به چنین اقدامات خیرخواهانه‌ای می‌زند و او در گذشته هم بارها چنین خدماتی انجام داده است. این بازیکن ۲۷ ساله که اهل روستای دونی وینیانی در حومه شهر ایموتسکی کرواسی است، سال ۲۰۱۸ نیز بدهی ۵۰۰ تن از افراد آن روستا را تسویه کرد. کمک خیریه جدید ستاره سابق تیم اینتراخت فرانکفورت آلمان، قرار است صرف احداث یک مرکز بازتوانی و پرورش آن دسته از کودکانی شود که دارای اختلال روانی «در خودماندگی» هستند. این مرکز که «گلدن سکین سنتر» نامگذاری شده است، قرار است ۲۲۰ کودک دارای این اختلال و سایر اختلالات روانی را تحت پوشش قرار دهد. ایلیا جرکوویچ، مدیر این مرکز به سایت نوویسیوت کرواسی گفت: «ما واقعاً از آنته ربیچ بابت این حرکت فوق‌العاده‌اش و حمایت مالی فوق‌العاده‌اش از ما قدردانی می‌کنیم. خیلی دوست دارم او را ملاقات کنم. او فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است و من بازی‌هایش در جام جهانی روسیه را به یاد دارم اما علاوه بر این او نشان داده که یک انسان بزرگ و نجیب هم هست.»

تایسون: انسان‌های نخستین، شیر اهلی داشتند

مایک تایسون اسطوره بوکس سنگین وزن آمریکا تأکید کرد که نه فقط او، بلکه بسیاری از انسان‌های نخستین و پادشاهان عصرهای گذشته نیز شیرها و دیگر گربه‌سانان وحشی را رام کرده و نگه می‌داشتند. تایسون ۵۴ ساله که مدتی طولانی به خاطر نگهداری یک ببر در خانه‌اش مورد انتقاد حامیان حیات وحش قرار می‌گرفت به سزار میلان، مجری برنامه تلویزیونی «داگ ویسپرر» گفت: «می‌دانید، زمانی در طول حیات بشر، آدم مجبور بود با گله‌ای از شیرها زندگی کند. در واقع راهی نبود که چنین اتفاقی رخ ندهد. باید رخ می‌داد. شما می‌بینید که آنها چطور آن حیوانات را رام کردند. حالا آن تاریخی که خودتان می‌دانید را تصور کنید. زمانی که آنها مجبور بودند با یکدیگر سپری کنند، هیچ راهی وجود نداشت جز اینکه آنها با یکدیگر به شکار بروند. چنین چیزی شاید احمقانه به نظر برسد اما چیزی جز این امکان نداشت.» تایسون پیش از این هم بارها بر علاقه‌اش برای نگهداری حیوانات وحشی اعتراف کرده است هرچند که این کار برای او دردسرهایی هم داشته از جمله زمانی که یکی از سه ببر بنگالی که او در خانه‌اش نگه می‌داشت به یک زن حمله کرد و او به خاطر جراحتی که به دست این زن وارد آمد مجبور به پرداخت غرامت ۲۰۰ هزار پوندی شد.

داستان کلاهبردارترین فوتبالیست قرن

او یک وب‌سایت جعلی ساخت که در آن نوشت بازیکنی حرفه‌ای است که برای تیم ذخیره‌های پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند. او گزارش‌های مسابقات را از روزنامه اکیپ کپی و پیست می‌کرد و نام خودش را به جای نام مهاجمان این تیم، مانند نیکولا آنلکا قرار می‌داد .برخی افراد هر کاری انجام می‌دهند تا فوتبالیستی حرفه‌ای شوند. «گرگوار آکلرود» بزرگان فوتبال اروپا، از جمله یک تیم لیگ قهرمانان را فریب داده تا بتواند در بالاترین سطح بازی کند.

