جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مذهبی ها و حزب اللهی های منطقه و حکومت ولائی آنها – بهنام چنگائی


خودکامگان مذهبی ۴۰ سال است که ما را با پای باور شکسته بر لبه پرتگاه نابینی، نابودی و نافرجامی رسانده است. اینک مای فریبخورده که جانمان از بیکاری و بی نانی و بی سرانجامی برلب رسیده و همه جا لهیدگان کارمزد و بیکار و سرکوبشده فریادرهائی از بیداد و ننگ مذهبی سرداده اند، حاکمان می دانند که می باید برای اخته کردن نیروی های آگاه و مبارز اجتماعی طبقاتی بایست همه درهای امید به دگرگونی فردا را بسته بگذارد و گستاخانه گذارده است. آیا امروزه دیگر کسی هست نداند که زندگی و هستی ایرانی و ایران در معرکه مرگبار دین دولتی دچار سکته و سرطان بی درمان ملائی می باشد؟ بنابرین جان و مال و هستی مان در بازی مذهبی آخوندهای خرافه گو، فتنه گر، تبهکار و چپاولگر گرفتارهست. چرا؟ چون ما بسادگی گول خورده و دچار کابوس وحی خدا و ترفندهای بی پایان امام عصر ملایان یا خمینی خامنه ای شده ایم. دیانت و حکومت یکه تاز، این کارزار خردکش و بی پروا، یا بهتربگویم دکان پُررونق آخوندها دروازه اش همیشه باز و شودش پیگیر و سرشارمانده است. و برای بروزساختن، رونق و بقای سروری ملاها و سرکردگی مطلق امامش، شیر چاه های نفت بی صاحب نیز چندان ابتکاری نمی خواهند و پیوسته گشاده بوده و هزینه پاسداران حماقت، بسیجیان و وابستان فریبخورده در داخل و منطقه را تضمین کرده است. با پادرهوائی برجام و سپس بحران فروش نفت، بیکارسازی ها و بیکاری ها و تورم و گرانی های سرسام آور اوج گرفته، و خودکامگی ولائی می باید چاره یابی کند و ناگزیر برای کنترل اعتراض های کار، نان و آزادی دست به سرکوب بیشتر کارگران آگاه برده و از دیگرسو به گمراهسازی کارگران ساده دل بپردازد. رژیم مذهبی دوباره در حال بازسازی وعده های دروغین مسخره تر، ساختن ترفندهای نخ نما و پراکندن بهانه های تازه در گستره ی وابستگی مذهبی الهی توده ها بخویش می باشد.

چرائی حاکمیت گروهی ـ فرقه ای، چگونگی سیاست مذهبی ملائی و پنهانگری اقتصاد و هزینه های پوشیده جنگ مذهبی از چشم و اراده ی مردم کار گرسنه دیگر فایده ندارد. همچنین دسیسه های دین دولتی غارتگر که برای پوشاندن بخش ناچیزی از فسادهای میلیاردی لورفته از ریز تا درشت سرکردگان بساط اش بی ثمربوده و مانده و این بی آبروئی ها بسان انگل ها، تمامیت وجودش را فروخورده و او را در پایانه های فروریزی برابر واقعیت زندگی متمدنانه و انسانمدارانه امروزین گذارده، و بیش از پیش عملکردهای خیانتکارانه و ضدبشری اش آشکار گشته و همان اندک روشده ها کلیت اش را برای همیشه رسواساخته است. این رژیم برای همیشه جایگاه ربوده ی ۵۷ را برای همیشه از دست داده و اینک بقای بیشتر از پیش دوام کوتاه خود را جز با ایجاد رودرروئی های مذهبی با همسایگان سنی، ستیز کور و بی رحمانه داخلی با کارمزدان، زنان، جوانان و مخالفان واپسگرائی دین دولتی، با دمکرات های مترقی، چپ و کمونیست نمی بیند و راهی جز خشونت هراسناک ندارد. ناگزیر این نظام خلافتی می باید همچنان با پرداختن هرچه بیشتر به ناآرام سازی های اجتماعی ـ طبقاتی در سراسر کشور، ژرفش و گسترش تنش در خاورمیانه با یارگیری های سکتاریستی ـ مذهبی از حزب الهی های عراق ـ لبنان، حماس، طالبان، سوریه و سوء استفاده از مبارزه فسطینیان علیه راسیسم و صهیونیسم آنان ندارد. بهمین خاطر همچنان در پی دامن زدن به جنگ ها و دشمنی ها و تباهی های منطقه ای ست، آنهم با توهم دستیابی به میلیتاریسم اتمی که مدعی رهبری و سرکردگی مذهب شیعی خود در جهان اسلام می باشد. و با باج دادن به غربی ها و بویژه دیپلماسی پنهان در زدوبندها و در همبستگی با منافع سرمایه سالاری داخلی جهانی عزمی جزم دارد و بی گمان همسو با منافع امپریالیسم آمریکاست و طبعا برای خود خویش هست تداوم بقا می خرد. و تا کی؟ بیائید باهم به بخشی از واکنش ها و دعاوی چالشگران حقوق بشر پس از برگزاری مجمع سازمان ملل نگاهی گذرا بیندازیم.

