سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مدرنا از مقامات‌ آمریکا و اتحادیه اروپا برای واکسن کرونا مجوز اضطراری می‌خواهد

شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد کرد که روز دوشنبه درخواست استفاده مشروط از واکسن تولیدی این شرکت برای پیشگیری از بیماری «کووید ۱۹» را به مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد.

این خبر در حالی اعلام می شود که نتایج کامل آزمایش واکسن شرکت مدرنا برای پیشگیری از ویروس کرونا از کارایی ۹۴.۱ درصدی این واکسن حکایت دارد. شرکت مدرنا دو هفته پیش اعلام کرده بود که نتایج اولیه آزمایش ها نشان می دهد که واکسن این شرکت ۹۴.۵ درصد کارایی دارد.

بنا به اعلام شرکت مدرنا از داوطلبانی که در آزمایش واکسن شرکت کرده بودند ۱۹۶ نفر به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شدند. از این تعداد ۱۸۵ نفر دارونما دریافت کرده بودند و تنها به ۱۱ نفر واکسن پیشگیری از «کووید ۱۹» تزریق شده بود. شرکت مدرنا براساس همین داده ها از کارایی ۹۴.۱ درصدی واکسن خود سخن می گوید.

مسئولان شرکت مدرنا همچنین اعلام کرده اند که هیچگونه اثر جانبی شدیدی در میان افرادی که واکسن تولیدی این شرکت به آنها تزریق شده بود مشاهده نشده است.

بیماری همه گیر «کووید ۱۹» از زمان شیوع آن در میان انسان ها تاکنون جان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را گرفته است. انتظار می رود که در صورت موافقت مقامات آمریکا با استفاده اضطراری از واکسن شرکت مدرنا امکان تزریق ۲۰ میلیون دوز از این واکسن به آمریکایی ها تا پایان سال جاری میلادی وجود داشته باشد.

اداره غذا و داروی ایالات متحده و اداره داروی اروپا پیش از این اعلام کرده بودند که آماده صدور مجوز اضطراری برای استفاده از واکسن های تولیدی شرکت های مختلف در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=95465 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x