این بازیکن فرانسوی زمانی که ده سال داشت، رویای حضور در زمین‌های فوتبال را داشت. فقط یک مشکل داشت: افتضاح بازی می‌کرد. در واقع، پدرش بازی او را آنقدر بد می‌دانست که نمی‌گذاشت او فوتبال بازی کند تا مایه خجالت نشود.آکلرود جوان توانست نوریچ، بورنموث و سوییندون را فریب دهد تا از او تست بگیرند. او حتی یک وب‌سایت جعلی ساخت و در آن خود را ستاره‌ آینده فوتبال معرفی کرد و به این ترتیب زسکا صوفیه را فریب داد تا بتواند در رقابت‌های اروپایی بازی کند.آکلرود متولد پاریس اولین خاطره‌ مهمش از فوتبال را به این ترتیب به یاد می‌آورد: «اولین بازی‌ جدی فوتبالم را در ۱۰ سالگی و مقابل دیدگان پدرم انجام دادم. برایم مانند فینال لیگ قهرمانان بود. ما مقابل تیم خوبی بازی کردیم و چهار بر صفر باختیم. وقتی سوار ماشین شدیم تا به خانه برگردیم، او گفت: گرگ، من خیلی عصبانی هستم. تو خیلی بد هستی. تو خیلی تنبلی. دیگر نمی‌خواهم تو را در زمین فوتبال ببینم.من شوکه شدم. برای من، حضور در زمین فوتبال به همراه دوستانم بهترین زمان هفته بود.»آکلرود از ۱۰ تا ۱۸ سالگی از حضور در فوتبال منع شده بود. او تنها در حیاط خانه می‌توانست بازی کند اما هرگز رویای بازی حرفه‌ای را از دست نداد، چرا که دوست داشت ثابت کند پدرش اشتباه می‌کرده.یک روز در مدرسه بود که ایده‌ای به ذهنش رسید. او یک وب‌سایت جعلی ساخت که در آن نوشت بازیکنی حرفه‌ای است که برای تیم ذخیره‌های پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند.او گزارش‌های مسابقات را از روزنامه اکیپ کپی و پیست می‌کرد و نام خودش را به جای نام مهاجمان این تیم، مانند نیکولا آنلکا قرار می‌داد.البته حرف او کاملاً دروغ نبود. آکلرود برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرد اما برای تیم آماتورهای پی‌اس‌جی که در پایین‌ترین دسته فوتبال فرانسه حضور داشت. خود او می‌گوید: «آن بدترین دسته فوتبال در فرانسه بود.»آکلرود ۳۸ساله می‌گوید: «شما ممکن است کریستیانو رونالدو تیم پنجم باشید و هیچ‌کس هم بازی شما را نبیند. هیچ‌کس در پی‌اس‌جی بازی من را نگاه نمی‌کرد چون آن لیگ تنها برای بازیکنانی بود که به روش بزن زیر توپ بازی می‌کردند.»خانواده ثروتمند آکلرود در این زمان او را طرد کرده بودند، چرا که به جای آنکه به سراغ تحصیل و کار برود، به سمت فوتبال رفته بود.

مادربزرگ آکلرود ۱۵ سال همسر موریس شوالیه، بازیگر برنده اسکار بود و به این ترتیب ثروت زیادی به او رسیده بود اما آکلرود در این زمان در مک‌دونالد کار می‌کرد و در یک استودیو کوچک در فرانسه زندگی می‌کرد.آکلرود حتی یک بار پنهانی به زمین تیم اصلی پی‌اس‌جی رفت تا با تیم عکس‌های رسمی بیندازد. او در آن هنگام وب‌سایت و رزومه خود را به برخی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های انگلیس فرستاد.چلسی، منچستر سیتی و آرسنال او را نپذیرفتند اما تیم دسته دومی سوییندون تاون در تابستان ۲۰۰۳ از او تست گرفت. او می‌گوید: «در اولین روز تست، آنقدر از نظر فیزیکی و تاکتیکی ناآماده بودم که من را رد کردند. در بازی تمرینی، دروازه‌بان توپ بلندی را ارسال کرد و من سعی کردم هد بزنم اما توپ به صورتم خورد. همه خندیدند.»این بازیکن فرانسوی حتی برای روز دوم تست هم انتخاب نشد اما در هر حال برای دیدار تمرینی بازیکنان مقابل طرفداران به زمین رفت. پشتکار آکلرود به‌حدی بالا بود که اندی کینگ، مربی تیم تحت تأثیر قرار گرفت و به او در بازی تمرینی، ۲۰ دقیقه فرصت حضور داد اما هیچ پیشنهادی به او ارائه نشد، چرا که روز اول تمرین او کار خودش را کرده بود.بورنموث در اوایل قرن ۲۱ دچار مشکلات مالی شده بود. این بازیکن آماتور فرانسوی در پیش‌فصل ۲۰۰۷ یک هفته با آنها تمرین کرد و حتی برایشان در دیداری دوستانه گل هم زد.

