پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مراجعه دوباره خانواده های زندانیان سیاسی با ادامه کارشکنی مسئولان برای مرخصی زندانیان روبرو شد

زندانیان سیاسی در تماس های تلفنی با خانواده هایشان از شرایط بسیار بغرنج داخل زندان گفته اند. اینکه بخاطر شرایط بحرانی موجود، خطر ابتلای بیماری در داخل زندان بسیار زیاد است و هیچگونه اقدامات بهداشتی در زندانها صورت نگرفته است

بیستم اسفندماه تعداد زیادی از خانواده زندانیان سیاسی به دادیاری ناظر بر زندان مراجعه نمودند و پیگیر مرخصی زندانیان شدند اما از ورود خانواده ها به دادیاری ممانعت کردند و اعلام کرده بودند که تنها لیست ۳۱ نفره ای از زندانیان که در محل نصب شده است با درخواست مرخصی شان موافقت شده است و خانواده این تعداد می توانند برای انجام امور اداری به دادیاری مراجعه کنند. در نهایت به سه نفر از طرف خانواده ها اجازه داده شد که به دفتر دادیار ناظر بر زندان بروند و پیگیر درخواست مرخصی زندانیان شوند اما شخصی که به نمایندگی از وزیری دادیار ناظر بر زندان با خانواده ها ملاقات نمود اعلام کرده که خود آنان نیز اصرار بر موافقت با مرخصی زندانیان دارند اما دادستانی باید اجازه این امر را بدهد. همچنین اعلام کرده که فردا و پس فردا نیز اسامی دیگری برای مرخصی اعلام خواهد شد.

پس از آن خانواده ها اعلام کرده اند چنانچه فردا و پس فردا با مرخصی زندانیان موافقت نشود روز شنبه به محل دادستانی تهران مراجعه خواهند کرد.

نکته ی جالب توجه اینجاست که در لیست ۳۱ نفره امروز اسم گلرخ ایرایی وجود دارد اما با وجود موافقت دادستانی، ضابطین قضایی انجام امور مربوط به مرخصی ایشان را انجام نمی دهند و قصد ندارند که بگذارند ایشان به مرخصی بیاید.
این خود نشان می دهد که با سردواندن خانواده از سوی دادیاری به دادستانی و برعکس تنها قصد کارشکنی در انجام مرخصی زندانیان را دارند.

زندانیان سیاسی در تماس های تلفنی با خانواده هایشان از شرایط بسیار بغرنج داخل زندان گفته اند. اینکه بخاطر شرایط بحرانی موجود، خطر ابتلای بیماری در داخل زندان بسیار زیاد است و هیچگونه اقدامات بهداشتی در زندانها صورت نگرفته است. این شرایط باعث شده است که زندانیان در وضعیت روحی و عصبی بسیار بدی قرار داشته باشند که خودِ این وضعیت جان زندانیان را با خطرات جدی دیگری نیز روبرو خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=22523 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x