گاردین در مقاله‌ای از پاتریک وینتور نوشته که اتحادیهٔ اروپا به جمهوری اسلامی ایران به طور خصوصی هشدار داده است که اگر قدمی دیگر در نقض برجام بردارد، اتحادیهٔ اروپا هم تا یک ماه دیگر از برجام خارج خواهد شد! دبیر کل ناتو در گفتگویی با شبکه خبری “فاکس نیوز” گفت: همه اعضا ناتو شدیدا مخالف این بوده و هستند که ایران به تسلیحات هسته‌ای دست یابد و تاکید کرد که ناتو از “پیام روشن” آمریکا درباره ایران حمایت می‌کند که “ایران در پس حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی” بوده است! دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت: ایالات متحده گزارش دخالت رژیم ایران در حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را منتشر خواهد کرد. وی افزود: هیات مشترک تحقیقاتی آمریکا، اروپا و عربستان هیچ رابطه‌ای بین جنگ یمن و حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو پیدا نکرد!

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب روز پنجشنبه ۲۶ سپتامبر با بیان اینکه دخالت‌های ایران در یمن باعث طولانی شدن درگیری و به هم ریختن هرچه بیشتر اوضاع شده، گفت: ” استفاده ابزاری از شبه ‌نظامیان حوثی توسط ایران” خطرناک است! به گزارش العربیه ابراهیم العساف وزیر خارجه سعودی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت حملات به آرامکو نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تعدی به صلح و امنیت بین‌المللی است! درور شالوم، رئیس واحد تحقیقات اداره اطلاعات ارتش راسیست و صهیونیست اسرائیل: ایران دشمنی بسیار پیچیده است و می توانند از عراق به اسرائیل موشک کروز شلیک کنند. این موشک می تواند یک موشک سطح به سطح ‌کروز یا پهپادهای دوربرد باشد. احتمال وقوع درگیری بین ‎اسرائیل و رژیم ‎ایران نسبت به گذشته بیشتر و شرایط پیچیده تر شده است و بدتر هم می شود، ما داریم به مرحله جنگ نزدیک می شویم! و سرآخر درین کمینگاه نابودی ها پرسیدنی ست: ژست فریبکارانه رژیم در مبارزه با فساد و غارت سران دستگاه که جز تاکنون برای دستگیری چندین غارتگر دانه ریز بمیدان گمراهسازی ها نیآمده! براستی برای چیست؟ جز برای به فراموشی سپردن مفسدین دم کلفت و در راس آن خود آقا و بویژە مدیریت چپاولگران که  توسط فرزند رھبر نظام هدایت می شود!؟

من با آزادی عقیده و وجدان انسان ها همراهم، ولی وجود پلید، تاب بر و شرربار مذهب دولتی برای ما و کشورمان همچون سیلی خرابکار و گستاخ بوده و هست که او هرآن توانسته و همینک می تواند بخشی از تنه ی تکیده مردم، جان خسته و تهی، و پناهگاه ناامن شده آنان ” ایران” را بیشتر از پیش با ماجراجوئی های جنگ مذهبی شیعی اش ویران کرده و همچنان دار و ندارمان را به گورستان تاریخ سراسر سیاه و خونین ۱۴۰۰ ساله اسلامی بسپارد؛ و چنین که می نماید اگر برابرش نیروی آگاه و ایستادگی کارای کارگری مردمی نباشد، ای بسا نچندان دور هستی ما را بخاک خواهدسپرد. آیا وجود این دیکتاتوری مذهبی و دیدگاه های کپکزده و ضدبشری آخوندها تاکنون جز فریبکاری، واپسگرائی، زن و هنر ستیزی، اندیشه کشی، فسادها پروری، دژخیم خودباوری و منشأ چپاولگری های بیشمار که بخش ناچیزی از آنها، آنهم توسط خود حکومتی ها علنی شده، نشانه ای دیگر داشته است؟

کارگران، زحمتکشان، کارمندان و مردم بیدادرس در ایران امروز می بینند که دیگر نان سیر و آب آشامیدنی بهداشتی و زیست بومی سالم هم برایشان نمانده و امیدی نیز به بهبود حال و روز خود ندارند؛ و “زندگی بخور نمیر”برای بسیاری”خدابیامرز”شده است! زیرا اهرم آن یعنی یافتن امید به زندگی و داشتن کار، نان، آزادی دیگر چندان برای میلیون ها تنگدست بخاک نشسته وجود خارجی ندارد. کارگران، مردم و کشور ما در میان معرکه حزب اللهی های منطقه، حکومت خودکامه مذهبی و رهبر خداوار آن گرفتارند و در دیگرسو قطب های قدرت و ثروت جهانی و منطقه ای، از همه تروریست تر امپریالیسم آمریکا، صهیونیسم و توان ناتو آنهاست که هرکدام بسته به تیزی چنگ و دندان شان، و بسان لاشخوران آخوندی در حال دریدن و بلعیدن امروز و فردای ما و کشورمان بوده و می باشند و این فرجام آخوندی ما و گرفتارشدگی ناشی از آنرا هریک از دشمنان، بسان درندگان در کمین نشسته و همچون گرگ گرسنه برایش دندان تیزمی کند تا بر استخوان هستی مردم و کشور ما بکشاند. شگفتا که نیروهای چپ و کمونیست برخلاف طیف های راست و میانه همچنان پراکنده و در برابر هم افسانه های ایدئولوژیک می بافند، در حالیکه می باید از تکرار تاریخ هراس داشته باشد و از همینرو تن به همکاری های مشترک سیاسی داده و ناگزیر تلاش کنند و بتواند یک قطب قدرت برای ایجاد صف بندی مستقل کارگری اجتماعی طبقاتی برپاکنند. وگرنه دیری نخواهدپائید که دوباره انگشت بر دهان و خودملامتگر خواهندشد.

بهنام چنگائی ششم مهر ۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=5961 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x