کمی بعد بود که سوییندون او را دوباره برای تست فراخواند. این بازیکن فرانسوی در یک دیدار دوستانه که با ۲۱ بازیکن تست‌دهنده دیگر برگزار شد، دو گل هم زد. با اینکه طرفداران سوییندون می‌خواستند او بماند اما پل استاراک، مربی این تیم حاضر به عقد قرارداد با او نشد ولی نمایش او و دو گلی که زد را دوربین‌های اسکای اسپورتس ضبط کردند و باشگاه نوریچ او را خواست. او در دیداری دوستانه برای تیم ذخیره‌های نوریچ به میدان رفت و ضعیف بازی کرد و دوباره رد شد. البته پیشنهادهایی هم به او شده بود. باشگاه‌های حرفه‌ای لوکزامبورگ به اکلرود پیشنهاد قرارداد داده بودند اما این بازیکن فرانسوی آنها را کوچک می‌دانست و حاضر به رفتن به این کشور نشد.در تابستان ۲۰۰۹، زمان حساسی فرارسید. از اکلرود خواسته شد با تیم بلغارستانی زسکا صوفیه تمرین کند. این تیم تازه به لیگ قهرمانان صعود کرده بود. مقامات زسکا مطمئن بودند که او بازیکن تیم ذخیره‌های پی‌اس‌جی است و به او پیشنهاد قراردادی سه‌ساله به ارزش ۱۵هزار پوند در ماه دادند اما اتفاقاتی افتاد که این قرارداد امضا نشد.

اکلرود می‌گوید: «دو روز تست دادم و روز یکشنبه، مربی به ایجنت من گفت که می‌خواهد من را جذب کند. آنها از من در پیراهن رسمی زسکا عکس گرفتند. من قرارداد را امضا کردم و آنها در وب‌سایت زسکا این خبر را منتشر کردند اما طرفداران پی‌اس‌جی من را نابود کردند. یک طرفدار زسکا شب به یک انجمن آنلاین رفت و پرسید: ما داریم گرگ اکلرود را جذب می‌کنیم، نظر شما درباره‌اش چیست؟ هیچ‌کدام از طرفداران پی‌اس‌جی من را نمی‌شناختند. آنها گفتند که من جعلی هستم و وب‌سایت من را چک کردند اما برخی از اطلاعات وب‌سایت من درست بود، مانند ویدیو حضورم در سوییندون. آن طرفدار زسکا با همه خبرنگاران صوفیه تماس گرفت و اعلام شد که باشگاه داشته با یک بازیکن جعلی قرارداد امضا می‌کرده.»فردا، وقتی اکلرود برای خوردن صبحانه آمد، هیچ‌کدام از افراد باشگاه زسکا نمی‌خواستند به او آشنایی بدهند و از او خواسته شد به فرانسه برگردد.او در تست‌های باشگاه‌هایی در یونان، کویت و کانادا هم شرکت کرد و یک سال بازی برای تیم میسیساگا ایگلز در دسته برتر کانادا برایش کافی بود تا ماجرایش را به پایان برساند.اکلرود حالا یک شغل تمام‌وقت در فوتبال دارد اما این شغلی نیست که تصور می‌کرد داشته باشد. او حالا ایجنت بازیکنان جوانی است که می‌خواهند به آکادمی‌های فوتبال برسند، البته بدون استفاده از تاکتیک‌های او!

