جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیرعامل سابق بانک سرمایه از اسپانیا به ایران بازگردانده شد

سرمایه

مدیرعامل اسبق بانک سرمایه در اسپانیا بازداشت شد و به جمهوری اسلامی مسترد شد. از وی به عنوان یک مجرم بزرگ اقتصادی یاد می شود.

علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد.

این اولین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به ایران بازگردانده می‌شود. حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد.

وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور به طور غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

نامبرده براساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و به کشور بازگردانده شده است.

رئیس پلیس اینترپل ناجا نیز درباره جزئیات استرداد مدیر عامل فراری بانک سرمایه به کشور توضیحاتی داده است.

سردار شیرزاد گفت: یکی از مجرمان پرونده چندهزار میلیاردی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که مدیر عامل این بانک نیز بود؛ پس از صدور اعلان قرمز در صحنه بین الملل، در اسپانیا شناسایی و بازداشت شد.

سردار شیرزاد با بیان اینکه پس از ارسال مدارک استرداد به اسپانیا، این فرد بازداشت شد گفت: مسیر استرداد به این صورت بود که متهم از کشوری که در آنجا شناسایی شد تحویل گرفته و برگردانده شد.

رئیس پلیس اینترپل ناجا با بیان اینکه اقداماتی این چنینی زمینه شروع جرائم اقتصادی و پیگیری درباره آن را سخت می‌کند؛ اظهار کرد: فعالیت پلیس بین الملل بازتاب اقدامات پیشگیرانه هم داشته است.

رئیس پلیس اینترپل ناجا در پاسخ به این سوال که آیا متهم استردادی از کشور کانادا داشته ایم یا خیر؟ گفت: استرداد از کانادا موضوعی است که تمام بخش‌های مختلف پیگیر آن هستند.

وی ادامه داد: ما برای متهمان فراری در این کشور هم اعلان قرمز صادر کرده ایم.

سردار شیرزاد گفت: در کانادا شرایط دیپلماسی فراهم نشده است، اما همان متهمانی که در آنجا حضور دارند اگر از این کشور خارج شوند، باز هم تحت اعلان قرمز هستند.

وی بیان کرد: ما مواردی داشته ایم که شخص از کانادا به کشوری دیگر رفته و کشور مقصد او را بازداشت کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=50611 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x