اکلرود ۳۸ساله کتاب زندگینامه‌اش به نام «حرفه‌ای به هر قیمتی» را هم منتشر کرده و در آن ماجراهای عجیب خود در فوتبال را گفته و به بازیکنان جوان توصیه‌هایی کرده است.اکلرود می‌گوید از برخی کارهایی که انجام داده بود پشیمان است: «اما من هرگز یک پنی هم از یک باشگاه ندزدیدم. همیشه پول هتل و پروازهایم را خودم دادم. در کتابم، نصیحت‌هایی درباره نحوه تمرین کردن داشته‌ام. خوب است که ماجرای زندگی زیبایی داشتم. در فرانسه، مردم شما را تنها از روی رزومه قضاوت می‌کنند. من دریافتم که حتی با آنکه در تست‌ها خوب بودم هم به من قراردادی حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌شد. من می‌خواستم نشان دهم که نیازی به رزومه ندارید.»

منبع: دیلی میل، گزارش، سم بلیتز 

پرسپولیس با گل‌باران گل‌گهر قهرمان نیم فصل شد

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری ۵ بر صفر برابر گل‌گهر سیرجان با ۳۰ امتیاز قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران شد.

در جریان دیدار معوقه از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در نهایت با برتری ۵ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.برای پرسپولیس در این دیدار احمد نوراللهی در دقیقه ۳۰،  امید عالیشاه در دقیقه ۶۲، مهدی شیری در دقیقه ۶۸ و احمدرضا زنده‌روح (گل به خودی) در دقیقه ۷۱ و سیامک نعمتی در دقیقه ۸۶ گلزنی کردند.در ۱۵ دقیقه نخست این دیدار شاهد بازی پایاپای از هر دو تیم بودیم و بازی در بیشتر دقایق در میانه زمین در جریان بود. عملکر خوب هافبک‌های دو تیم باعث ایجاد یک جنگ تماشایی در میانه زمین بود. با این حال در دقیقه ۱۸، شاگردان امیر قلعه‌نویی صاحب یک ضربه کرنر شدند و زنده‌روح با استفاده از این فرصت توپ را روی دروازه ارسال کرد که توپ مستقیما به تیر افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه این فرصت از دست رفت.در دقیقه ۲۳، آبی پوشان زمین حرکتی را از سمت چپ انجام دادند و زکی‌پور توپ را روی دروازه ارسال کرد که  با عملکرد خوب مدافعان پریسپولیس این فرصت به گل تبدیل نشد.در دقیقه ۳۰، حرکت خوب سعید آقایی که از سمت چپ انجام شد، با ارسال توپ به درون محوطه جریمه گل‌گهر همراه بود و در ادامه با دخالت احسان پهلوان توپ به مقابل دروازه آمد و احمد نوراللهی با یک تکل توپ را به گل تبدیل کرد.

در نیمه دوم این دیدار، پرسپولیس بازی را به مراتب بهتر آغاز کرد  سعی داشت با انجام بازی هجومی گل دوم را به ثمر برساند. در مقابل گل‌گهر که یک گل از حریف خود عقب بود، سعی در کنترول بازی داشت تا بتواند با تسلط بر بازی، فرصت گلزنی ایجاد کند.در دقیقه ۶۲، امید عالشیاه  با حرکت خوبی از سمت راست، وارد محوطه جریمه گل‌گهر شد و توپ را از بین پاهای دروازه‌بان گل‌گهر وارد دروازه این تیم کرد.در دقیقه ۶۷، مهدی شیری جرکت خوبی از سمت راست آغاز کرد و با یک پاس به سمت راست سیامک نعمتی را صاحب توپ کرد اما شوت این بازیکن را بشاگردی مهار کرد و در ادامه مهدی شیری با استفاده از توپ برگشتی، گل سوم را برای تیمش به ثمر رساند.در دقیقه ۷۱، مهدی شیری با حرکت از سمت راست و ارسال توپ به درون محوطه جریمه قصد داشت فرصتی برای مهاجمان پرسپولیس ایجاد کند اما توپ با برخورد به پای احمدرضا زنده‌روح، وارد دروازه گل‌گهر شد.در دقیقه ۷۷، با حرکتی که از سمت راست پرسپولیس انجام شد، توپ درون محوطه جریمه  گل‌گهر به مهدی عبدی رسید و این بازیکن با یک شوت پای راست دروازه را هدف قرار داد اما توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد.در دقیقه ۸۶ روی ارسال علی شجاعی، توپ با اشتباه دروازه‌بان حریف به سیامک نعمتی رسید و این بازیکن با گل پنجم را برای تیمش به ثمر رساند.

پرسپولیس با این نتیجه ۳۰ امتیازی شد و به قهرمانی نیم فصل دست پیدا کرد.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری (۷۵ مهدی عبدی)، احسان پهلوان  ( ۸۴مهدی مهدی‌خانی)و امید عالیشاه (۸۴ علی شجاعی).

ترکیب گل‌گهر: مهرداد بشاگردی، سیدعلیرضا ابراهیمی، آرمین سهرابیان (۶۵ امین پورعلی)، بهنام برزای، میلاد زکی پور، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده روح، علی اصغر عاشوری، سعید صادقی، رضا محمودآبادی (۵۵ عرفان افراز)، یونس شاکری.

نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دیدار ۲ تیم گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس به اتمام رسید. این مسابقه از هفته دهم باقی مانده بود و در نهایت منجر به برتری پنج بر صفر سرخپوشان تهرانی شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با این پیروزی قهرمان نیم‌فصل شدند.

آمار، ارقام و ترین‌های نیم‌فصل اول :

تعداد گل زده شده: ۲۴۲ (۲.۰۱

بیشترین امتیاز: پرسپولیس ۳۰ امتیاز

کمترین امتیاز: ماشین‌سازی تبریز هشت امتیاز 

بیشترین برد: پرسپولیس و سپاهان هشت برد

کمترین برد: ذوب‌آهن اصفهان و ماشین‌سازی تبریز یک برد

بیشترین مساوی: ذوب‌آهن اصفهان، سایپا تهران و فولاد خوزستان هشت تساوی

کمترین مساوی:شهرخودرو مشهد و نساجی مازندران سه تساوی

بیشترین باخت: نساجی مازندران ۱۰ باخت

کمترین باخت: پرسپولیس یک باخت

بهترین تفاضل گل: پرسپولیس ۱۳+

بدترین تفاضل گل: ماشین‌سازی تبریز ۱۲-

آقای گل: سجاد شهباززاده از سپاهان ۱۲ گل

آقای پاس گل: کریم اسلامی از نساجی مازندران چهار پاس گل

بیشترین کلین‌شیت: پرسپولیس ۹ کلین‌شیت

بیشترین گل زده: سپاهان اصفهان ۲۵ گل زده

کمترین گل زده: سایپا تهران و ماشین‌سازی تبریز ۱۰ گل زده

بهترین تیم داخل خانه: پرسپولیس ۲۰ امتیاز

بدترین تیم داخل حانه: ذوب‌آهن اصفهان پنج امتیاز و تفاضل ۵-

بهترین تیم خارج خانه: تراکتور تبریز ۱۶ امتیاز

بدترین تیم خارج از خانه: ماشین‌سازی تبریز سه امتیاز و تفاضل گل۹-

پرگل‌ترین بازی: ماشین‌سازی تبریز ۳-۳ سپاهان

مقتدرانه‌ترین برد: گل گهر سیرجان ۰-۵ پرسپولیس

پرگل‌ترین هفته: هفته دهم با ۲۴ گل

کم گل‌ترین هفته: هفته سوم و چهارم با ۹ گل

هفته پانزدهم لیگ یک فوتبال

هفته پانزدهم لیگ یک فوتبال با انجام دو بازی آغاز شد که در پایان چوکا و پارس جنوبی به تساوی رضایت دادند و مس کرمان با پیروزی برابر خیبر خرم آباد، صدرنشین شد. چوکا تالش در ورزشگاه سردار جنگل به مصاف پارس جنوبی جم رفت که در نهایت این دیدار بنده نداشت و دو تیم به تساوی ۱ بر ۱ رضایت دادند. گلزن چوکا رضا اعتمادی بود که توانست در دقیقه ۵۵ دروازه پارس جنوبی را باز کند اما در دقایق پایانی ایمان شورابی با یک گل به خودی مانع پیروزی تیمش شد.چوکا با این نتیجه در رده شانزدهم و پارس جنوبی با ۲۲ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفت.در بازی دیگر مس کرمان تواست با دو گل خیبر خرم آباد را از پیش رو بردارد. گل های مس را در این بازی بهرام رشید فرخی و محمد علی صفیا در دقایق ۴۲ و ۷۸ به ثمر رساندند.با این نتایج مس کرمان تواست با ۲۸ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد و خیبر خرم آباد در رده سیزدهم قرار گرفت.

مدال نقره سعید ملائی در خاک اسرائیل

سعیدملایی برای راهیابی به فینال به ترتیب در برابر زلیم چکایف (جمهوری آذربایجان) آنتونیو اسپوسیتو (ایتالیا) دومنیک رسل (آلمان) و اصلان لاپیناگوف (روسیه) به پیروزی رسید.او در گام آخر مقابل شرف‌الدین بولتابوئف (ازبکستان) ایپون شد تا روی سکوی نایب قهرمانی بایستد.فدراسیون جهانی جودو در توئیتر خود، پیروزی‌های ملایی را حماسی دانسته و تاکید کرده که این ورزشکار با تشویق اسرائیلی‌های حاضر در ورزشگاه مواجه شده.

سعید ملایی برغم شکست در مبارزه پایانی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم و باز ماندن از کسب مدال طلا عنوان بهترین جودوکار روز دوم تورنمنت را از آن خود کرد.رقابت های گرند اسلم جودو در تل آویو جمعه ۱۹ فوریه روز ویژه ای را پشت سر گذاشت. همه نگاه ها در روز دوم این تورنمنت به سعید ملایی، قهرمان جهان دوخته شده بود که برای نخستین بار به عنوان یک ورزشکار ایرانی اما زیر پرچم مغولستان در اسرائیل به میدان آمده بود. وی پس از دریافت مدال نقره خود از دستان ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: «ابتدا باید از فدراسیون جهانی جودو و از همه تشکر کنم. همه دنیا دوستی را می پسندند. ورزش و سیاست از هم جدا است. بسیار بسیار خوشحالم و اکنون من هم مثل دیگر ورزشکاران هستم. من آزاد هستم و مشکلی ندارم و دنبال سیاست هم نیستم. من یک ورزشکارم و هرگز سیاست را دنبال نمی کنم.» در سایر رقابتها مدال طلای وزن منهای ۶۳ کیلوگرم زنان را تینا ترستنیاک، ورزشکار سرشناس اسلوونی به گردن انداخت. او که قهرمانی در المپیک را در کارنامه دارد سال گذشته در گرند اسلم مجارستان هم مدال طلا کسب کرده بود.الکساندرو رایکو، جودوکار رومانیایی در فینال وزن منهای ۷۳ کیلوگرم با کسب امتیاز وازاری از سد جیووانی اسپوزیتو، حریف ایتالیایی خود گذشت تا برای نخستین بار در مسابقات تور جهانی جودو صاحب گردن آویز طلا شود.مدال طلای وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان را مارگو پینو، جودوکار فرانسوی بر گردن انداخت. او در فینال حریف آلمانی خود را شکست داد و مدال خود را از دستان مدیر بخش رویدادها و مسابقات فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.مارگو پینو پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «فکر می کنم شانس خوبی داشتیم که اینجا بودیم و مسابقات ادامه پیدا کرد؛ حتی اگر پروتکل های زیادی اینجا وضع شده و باید چند روز پیش از مسابقات انتظار بکشیم. ما بسیار خوش شانس هستیم که این وضعیت را تجربه کردیم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=104671 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x